Sunday, 21 September 2014
MLM ဋီကာ (သို႔မဟုတ္) ငါးၾကင္းဆီႏွင့္ ငါးၾကင္းေၾကာ္ျခင္း
ညခင္းပိုင္းအိမ္တြင္ နားနားေနေန တီဗီၾကည့္ေနခိုက္ သင့္အလုပ္ထဲမွ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ေကာင္းမြန္သပ္ရပ္စြာ ထုပ္ပိုးထားသည့္ ေဆး၀ါးမ်ား၊ အလွကုန္မ်ားပါ၀င္သည့္ အိတ္တစ္လံုးကိုဆြဲကာ သင့္ထံသို႔အေရာက္လာၿပီး ‘‘ဒီပစၥည္းေတြက အရမ္းေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ေတြ႕ေနာ္။ ဒါေလးသံုးၾကည့္ပါဦး။ လစဥ္အပိုေငြရခ်င္ရင္ ဒီမွာ မန္ဘာ၀င္လိုက္ပါလား။ လက္ရွိအလုပ္အကိုင္လည္း မပ်က္ဘူး။ မန္ဘာ၀င္အသစ္ရွာႏိုင္ရင္ သူတို႔ဆီကေန ေကာ္မရွင္လည္း လတိုင္းပံုမွန္ရမယ္။ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း ကိုယ့္ႀကိဳးစားမႈေပၚမူတည္ၿပီး သိန္းဂဏန္း၀င္ေငြကို ေအးေအးေဆးေဆးထိုင္ယူ႐ုံပဲ။ ကဲ..ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ စီးပြားေရးျမန္မာျပည္မွာ ရွိေသးလား’’ဟု ေျပာဆိုစည္း႐ုံးေနသံမ်ား၊ ေျပာဆိုစည္း႐ုံးေနသူမ်ားကို သင့္အေနျဖင့္ ႀကံဳဖူး၊ ၾကားဖူးပါလိမ့္မည္။ အကယ္၍ စာဖတ္သူအေနျဖင့္ သူတို႔ေျပာေနသည္မွာ ဘာလုပ္ငန္းလဲ၊ ဘယ္လိုလုပ္ရတာလဲ တကယ္ေကာဟုတ္ရဲ႕လားဟု သင္ သံသယ၀င္မိလွ်င္ေတာ့ ဤေဆာင္းပါးကို အဆံုးထိဖတ္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ဤလုပ္ငန္း၏ အမည္နာမမ်ဳိးစံုပါသည္။ လူသိအမ်ားဆံုးနာမည္မ်ားကို ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အခ်ိန္တိုအတြင္း သူေဌးျဖစ္သည့္လုပ္ငန္း (၀ါ) Pyramid Scheme (၀ါ) ဆင့္ပြားစီးပြားေရးစနစ္ (၀ါ) Multi-Level Marketing စနစ္ဟု ေခၚဆိုၾကပါသည္။
ယင္းစနစ္ျဖင့္ စည္း႐ုံးေရးဆင္းေလ့ရွိသူမ်ား အမ်ားဆံုးဆြဲေဆာင္သည့္အခ်က္မွာ မန္ဘာ၀င္မည့္သူအေနျဖင့္ ကုမၸဏီထုတ္ေဆး၀ါးမ်ား၊ အလွကုန္မ်ားကို ကုိယ္တိုင္သံုးစြဲႏိုင္သကဲ့သို႔ အျခားသူမ်ားအား တစ္ဆင့္ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ေကာ္မရွင္ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မန္ဘာ၀င္အသစ္မ်ား ရွာေဖြႏိုင္ပါက လစဥ္မည္သည့္လုပ္ငန္းမွ လုပ္စရာမလိုဘဲ မိမိရွာေဖြထားသည့္ မန္ဘာ၀င္မ်ား ၀ယ္ယူသည့္ ပမာဏအလိုက္ လစဥ္အျမတ္ေငြ ထိုင္ယူေနရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ လြန္စြာမ်ားသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုစည္း႐ုံးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
မန္ဘာ၀င္ရန္အတြက္ စာရြက္စာတမ္းေၾကး တစ္ေသာင္း၊ တစ္ေသာင္းခြဲ၀န္းက်င္ ကုန္က်ၿပီး မန္ဘာမ်ားကိုလည္း Level မ်ား ခြဲျခားထားသည္။ ပထမတန္းမန္ဘာျဖစ္ရန္အတြက္ ယင္းကုမၸဏီထုတ္ကုန္စည္မ်ားအား ဆယ္သိန္းဖိုး အနည္းဆံုး၀ယ္ရန္လိုအပ္ၿပီး ဒုတိယတန္းစား မန္ဘာအတြက္မူ သံုးသိန္းခြဲမွ ေလးသိန္း၀န္းက်င္၀ယ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ တတိယတန္းစား မန္ဘာအတြက္မူ တစ္သိန္းခြဲမွ ႏွစ္သိန္းဖိုး၀န္းက်င္ ၀ယ္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း အၾကမ္းဖ်င္းသတ္မွတ္ထားသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အဆင့္အတန္းျဖင့္ ခြဲျခားသကဲ့သို႔ အမွတ္ျဖင့္လည္း သတ္မွတ္သည္မ်ားရွိေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တူညီသည့္အခ်က္မွာ မန္ဘာ၀င္ရန္အတြက္ သင့္အေနျဖင့္ အနိမ့္ဆံုးေငြ သိန္းဂဏန္းစတင္အသံုးျပဳရမည္ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီဘက္ကမူ အဆိုပါေငြကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ျပန္ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး လစဥ္အျမတ္ေငြမွာလည္း သင့္အရင္းေငြနီးပါးရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မက္လံုးတြင္တြင္ေျပာ၍ စည္း႐ုံးေလ့ရွိသည္။ ၎တို႔ပစ္မွတ္ထားေလ့ရွိသူမ်ားမွာ လူလတ္တန္းစားအိမ္ေထာင္ရွင္မမ်ား၊ အစိုးရ၀န္ထမ္းအမ်ဳိးသမီးမ်ား ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဆိုပါကုမၸဏီမ်ား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ ကုန္စည္မ်ားမွာ အမ်ဳိးသမီးထုအၾကား ေရပန္းစားေသာ ပိန္ေဆး၊ အဆီခ်ေဆး၊ အသားအေရလိမ္းေဆး၊ အားျဖည့္ေဆး စသည့္ ေဆး၀ါးမ်ား၊ အလွကုန္စည္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ သက္ႀကီးပိုင္းအိမ္ေထာင္ရွင္မ်ားအတြက္ ကာမအားတိုးေဆး စသည့္အထူးေဆး၀ါးမ်ားကိုလည္း လက္သိပ္ထိုးေရာင္းခ်ေလ့ရွိၿပီး ကုန္စည္တစ္ခုလွ်င္ သိန္းဂဏန္းအနည္းဆံုး ေပး၀ယ္ရေလ့ရွိပါသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ အဆိုပါစနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ကုမၸဏီခြဲမ်ား ဆယ္ခု၀န္းက်င္ရွိသည္။ ၎တို႔အနက္ ထင္ရွားသည့္ကုမၸဏီမ်ားမွာ Qnet, Unicity, Healthy-Shop, ႐ိႈင္းဟုတ္၊ Aim Star, ပိုင္ၿဖိဳးသီဟ၊ Tiens စသည္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကုမၸဏီမ်ားတြင္ မန္ဘာ၀င္ဦးေရ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕၌သာမက ျမင္းၿခံ၊ မိတၱီလာ စသည့္နယ္ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ပါ ေရပန္းစားလ်က္ရွိသည္။
မန္ဘာ၀င္ရသည့္ပံုစံမွာလည္း အနည္းငယ္ကြဲျပားမႈရွိသည္။ အခ်ဳိ႕ကုမၸဏီမ်ားက မန္ဘာ၀င္ေၾကး သီးသန္႔ေပးကာ၀င္ရသကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ မန္ဘာ၀င္ေၾကးမေတာင္းဘဲ ၎တို႔သတ္မွတ္ထားသည့္ ပမာဏျပည့္မီေအာင္ ၀ယ္ယူလွ်င္ မန္ဘာ၀င္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳသည္။ ထို႔အတူပင္ အခ်ဳိ႕ကုမၸဏီမ်ားက ရာထူးသတ္မွတ္မထားဘဲ မန္ဘာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတတ္ႏိုင္သေလာက္ မန္ဘာအသစ္မ်ားရွာခိုင္းၿပီး မန္ဘာ၀င္ဦးေရေပၚမူတည္၍ ေကာ္မရွင္ျပန္ခြဲေ၀ေပးသည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ ရာထူးသတ္မွတ္ထားၿပီး ရာထူးေပၚမူတည္၍ ေကာ္မရွင္ျပန္လည္ရမည့္ မန္ဘာ၀င္ဦးေရကို သတ္မွတ္ထားသည္။ ဘံုတူညီသည့္အခ်က္မွာ ကုမၸဏီမ်ားေရာင္းခ်သည့္ ကုန္စည္မ်ားကို မန္ဘာ၀င္မ်ားအား ေလွ်ာ့ေစ်းျဖင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ယင္းစီးပြားေရးစနစ္ျမစ္ဖ်ားခံရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွမဟုတ္ပါ။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ မန္ဆာခ်ဴးဆက္ျပည္နယ္၊ ေဘာ့စတြန္ၿမိဳ႕ရွိ ခ်ားလ္စ္ပြန္ဇီ (Charles Ponzi)က ၁၉ ရာစုအစပိုင္းတြင္ စတင္တီထြင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပြန္ဇီက ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားကို ၎၏စာတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ စည္း႐ုံးခဲ့ၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ ေငြေၾကးပမာဏတစ္၀က္ကို အျမတ္ျပန္လည္ေပးအပ္မည္ဟု အာမခံသည္။ မူလအစရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ အျမတ္ေငြကို ျပန္လည္ေပးအပ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ အျမတ္ေငြကို ေပးအပ္ႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ပြန္ဇီစီးပြားေရးစနစ္မွာ ၿပိဳလဲခဲ့ရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ပြန္ဇီစီးပြားေရးစနစ္မွာ ကမၻာတစ္လႊားရွိ စီးပြားေရးသမားႀကီးမ်ားၾကား လြန္စြာေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး ယင္းစနစ္ကို အေျခခံကာ Pyramid Scheme, Multi-Level Marketing စသည္ျဖင့္ စနစ္မ်ဳိးစံု တီထြင္ခဲ့ၾကသည္။ ျပႆနာေပါင္းစံုလည္း တက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ယခုအခါ ယင္းပံုစံ၊ (သို႔မဟုတ္) ယင္းပံုစံႏွင့္ ဆင္တူယိုးမွား ပံုစံစီးပြားေရးစနစ္မ်ားအား အေမရိကန္၊ အဂၤလန္၊ ၾသစေၾတးလ်၊ ဘရာဇီး၊ ကေနဒါ၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီ၊ နယ္သာလန္ စသည့္ ႏိုင္ငံ ၂၅ ႏိုင္ငံတြင္ ဥပေဒအရ တရားမ၀င္သတ္မွတ္ထားၿပီး လုပ္ကိုင္ခြင့္မျပဳေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ပြင့္လင္းစျပဳလာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ ထိုင္း၊ ေဟာင္ေကာင္အေျခစိုက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အစျပဳလာသည့္ အဆိုပါစီးပြားေရးစနစ္မွာ ယခုအခါ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး စသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသာမက နယ္ၿမိဳ႕မ်ားအထိပါ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ရွင္သန္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆိုပါစီးပြားေရးစနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္သည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားမွာ လြန္စြာအေျပာအေဟာေကာင္းသူမ်ားကို ခန္႔ထားေလ့ရွိသည့္အတြက္ ထိုသူမ်ား၏ မစားရ၀ခမန္းေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို နားေယာင္သည့္သူမ်ားအဖို႔ လြယ္လြယ္ကူကူပင္ မန္ဘာ၀င္ၾကေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေျပာတစ္မ်ဳိး၊ အလုပ္တစ္မ်ဳိး လုပ္ရပ္မ်ား မ်ားစြာရွိလာသည့္အခါ မန္ဘာ၀င္မ်ားမွာ စိတ္ပ်က္ၿပီး ဆက္လက္မလုပ္ကိုင္ၾကေတာ့ေပ။ ဥပမာအားျဖင့္ အဆိုပါစည္း႐ုံးေရးသမားမ်ားသည္ ၎တို႔ ပစ္မွတ္ထားသူမ်ားကို ပထမဦးစြာ မန္ဘာ၀င္လိုက္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ မန္ဘာ၀င္အသစ္ႏွစ္ဦးရွာေဖြရန္ လိုအပ္ၿပီး မူလမန္ဘာ၀င္ထားသူအေနျဖင့္ အဆိုပါ မန္ဘာ၀င္အသစ္ႏွစ္ဦး ၀ယ္ယူသည့္ ပမာဏအလိုက္ လစဥ္ေကာ္မရွင္ရေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုစည္း႐ုံးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဓိကျပႆနာမွာ ယင္းမူလမန္ဘာ၀င္အေနျဖင့္ လစဥ္မန္ဘာ၀င္အသစ္ႏွစ္ဦး ထပ္မံရွာေဖြေပးႏိုင္မွသာ ယင္းေကာ္မရွင္ကိုရမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ အဆိုပါမန္ဘာ၀င္ႏွစ္ဦးအေနျဖင့္လည္း ေငြေၾကးသိန္းဂဏန္းအထက္ ၀ယ္ယူသံုးစြဲရမည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေနာက္ထပ္ မန္ဘာ၀င္ႏွစ္ဦး မရွာေဖြႏိုင္လွ်င္ (သို႔မဟုတ္) မိမိကလည္း လစဥ္ ၎တို႔၏ ကုန္စည္မ်ားအေပၚ သိန္းဂဏန္း၀ယ္ယူသံုးစြဲျခင္းမျပဳလွ်င္ ၎ကုမၸဏီမ်ားက အသက္မ၀င္ေတာ့သည့္ မန္ဘာ(၀ါ) သစ္ေျခာက္ပင္ႀကီးအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ယင္းမန္ဘာ၀င္မွာ ေနာက္ထပ္မည္သည့္အက်ဳိးအျမတ္မွ ခံစားခြင့္မရွိေတာ့သည့္အခ်က္ ျဖစ္သည္။ မိမိကလည္း လစဥ္မန္ဘာ၀င္ရွာေဖြရန္ လိုအပ္ေနသကဲ့သို႔ မိမိေအာက္က မန္ဘာ၀င္ႏွစ္ဦးကလည္း လစဥ္ေနာက္ထပ္ မန္ဘာ၀င္အသစ္မ်ား ရွာေဖြေပးရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ ေအာက္ကဇယားကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ရန္လိုပါၿပီ။ အထက္ပါဇယားအား တစ္ခ်က္မွ် အခ်ိန္ေပးၾကည့္ပါ။ Level 13 ကို ေရာက္သည့္အခါ မန္ဘာ၀င္ဦးေရမွာ ကမၻာ့လူဦးေရထက္ မ်ားေနၿပီျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ယင္းကုန္စည္ေရာင္းခ်ရေငြမွ အခ်ဳိးက်ရရွိမည့္ ေကာ္မရွင္ကို မည္သို႔မည္ပံု ျပန္လည္ခြဲေ၀ေပးႏိုင္မည္လဲ ဆိုသည့္အခ်က္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာၿပီ ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား အဓိကေထာက္ျပသည့္အခ်က္မွာ ယင္းစီးပြားေရးစနစ္ အေျခခံအဖြဲ႕အစည္းမ်ဳိးတြင္ အမွန္တကယ္ တန္ဖိုးရွိသည့္ ထုတ္ကုန္ျဖစ္ေစ၊ အသံုး၀င္သည့္ ၀န္ေဆာင္မႈျဖစ္ေစ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ဳိး လုပ္ေလ့မရွိဘဲ မန္ဘာ၀င္အသစ္မ်ား အမ်ားအျပားစုေဆာင္းေစျခင္းျဖင့္သာ ပင္မ၀င္ေငြကို ရွာေဖြေလ့ရွိသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္မူ မန္ဘာ၀င္မ်ားျပားလာမႈေၾကာင့္ မန္ဘာ၀င္တစ္ဦးခ်င္းစီကို ျပန္ေပးႏိုင္မည့္ ၀င္ေငြဖန္တီးႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ၿပိဳလဲေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းစီးပြားေရးစနစ္အား ႏွင္းခဲေရေပ်ာ္စီးပြားေရး၊ သံႀကိဳးဆက္စီးပြားေရး၊ ပိုက္ဆံကစားပြဲ စသည့္ နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ကာ ေခၚေ၀ၚေလ့ရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း အဆိုပါ စီးပြားေရးစနစ္ အေျခခံကုမၸဏီမ်ား၏ ေငြေၾကးအ႐ႈပ္အရွင္းကိစၥမ်ား ေရွ႕တြင္မ်ားစြာရွိပါသည္။
အဆိုပါစနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ စီးပြားေရးကုမၸဏီႀကီးမ်ားကမူ ၎တို႔ကုန္စည္မ်ားသည္ အလုပ္သမားစရိတ္၊ ဆိုင္ခန္းစရိတ္မ်ား လံုး၀ကုန္က်ျခင္းမရွိဘဲ လူအခ်င္းခ်င္း ဆင့္ပြားေရာင္းခ်သည့္ စနစ္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ရွယ္ယာေငြအျဖစ္ မန္ဘာ၀င္မ်ားထံ ျပန္လည္ခြဲေ၀ေပးႏိုင္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး လြန္စြာခိုင္မာသည့္ စီးပြားေရးစနစ္တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္ဟု ျငင္းဆိုၾကသည္။ ယင္းအခ်က္ကိုလည္း ေသခ်ာေတြးၾကည့္ပါ မိတ္ေဆြ။ နယ္လွည့္အေရာင္း၀န္ထမ္းတစ္ဦးငွားလွ်င္ တစ္လလွ်င္ အနည္းဆံုး၀န္ထမ္းစရိတ္ ႏွစ္သိန္းက်ပ္ကုန္က်မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကုန္က်စရိတ္အား က်ခံျခင္းမရွိဘဲ မန္ဘာ၀င္မ်ားအား နယ္တာ၀န္ခံမန္ေနဂ်ာ၊ ေဒသဆိုင္ရာ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ စသည့္ နာမည္လွလွေလးမ်ားေပးၿပီး တစ္ဖက္လွည့္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ လစဥ္ျပန္လည္ရရွိသည့္ ေကာ္မရွင္တစ္သိန္းခြဲ၊ ႏွစ္သိန္းဆိုသည္မွာ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ၎တို႔ကုန္စည္ေရာင္းအား ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ နယ္လွည့္အေရာင္း၀န္ထမ္းတစ္ဦးကို ငွားရမ္းလိုက္သည့္ ပမာဏသာရွိပါသည္။ မိမိမွာသာ မန္ဘာ၀င္ဆိုၿပီး မိမိကဲ့သို႔ နယ္လွည့္အေရာင္း၀န္ထမ္းႏွစ္ဦးကို လစဥ္ႀကိဳးစားရွာေဖြေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ ငါးၾကင္းဆီျဖင့္ ငါးၾကင္းျပန္ေၾကာ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ဆင့္ပြားေရာင္းခ်သည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကေတာ့ လူရည္လည္လွသည္။ ၿမဳိ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ၾသဇာႀကီးေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ားအား အထူးေကာ္မရွင္ေပးကာ အေရာင္းတာ၀န္ေပးၾကသည္။ ထိုပုဂိၢဳလ္ႀကီးမ်ားကလည္း ေကာ္မရွင္ရမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိလက္ေအာက္ရွိ ၀န္ထမ္းမ်ား၊ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား ၀ယ္ယူခိုင္းေလ့ရွိရာ ထိုစနစ္မွာလည္း ေအာင္ျမင္လွေပသည္။ ေရာင္းအားေကာင္းသည့္ မန္ဘာအသစ္ရွာႏိုင္သည့္ မန္ဘာ၀င္မ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ႏိုင္ငံျခားခရီးစဥ္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေပးေလရာ ယခုမွစတင္လုပ္ကိုင္မည့္ မန္ဘာ၀င္မ်ားအတြက္လည္း ႀကီးစြာေသာမက္လံုးျဖစ္ေစသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕၏အဆိုအရ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသား တစ္သိန္းေျခာက္ေသာင္း (၁၆၀,၀၀၀)သည္ အဆိုပါဆင့္ပြားေရာင္းခ်ျခင္းစနစ္ အေျခခံကုမၸဏီရွစ္ခု၏ သားေကာင္အျဖစ္သို႔ က်ေရာက္ခဲ့ရၿပီး အေထြေထြဆံုး႐ႈံးမႈတန္ဖိုးမွာ (US$ 300 Million) ရွိသည္ဟု ထုတ္ျပန္ထားသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ဆိုရလွ်င္ အေမရိကန္ FBI အဖြဲ႕ႀကီးမွ ယင္းစနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္မည့္သူမ်ားအား သတိေပးထားခ်က္မ်ားကို လက္ေဆာင္ပါးလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ယင္းအခ်က္မ်ားမွာ Multi-Level Marketing စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ကာ မန္ဘာ၀င္မည္ဆိုပါက အဆိုပါကုမၸဏီအား မည္သို႔မည္ပံုဖြဲ႕စည္းထားသည္။ မည္သည့္ပံုစံ ခရီးဆက္ေနသည္ စသည့္ မွတ္တမ္းမ်ားကို ရွာေဖြေလ့လာပါ။
ကုမၸဏီထုတ္ကုန္မ်ားကို ေလ့လာပါ။ ေမးခြန္းမ်ားေမးပါ။ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကို နားလည္ပါေစ။ အျခားေသာ ျဖန္႔ခ်ိသူမ်ားႏွင့္ သြားေရာက္စကားစျမည္ေျပာကာ တီးေခါက္ၾကည့္ပါ။ ယင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္မႈမရွိသည့္ အျပင္လူတစ္ဦးႏွင့္ တိုင္ပင္ပါ။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမစခင္ အခ်ိန္ယူစဥ္းစားပါ။ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားသည္ မိမိႏွင့္ကိုက္ညီမႈ ရွိ၊ မရွိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ပါ စသည့္အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြ၊ သင့္အိမ္သို႔ လာေရာက္ကာ မန္ဘာ၀င္ရန္ စည္း႐ုံးေနသူကို အားမနာပါႏွင့္။ မန္ဘာ၀င္ရန္ တစ္ထိုင္တည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ပါႏွင့္။ ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်ိန္ယူပါဟုသာ သတိေပးလိုပါေၾကာင္း။
ကိုးကား
http://www.fbi.gov/scams-safety/fraud
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing
http://www.aic.gov.au/media_library/publications/proceedings/27/ota.pdf
7 Day Daily
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment