Monday 25 February 2013

တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံႏွင့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ား အၾကား ခ်ိတ္ဆက္ ေဖာက္လုပ္ ထားေသာ ရထားလမ္း စတင္ေျပးဆြဲ


တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံႏွင့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ား အၾကား ခ်ိတ္ဆက္ ေဖာက္လုပ္ ထားေသာ ရထားလမ္း စတင္ေျပးဆြဲ

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ယူနန္ ျပည္နယ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏုိင္ငံမ်ား အသင္း အာဆီယံ H (ASEAN) ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေဖာက္လုပ္ထားေသာ ရထားလမ္းကို ခုနစ္ႏွစ္ၾကာ ေဖာက္လုပ္ၿပီးေနာက္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၃ ရက္တြင္ စတင္ အသံုးျပဳ ခဲ့ေၾကာင္း ေဒသဆိုင္ရာ ရထားလမ္း တာဝန္ရွိသူ မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

ယူဇီႏွင့္ မန္က်ီ အၾကားတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အဆိုပါ ရထား လမ္းသည္ Pan-Asia  မီးရထားလမ္း ကြန္ရက္ စီမံကိန္း၏ အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္း အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္သည္။

၁၄၁ ကီလိုမီတာ ရွိေသာ ယင္း ရထားလမ္းသည္ အျမင့္ဆံုး အျမန္ႏႈန္းတစ္ နာရီလွ်င္ ၁၂ဝ ကီလိုမီတာ ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ထားၿပီး ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ၃၅ ခုႏွင့္ တံတား ၆၁ စင္းတို႔ ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္ ထားသည့္ အျပင္ အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္း အလ်ား၏ ၅၄ ဒသမ ၅၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္းတြင္ လက္ရွိေျပးဆြဲ လ်က္ရွိေသာ ကူမင္း- ယူဇီရထား လမ္းလည္း ပါဝင္ၿပီး မန္က်ီ- ဟူေကာင္း ရထားလမ္းသည္ ေဖာက္လုပ္လ်က္ ရွိၿပီး လာမည့္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီး မႈေၾကာင့္ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ အရွိန္တက္ ေစၿပီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး က႑ တိုးတက္ေစမည္ ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံ အေနာက္ ေတာင္ပိုင္းတြင္လည္း ရထားလမ္းမ်ား ထပ္မံဖြင့္လွစ္ သြားမည္ဟု  ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

Pan-Asia ရထားလမ္း ကြန္ရက္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ အေနာက္ပိုင္း မီးရထားလမ္း မ်ားပါဝင္ ပါမည္။ ၎မီးရထားလမ္း ကြန္ရက္သည္ ႏုိင္ငံတကာ  မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ အျပင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏုိင္ငံ တို႔က ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

http://bit.ly/UZsMAy
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ယူနန္ ျပည္နယ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားအသင္း အာဆီယံ H (ASEAN) ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ေဖာက္လုပ္ထားေသာ ရထားလမ္းကို ခုနစ္ႏွစ္ၾကာ ေဖာက္ လုပ္ၿပီးေနာက္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၃ ရက္တြင္ စတင္အသံုးျပဳ ခဲ့ေၾကာင္း ေဒသဆိုင္ရာ ရထားလမ္းတာဝန္ရွိသူမ်ားကေျပာၾကား သည္။

ယူဇီႏွင့္ မန္က်ီ အၾကားတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အဆိုပါရထားလမ္းသည္ Pan-Asia မီးရထားလမ္း ကြန္ရက္ စီမံကိန္း၏ အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္း အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္သည္။

၁၄၁ ကီလိုမီတာရွိေသာ ယင္းရထားလမ္းသည္ အျမင့္ဆံုးအျမန္ႏႈန္းတစ္ နာရီလွ်င္ ၁၂ဝ ကီလို မီတာ ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ထားၿပီး ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ၃၅ ခုႏွင့္ တံတား ၆၁ စင္းတို႔ ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္ထားသည့္အျပင္ အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္းအလ်ား၏ ၅၄ ဒသမ ၅၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္းတြင္ လက္ရွိေျပးဆြဲ လ်က္ရွိေသာ ကူမင္း- ယူဇီရထားလမ္းလည္း ပါဝင္ၿပီး မန္က်ီ- ဟူေကာင္း ရထားလမ္းသည္ ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိၿပီးလာမည့္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

အေရွ႕ပိုင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီး မႈေၾကာင့္ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အရွိန္တက္ ေစၿပီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး က႑တိုးတက္ေစမည္ ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံ အေနာက္ ေတာင္ပိုင္းတြင္လည္း ရထားလမ္းမ်ား ထပ္မံဖြင့္လွစ္ သြားမည္ဟု ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ား က ေျပာၾကားသည္။

Pan-Asia ရထားလမ္း ကြန္ရက္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ အေနာက္ပိုင္း မီးရထားလမ္းမ်ားပါဝင္ ပါမည္။ ၎မီးရထားလမ္း ကြန္ရက္သည္ ႏုိင္ငံတကာ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း တစ္ခုျဖစ္သည့္အျပင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏုိင္ငံ တို႔က ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment