ရခုိင္ကမ္းရုိးတန္းေဒသအတြင္း
ဥကပ္ပါ ကဏန္း အရြယ္အစားမ်ားကုိ
စည္းကမ္းမဲ့ ဖမ္းဆီးမႈမ်ား မျပဳရန္ ကဏန္းမဖမ္းဆီးရဇုန္မ်ား
သတ္မွတ္ ထားေသာ္လည္း ၎ေရျပင္တြင္ ကဏန္း ဖမ္းဆီး ေန ဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိ ရသည္။
ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ေနသည့္ ေရထြက္ ကုန္ ပစၥည္း ေစ်း ကြက္ တြင္ ဒုတိယ
အမ်ားဆံုးတင္ပို႔ေနရေသာ ကဏန္းပို႔ကုန္မ်ားကို
တိုးျမင့္ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ႏိုင္ေရးႏွင့္ ကဏန္းမ်ိဳးပြားႏႈန္းတိုးလာေစရန္
အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ေဒသ အလုိက္ သက္ဆုိင္ရာ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီး ဌာနမွ ကဏန္းမဖမ္းဆီးရေရျပင္ဧရိယာဇုန္နယ္ေျမမ်ား ကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ကတည္းသတ္မွတ္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ေရလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနသည့္ အခ်ိဳ႕ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္မ်ားမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ ဇုန္အတြင္း ကဏန္းဖမ္းဆီးေနျခင္းျဖစ္သည္။
“အရြယ္အစားမညီ ေစ်းကြက္မဝင္တဲ့ ကဏန္းေတြကုိ မဖမ္းဖုိ႔တားျမစ္ထားတာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖမ္းဆီးမႈ ေတြလဲရွိေနဆဲပါ။ဂရန္ (၁၀၀) ေအာက္ရွိတဲ့ ကဏန္းေတြဟာ ေစ်းကြက္မဝင္ဆုိေပမယ့္
ေဒသ စားသုံးမႈေစ်း ကြက္ေတြမွာေတာ့ ေတြ႔ရတယ္ ဆုိေတာ့ ကဏန္းမ်ဳိးတုန္းလာတယ္ေလ။" ဟု ငါးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရိွသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ကဏန္း ေစ်းကြက္အတြင္း ဥကပ္ပါ ကဏန္းႏွင့္ အရြယ္အစားေသးငယ္သည့္ ကဏန္း မ်ားကုိ ေရာင္း ခ်ျခင္းသည္ ကဏန္းမ်ဳိးတုန္းလာမည့္ အေန အထားရိွေနေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရိွ ကဏန္းေစ်းကြက္တြင္ ဂရန္ (၁၀၀) အထက္ ကဏန္းတစ္ေကာင္လွ်င္ အရြယ္အစား အလိုက္ က်ပ္ေငြ (၇ဝ) မွ (၂၅၀) က်ပ္ထိရွိေစ်းႏွဳန္းရွိသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ရိွ ကမ္းရိုးတန္းမ်ားမွ ကဏန္းမ်ားအား တရုတ္ျပည္သို႔ အဓိက တင္ပုိ႔ေနကာ ထိုသို႔ တင္ပို ႔ေနရသည့္အတြက္ ကဏန္းဖမ္းဆီးသူမ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရသည္။
ရခုိင္ကမ္းရုိးတန္းေဒသအတြင္း ကဏန္းမဖမ္းရဇုန္နယ္ေျမအျဖစ္ ဧက(၁၁၄၈.၄၈) ဧက သတ္မွတ္ထား ၿပီး စစ္ေတြၿမိဳ႕နယ္တြင္ (၁၆)ဧက ၊ ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕တြင္(၅၃၇)ဧက၊ အမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ (၃၇.၅၀) ဧက ရမ္းၿဗဲ ၿမိဳ႕နယ္ တြင္ (၃.၂၅)ဧက၊ ပုဏၰားကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ (၅၄.၇၃)ဧကႏွင့္ ေျမပုံၿမိဳ႕တြင္ (၅၀၀)ဧက စသည္ တို႔ကို သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကဏန္းမ်ား ဖမ္းဆီးရရွိမႈ ရွားပါးလာေသာ္လည္း ေမြးျမဴထုတ္လုပ္မႈနည္းပညာအကူအညီ မရွိသည့္ အတြက္ ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ကဏန္းေမြးျမဴးေရး လုပ္ငန္းမရွိေသးေပ။
ရခုိင္ျပည္နယ္၏ ျပည္ပပုိ႔ကုန္ျဖစ္ေသာ ကဏန္းေစ်းကြက္မွာ တရုတ္ေစ်းကြက္ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒရွ္ ႔ေစ်းကြက္ ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔မွ စၿပီး ရခုိင္ျပည္နယ္ ကဏန္းေစ်း ကြက္ႏွင့္ ေစ်းႏွဳန္း အေန အထားအရ တရုတ္ေစ်းကြက္တစ္ခုတည္းကုိသာ တင္ပုိ႔မႈ ပမာဏ မ်ားျပားလာေၾကာင္း ကဏန္းပုိ႔ကုန္ လုပ္ငန္း မ်ား၏ အဆုိအရ သိရသည္။
ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန အေနျဖင့္လည္း ကဏန္းရွာပါးမႈ မျဖစ္ေစရန္အတြက္ ရာသီခ်ိန္အလုိက္ ကဏန္း သားေပါက္္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားသည့္ ကဏန္းေဘးမဲ့ဇုန္မ်ားအတြင္း လႊတ္ထည့္ေပးျခင္းမ်ားကုိ အစဥ္ တစုိက္ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
(ျမစ္မခ)
Myit Makha Mediagroup
သို႔ေသာ္ ေရလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနသည့္ အခ်ိဳ႕ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္မ်ားမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ ဇုန္အတြင္း ကဏန္းဖမ္းဆီးေနျခင္းျဖစ္သည္။
“အရြယ္အစားမညီ ေစ်းကြက္မဝင္တဲ့ ကဏန္းေတြကုိ မဖမ္းဖုိ႔တားျမစ္ထားတာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖမ္းဆီးမႈ ေတြလဲရွိေနဆဲပါ။ဂရန္ (၁၀၀) ေအာက္ရွိတဲ့ ကဏန္းေတြဟာ ေစ်းကြက္မဝင္ဆုိေပမယ့္
ေဒသ စားသုံးမႈေစ်း ကြက္ေတြမွာေတာ့ ေတြ႔ရတယ္ ဆုိေတာ့ ကဏန္းမ်ဳိးတုန္းလာတယ္ေလ။" ဟု ငါးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရိွသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ကဏန္း ေစ်းကြက္အတြင္း ဥကပ္ပါ ကဏန္းႏွင့္ အရြယ္အစားေသးငယ္သည့္ ကဏန္း မ်ားကုိ ေရာင္း ခ်ျခင္းသည္ ကဏန္းမ်ဳိးတုန္းလာမည့္ အေန အထားရိွေနေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရိွ ကဏန္းေစ်းကြက္တြင္ ဂရန္ (၁၀၀) အထက္ ကဏန္းတစ္ေကာင္လွ်င္ အရြယ္အစား အလိုက္ က်ပ္ေငြ (၇ဝ) မွ (၂၅၀) က်ပ္ထိရွိေစ်းႏွဳန္းရွိသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ရိွ ကမ္းရိုးတန္းမ်ားမွ ကဏန္းမ်ားအား တရုတ္ျပည္သို႔ အဓိက တင္ပုိ႔ေနကာ ထိုသို႔ တင္ပို ႔ေနရသည့္အတြက္ ကဏန္းဖမ္းဆီးသူမ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရသည္။
ရခုိင္ကမ္းရုိးတန္းေဒသအတြင္း ကဏန္းမဖမ္းရဇုန္နယ္ေျမအျဖစ္ ဧက(၁၁၄၈.၄၈) ဧက သတ္မွတ္ထား ၿပီး စစ္ေတြၿမိဳ႕နယ္တြင္ (၁၆)ဧက ၊ ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕တြင္(၅၃၇)ဧက၊ အမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ (၃၇.၅၀) ဧက ရမ္းၿဗဲ ၿမိဳ႕နယ္ တြင္ (၃.၂၅)ဧက၊ ပုဏၰားကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ (၅၄.၇၃)ဧကႏွင့္ ေျမပုံၿမိဳ႕တြင္ (၅၀၀)ဧက စသည္ တို႔ကို သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကဏန္းမ်ား ဖမ္းဆီးရရွိမႈ ရွားပါးလာေသာ္လည္း ေမြးျမဴထုတ္လုပ္မႈနည္းပညာအကူအညီ မရွိသည့္ အတြက္ ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ကဏန္းေမြးျမဴးေရး လုပ္ငန္းမရွိေသးေပ။
ရခုိင္ျပည္နယ္၏ ျပည္ပပုိ႔ကုန္ျဖစ္ေသာ ကဏန္းေစ်းကြက္မွာ တရုတ္ေစ်းကြက္ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒရွ္ ႔ေစ်းကြက္ ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔မွ စၿပီး ရခုိင္ျပည္နယ္ ကဏန္းေစ်း ကြက္ႏွင့္ ေစ်းႏွဳန္း အေန အထားအရ တရုတ္ေစ်းကြက္တစ္ခုတည္းကုိသာ တင္ပုိ႔မႈ ပမာဏ မ်ားျပားလာေၾကာင္း ကဏန္းပုိ႔ကုန္ လုပ္ငန္း မ်ား၏ အဆုိအရ သိရသည္။
ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန အေနျဖင့္လည္း ကဏန္းရွာပါးမႈ မျဖစ္ေစရန္အတြက္ ရာသီခ်ိန္အလုိက္ ကဏန္း သားေပါက္္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားသည့္ ကဏန္းေဘးမဲ့ဇုန္မ်ားအတြင္း လႊတ္ထည့္ေပးျခင္းမ်ားကုိ အစဥ္ တစုိက္ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
(ျမစ္မခ)
Myit Makha Mediagroup
No comments:
Post a Comment