ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း တိုက္ပြဲမ်ား ျပန္လည္ျဖစ္ပြား လာမႈႏွင့္အတူ ေဒသခံျပည္သူမ်ား အေပၚတြင္ လည္း KIA ၏ အသံုးခ်မႈက ထပ္တူ ပါလာခဲ့သည္။ ေရွးဦးစြာ တိုက္ပြဲမ်ားဘာေၾကာင့္ ျပန္ျဖစ္ သလဲ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းရင္း ကုိ ေျပာရပါမည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရး၀န္ႀကီးကုိ ေခတၱထိန္းသိမ္းၿပီး ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားကုိ KIA ဖမ္းဆီးမႈ သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မထီမဲ့ျမင္ ေစာ္ကားရာေရာက္သလုိ တပ္မေတာ္ကိုလည္း လက္ တစ္လံုးျခား ေသြးတိုးစမ္းသည့္ သေဘာျဖစ္ေနသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕၀န္ႀကီးကုိ ေခတၱထိန္းသိမ္းမႈသည္ လံုး၀ လက္သင့္ မခံႏိုင္ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သလို အစိုရ၀န္ထမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားကုိ ႀကိဳးတုပ္ဖမ္းဆီးမႈသည္လည္း ဥပေဒမဲ့ က်ဴးလြန္ျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ တပ္မေတာ္က ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္းခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္တြင္ တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား အေနျဖင့္ ဖမ္းဆီးခံရသူ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ နယ္ေျမရွင္း လင္းေရးေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ႀကိဳတင္ေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ KIA အဖြဲ႕မ်ားက ပစ္ခတ္မႈမွ အစျပဳၿပီး တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ တိုက္ပြဲ မ်ား ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားမွ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ကၽြန္းေတာ စခန္းကုန္း၊ ေဂါက္ကြင္းကုန္း၊ ပြိဳင့္ ၅၂၂ ၊ ပိြဳင့္ ၇၀၉ ၊ ေအာင္ ဘာေလ၊ ကံဆီးလမ္းဆံု စသည့္ စခန္းအားလံုးကို သိမ္းထားႏိုင္ခဲ့သည္။ ထုိစခန္းမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္မွ အခိုင္အမာ ေနရာယူထားၿပီးေနာက္ တိုက္ပြဲမ်ားလည္း ထပ္မံျဖစ္ပြားျခင္း မရွိေတာ့ပါ။
တိုက္ပြဲစျဖစ္ေသာ ဇန္န၀ါရီ ၁၅ ရက္ေန႔ႏွင့္ ၁၆ ရက္ေန႔မ်ား တြင္ ေအာင္ဘာေလရြာသားမ်ားအားလံုး ရြာထဲ၌ ေအးေအး ေဆးေဆး ေန ထိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ ဒါေပမယ့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၇ ရက္ေန႔ ေရာက္ေတာ့ ရြာ သားမ်ားကုိ KIA အဖြဲ႕က ရြာထဲတြင္ မေနရန္ ေမာင္း ထုတ္ေန သည္ဟု သိရသည္။ တိုက္ပြဲရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးမသက္ေရာက္ေသာ ေအာင္ ဘာ ေလ ရြာသားမ်ားကုိ KIA အဖြဲ႕က ဘာ့ေၾကာင့္ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ရသနည္း။ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ တိုင္း ေဒသခံေတြကို ဒုကၡသည္မ်ား အျဖစ္ အသံုးခ်ရန္မွတစ္ပါး အျခားမျဖစ္ႏိုင္ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေအာင္ဘာေလရြာသားမ်ားသည္ ရြာႏွင့္ ၃ မိုင္ေလာက္ေ၀းေသာ ကံဆီးရြာကုိ ေရႊ႕ေျပာင္းၾက ရသည္။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ကံဆီးဆိုတဲ့ေနရာ ဟာ တိုက္ပြဲျဖစ္ေသာေနရာႏွင့္ လြတ္လြတ္ကင္းကင္း ေနရာျဖစ္ပါသည္။ ကံဆီးကုိ ေအာင္ဘာေလရြာသားေတြလည္း ေရြ႕လာေရာ KIA က ဒုကၡသည္ေတြကို ကယ္တင္ရမယ္ဆိုၿပီး အသံလႊင့္ လိုက္ပါေတာ့သည္။ ကံဆီးက ေအာင္ဘာေလရြာသားေတြကို ဒုကၡသည္ မ်ား အျဖစ္ ဖန္တီးၿပီး အစိုးရတပ္ေတြက လာတုိက္သည့္အတြက္ ဖားကန္႔ကိုေျပးရသည့္ ပံုစံလုပ္လာသည္။ တပ္မေတာ္က လာတုိက္သည့္အတြက္ စစ္ေျပးဒုကၡ သည္မ်ား ထြက္ေျပးလာရသည္ဟု အမ်ားျမင္ေအာင္ KIA က လုပ္ႀကံဇာတ္လမ္း ဆင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
တစ္ဖန္အဲဒီလို ေျပးလာတဲ့ ရြာသားေတြကို တပ္ေတာ္က လူသားတံတိုင္းအျဖစ္ အသံုးခ်ေနတယ္ဆိုၿပီး KIA က ကုန္းေအာ္ေတာ့သည္။ ထိုစကားကုိ ယံုၾကည္သူမ်ားကေတာ့ စိတ္သိပ္မႏွံ႔သူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။ တကယ့္ ေျမျပင္မွာက ကံဆီးနဲ႔ ေအာင္ဘာေလရြာၾကားမွာ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရွိေနပါသည္။ စခန္းအားလံုးကိုလည္း သိမ္းထားၿပီးသားျဖစ္၍ KIA ကို တိုက္စရာမလိုေတာ့ပါ။ ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ KIA က တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ား ကုိ မတိုက္ရဲဘဲ ဆုတ္ခြာသြားတဲ့အတြက္ ရြာသားေတြကို အသံုးခ်စရာ မလိုပါ။ လူသားတံတိုင္းအျဖစ္ အသံုးခ်ရန္မလိုဘဲ ရြာသားေတြ KIA ၿခိမ္းေျခာက္လို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းေနတာကုိ ဒီအတိုင္း ၾကည့္ေနခဲ့တာျဖစ္ပါသည္။
အျဖစ္မွန္ကုိ သိေနေသာ ေအာင္ဘာေလရြာသားအခ်ဳိ႕ဟာ KIA ခိုင္းလို႔ လုပ္ေနရေပမယ့္ သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ ဒုကၡသည္ ေတြအျဖစ္ မခံယူဘူးလို႔ ဖြင့္ဟေျပာလာပါသည္။ တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ေအာင္ KIA က ဖန္တီး တာျဖစ္ၿပီး ေဒသ ခံမ်ားအား ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသံုးခ်တာကုိလည္း အံ့အားသင့္ ရေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ပါ သည္။ ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားမွာ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားကုိ ဒုကၡသည္အျဖစ္ KIA ဖန္တီးေနျခင္းကို ဖြင့္ခ်ေရး သားျခင္း မျပဳဘဲ တပ္မေတာ္က လူသားတံတိုင္းအျဖစ္ အသံုးျပဳေနသည္ဟု လိမ္ညာေျပာဆိုမႈအေပၚ ယံုၾကည္မႈမ်ားရွိေနျခင္းက ပိုၿပီး အ့ံအားသင့္ရေၾကာင္း ေအာင္ဘာေလ ရြာသားတစ္ဦးက ရင္ဖြင့္ေျပာၾကား သြားခဲ့သည္။
အခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ KIA အေနနဲ႔ ကိုယ္ေမႊးတဲ့မီးကို ကိုယ္ႏိုင္ေအာင္ ၿငိမ္းဖို႔လိုပါ သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မလိုခ်င္၍ ႀကိဳတင္ ႀကံစည္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားလာေသာ တိုက္ပြဲမ်ားကုိ ကိုယ့္ဘာသာအဆံုးသတ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အျပစ္မဲ့ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားကုိ ႏိုင္ငံေရးလက္နက္အျဖစ္ အသံုးခ်ေနျခင္းကို ရပ္တန္းကရပ္ သင့္ပါသည္။ ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ေသာ ရြာသားမ်ားအား ေျပးလႊားပုန္းေရွာင္ေနရေသာ စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ မ်ား အသြင္ ဖန္တီးျခင္း ဟာ လြန္စြာမွ ေအာက္တန္းက် ေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ KIA ၏ လုပ္ရပ္ကို အမ်ားျပည္သူကလည္း လက္သင့္မခံဘဲ စက္ဆုပ္ ရြံရွာေနၿပီျဖစ္သလို အသံုးခ်ခံ ေဒသခံျပည္သူမ်ားက လည္း အျဖစ္မွန္ကုိသိေနၿပီး ႏိုင္ငံေရးလက္နက္အျဖစ္ အသံုးခ်အျမတ္ထုတ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈသည္ ႐ိုးအီေန ေသာ လုပ္ ရပ္ျဖစ္၍ အသံုးမ၀င္ေတာ့ပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
ေန၀န္းသစ္
credit to >> ေန႔စဥ္သတင္းမ်ား
No comments:
Post a Comment