မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္ကုန္ သြယ္ေရးဇုန္တြင္ ျဖစ္ေပၚေန သည့္ ယဥ္ေၾကာက်ပ္ကာ ကား လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ကုန္တင္ ကားမ်ား အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ည အိပ္ေစာင့္ဆုိုင္းေနရၿပီး မႏၲေလး- မူဆယ္ကုန္ပစၥည္းတန္ဆာခ ေစ်း ႏႈန္းမ်ားရက္ပုိင္းအတြင္း ဆက္ တုိက္ျမင့္တက္လာေၾကာင္း ကုန္ စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဂိတ္မ်ားမွ သ တင္းရရိွသည္။
၁၀၅ မုိင္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ တြင္ ယခုႏွစ္ဆန္းမွစတင္၍ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားက ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားကုိ အေသးစိတ္ ပိုမုိ စစ္ေဆးလာျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ရျခင္းဟု မူ ဆယ္မွ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာ ၾကားသည္။ ယခင္က ကုန္စည္ တင္ေဆာင္လာေသာ ကားအခ်ိဳ႕ကို စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရသျဖင့္ အေသးစိတ္ စစ္ေဆးမႈ မလုပ္ဘဲ လႊတ္ေပးေသာ္လည္း ကုန္တန္ ခ်ိန္ ခုိးယူမႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။
မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္စစ္ေဆး ေရးစခန္းအနီးတြင္ အတက္ကား မ်ားအစီးေရရာႏွင့္ခ်ီယာဥ္ေၾကာ က်ပ္ကာ ကားလမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္ခန္႔အထိ ညအိပ္ေစာင့္ ဆုိင္းေနရကာ ယခင္က မႏၲေလး- မူဆယ္အသြားအျပန္ခရီး ရွစ္ရက္ ခန္႔သာ ၾကာျမင့္ေသာ္လည္း ယခု အခါ ၁၂ ရက္ခန္႔အထိ ၾကာျမင့္ ေနသည္ဟု မႏၲေလး- မူဆယ္ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဂိတ္မ်ား ကေျပာသည္။
ထိုသို႔ ကားလမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆုိးရြားစြာျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ ၁၅ ရက္ခန္႔ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္ၿပီး ဇန္န၀ါရီ လဆန္းက မႏၲေလးမွ မူဆယ္သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔ရာ တြင္ တန္ဆာခအေနျဖင့္ တစ္ ပိႆာလွ်င္ ၈၀ က်ပ္ခန္႔သာ က်သင့္ ရာမွ ယခုအခါတစ္ပိႆာက်ပ္ ၁၀၀ ေက်ာ္အထိ ေစ်းျမင့္တက္သြားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဂရိတ္၀မ္း မႏၲေလး-မူဆယ္ကုန္စည္ပုိ႔ ေဆာင္ေရးဂိတ္္မွ ဦးေအာင္လင္း ကေျပာသည္။
‘‘မႏၲေလးက ကုန္ကားသံုးပံု ႏွစ္ပံုေလာက္က မူဆယ္ဂိတ္မွာ သြားပံုေနတယ္။ ဒီကတက္သြားတဲ့ ကားေတြ က ဟုိမွာကားပိတ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္ဆင္းမလာႏုိင္ ဘူး။ ကားရွာေတာ့ တန္ဆာခ ေစ်းတက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟုိမွာ ကားေတြစုေနေတာ့ အဆင္းကုန္ က်ေတာ့လည္း မရျပန္ဘူး။ အခုဆို အတက္ကုန္ တစ္ပိႆာကုိ တန္ဆာခ ၁၀၇ က်ပ္ေစ်းျဖစ္ေနၿပီ’’ ဟု ဦးေအာင္လင္းကေျပာၾကားသည္။
ဆန္၊ ေျပာင္း၊ ဖရဲႏွင့္ သခြား မ်ား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသို႔ တင္ပုိ႔မႈမ်ား ခ်ိန္တြင္ မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္စစ္ေဆးေရး စခန္း၌ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ဆုိးရြားစြာ ျဖစ္ပြားေနသည္ဟု အေ၀းေျပး ကုန္ကား သမားမ်ားက ေျပာသည္။
အေကာက္ခြန္ဌာန၏ စစ္ေဆးမႈ ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ ဂ်ဴတီေစာင့္ဆုိင္းရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ကားက်ပ္ကာ ယာဥ္ ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔ၿပီး ၁၀၅ မုိင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း မေရာက္မီ ေမာေတာင္ရြာနားမွ စတင္ကာ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ေန ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ႏုိ၀င္ဘာက ယခုကဲ့သုိ႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး စီးပြားကူးသန္း၀န္ ႀကီးသြားေရာက္ ေျဖရွင္းေပးမႈျဖင့္ အဆင္ေျပခဲ့သည္။
ယခုအခါ သစ္သီးကုန္စည္ဒုိင္က ဖရဲ၊ သခြားကားမ်ားကို အေကာက္ခြန္ဌာနက စစ္ေဆးျခင္းမျပဳဘဲ သြား လာခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းဆုိထားၿပီး မည္သည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျဖစ္ရသည္ကုိ သြားေရာက္စိစစ္ ကာ အားလံုးအတြက္ အဆင္ေျပ ေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး ဌာန၊ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ႏွင့္ စားသံုးသူေရးရာ ဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးၫြန္႔ေအာင္ က ေျပာသည္။
‘‘ဆန္တို႔၊ ေျပာင္းတို႔က သီး သန္႔၊ ဖရဲ၊ သခြားလိုဟာမ်ိဳးက သီးသန္႔ခဲြစစ္ေပးရင္ ပုိအဆင္ေျပ မယ္ထင္တယ္။ စစ္ဖုိ႔သိပ္အေရး မႀကီးတဲ့ ကုန္ကားေတြကို အလြယ္တကူျဖတ္သန္းခြင့္ေပးရင္ ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တာ ေလ်ာ့သြားမွာပါ။ ဒီအတုိင္းဆုိရင္ေတာ့ ကုန္သည္ ေရာ ကားသမားေရာ ထမင္းငတ္ မယ့္ကိန္းဆုိက္ေနၿပီ’’ဟု မႏၲေလး မူဆယ္ ကုန္ကားေမာင္းေနသူ တစ္ဦးကေျပာသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ျမင့္တက္လာျခင္းႏွင့္ ကားအစီးေရ မ်ားျပားလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္မႈ ျဖစ္ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး အားလံုးအတြက္ အဆင္ေျပေစရန္ အစီအမံမ်ားခ် မွတ္လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးၫြန္႔ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
7Day DAILY
၁၀၅ မုိင္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ တြင္ ယခုႏွစ္ဆန္းမွစတင္၍ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားက ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားကုိ အေသးစိတ္ ပိုမုိ စစ္ေဆးလာျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ရျခင္းဟု မူ ဆယ္မွ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာ ၾကားသည္။ ယခင္က ကုန္စည္ တင္ေဆာင္လာေသာ ကားအခ်ိဳ႕ကို စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရသျဖင့္ အေသးစိတ္ စစ္ေဆးမႈ မလုပ္ဘဲ လႊတ္ေပးေသာ္လည္း ကုန္တန္ ခ်ိန္ ခုိးယူမႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။
မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္စစ္ေဆး ေရးစခန္းအနီးတြင္ အတက္ကား မ်ားအစီးေရရာႏွင့္ခ်ီယာဥ္ေၾကာ က်ပ္ကာ ကားလမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္ခန္႔အထိ ညအိပ္ေစာင့္ ဆုိင္းေနရကာ ယခင္က မႏၲေလး- မူဆယ္အသြားအျပန္ခရီး ရွစ္ရက္ ခန္႔သာ ၾကာျမင့္ေသာ္လည္း ယခု အခါ ၁၂ ရက္ခန္႔အထိ ၾကာျမင့္ ေနသည္ဟု မႏၲေလး- မူဆယ္ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဂိတ္မ်ား ကေျပာသည္။
ထိုသို႔ ကားလမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆုိးရြားစြာျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ ၁၅ ရက္ခန္႔ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္ၿပီး ဇန္န၀ါရီ လဆန္းက မႏၲေလးမွ မူဆယ္သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔ရာ တြင္ တန္ဆာခအေနျဖင့္ တစ္ ပိႆာလွ်င္ ၈၀ က်ပ္ခန္႔သာ က်သင့္ ရာမွ ယခုအခါတစ္ပိႆာက်ပ္ ၁၀၀ ေက်ာ္အထိ ေစ်းျမင့္တက္သြားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဂရိတ္၀မ္း မႏၲေလး-မူဆယ္ကုန္စည္ပုိ႔ ေဆာင္ေရးဂိတ္္မွ ဦးေအာင္လင္း ကေျပာသည္။
‘‘မႏၲေလးက ကုန္ကားသံုးပံု ႏွစ္ပံုေလာက္က မူဆယ္ဂိတ္မွာ သြားပံုေနတယ္။ ဒီကတက္သြားတဲ့ ကားေတြ က ဟုိမွာကားပိတ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္ဆင္းမလာႏုိင္ ဘူး။ ကားရွာေတာ့ တန္ဆာခ ေစ်းတက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟုိမွာ ကားေတြစုေနေတာ့ အဆင္းကုန္ က်ေတာ့လည္း မရျပန္ဘူး။ အခုဆို အတက္ကုန္ တစ္ပိႆာကုိ တန္ဆာခ ၁၀၇ က်ပ္ေစ်းျဖစ္ေနၿပီ’’ ဟု ဦးေအာင္လင္းကေျပာၾကားသည္။
ဆန္၊ ေျပာင္း၊ ဖရဲႏွင့္ သခြား မ်ား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသို႔ တင္ပုိ႔မႈမ်ား ခ်ိန္တြင္ မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္စစ္ေဆးေရး စခန္း၌ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ဆုိးရြားစြာ ျဖစ္ပြားေနသည္ဟု အေ၀းေျပး ကုန္ကား သမားမ်ားက ေျပာသည္။
အေကာက္ခြန္ဌာန၏ စစ္ေဆးမႈ ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ ဂ်ဴတီေစာင့္ဆုိင္းရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ကားက်ပ္ကာ ယာဥ္ ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔ၿပီး ၁၀၅ မုိင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း မေရာက္မီ ေမာေတာင္ရြာနားမွ စတင္ကာ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ေန ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ႏုိ၀င္ဘာက ယခုကဲ့သုိ႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး စီးပြားကူးသန္း၀န္ ႀကီးသြားေရာက္ ေျဖရွင္းေပးမႈျဖင့္ အဆင္ေျပခဲ့သည္။
ယခုအခါ သစ္သီးကုန္စည္ဒုိင္က ဖရဲ၊ သခြားကားမ်ားကို အေကာက္ခြန္ဌာနက စစ္ေဆးျခင္းမျပဳဘဲ သြား လာခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းဆုိထားၿပီး မည္သည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျဖစ္ရသည္ကုိ သြားေရာက္စိစစ္ ကာ အားလံုးအတြက္ အဆင္ေျပ ေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး ဌာန၊ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ႏွင့္ စားသံုးသူေရးရာ ဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးၫြန္႔ေအာင္ က ေျပာသည္။
‘‘ဆန္တို႔၊ ေျပာင္းတို႔က သီး သန္႔၊ ဖရဲ၊ သခြားလိုဟာမ်ိဳးက သီးသန္႔ခဲြစစ္ေပးရင္ ပုိအဆင္ေျပ မယ္ထင္တယ္။ စစ္ဖုိ႔သိပ္အေရး မႀကီးတဲ့ ကုန္ကားေတြကို အလြယ္တကူျဖတ္သန္းခြင့္ေပးရင္ ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တာ ေလ်ာ့သြားမွာပါ။ ဒီအတုိင္းဆုိရင္ေတာ့ ကုန္သည္ ေရာ ကားသမားေရာ ထမင္းငတ္ မယ့္ကိန္းဆုိက္ေနၿပီ’’ဟု မႏၲေလး မူဆယ္ ကုန္ကားေမာင္းေနသူ တစ္ဦးကေျပာသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ျမင့္တက္လာျခင္းႏွင့္ ကားအစီးေရ မ်ားျပားလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္မႈ ျဖစ္ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး အားလံုးအတြက္ အဆင္ေျပေစရန္ အစီအမံမ်ားခ် မွတ္လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးၫြန္႔ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
7Day DAILY
No comments:
Post a Comment