Saturday, 6 December 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း မ်ဥ္းဝါတားေနရာမ်ားတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ဆက္လက္ခ်သြားမည္

Photo: ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း မ်ဥ္းဝါတားေနရာမ်ားတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ဆက္လက္ခ်သြားမည္
Saturday, December 6, 2014

ရန္ကုန္္ၿမိဳ႕တြင္း မ်ဥ္းဝါတားထားေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ခ်သြားမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အမွတ္ (၂) ယာဥ္ ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႔႐ံုး ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း စည္းကမ္းမဲ့ယာဥ္မ်ား ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရာတြင္ ကြန္ကရစ္ တုန္းမ်ားျဖင့္ ကာရံကာ ေျဖရွင္းမႈေၾကာင့္ ကားက်ပ္သည့္ ျပႆနာ ထပ္တိုးလာ သည္ဟု ေဝဖန္သူမ်ားက ဆိုသည္။ 

ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္က အဆိုပါတပ္ဖြဲ႔႐ံုးတြင္ ျပဳလုပ္ေသာသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္လမ္းကဲ့သို႔ အဓိက လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ားခ်သြားရန္ လိုအပ္ေနသည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

“ဘယ္လမ္းေတြမွာ ထပ္ခ်သြားမယ္ဆိုတာ အတိအက်မေျပာႏုိင္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မ်ဥ္းဝါတားထားတဲ့ေန ရာတိုင္းမွာ ဘေလာက္တံုးေတြ ခ်သြားဖို႔ ရွိပါတယ္” ဟု ဒုရဲမွဴးႀကီးလင္းထြဋ္က ဆိုသည္။

ဘေလာက္တံုးမ်ား ခ်ထားရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ေငြက်ပ္ ၂ ဘီလီယံ ခန္႔ အကုန္အက်ခံကာ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္း အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္ က မဇၩိမကို အတည္ျပဳေျပာထားသည္။

“ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အခုမွစလုပ္လို႔ မ်က္စိ႐ိုင္းသလိုျဖစ္ေနတာပါ။ ႏုိင္ငံတကာမွာလည္း အမ်ားျပည္ သူသံုး လမ္းေတြကို ဒီလုိမ်ဳိးပဲ တစ္လမ္းသီးသန္႔ ေပးပါတယ္။ ေနာက္ဆိုရင္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ ဘတ္စ္ကား ေတြသြားဖုိ႔ အမ်ားျပည္သူသံုးဖို႔ လမ္းတစ္လမ္းသီးသန္႔ျဖစ္ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။BRT (Bus Rapid Transmit - ဘတ္စ္ကား အျမန္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္) ပံုစံမ်ဳိး ေရရွည္ၾကရင္ျဖစ္မွာပါ” ဟု ယာဥ္ထိန္း ရဲ အုပ္ဝင္းလြင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး မထသ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့လမ္းသြယ္ေတြက ေပ ၂၀၀ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ေဘးလမ္း သြယ္ေတြကို ကားေလးေတြ ၀င္လာဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေဘးလမ္းမွာ ကားႀကီးေတြပဲရွိမယ္လို႔ ယူဆလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ခ်ဳိးဝင္ ခ်ဳိးထြက္ကားေတြရွိေနဦးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ သီးျခား တစ္လမ္းထပ္ေပးမွသာ ဒီစနစ္ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္” ဟု သံုးသပ္သည္

ဘေလာက္တံုးခ်ထားေသာ ေနရာအတြင္း စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းေသာယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္ထိန္း႐ံုးက ကရိန္းအသံုးျပဳ ကာဖယ္ရွားရပါက ကုန္က်စရိတ္ အစအဆံုးကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္က က်ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ႀကံ႕ခိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရန္မွာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္၏ တာ၀န္သာျဖစ္ေၾကာင္း ရဲအုပ္၀င္းလြင္က ေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒပုဒ္မ ၁၆၇ အရ စက္ပ်က္ယာဥ္မ်ားကို လမ္းေပၚထားခြင့္မရွိဘဲ ျပည္သူတို႔ ဆိုင္ရာေနရာတြင္ ရပ္ဆိုင္းထားေသာ ယာဥ္ကို ဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၃ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ သို႔မဟုတ္ တာ၀န္ ရွိသူက အျမန္ဖယ္ရွားေပးရမည္။ အျမန္ဖယ္ရွားေပး ႏုိင္ျခင္း မရွိပါက ႀကီးၾကပ္ထိန္း သိမ္းသူ ၏အစီအစဥ္ အရ လြတ္ေသာေနရာသို႔ဖယ္ရွားႏုိင္သည္။ ထုိသို႔ဖယ္ ရွားျခင္းအတြက္ကုန္က်စရိတ္ကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္ သို႔မ ဟုတ္ တာ၀န္ရွိသူက က်ခံေစရမည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒတြင္ျပ႒ာန္းထားသည္။

မ်ဥ္း၀ါလိုင္းႏွင့္ ဘေလာက္တံုးခ်ထား ေသာေနရာမ်ား၏ ကပ္လ်က္ ကားပါကင္မ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ယခင္က ကန္ထ႐ိုက္ေပးထား ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ကန္ထ႐ိုက္ေၾကးမ်ားကို ျပန္အမ္းကာ ဖယ္ရွားထားေၾကာင္း ဒုရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆိုသည္။

Mizzima - News in Burmese 

(ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ)

(ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ)

ရန္ကုန္္ၿမိဳ႕တြင္း မ်ဥ္းဝါတားထားေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ခ်သြားမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အမွတ္ (၂) ယာဥ္ ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႔႐ံုး ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း စည္းကမ္းမဲ့ယာဥ္မ်ား ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရာတြင္ ကြန္ကရစ္ တုန္းမ်ားျဖင့္ ကာရံကာ ေျဖရွင္းမႈေၾကာင့္ ကားက်ပ္သည့္ ျပႆနာ ထပ္တိုးလာ သည္ဟု ေဝဖန္သူမ်ားက ဆိုသည္။

ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္က အဆိုပါတပ္ဖြဲ႔႐ံုးတြင္ ျပဳလုပ္ေသာသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္ လမ္း ကဲ့သို႔ အဓိက လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ားခ်သြားရန္ လိုအပ္ေနသည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

“ဘယ္လမ္းေတြမွာ ထပ္ခ်သြားမယ္ဆိုတာ အတိအက်မေျပာႏုိင္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မ်ဥ္းဝါတားထားတဲ့ေန ရာတိုင္းမွာ ဘေလာက္တံုးေတြ ခ်သြားဖို႔ ရွိပါတယ္” ဟု ဒုရဲမွဴးႀကီးလင္းထြဋ္က ဆိုသည္။

ဘေလာက္တံုးမ်ား ခ်ထားရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ေငြက်ပ္ ၂ ဘီလီယံ ခန္႔ အကုန္အက်ခံကာ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္း အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္ က မဇၩိမကို အတည္ျပဳေျပာထားသည္။

“ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အခုမွစလုပ္လို႔ မ်က္စိ႐ိုင္းသလိုျဖစ္ေနတာပါ။ ႏုိင္ငံတကာမွာလည္း အမ်ားျပည္ သူသံုး လမ္းေတြကို ဒီလုိမ်ဳိးပဲ တစ္လမ္းသီးသန္႔ ေပးပါတယ္။ ေနာက္ဆိုရင္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ ဘတ္စ္ကား ေတြသြားဖုိ႔ အမ်ားျပည္သူသံုးဖို႔ လမ္းတစ္လမ္းသီးသန္႔ျဖစ္ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။BRT (Bus Rapid Transmit - ဘတ္စ္ကား အျမန္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္) ပံုစံမ်ဳိး ေရရွည္ၾကရင္ျဖစ္မွာပါ” ဟု ယာဥ္ထိန္း ရဲ အုပ္ဝင္းလြင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး မထသ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့လမ္းသြယ္ေတြက ေပ ၂၀၀ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ေဘးလမ္း သြယ္ေတြကို ကားေလးေတြ ၀င္လာဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေဘးလမ္းမွာ ကားႀကီးေတြပဲရွိမယ္လို႔ ယူဆလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ခ်ဳိးဝင္ ခ်ဳိးထြက္ကားေတြရွိေနဦးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ သီးျခား တစ္လမ္းထပ္ေပးမွသာ ဒီစနစ္ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္” ဟု သံုးသပ္သည္

ဘေလာက္တံုးခ်ထားေသာ ေနရာအတြင္း စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းေသာယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္ထိန္း႐ံုးက ကရိန္းအသံုးျပဳ ကာဖယ္ရွားရပါက ကုန္က်စရိတ္ အစအဆံုးကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္က က်ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ႀကံ႕ခိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရန္မွာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္၏ တာ၀န္သာျဖစ္ေၾကာင္း ရဲအုပ္၀င္းလြင္က ေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒပုဒ္မ ၁၆၇ အရ စက္ပ်က္ယာဥ္မ်ားကို လမ္းေပၚထားခြင့္မရွိဘဲ ျပည္သူတို႔ ဆိုင္ရာ ေနရာတြင္ ရပ္ဆိုင္းထားေသာ ယာဥ္ကို ဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၃ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ သို႔မဟုတ္ တာ၀န္ ရွိသူက အျမန္ဖယ္ရွားေပးရမည္။ အျမန္ဖယ္ရွားေပး ႏုိင္ျခင္း မရွိပါက ႀကီးၾကပ္ထိန္း သိမ္းသူ ၏အစီအစဥ္ အရ လြတ္ေသာေနရာသို႔ဖယ္ရွားႏုိင္သည္။ ထုိသို႔ဖယ္ ရွားျခင္းအတြက္ကုန္က်စရိတ္ကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္ သို႔မ ဟုတ္ တာ၀န္ရွိသူက က်ခံေစရမည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒတြင္ျပ႒ာန္းထားသည္။

မ်ဥ္း၀ါလိုင္းႏွင့္ ဘေလာက္တံုးခ်ထား ေသာေနရာမ်ား၏ ကပ္လ်က္ ကားပါကင္မ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ယခင္က ကန္ထ႐ိုက္ေပးထား ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ကန္ထ႐ိုက္ေၾကး မ်ားကို ျပန္အမ္းကာ ဖယ္ရွားထားေၾကာင္း ဒုရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆိုသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment