ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ ပထမေၾကးဝန္း ႏွင့္ ဒုတိယေၾကးဝန္း၊ ပန္းဆြဲၾကီး ၁၆ခုေနရာတြင္ မူလ ေရႊမ်က္ပါး အစား ေရႊစင္ျပားမ်ား တိုးခ်ဲ႕ကပ္လႉသြားမည္ ဟု ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေဂါပကအဖြဲ႔မွ ႐ံုးအဖြဲ႕မႉး ဦးဝင္းၾကိဳင္က မဇၥၽိမကိုေျပာသည္။
ငါးႏွစ္တစ္ၾကိမ္ ကပ္လႉေလ့ရွိသည့္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ လံုးေတာ္ျပည့္ေရႊ သဃၤန္း ကပ္လႉပူေဇာ္ျခင္းကို စက္တင္ဘာလ ၁၅ရက္မွ ၂ဝ၁၅ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၈ရက္ အထိ ခုႏွစ္လၾကာ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ လံုးေတာ္ျပည့္ ေရႊသဃၤန္းကပ္လႉရာတြင္ ေရႊျပား၊ ေရႊမ်က္ပါးႏွင့္ ေရႊစင္ျပားေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္ခန္႔ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္သည္။
လံုးေတာ္ျပည့္ကပ္လႉရာတြင္ ၂ဝဝ၉ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လကုန္အထိ ေျခာက္
က်ပ္သား ေရႊျုပားေပါင္း ၁၁၉ခ်ပ္၊ သံုးက်ပ္သား ေရႊျပားေပါင္း ၁ဝ၆၃ ခ်ပ္ႏွင့္ တစ္က်ပ္သား ေရႊျပားေပါင္း ၄၈၄၁ ခ်ပ္ လႉဒါန္းမႈမ်ား ရရွိထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ေရႊသဃၤန္းအတြက္ လႉဒါန္းရရွိသည့္ ေငြသားမ်ားမွ ေရႊတစ္က်ပ္သားလွ်င္ က်ပ္ ၆ဝဝ,ဝဝဝ ႏႈန္းျဖင့္ တြက္ခ်က္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ လံုးေတာ္ျပည့္ ေရႊသဃၤန္း ကပ္လႉရာတြင္ အျခားစရိတ္မ်ားအျဖစ္ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၉ဝဝဝေက်ာ္ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားေၾကာင္းလည္း ၎င္းက ဆိုသည္။
“ ေရႊျပားစုတ္ၿပဲတာေတြ ျပန္ေကာက္ၿပီးလည္း ေရႊျပန္သန္႔စင္ၿပီးလည္း ျပန္ကပ္ပါတယ္”ဟု ဦးဝင္းၾကိဳင္က ေျပာသည္။
၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ခုႏွစ္အတြင္း ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေရႊသဃၤန္းကပ္လႉရာတြင္ ေရႊျပားသဃၤန္း ကပ္ထားေသာ ဧရိယာမွ စုတ္ၿပဲပ်က္စီးေသာ ေရႊျပားမ်ား အစားထိုး ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပထမေၾကးဝန္းႏွင့္ ဒုတိယ ေၾကးဝန္းတို႔တြင္ ေရႊစင္ျပားမ်ား တိုးခ်ဲ႕ကပ္လႉျခင္း၊ ယခင္ ေရႊမ်က္ပါးကပ္ထားေသာ ပန္းဆြဲၾကီး ၁၆ ခုကို ေရႊစင္ျပား ေျပာင္းလဲကပ္လႉျခင္းႏွင့္ ေအာက္ဆံုးပစၥယာ သံုးဆင့္၊ ရွစ္ေျမႇာင့္ ပစၥယာတို႔အား ေရႊမ်က္ပါးအသစ္ ကပ္လႉျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးကို ေရႊမ်က္ပါး၊ ေရႊျပားႏွင့္ ေရႊစင္ျပား အမ်ဳိးအစားသံုးမ်ဳိးျဖင့္ ေရႊသဃၤန္း ကပ္လႉထားျခင္းျဖစ္သည္။ ငွက္ေပ်ာဖူးေတာ္ႀကီး၊ ေဖာင္းရစ္မ်ား၊ သပိတ္ေမွာက္၊ ရင္စည္း၊ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ စသည္တို႔ကို ေရႊျပားကပ္လႉထားျခင္း၊ ပဥၥမေၾကးဝန္း၊ စတုတၳေၾကးဝန္း၊ တတိယ ေၾကးဝန္းႏွင့္ ၾကာေမွာက္၊ ၾကာလန္ဧရိယာကို ေရႊစင္ျပားကပ္ထားျခင္း၊ အနိမ့္ဆံုးႏွင့္ အက်ယ္ဆံုး အပိုင္းျဖစ္ေသာ ေစတီေတာ္ၾကီး ပစၥယာသံုးဆင့္ႏွင့္ ရွစ္ေျမႇာင့္ပစၥယာ၊ အခံုးအခြက္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ ပန္းဆြဲၾကီး ၁၆ခုတြင္ ေရႊမ်က္ပါး ကပ္လႉထားသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment