Thursday, 21 May 2015

ဘုရားရွင္သာ ၾကည္ညိဳပ်က္ေရာ့မည္


‘‘ပူတယ္ေလ ဆယ္ေနကဲ’’ဆိုသလိုပဲ။ ပူလိုက္သမွ ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ပဲ။ ငရဲျပည္ေတာင္ ဒီေလာက္ပူမယ္မထင္ဘူး။ ‘‘ကဆုန္၊ နယုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္’’ဆုိတဲ့ စကားမွန္မ်ားေနေရာ့သလား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကေတာ့ အပူမွာေတာ့ ‘‘ဂင္းနစ္စံခ်ိန္’’ဝင္ေလာက္တယ္။ မိုးေလဝသသတင္းေတြကို ၾကည့္လုိက္ရင္ ထိပ္ဆံုးကၿမိဳ႕ဟာ ေခ်ာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ေတာ့ၾကည့္ၾကည့္ စံခ်ိန္ခ်ိဳးလ်က္ပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ‘‘ေခ်ာက္’’ဆုိရင္ ‘‘အပူခ်ိန္’’နဲ႔တြဲၿပီး ျမင္တတ္ၾကတယ္။


ေျပာမယ္ဆုိရင္လည္း ေျပာစရာပဲ။ ေခ်ာက္ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ ဘယ္ေတာ့မွ စိမ္းစိမ္းစိုစိုမရွိဘူး။ ရာသီဥတုကအစ ေျခာက္ေသြ႕ေနတာကိုပဲၾကည့္ေတာ့။ သစ္ႀကီး၊ ဝါးႀကီးလည္း မေပါက္။ ေပါက္ျပန္ေတာ့လည္း အပူပိုင္းအပင္ေတြျဖစ္တဲ့ ကႏၲာရပင္ေတြသာ ေတာထေနတတ္တယ္။ ကႏၲာရ ဆူးစူးၿပီဆုိမွျဖင့္ ေသဖို႔သာျပင္ေပေတာ့။
အညာမွာ တမာေတြ ေပါတယ္ဆုိေပမယ့္လည္း ေခ်ာက္မွာေတာ့ ေျပာရေလာက္ေအာင္ တမာေတြမေပါေတာ့ပါဘူး။ ဟိုတစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ တမာလည္း ေပါတယ္။ ကုကၠိဳလည္းေပါတယ္။ အဲဒီအပင္ႀကီးေတြကို BOC ကုမၸဏီက စီမံခ်က္နဲ႔ စိုက္ခဲ့ၾကတယ္ေလ။ လြင္တီးေခါင္ျဖစ္ေနတဲ့ ေရနံေျမမွာ အပူသက္သာေစဖုိ႔ တမာနဲ႔ ကုကၠိဳကို ဦးစားေပးၿပီး စိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေလာက္ရွိသြားၿပီဆုိေတာ့ အပင္ေတြလည္း အုိကုန္ၾကၿပီ။ တခ်ိဳ႕အပင္ေတြကေတာ့ နာကုန္ၾကၿပီ။ ေသတဲ့အပင္ေတြေသလို႔ အစားလည္း ျပန္မစုိက္ႏုိင္ၾကေတာ့ဘူး။
ဟိုအရင္ BOC လက္ထက္တုန္းကေတာ့ အလုပ္သမားေတြေနဖို႔ ေနအိမ္ေတြေဆာက္ေပးရင္း ကုကၠိဳပင္ေတြကိုပါ စိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဂ႐ုတစိုက္ျပဳစုခဲ့ၾကေတာ့ အဲဒီကုကၠိဳပင္ႀကီးေတြဟာ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အပူဒဏ္ကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး ကာကြယ္ခဲ့တယ္။ ၿမိဳ႕ထိပ္ကုန္းေပၚကၾကည့္လိုက္ရင္ စိမ္းစိမ္းစိုစို ေဝေဝဆာဆာရွိေနတဲ့ ကုကၠိဳေတာႀကီးေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါေရွးသေရာအခါကဆုိတဲ့ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ပါ။ အခုေတာ့ ယခင္လူႀကီးေတြစိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ သစ္ပင္ေတြလည္း မရွိသေလာက္ျဖစ္ကုန္လို႔ အပူဒဏ္ကို ေက်ာေကာ့ေအာင္ခံေနၾကရတယ္။
သစ္ပင္ေတြ ထပ္ၿပီးမစိုက္ၾကဘူးလားလို႔ ေမးစရာေတာ့ရွိတာေပါ့။ စိုက္စရာေျမမရွိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေတြက ခ်ဲ႕ထြင္လာၾကၿပီေလ။ ေနာက္ၿပီး ဟိုအရင္ BOC လက္ထက္တုန္းကလို ေရကလည္း ေဖာေဖာသီသီမရေတာ့ဘူး။ BOC ကုမၸဏီ လက္ထက္တုန္းကေတာ့ ေရကလည္း ေပါမွေပါပဲ။ ရပ္ကြက္ေတြကို တစ္ေန႔ႏွစ္ႀကိမ္ေရေပးေဝေတာ့ ေခ်ာင္းေပါက္မတတ္ ေရေတြစီးခဲ့ဖူးတယ္။ BOC အိမ္ေတြမွာဆုိရင္လည္း သစ္ပင္ေတြ ေဝေဝဆာဆာ၊ စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႔ ေႏြဆိုတာကိုေတာင္ ေမ့ေပ်ာက္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။
BOC ကုမၸဏီက ၿမိဳ႕ျပစီမံခ်က္ထဲမွာ သစ္ပင္ေတြစိုက္ခ်င္ေအာင္ တြန္းအားေပးခဲ့ဖူးတယ္။ အိမ္ေတြမွာ စားသံုးသီးပင္ေတြ စိုက္ၾကရသလို အလွျပအပင္ေတြလည္း စိုက္ၾကရတယ္။ ၿပီးရင္ အေကာင္းဆံုးအိမ္ကို ‘‘ဆု’’ေပးေလ့ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အိမ္ရွင္မေတြအေနနဲ႔ကလည္း ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ရာမွာ စားသံုးသီးပင္ေတြျဖစ္တဲ့ သရက္၊ မာလကာ၊ ပိႏၷဲ စတဲ့ အပင္ႀကီးမ်ိဳးေတြကို စိုက္တတ္ၾကသလို ႏွင္းဆီ၊ စံပယ္၊ ရြက္လွ၊ ျမတ္ေလး၊ ဂမုန္း စတဲ့အလွဆင္အပင္ေတြကို စိုက္ထားတတ္ၾကတယ္။ ေရကလည္းေပါေတာ့ သစ္ပင္ေတြဆုိတာ ျဖစ္ထြန္းသလားမေမးနဲ႔ အခုလိုပူျပင္းတဲ့ ေႏြကာလမွာဆုိရင္ စံပယ္နံ႔ေလးသင္းလို႔၊ သရက္တို႔၊ ပိႏၷဲတုိ႔၊ မာလကာတုိ႔ကလည္း ႀကိဳက္တဲ့အိမ္မွာ ဆြတ္စားလို႔ ရခဲ့ဖူးတယ္။
အခုမ်ားျဖင့္ အိမ္ေတြကို လိုက္ၾကည့္လုိက္ရင္ သစ္ပင္စိုက္တဲ့အိမ္က မရွိသေလာက္ပဲ။ အိမ္ျပည့္ဝိုင္းျပည့္ အေဆာက္အအံုေတြေဆာက္ထားလို႔ အရိပ္ခိုစရာေတာင္ မရွိၾကဘူး။ ဒီေတာ့လည္း အပူဒဏ္ကို ဘယ္မွာကာကြယ္ႏုိင္ၾကေတာ့မွာလဲ။ အရိပ္ရအပင္ႀကီးေတြစိုက္ဖို႔ ဝါသနာပါတဲ့သူေတြကေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းကန္ဇရပ္ေတြမွာ စိုက္ေတာ့စိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးပါဝင္မႈမရွိေတာ့ ထင္သေလာက္မေအာင္ျမင္ဘူး။ အရင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္တုန္းကေတာ့ ဌာနဆုိင္ရာေတြေရာ အရပ္ထဲမွာပါ သစ္ပင္ေတြ မစိုက္မေနရ စိုက္ခုိင္းခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေမတၱာေစတနာနဲ႔ ခုိင္းတာမဟုတ္ေတာ့ သစ္ပင္ေတြ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးသာ စိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေပါက္တဲ့အပင္က တစ္ပင္၊ ႏွစ္ပင္ပဲရွိတယ္။
မွတ္မိေသးတယ္။ အဲဒီႏွစ္ေတြတုန္းကမ်ား ဌာနဆုိင္ရာ ဝန္ထမ္းေတြဆိုရင္ စေန၊ တနဂၤေႏြ႐ံုးပိတ္ရက္ေတြမွာ သစ္ပင္ေရေလာင္းသြားၾကရတယ္။ ကိုယ့္အိမ္မွာ နားနားေနေနေနလို႔မရ ဘူး။ တစ္အုပ္တစ္မႀကီး ေရေလာင္းထြက္ၾကရတယ္။ စိုက္သေလာက္ရွင္မယ္ဆုိရင္ အခုမ်ားျဖင့္ ငွက္ဖ်ားေတာင္ျဖစ္မလား မေျပာတတ္ဘူး။ မဟာၿမိဳင္ေတာႀကီးလို ဟည္းထေနမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ တာဝန္အရ စိုက္ၾကရတာဆုိေတာ့ ဘယ္မွာျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္လိမ့္မလဲ။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါသာ စိုက္ၾကရတယ္။ ေငြကုန္ လူပန္းၿပီး ဘာမွအက်ိဳးမရွိခဲ့ဘူး။ တကယ္ေတာ့ ‘‘ေစတနာ’’ပါဖို႔ လိုတာေပါ့။
ဒီဘက္ေခတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအေနနဲ႔ကလည္း စိုက္ပ်ိဳးေရးကို သိပ္ၿပီးအားမသန္ၾကေတာ့ဘူး။ သစ္ပင္ပန္းပင္စိုက္တာပ်ိဳးတာ သိပ္မေတြ႕ရဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ေတြတုန္းကေတာ့ လူငယ္ေတြေရာ၊ လူႀကီးေတြေရာ အိမ္မွာ သစ္ပင္ပန္းပင္ေလးေတြ စိုက္ဖို႔ပ်ိဳးဖို႔ ဝါသနာထံုတတ္ၾကတယ္။ ရွိတဲ့ေျမေလးေတြမွာရတဲ့ သစ္ပင္ေလးေတြကို စိုက္တတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ သစ္ပင္ေလးေတြ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္လာရင္ ပီတိေတြ ေဝေနေအာင္ ခံစားရတယ္။ နံနက္ အိပ္ရာထ မ်က္ႏွာသစ္လုိက္ရင္ပဲ ဒီသစ္ပင္ေလးေတြၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူးခဲ့ရတယ္။ အခုမ်ားျဖင့္ ေျမဆီေျမႏွစ္ေတြကပဲ ညံ့လာလုိ႔လား မေျပာတတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္မွာ သစ္ပင္ေတြ စိုက္ထားလည္း ေသေသသြားတတ္တယ္။ သရက္ပင္ႀကီးေတြမ်ား အသီးေတြသီးခါမွ ေသသြားလို႔ ႏွေျမာလိုက္တာ။ အခုဆို အရိပ္ေတာင္ခိုစရာရွားသြားၿပီ။
ဟိုတစ္ခါတုန္းကလည္း မုန္တုိင္းမိလိုက္တာ အိမ္မွာရွိတဲ့ အပင္ႀကီးေတြမွန္သမွ် လဲကုန္ပါေရာလား။ ေနာက္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲမွာရွိတဲ့ အပင္ႀကီးမွန္သမွ်လည္း လဲကုန္၊ ေသကုန္လို႔ အခုျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕မွာ သစ္ပင္ႀကီးႀကီးမားမားရယ္လို႔ မရွိသေလာက္ရွားသြားၿပီ။
ဒါကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ၿမိဳ႕မွတင္မဟုတ္ပါဘူး။ ၿမိဳ႕တိုင္းနီးပါး သစ္ႀကီးဝါးႀကီးရွားကုန္ပါၿပီ။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ေတာေတြ၊ ေတာင္ေတြေတာင္မွ ကုန္သေလာက္ရွိသြားၿပီဆိုမွေတာ့ ေျပာစရာ မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ သစ္ေတာကို အမွီျပဳၿပီး ဝမ္းစာရွာေဖြစားေသာက္ၾကရတဲ့သူေတြဆုိရင္လည္း ေတာေတြမရွိေတာ့လို႔ ႐ိုးရာလက္မႈလုပ္ငန္းေတြေတာင္ ေျပာင္းလဲကုန္ၾကရၿပီ။ သစ္ဆုိလည္း သစ္မုိ႔၊ ဝါးဆိုလည္း ဝါးမို႔ ဘာရွားသလဲမေမးနဲ႔ ‘‘ေရႊ’’ထက္ေတာင္မွ ရွားသြားၿပီ။ ဒီေတာ့လည္း ရာသီဥတုေတြ ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္ကုန္ၾကတာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေပဘူးေပါ့။
အဲဒီလိုရာသီဥတုေဖာက္ျပန္တဲ့ဒဏ္ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခ်ာက္ၿမိဳ႕က အလူးအလဲခံေနရတယ္။ ႏွစ္စဥ္အပူခ်ိန္ကို ၾကည့္လိုက္မွျဖင့္ ၄၄၊ ၄၅ ဒီဂရီရဲ႕ေအာက္ကို မဆင္းဘူး။ ကေလး၊ လူႀကီး အပူဒဏ္ကို လွိမ့္ခံေနရတယ္။ အခုလည္း မိုးမရြာလုိ႔ဆုိၿပီး လြန္ေတြဆြဲၾကေလရဲ႕။ ဟိုးေရွးတုန္းကေတာ့ လြန္ဆြဲရင္ မိုးရြာတတ္တယ္။ ငါးရံ႕မင္းပရိတ္ရြတ္ရင္ မိုးရြာတတ္တယ္။ ဒီေခတ္ေတာ့ ပရိတ္လည္း မစြမ္းသာဘူးျဖစ္ေနတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခ်ာက္ၿမိဳ႕မွာ ဒီႏွစ္ပိုၿပီးပူသလား ေအာက္ေမ့တယ္။ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ကို မထြက္ရဲဘူး။ ဦးေႏွာက္ေၾကာျပတ္ၿပီး ေသသြားမလားေတာင္ ေအာက္ေမ့ရတယ္။ မိုးကမရြာ၊ ေနကပူဆုိေတာ့ ေနာက္ဆံုးႀကံမိႀကံရာ ႀကံၾကရေတာ့တယ္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ‘‘ဇီးပြားရြာ’’ဆုိတာရွိတယ္။ ေဂြးခ်ိဳဆုိတဲ့ ရြာနားမွာေပါ့။ အဲဒီ ဇီးပြားရြာမွာ ‘‘မိုးေကာင္းဘုရား’’လို႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူရွိပါတယ္။ အဲဒီမိုးေကာင္းဘုရားရွိရင္ မိုးေကာင္းတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ၿမိဳ႕က ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း မိုးေခါင္လို႔ ေနျပင္းရင္ ‘‘မိုးေကာင္းဘုရား’’ကိုပင့္ၿပီး ပူေဇာ္တတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳအရေတာ့ မိုးေကာင္းဘုရားသြားပင့္လို႔ ၿမိဳ႕ထဲ မေရာက္ေသးဘူး မိုးရိပ္ေတြဆင္လာတတ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကို ဘုရားလည္းေရာက္ေရာ မိုးလည္း ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ရြာခ်ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီေလာက္အထိ ဇီးပြားရြာက မိုးေကာင္းဘုရားဟာ တန္ခုိးႀကီးပါတယ္။ မယံုမရွိပါနဲ႔။ တကယ့္ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း မိုးေခါင္ေနျပင္းတဲ့ ႏွစ္ေတြမွာ မိုးေကာင္းဘုရားကိုပင့္ၿပီး ပူေဇာ္တဲ့ အေလ့အထရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္အထိ မိုးေကာင္းဘုရားနာမည္ႀကီးသလဲဆုိရင္ တျမန္ႏွစ္က ပခုကၠဴၿမိဳင္ဘက္မွာ မိုးေခါင္လို႔ အဲဒီမိုးေကာင္းဘုရားကို ပင့္သြားဖူးပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ သိပၸံနည္းက်က် စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္သူေတြကေတာ့ ယံုခ်င္မွယံုၾကည္ၾကမွာပါ။ မယံုကာမွေနေရာ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ တကယ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ တစ္ခါတုန္းက လယ္တီီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ မိုးေခါင္တဲ့အရပ္ေဒသက ကန္ထဲမွာ အဓိ႒ာန္ဝင္လိုက္တာ ခါးလယ္ေရာက္တဲ့အထိ မိုးေတြ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ရြာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဘုရားရဟႏၲာတုိ႔ရဲ႕ အစြမ္းသတၱိကို မယံုမရွိၾကပါနဲ႔။
ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ တန္ခိုးေတာ္အနႏၲကို အႂကြင္းမဲ့ယံုၾကည္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္မရွိေတာ့ေပမယ့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ကိုယ္စား ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြရဲ႕ အစြမ္းသတၱိကိုလည္း ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္ခဲ့ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ ကိုးကြယ္တဲ့လူေတြရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာအေပၚမွာေတာ့ အမ်ားႀကီး မူတည္ေနလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြြမွာ မုိးေကာင္းဘုရားကို ပင့္ေဆာင္ခဲ့ေပမယ့္ အရင္ကလို မိုးသဲသဲမဲမဲရြာတာ မေတြ႕ရေတာ့ပါဘူး။ စတိသေဘာမ်ိဳး မိုးဖြဲေလးေလာက္ပဲ ရြာပါေတာ့တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားမိတယ္။ တစ္ခါတုန္းက ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လိုေပါ့။
တစ္ခါတုန္းက ခရီးသြားဖိုးသူေတာ္တစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးသတဲ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဖိုးသူေတာ္ဟာ ခရီးသြားရင္း ေျပာင္းဖူးခင္းထဲကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေနကလည္းျမင့္လာ၊ ဗိုက္ကလည္း ဆာလာေတာ့ ေျပာင္းဖူးဖုတ္စားမယ္ဆုိၿပီး ေျပာင္းခင္းထဲက ေျပာင္းဖူးကို ခ်ိဳးယူခဲ့ပါတယ္။ ေျပာင္းဖူးကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေျပာင္းဖူးဟာ က်ဲတိက်ဲေတာက္နဲ႔ အေစ့ေတြဟာလည္း ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္မရွိရွာဘူး။ ဒီေတာ့ ဖိုးသူေတာ္က ေျပာသတဲ့ ‘‘ေျပာင္းဖူးကလည္း အေစ့ေတြက်ဲတိက်ဲေတာက္’’တဲ့။ အဲဒီစကားကိုၾကားေတာ့ ေျပာင္းဖူးက ျပန္ၿပီးေျပာျပန္သတဲ့ ‘‘ဖိုးသူေတာ္ကလည္း ေျပာင္းဖူးအေစ့က်ဲတာသာ အျပစ္တင္ေနတယ္။ ေျမဆီေျမႏွစ္ကေကာ ေကာင္းလုိ႔လား’’လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့။ ဒီစကားကို ေျမႀကီးက ၾကားျပန္ေတာ့ မခံႏုိင္ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ‘‘ေအာင္မာ က်ဳပ္ကိုပဲေျမဆီေျမႏွစ္ မေကာင္းဘူးေလးဘာေလးနဲ႔ ေျပာေနၾကတယ္။ မိုးကေကာ ေကာင္းလို႔လား’’ လုိ႔ မိုးကို အျပစ္တင္ျပန္ပါသတဲ့။ ဒီေတာ့ မိုးနတ္မင္းႀကီးကလည္း ဘယ္ခံမလဲ။ ဆတ္ဆတ္ထိမခံဘူး ျပန္ၿပီးေျပာသတဲ့ ‘‘ေဟ့.. က်ဳပ္ကိုပဲ အျပစ္တင္မေနနဲ႔၊ မင္းေကာင္းမွ မုိးေကာင္းတာကြ၊ မင္းတုိ႔မင္းကေကာ မင္းက်င့္တရားနဲ႔အညီ က်င့္လို႔လား’’လို႔ ျပန္ၿပီးဟိန္းေဟာက္လိုက္သတဲ့။ တစ္ခါ ဒီစကားကို မင္းလုပ္တဲ့သူက ၾကားသြားေတာ့ ‘‘ေအာင္မာ က်ဳပ္လိုမင္းကိုမ်ား ေျပာရေသးတယ္။ ဒီမယ္ မင္းေကာင္းမွ မုိးေကာင္းမယ္ဆိုေပမယ့္ က်ဳပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေနရတဲ့ ျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြကေကာ ေကာင္းလုိ႔လား။ အခုပဲၾကည့္ေလ အက်င့္သီလနဲ႔ ျပည့္စံုရမယ့္ သာသနာ့ႏြယ္ဝင္ ဖိုးသူေတာ္ကေတာင္ သူတစ္ပါးေျပာင္းခင္းထဲက ေျပာင္းဖူးကို အခင္းရွင္မသိဘဲ ခုိးစားေနၿပီး က်ဳပ္ကို လာအျပစ္တင္ေနေသးတယ္’’လို႔ ျပန္ေအာ္လုိက္ပါသတဲ့။ အဲဒီေတာ့မွ ဖိုးသူေတာ္လည္း ‘‘အင္း.. ဟုတ္ေတာ့လည္းဟုတ္ပါရဲ႕။ ငါကိုယ္တုိင္က အက်င့္သီလနဲ႔ မျပည့္စံုဘဲနဲ႔ သူတကာကိုလုိက္ၿပီး တရားခံလုပ္ေနလို႔ မေတာ္ပါဘူးေလ’’ဆိုၿပီး သူ႔အျပစ္ကို ဝန္ခံသြားရွာသတဲ့။
ဒီပံုျပင္ေလးထဲကလိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ မေကာင္းမွေတာ့ ‘‘မိုးေကာင္းဘုရား’’ပင့္ၿပီး ပူေဇာ္ေနေပမယ့္လည္း ဘုရားရွင္အေပၚသာ အၾကည္ညိဳပ်က္ေရာ့မယ္။ မုိးကေတာ့ ရြာလာမွာမဟုတ္ေတာ့ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။
သိန္းျမင့္ညိဳ (ေခ်ာက္)
7 day

No comments:

Post a Comment