Monday, 3 November 2014

ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားေသာ္လည္း ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ မွသာ ၿပီးစီးႏိုင္မည္

Photo: ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားေသာ္လည္း ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ မွသာ ၿပီးစီးႏိုင္မည္
Monday, November 3, 2014

ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထား ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရာက္မွသာ ၿပီးစီးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္း၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။
အဆိုပါ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္တိုင္ကန္ ေက်းရြာအနီး ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္း၌ ေျမဧက ၉၆၉ဝ ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္းကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ရန္ Incheon Airport Consortium ကုမၸဏီအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ရန္ ေငြေၾကး လံုေလာက္ျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုအခါ ယင္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အတိုင္ပင္ခံ Nippon Koei ကုမၸဏီကို ငွားရမ္းၿပီး လက္ရိွ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာ အခက္အခဲ ရိွသည့္အတြက္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္းဆ့ံ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အသစ္ကို တည္ေဆာက္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ မဆင္းသက္ႏိုင္ေသာ Air Bus 380 ေလယာဥ္ႀကီးမ်ားပါ ယင္း ေလဆိပ္တြင္ ဆင္းသက္ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ ေနသည့္ ကာလအတြင္း ေလဆိပ္ဆိုင္ရာ သင္တန္းေပးၿပီး ေဒသတြင္း အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရိွေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံျခားသား ပညာရွင္မ်ားအား စီမံခန္႔ခြဲမႈ အပိုင္း မ်ားတြင္ ခန္႔အပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ရာထူးမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ကိုသာ ခန္႔အပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရိွတြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ခရီးသည္ ေျခာက္သန္း ဝင္ဆ့ံ ႏိုင္ရန္ တိုးခ်ဲ႕လ်က္ရိွၿပီး ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ မဖြင့္လွစ္ေသးမီ အခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ားကို ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ကာ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စတင္ အသံုးျပဳခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အားလံုးကို အဆိုပါေလဆိပ္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ဆက္လက္ ထားရိွမည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ား အျပင္ စင္းလံုးငွား ေလယာဥ္၊ အထူးေလယာဥ္၊ အေရးေပၚ လူနာတင္ ယာဥ္ စသည့္ ႏိုင္ငံျခား ခရီးစဥ္အခ်ဳိ႕ကိုပါ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ အဆိုျပဳလႊာ တင္ထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားထဲမွ စင္ကာပူ-ဂ်ပန္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီ Yongnam-CAPE-JGC Consortium (Singapore) ကို ေအာက္တိုဘာ လကုန္တြင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး စီမံကိန္းကာလ သံုးႏွစ္ခြဲမွ ေလးႏွစ္အထိ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၄၄၅ သန္း ကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီပိုင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ၂၂၂ သန္း အျပင္ ODA ေခ်းေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇ဝ၆ သန္းကို ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ JICA ထံမွ ေခ်းေငြ ရယူ၍ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စိုးမိုး
ျမ၀တီ
ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထား ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရာက္မွသာ ၿပီးစီးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္း၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။

အဆိုပါ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္တိုင္ကန္ ေက်းရြာအနီး ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္း၌ ေျမဧက ၉၆၉ဝ ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္းကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ရန္ Incheon Airport Consortium ကုမၸဏီအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ရန္ ေငြေၾကး လံုေလာက္ျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုအခါ ယင္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အတိုင္ပင္ခံ Nippon Koei ကုမၸဏီကို ငွားရမ္းၿပီး လက္ရိွ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာ အခက္အခဲ ရိွသည့္အတြက္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္းဆ့ံ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အသစ္ကို တည္ေဆာက္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ မဆင္းသက္ႏိုင္ေသာ Air Bus 380 ေလယာဥ္ႀကီးမ်ားပါ ယင္း ေလဆိပ္တြင္ ဆင္းသက္ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ ေနသည့္ ကာလအတြင္း ေလဆိပ္ဆိုင္ရာ သင္တန္းေပးၿပီး ေဒသတြင္း အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရိွေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံျခားသား ပညာရွင္မ်ားအား စီမံခန္႔ခြဲမႈ အပိုင္း မ်ားတြင္ ခန္႔အပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ရာထူးမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ကိုသာ ခန္႔အပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရိွတြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ခရီးသည္ ေျခာက္သန္း ဝင္ဆ့ံ ႏိုင္ရန္ တိုးခ်ဲ႕လ်က္ရိွၿပီး ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ မဖြင့္လွစ္ေသးမီ အခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ားကို ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ကာ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စတင္ အသံုးျပဳခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အားလံုးကို အဆိုပါေလဆိပ္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ဆက္လက္ ထားရိွမည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ား အျပင္ စင္းလံုးငွား ေလယာဥ္၊ အထူးေလယာဥ္၊ အေရးေပၚ လူနာတင္ ယာဥ္ စသည့္ ႏိုင္ငံျခား ခရီးစဥ္အခ်ဳိ႕ကိုပါ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ အဆိုျပဳလႊာ တင္ထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားထဲမွ စင္ကာပူ-ဂ်ပန္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီ Yongnam-CAPE-JGC Consortium (Singapore) ကို ေအာက္တိုဘာ လကုန္တြင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး စီမံကိန္းကာလ သံုးႏွစ္ခြဲမွ ေလးႏွစ္အထိ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၄၄၅ သန္း ကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီပိုင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ၂၂၂ သန္း အျပင္ ODA ေခ်းေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇ဝ၆ သန္းကို ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ JICA ထံမွ ေခ်းေငြ ရယူ၍ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စိုးမိုး
ျမ၀တီ

No comments:

Post a Comment