Tuesday, 21 October 2014

"အတုယူစရာ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္"

ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္ဟာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအထိ စနစ္တက်ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရတာ လူတိုင္း အသိပါပဲ။ အခုေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္အရ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈနဲ႔အတူ အေျခခံ အက်ဆုံး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ စတင္ျပဳလုပ္ ရမွာ ပညာေရးစနစ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

လူေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္စံႏႈန္းေတြဆိုတာ ေက်ာင္းသားဘ၀ထဲက တရားျခင္း မတရားျခင္း၊ မွန္ျခင္း၊ မွားျခင္း၊ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းတို႔ကို ခြဲျခားနားလည္ ေစေအာင္ သင္ၾကားေပးထားမွသာလ်င္ အနာဂတ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ 

ပညာေရးဆိုင္ရာ မူ၀ါဒခ်မွတ္မႈ မွားယြင္းသြားရင္ အနာဂါတ္ မေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အတုယူသင့္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို အတုယူႏိုင္ေစဖို႔ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ ေဟာ္လန္ႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္အေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါရေစ။ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္က ပါေမာကၡတိုနီ ၀ဂၢနာက ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာ ပညာေရးမွာ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာရျခင္းအေပၚ စာေမးပြဲကို အေလးမထားမႈေၾကာင့္လို႔ တိုတိုတုတ္တုတ္ မွတ္ခ်က္ျပဳသြားပါတယ္။

ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာ ဘာေၾကာင့္ ကမၻာအံ့ဖြယ္ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရတာပါလဲ။ အစဥ္အလာ ပညာေရးစနစ္ဆိုတာက စာေမးပြဲစနစ္နဲ႔ပဲ အဆုံးသတ္ ထားပါတယ္။ စစ္ေဆးျခင္းဆိုတာဟာ
ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀အတြက္ အေျဖျဖစ္ေန ပါတယ္။ အဲဒီအေနအထားကို ဖင္လန္ပညာေရးက ေတာ္လွန္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသလားဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ဒီအေျဖကို ပါေမာကၡ ဝဂၢနာနဲ႔ ေဒးဗစ္ဆီ႐ိုတာတို႔ အင္တာဗ်ဴးက အေျဖေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

Q : ဖင္လန္ႏိုင္ငံဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရတာလဲ။ ပညာေရးမွာ ေနာက္ခံေတြေကာင္းလို႔လား၊ စနစ္ေတြ ေကာင္းလို႔လား။ ဒီကေနစၿပီး ဆရာ့ကို ေဆြးေႏြးေပးဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။

A : ၁၉၇၀ အေစာပိုင္းေလာက္တုန္းက ဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးက အဲဒီေလာက္မဟုတ္ေသးဘူး။ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးကို အေျခခံတဲ့ စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္ေနလို႔ ဆင္းရဲေသးတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔အလၽွင္အျမန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၾကတာ။ ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ အားသစ္ေတြ ေလာင္းတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္တယ္။ သူတို႔က စီးပြားေရး ကိုေတာင္ အသိပညာကို အေျခခံသည့္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုၿပီး လုပ္ၾကတာ။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၇၀ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး အနာဂတ္အတြက္ ဆရာေလာင္းေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ ေ႐ြးခ်ယ္ၾကတယ္။ ပညာေရးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေတာ့မယ္ဆိုၿပီး လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္ တာကို ပထမဦးစားေပး အေနနဲ႔လုပ္ၾကတာပါ။ ဆရာေတြထဲက ေ႐ြးခ်ယ္ရာမွာ ပ႐ိုဆန္ဆန္ တကယ္ေတာ္တဲ့သူေတြကိုပဲ ေ႐ြးၾကတယ္။ ဆရာတိုင္းကို သာမန္ဘြဲ႕ေလာက္ထက္ မာစတာဘြဲ႕ရဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး ေ႐ြးၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့သူေတြကို သာမန္ဘြဲ႕ေလာက္နဲ႔ မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး အရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္လိုက္တာဟာ ေအာင္ျမင္ ရတဲ့ ပထမ အေၾကာင္းတရားျဖစ္မယ္။ ဆရာအလုပ္ဆိုတာ ေလးစားေလာက္တဲ့ အလုပ္ဆိုတာထက္ ပညာ အရည္အခ်င္းနဲ႔လည္း ကန္႔သတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ျမႇင့္ယူခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလို ေလးစားဂုဏ္ယူစရာ အေကာင္း ဆုံး အျမင့္မားဆုံး အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လစာေတြကအစ အျမင့္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ ဆရာ အလုပ္လာေလၽွာက္တဲ့ ၁၀ ေယာက္မွာ ၁ ေယာက္ ေလာက္ပဲ စာသင္ခန္းထဲ ဝင္ခြင့္ရတဲ့ အထိ အလုပ္ကို ကန္႔သတ္ပစ္လိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံတကာက PISA လို႔ေခၚေနတဲ့ ပညာရည္ အဆင့္ကို သူတို႔ 
ေကာင္းေကာင္းေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြထက္ သူတို႔သာသြားတာ အဲဒီ အခ်က္ေၾကာင့္ ပဲ။ အာရွသားေတြ ပညာေတာ္တယ္ဆိုတဲ့အဆင့္အထိသူတို႔က လိုက္ၿပီးၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္ခဲ့ တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကမၻာ့အဆင့္မွာပါ ပညာေရးထိပ္တန္းႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာ ခဲ့ရေတာ့တာပဲ။

Qဆရာေတြကိုပဲအေျခခံထားၿပီး ျပဳျပင္လိုက္တယ္။ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ စာေမးပြဲစနစ္ကိုေရာမလုပ္ၾကဘူးလား။ PISA ဆိုတာ ကႏိုင္ငံတကာစာေမးပြဲတစ္ခုမဟုတ္လား။

A : ဟုတ္တာေပါ့။ သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္းမွာ စာေမးပြဲဆိုတာမလုပ္ဘူး။ စစ္ေဆးတဲ့ပုံစံ လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကေလးေတြကို အကဲျဖတ္ဖို႔ စစ္တာေလာက္ပဲရွိတယ္။ သူမ်ားေတြစစ္သလို စာေမးပြဲပုံစံႀကီးနဲ႔ စစ္တာ မ်ိဳးမရွိဘူး။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ၿပိဳင္ဖို႔ ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးေတြနဲ႔ စစ္ေဆးတာမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘူး။ စာေမးပြဲမရွိေတာ့ သူတို႔ကိုဘာနဲ႔မက္လုံး ေပးရသလဲဆိုရင္ ကိုယ့္အလုပ္မွာ ကိုယ္တတ္ကၽြမ္းမႈ၊ နားလည္မႈဆိုတာေတြနဲ႔ တိုင္းတာမႈေတြ လုပ္ရတယ္။ သူတို႔ကိုပိုင္းျဖတ္တဲ့ဆရာေတြ အေပၚမွာ သူတို႔ လုံး၀ယုံၾကည္ အား ထားႏိုင္တယ္။ သူတို႔ေဆာင္ပုဒ္က “ကိုယ့္ကၽြမ္းက်င္မႈကိုယုံၾကည္ပါ”ပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ဖင္လန္မွာ
အျမင့္ဆုံးနဲ႔အနိမ့္ဆုံး ေက်ာင္းကြာျခားခ်က္က ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္။

Q : ဖင္လန္မွာလုပ္ေနတဲ့ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ အေမရိကန္မွာလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈက လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္အေမရိကန္က ဆရာေတြဟာ မေကာင္း ဆိုးဝါးေတြလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာေရးက ကေလးေတြကို စာေမးပြဲနဲ႔ ဖိထား တာေလ။ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ သေဘာထား ေတြက ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲဒီေလာက္ကြာျခားေနရတာလဲဆရာ။ 

A : ပထမဦးဆုံး အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာပညာေရးမွာသာမဟုတ္ဘူး တီထြင္ႀကံဆမႈ မွာလည္း ထိပ္ဆုံးႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေနေသးတယ္။ သူတို႔မွာ စြန္႔ဦးတီထြင္ႏိုင္အားေတြ အရမ္းေကာင္း ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိုးတို႔ ေခတ္ေလာက္က ဆိုရွယ္လစ္စကားမ်ိဳးေတြ သူတို႔ေျပာၾကတာ မဟုတ္ဘူး။
အေမရိကန္မွာလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာက စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အဓိက ေမာင္းေနၾကတာ။ Xerox ကုမၸဏီက ေဒးဗစ္ကီရန္နဲ႔ IBM ကုမၸဏီက လူးဂါ့စ္နာတို႔က ပညာေရးဆိုင္ရာ ညီလာခံႀကီးတစ္ခုကို လုပ္တယ္လို႔ၾကားတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ဘယ္ပညာေရးသမားေတြကိုမွ မဖိတ္ ၾကဘူး။

သူတို႔ဖိတ္တာက CEO ေတြ၊ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ ေလာက္ပဲ ဖိတ္ၿပီးေဆြးေႏြး ၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားတာက လုပ္ငန္းေတြမွာ ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြ လိုတာပဲဗ်။ ဘ၀အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္တဲ့ ပညာေရးလို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေအာ္ေအာ္ ပညာေရးစနစ္အေပၚ အယုံအၾကည္မရွိရင္ လည္း ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဖင္လန္နဲ႔ဘာကြာျခားသလဲဆိုေတာ့ အဲဒီမွာက ႏွစ္ပါတီစနစ္ပဲရွိေပမယ့္ အဲဒီႏွစ္ပါတီ စလုံးက ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ ပညာေရးကို အေလးထားလုပ္ရေကာင္းမွန္း သိတယ္။ ဆရာေတြကို တကယ့္ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေပးရ ေကာင္းမွန္းသိတယ္။ သူတို႔ကလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပညာေရး ကိုလည္း ပူးေပါင္းဆက္စပ္ထားတယ္။ ေပၚလစီ ေရးဆြဲသူေတြ ပညာေရးဘက္ကပညာရွင္ေတြ ေပါင္းစည္း ညီၫြတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေမရိကန္မွာလိုအပ္ေနတာ အဲဒါပဲဗ်။

Q : အေမရိကန္ပညာေရးနဲ႔ ဖင္လန္ပညာေရးကို ႏႈိင္းယွဥ္ရတာ မၽွတႏိုင္ပါ့မလားဆရာ။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံက လူမ်ိဳးတစ္စုတည္း လိုလိုပဲ ရွိတာ။ အေမရိကန္မွာက လူမ်ိဳးကြဲေတြ ဒီေလာက္မ်ားေနတာ။

A : ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာက လူေတြထင္ထားတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ကြဲျပားမႈေတြရွိေနပါတယ္။ လူဦးေရရဲ႕ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္က ဒုတိယဘာသာစကားကို ေျပာၾကတယ္။ ဟယ္ဆင္ကီ ဘာသာစကားေျပာတဲ့ ေက်ာင္းေပါင္း ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ ရွိတယ္။ ဖင္လန္ကို အေမရိကန္နဲ႔ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာလည္း အဲဒီကြဲျပားမႈေတြက အရမ္းႀကီးမားတယ္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ အ႐ြယ္အစားနဲ႔လူဦးေရက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္နယ္တစ္ျပည္နယ္စာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဖင္လန္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္က မင္နီ ဆိုးတားျပည္နယ္ေလာက္နဲ႔ပဲ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရေအာင္။ ေဒသကလည္း အေတာ္ေလးတူတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္ သူတို႔ကဘာေၾကာင့္ျမင့္တက္ သြားရသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူတို႔ဆီ ကေန ေလ့လာသင္ယူစရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။

Q : စီးပြားေရးအရဆိုရင္ေရာဘယ္လိုေျပာမလဲဆရာ။ နယူးေယာ့ခ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡ ဒိုင္ရင္းရာဗစ္ခ္် က ေျပာဖူးတယ္။ ပညာေရးတစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ ဒီတိုင္းျပည္ရဲ႕ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို မေျဖရွင္းႏိုင္ဘူး ဆိုတာေပါ့။
ဆင္းရဲျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီးေတာ့ရွိတာေပါ့။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ မွာက စီးပြားေရး အရ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟခ်က္ အရမ္း နည္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီလို ဆင္းရဲမြဲေတမႈ နည္းပါးျခင္း ကလည္း ပညာေရးမွာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္တစ္ခု ျဖစ္မေန ဘူးလား ဆရာ။

A : အဲဒီအတြက္ အေျဖႏွစ္ခုရွိတယ္။ ပထမကေတာ့လူမ်ိဳးေရးနဲ႔လူတန္းစားကြာဟမႈကို အရင္ေျပာရ မယ္။ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးရင္ ဆင္းရဲတဲ့သူေတြရဲ႕ရမွတ္ေတြကေရာ ဆင္းရဲလို႔နည္းမယ္ထင္သလား။ ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစား ကြာျခားလို႔ လူမ်ိဳးေရ ကြဲျပားလို႔ ရမွတ္ေတြကြာျခားရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒီတိုင္းျပည္ မွာက စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ မ်ားတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေတြေလၽွာက္ေျပာရရင္ေတာ့ ပိုၿပီး ေဝးလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ ရပ္ကြက္က အေကာင္းဆုံးေက်ာင္းေတြနဲ႔၊ ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ ယွဥ္ရင္ေတာ့ ကြာေကာင္းကြာမယ္။ ဒါေပမယ့္ဆရာရဲ႕သင္ၾကားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ရလဒ္ေတြ ကိုလည္း ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက စာေမးပြဲနဲ႔တိုင္းတာေနေတာ့ ဉာဏ္ေကာင္းရင္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရမယ္။ ေအာင္မယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္သူတို႔မွာ ကၽြမ္းက်င္မႈေတာ့မရွိႏိုင္ဘူး။ ကမၻာ့ အဆင့္ကိုမီခ်င္ရင္ စာက်က္ၿပီးမွတ္မိ တာေလာက္နဲ႔ ျပန္ေျဖတာမ်ိဳး မလုံေလာက္ ေတာ့ဘူး။ ဖင္လန္ သားေတြလုပ္ေနသလို ပညာအေျခခံ စီးပြားေရးကို ကမၻာ့အဆင့္အထိ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္မွ ျဖစ္ လိမ့္ မယ္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ ဘာေၾကာင့္ ပညာေရးမွာ တိုးတက္သလဲဆိုရင္ သင္ၾကားေရးကို အရမ္း ထူးခၽြန္ေအာင္ လုပ္ၾက တယ္။ သူတို႔သင္ၾကားတဲ့ပုံစံက ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္တဲ့သင္ၾကားနည္းမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သင္ၾကားနည္းမွာ သူတို႔ အတြက္ စံတစ္ခုသီးျခားရွိေနတယ္။ ဒုတိယအခ်က္က သင္ယူမႈမွာ သူတို႔က အေရးအႀကီးဆုံးက ဘာလဲလို႔ အၿမဲဆန္းစစ္ တယ္။ သူတို႔သင္ၾကားမႈ-သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္မွာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို အလြတ္က်က္မွတ္ရတာမ်ိဳးေတြ လုံး၀မရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔က ၾကက္တူေ႐ြးလို အလြတ္႐ြတ္ပညာေရး ထက္ ေတြးေခၚစဥ္းစားႏိုင္တဲ့ ပညာေရးကို ဦးစားေပးလာၾကတယ္။ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဆိုတာ အလြတ္ က်က္ဖို႔ မဟုတ္ ဘူး၊ စဥ္းစားေတြးေတာဖို႔ အေျခခံလို႔ သေဘာထား လာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်မ္းသာ ဆုံးေက်ာင္းေတြေတာင္မွ ကမၻာ့အဆင့္မီလို႔သာေျပာေနတယ္။ အဲဒီလို မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။

Q : ဒါဆိုရင္ ဆရာရယ္ ဖင္လန္ကိုမီဖို႔ဆိုတာ ပညာေရးကို ဖင္လန္လို လိုက္လုပ္လိုက္ တာနဲ႔ ေျပာင္းလဲ တိုးတက္မႈေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ၊ မညီမၽွမႈေတြ ေမ့ထား လိုက္ၿပီးသူတို႔လို ပုံတူကူးတာမ်ိဳးေပါ့။

A : စီးပြားေရးကြာျခားတယ္ေျပာရေအာင္ ဖင္လန္မွာလည္း ဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေတြရွိတာပဲဗ်။ သူတို႔က ဆင္းရဲတာကို မေျပာဘူး။ သင္ၾကားမႈသင္ယူမႈမွာ ဘယ္ေလာက္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲဆိုတာကိုပဲ ဂုဏ္ ယူေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာလည္း လူမည္းရပ္ကြက္က ဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေတြ ရွိတာပဲ။သူတို႔အထက္တန္းေအာင္ၿပီး ေကာလိပ္ကိုသြားရင္ ေအာင္ျမင္ၾကတာပဲဗ်။ လူျဖဴေတြ ထက္ေတာင္ ေအာင္ျမင္ေသး တယ္။ ဒီေတာ့ဆင္းရဲတာ၊ စီးပြားေရးကြာဟတာေတြနဲ႔ သိပ္မဆိုင္ေတာ့ ဘူး။ သင္ၾကားေရး ပဲ အေရးႀကီးတယ္။ လူမ်ိဳးကြဲျပားတာ လူတန္းစားကြဲျပားတာ ရွိေကာင္းရွိမယ္။ ဒါ ေတြကို အေၾကာ င္းျပၿပီးေတာ့ ပညာေရးမွာ ကြဲျပားျခားနားႏိုင္တယ္လို႔ေျပာတာေတာ့မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။

Q : ဖင္လန္သားေတြပညာေရးကို ျမႇင့္တင္ရာမွာ ဆရာေတြရဲ႕အခန္းက႑ကို ဦးစြာျမႇင့္တင္ ခဲ့တယ္လို႔ သိရ ပါတယ္။ သူတို႔ကဆရာအလုပ္ကို ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္အလုပ္တစ္ခုလို တန္ဖိုးထားၿပီး ျမႇင့္တင္ ခဲ့ၾက တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေမရိကန္မွာကေတာ့ ဆရာဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးအပုပ္ခ်ၿပီး လက္ၫႈိးထိုး စရာတစ္ခု အေနနဲ႔ သေဘာထားၾကတာ။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲ။

A : သူတို႔က ဆရာကို သိပၸံပညာရွင္ေတြလို႔ထင္ၿပီး၊ စာသင္ခန္းကို ဓာတ္ခြဲခန္းလို သတ္မွတ္ ထားၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔က ဆရာတိုင္းကို မာစတာဘြဲ႕တစ္ခုခုရမွ အတန္းကိုအပ္တာ။ သူတို႔ယုံၾကည္ ထားတာက မာစတာဒီဂရီတစ္ခုခု ရထားတဲ့သူေတြဟာ ပညာေရးဆိုင္ရာ သေဘာတရားကိုပဲသင္သင္၊လက္ေတြ႕ပဲလုပ္လုပ္ ေပါက္ကရလုပ္မယ့္သူေတြလို႔ မထင္ၾကဘူး။ သူတို႔ကသင္ၾကားမယ့္အေၾကာင္း အရာေတြကို ေကာင္းေကာင္းျပင္ဆင္တတ္မယ္၊ ဘာသင္ရမယ္ ဆိုတာ သိတယ္၊ ဘယ္လိုသင္ရမယ္ ဆိုတာလည္း သိၾကတယ္။ ဒါက သူတို႔ဘာေၾကာင့္ မာစတာ ဘြဲ႕ရေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္ရသလဲ ဆိုတဲ့ ပထမ အခ်က္။ 

ဒုတိယအခ်က္က သူတို႔ကဆရာအလုပ္ကို ငတ္လို႔လုပ္တာဆိုတာထက္ တတ္လို႔ဝင္လုပ္ၾကတာ မ်ားတယ္။ တကယ့္ကို ပ႐ိုေတြဆန္ဆန္ ဝင္လုပ္ၾကတာ။ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္း ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ အျပည့္ရွိၾက တယ္။ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အျပည့္အကူအညီေပးၾက တယ္။သင္ခန္းစာေတြကို ပူးေပါင္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။ အႀကံဉာဏ္ေတြေပးၾကတယ္။ အဲဒီလို တစ္ဦးကို တစ္ဦး အႀကံဉာဏ္ေပးတာကိုလည္း ဆရာလုပ္တယ္လို႔ မယူဆၾကဘူး။ သင္ခန္းစာေတြကို ႀကိဳတင္ျပင္ ဆင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းတယ္ေျပာေျပာ ဆိုးတယ္ေျပာေျပာ အလယ္ေခတ္ ပညာသင္ စနစ္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲ သြားေနၾကေသးတယ္။ ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေနကုန္ အလုပ္လုပ္ ရတယ္။ ေန႔တိုင္း လုပ္ရတယ္။ တစ္ဦးတည္း လုပ္ေနရင္ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္ စြမ္းေတြ က်ဆင္းတတ္တယ္ ဆိုတာ ဖင္လန္သားေတြ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ဦးတည္း လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အေနအထားေတြကို သူတို႔ ေရွာင္ၾကတယ္။ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း ရဲ႕ရလဒ္ေတြကို သူတို႔ ေကာင္းေ ကာင္း သိေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ေအာင္ျမင္ၾကတယ္။

Ref; News Week 2/13
အိမ္ႀကီးေမာင္
The Myanma Age 

No comments:

Post a Comment