Monday, 1 September 2014

ျပည္ဘူတာႀကီးမွ ရထားျဖင့္ခရီးသြားသူနည္းလာ

Photo: ျပည္ဘူတာႀကီးမွ ရထားျဖင့္ခရီးသြားသူနည္းလာ
Monday, September 1, 2014

ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူနည္းပါးလာေၾကာင္း ျပည္ဘူတာႀကီးမွ သတင္း ရရွိ သည္။

‘‘မီးရထားေတြေျပးဆြဲခ်ိန္ ေတြေျပာင္းလုိက္တာရယ္။ လက္ မွတ္ ခေတြေစ်းျမႇင့္ၿပီး ေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့အခ်ိန္ေတြက စၿပီးခရီးသြားေတြ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့လာတယ္။အခုဆုိ သိသိသာသာကို နည္းသြားတယ္’’ဟု ျပည္ဘူတာလက္မွတ္အေရာင္းဌာနမွ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးကေျပာသည္။

ရန္ကုန္-ျပည္ ရထားခရီး စဥ္တြင္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ရထားလက္မွတ္ခမ်ားတုိးျမႇင့္ခဲ့ ၿပီး ျပည္ဘူတာႀကီးမွ မီးရထား ထြက္ခြာခ်ိန္မ်ားကိုလည္းေျပာင္း လဲခဲ့ရာ ယင္းေနာက္ပုိင္းမွစတင္ ၍ရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူေလ်ာ့ နည္းလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယခင္က ျပည္ဘူတာႀကီးမွ စာပုိ႔ရထားထြက္ခြာခ်ိန္တြင္ခရီး သည္တစ္ရာေက်ာ္ လုိက္ပါခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုအခါ ႏွစ္ဆယ္ ခန္႔သာရွိေၾကာင္း၊ အျမန္ရထား ထြက္ခြာခ်ိန္တြင္လည္း ယခင္က ခရီးသည္ ႏွစ္ရာေက်ာ္လုိက္ပါ ေသာ္လည္း ယခုအခါတစ္ရာ ေက်ာ္သာရွိေၾကာင္း၊ ကားရထား မွာယခင္ကတစ္ရာေက်ာ္လုိက္ပါ ခဲ့ေသာ္လည္းယခုအခါ ၆၀ခန္႔ သာရွိေၾကာင္းသိရသည္။

ယခင္က စာပုိ႔ရထားသည္ ျပည္ဘူတာႀကီးမွ နံနက္ ၆နာရီ တြင္ ထြက္ခြာခဲ့ေသာ္လည္းယခု အခါ ည ၁နာရီခြဲတြင္ထြက္ခြာ ေၾကာင္း အျမန္ရထားမွာ ယခင္ က ည ၁၀နာရီတြင္ထြက္ခြာၿပီးယခု ည၁၁နာရီခြဲတြင္ထြက္ခြာကာ အ ျမန္ရထားမွာ ယခင္ကျပည္-ရန္ ကုန္႐ုိး႐ုိးတန္း ၆၅၀က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ယခု ၁၉၅၀က်ပ္၊အထက္တန္းမွာ ယခင္ ၁၃၉၀က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ယခု ၃၉၀၀က်ပ္ျဖစ္သည္။

‘‘လက္မွတ္ခေတြတက္တာ ေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတြနည္းသြား တာလုိ႔ အဓိကေျပာလုိ႔မရဘူး။ ခရီးသြား၀န္ေဆာင္မႈ ေကာင္း ေကာင္းမေပးႏုိင္တာ။ ရထားထြက္ခြာခ်ိန္ေတြနဲ႔လည္းဆုိင္သလုိ အဓိကရထားတြဲေတြ၊ သံလမ္းေတြ မေကာင္းဘူး၊ ရထားစီးရင္အခ်ိန္ေပးရသလုိ သက္ဆုိင္ရာလူႀကီးေတြ ရန္ကုန္-ျပည္မီးရထားကို လုိက္စီးၾကည့္ပါ။ ရထားခုန္လုိ႔ထုိင္ခုံကေန တစ္ေပေလာက္ေျမာက္တက္မသြားဘူးဆုိရင္ ႀကိဳက္သလုိေျပာ။ အရသာသိသြား မယ္’’ဟု ျပည္ၿမိဳ႕ခံမီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

 ရန္ကုန္-ျပည္ ရထားလမ္း သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမ ဦးဆုံးေသာ ရထားလမ္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္  သည္။ ေျပးဆြဲေနေသာရထားမ်ား ရွိ တြဲမ်ားႀကံ႕ခုိင္မႈအားနည္းျခင္း၊ သံလမ္းမ်ား ပ်က္စီးလာျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ ရထားခုတ္ေမာင္းရခ်ိန္ ၾကာျမင့္လာသလုိ ဘူတာမ်ားသုိ႔ ၀င္ခ်ိန္မမွန္ျခင္း၊ ထြက္ခြာခ်ိန္ မ မွန္ျခင္းစသည့္အေၾကာင္းအရာ မ်ားေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားအသုံး ျပဳမႈနည္းပါးလာခဲ့ရၿပီး လမ္းတုိ ခရီးသည္အခ်ဳိ႕သာ အသုံးျပဳမႈရွိ ေတာ့ေၾကာင္းမီးရထား၀န္ထမ္း တစ္ဦးကသုံးသပ္သည္။

‘‘အျမန္မီးရထား အထက္ တန္းလက္မွတ္ခနဲ႔ ျပည္-ရန္ကုန္ ကားလက္မွတ္ခကလည္း တစ္ ေထာင္ပဲကြာတယ္။ ခရီးသြားအ ဆင္ေျပတာခ်င္းယွဥ္စီးၾကမွာပဲ။  ျပည္ဘူတာႀကီးဟာ ဂိတ္စ၊ဂိတ္ ဆုံးဘူတာႀကီးျဖစ္တဲ့အတြက္ အဆင္သင့္ ရထားတစ္စီးရွိရင္ ပုိေကာင္းတာေပါ့။ အခုေတာ့ ရန္ ကုန္ကလာတဲ့ ရထားကိုေစာင့္ၿပီး ျပန္ထြက္ေနရေတာ့ ၀င္တာ ေနာက္က်ရင္ ျပန္ထြက္တာေရာ ေနာက္က်မယ္’’ဟု ျပည္ေဒသခံ တစ္ဦးကေျပာသည္။

ျပည္ဘူတာႀကီးမွ ေန႔စဥ္ ရန္ကုန္-ျပည္အစုန္၊ အဆန္အ ျမန္ရထား၊ ျပည္-ၾကည့္ျမင္ တုိင္ စာပုိ႔ရထား၊ ျပည္-ေနျပည္ေတာ္ ရထား၊ လက္ပံတန္း-ျပည္ကား ရထားစသည္တုိ႔ ေျပးဆြဲေနၿပီး ျပည္-ေပါက္ေခါင္းရထားလမ္း မွာ သံလမ္းအေျခအေနမေကာင္း ေသာေၾကာင့္ ရပ္နားထားရ ေၾကာင္း သိရသည္။

7Day DAILY 

ရထားေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ ခရီးသြားအခ်ဳိ႕ကိုေတြ႕ရစဥ္(ဓာတ္ပံု − ေဇာ္မင္းထိုက္)
ရထားေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ ခရီးသြားအခ်ဳိ႕ကိုေတြ႕ရစဥ္(ဓာတ္ပံု − ေဇာ္မင္းထိုက္)
ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူနည္းပါးလာေၾကာင္း ျပည္ဘူတာႀကီးမွ သတင္းရရွိ သည္။
‘‘မီးရထားေတြေျပးဆြဲခ်ိန္ ေတြေျပာင္းလုိက္တာရယ္။ လက္မွတ္ခေတြေစ်းျမႇင့္ၿပီး ေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းလဲလုိက္ တဲ့ အခ်ိန္ေတြက စၿပီးခရီးသြားေတြ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့လာတယ္။အခုဆုိ သိသိသာသာကို နည္းသြား တယ္’’ဟု ျပည္ဘူတာလက္မွတ္အေရာင္းဌာနမွ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးကေျပာသည္။

ရန္ကုန္-ျပည္ ရထားခရီး စဥ္တြင္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ရထားလက္မွတ္ခမ်ားတုိးျမႇင့္ခဲ့ၿပီး ျပည္ဘူတာ ႀကီးမွ မီးရထား ထြက္ခြာခ်ိန္မ်ားကိုလည္းေျပာင္းလဲခဲ့ရာ ယင္းေနာက္ပုိင္းမွစတင္ ၍ရထားျဖင့္ ခရီးသြား သူေလ်ာ့ နည္းလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယခင္က ျပည္ဘူတာႀကီးမွ စာပုိ႔ရထားထြက္ခြာခ်ိန္တြင္ခရီး သည္တစ္ရာေက်ာ္ လုိက္ပါခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုအခါ ႏွစ္ဆယ္ ခန္႔သာရွိေၾကာင္း၊ အျမန္ရထား ထြက္ခြာခ်ိန္တြင္လည္း ယခင္က ခရီး သည္ ႏွစ္ရာေက်ာ္လုိက္ပါ ေသာ္လည္း ယခုအခါတစ္ရာ ေက်ာ္သာရွိေၾကာင္း၊ ကားရထား မွာယခင္က တစ္ရာေက်ာ္ လုိက္ပါ ခဲ့ေသာ္လည္းယခုအခါ ၆၀ခန္႔ သာရွိေၾကာင္းသိရသည္။

ယခင္က စာပုိ႔ရထားသည္ ျပည္ဘူတာႀကီးမွ နံနက္ ၆နာရီ တြင္ ထြက္ခြာခဲ့ေသာ္လည္းယခု အခါ ည ၁နာရီခြဲတြင္ထြက္ခြာ ေၾကာင္း အျမန္ရထားမွာ ယခင္ က ည ၁၀နာရီတြင္ထြက္ခြာၿပီးယခု ည၁၁နာရီခြဲတြင္ ထြက္ခြာကာ အ ျမန္ရထားမွာ ယခင္ကျပည္-ရန္ ကုန္႐ုိး႐ုိးတန္း ၆၅၀က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ယခု ၁၉၅၀က်ပ္၊ အထက္ တန္းမွာ ယခင္ ၁၃၉၀က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ယခု ၃၉၀၀က်ပ္ျဖစ္သည္။

‘‘လက္မွတ္ခေတြတက္တာ ေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတြနည္းသြား တာလုိ႔ အဓိကေျပာလုိ႔မရဘူး။ ခရီးသြား ၀န္ေဆာင္မႈ ေကာင္း ေကာင္းမေပးႏုိင္တာ။ ရထားထြက္ခြာခ်ိန္ေတြနဲ႔လည္းဆုိင္သလုိ အဓိကရထားတြဲေတြ၊ သံလမ္းေတြ မေကာင္းဘူး၊ ရထားစီးရင္အခ်ိန္ေပးရသလုိ သက္ဆုိင္ရာလူႀကီးေတြ ရန္ကုန္-ျပည္မီးရထား ကို လုိက္ စီးၾကည့္ ပါ။ ရထားခုန္လုိ႔ထုိင္ခုံကေန တစ္ေပေလာက္ေျမာက္တက္မသြားဘူးဆုိရင္ ႀကိဳက္ သလုိေျပာ။ အရသာသိသြား မယ္’’ဟု ျပည္ၿမိဳ႕ခံမီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

 ရန္ကုန္-ျပည္ ရထားလမ္း သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမ ဦးဆုံးေသာ ရထားလမ္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း တစ္ ရာေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္  သည္။ ေျပးဆြဲေနေသာရထားမ်ား ရွိ တြဲမ်ားႀကံ႕ခုိင္မႈအားနည္းျခင္း၊ သံလမ္းမ်ား ပ်က္စီး လာျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ ရထားခုတ္ေမာင္းရခ်ိန္ ၾကာျမင့္လာသလုိ ဘူတာမ်ားသုိ႔ ၀င္ခ်ိန္မမွန္ျခင္း၊ ထြက္ခြာခ်ိန္ မ မွန္ျခင္းစသည့္အေၾကာင္းအရာ မ်ားေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားအသုံး ျပဳမႈနည္းပါးလာခဲ့ရၿပီး လမ္းတုိ ခရီးသည္ အခ်ဳိ႕သာ အသုံးျပဳမႈရွိ ေတာ့ေၾကာင္းမီးရထား၀န္ထမ္း တစ္ဦးကသုံးသပ္သည္။

‘‘အျမန္မီးရထား အထက္ တန္းလက္မွတ္ခနဲ႔ ျပည္-ရန္ကုန္ ကားလက္မွတ္ခကလည္း တစ္ ေထာင္ပဲ ကြာ တယ္။ ခရီးသြားအ ဆင္ေျပတာခ်င္းယွဥ္စီးၾကမွာပဲ။  ျပည္ဘူတာႀကီးဟာ ဂိတ္စ၊ဂိတ္ ဆုံးဘူတာႀကီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ အဆင္သင့္ ရထားတစ္စီးရွိရင္ ပုိေကာင္းတာေပါ့။ အခုေတာ့ ရန္ ကုန္ကလာတဲ့ ရထားကိုေစာင့္ၿပီး ျပန္ထြက္ေနရေတာ့ ၀င္တာ ေနာက္က်ရင္ ျပန္ထြက္တာေရာ ေနာက္ က်မယ္’’ ဟု ျပည္ေဒ သခံ တစ္ဦးကေျပာသည္။

ျပည္ဘူတာႀကီးမွ ေန႔စဥ္ ရန္ကုန္-ျပည္အစုန္၊ အဆန္အ ျမန္ရထား၊ ျပည္-ၾကည့္ျမင္ တုိင္ စာပုိ႔ရထား၊ ျပည္ -ေနျပည္ေတာ္ ရထား၊ လက္ပံတန္း-ျပည္ကား ရထားစသည္ တုိ႔ ေျပးဆြဲေနၿပီး ျပည္-ေပါက္ေခါင္း ရထားလမ္း မွာ သံလမ္းအေျခအေနမေကာင္း ေသာေၾကာင့္ ရပ္နားထားရ ေၾကာင္း သိရသည္။

7Day DAILY

No comments:

Post a Comment