ေျပာဆိုလိုက္အၿပီး စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာပဲ ဝန္ႀကီးဌာနက အႀကီးအကဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဌာနေတြ ေျပာင္းေရႊ႕ခန္႔ထားလိုက္တာဟ
ဝန္ႀကီးဌာန မတူညီတဲ့ေနရာေတြကို ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ေတြ၊ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ေတြနရာေျပာင္း လဲခန္႔ ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းကေန ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေရာက္တာ၊ သမၼတ႐ုံးကေန ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို ေရာက္တာ၊ ဗဟိုဘဏ္ကေန ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္း သိမ္းေရးဌာနကို ေရာက္တာမ်ိဴးေတြက လုံးဝကို သေဘာသဘာဝ မတူညီတဲ့ ေနရာေတြကိုေျပာင္းလဲခန္႔ ထားလိုက္တာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီအေျပာင္းအလဲဟာ အစိုးရသစ္ရဲ႕ စိန္ေခၚမႈ တခုျဖစ္တဲ့ အက်င့္ပ်က္ ျခစား ဝန္ထမ္းေတြ နည္းလာေအာင္ လုပ္တာလား၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ရလဒ္ထြက္ဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ သူေတြကို ခန္႔ထားတာ လားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္ရပါလိမ့္ မယ္။ မတူညီတဲ့ေနရာကို မတူညီတဲ့သူေတြ ေရာက္ရွိလာတာဟာ ေျပာင္းလဲမႈႀကီး တရပ္ ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ေျပာင္းေရႊ႕ခံထားရသူေတြအေနန
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအေျပာင္းအလဲဟာ ႏိုင္ငံတခုရဲ႕ လက္ရွိသြားေနတဲ့ ယႏၲရားတခုကို လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္ တာ နဲ႔ေတာ့ တူေနပါတယ္။ ဒီအေျပာင္းအလဲကေန ျပည္သူေတြကို ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေကာင္းေတြ ေပးမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔လည္း ရႏိုင္ပါတယ္။
ပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈကို အေျချပဳ လုပ္ေဆာင္မယ့္ အစိုးရ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရား ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို တကယ္ ေတာ့ ျပည္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း မနည္း ေတာ့ ပါဘူး။ ျပည္သူေတြကို မလိုလားအပ္တဲ့ဝန္ မပိ အာင္ လမ္းမညႊန္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရ လက္ထက္ တေလွ်ာက္လုံးမွာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရားႀကီး တခုလုံး ပ်က္စီး ေလ်ာ့ရဲလာတာဟာ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈေတြ မ်ားလာတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေတြကို ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။
ပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈကို အေျချပဳလုပ္ ေဆာင္မယ့္ အစိုးရ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၲရား ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို တကယ္ေတာ့ ျပည္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း မနည္းေတာ့ပါဘူး ...
“အရင္ကေတာ့ ေနရာေကာင္းေတြဆိုရင္ စစ္တပ္က လာတဲ့ အရာရွိေတြကိုပဲ ခန္႔ထားခဲ့တာ။ အခုေတာ့ အရပ္သား ပညာရွင္ေတြကို ခန္႔လာတာ ေတြ႔ရတယ္။ တကယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြကို ခန္႔ထားတယ္ဆိုရင္ ၾကိဳဆိုရမယ္။ အခုက ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံကို သြားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တပ္ဘက္ကခ်ည္း မဟုတ္ဘဲ တကယ္ နားလည္တဲ့ သူေတြကိုပဲေပးသြားသင့္တယ္” လို႔ အမ်ိဴးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစ
သူက ဆက္ေျပာတာကေတာ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚကိ
ဒါဆို ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈကို အေလးထားတဲ့ စကၤာပူအစိုးရက ျပည္သူေတြ အခြင့္အေရး အျပည့္အဝနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ ေကာင္းေကာင္းေပးေနေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေကာ ျပည္သူေတြ အခုခ်ိန္ထိ အစိုးရက ေပးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္း ေတြ ဘာေတြမ်ား ရၿပီးျပီလဲဆိုတာ သုံးသပ္ဖို႔ လိုလာပါျပီ။
အစိုးရတရပ္ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မွန္သမွ်ဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔မႈ၊ စိတ္ခ် လုံျခံဳမႈ၊ ေက်နပ္စိတ္ခ်မ္းသာမႈေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႔ လိ္ုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရေတြ လက္ထက္မွာ ျပည္သူေတြဟာ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး ရခဲ့ပါသလား။ အစိုးရေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳမႈ ခံခဲ့ရပါ သလား။
နံနက္ မိုးလင္းတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ရတဲ့ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ အရင္ဆုံး ၾကဳံရတာကေတာ့ ခရီး သည္တင္ ဘတ္စ္ကားေတြေပၚက ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ေတြရဲ႕ မေခ်မငံ ေျပာဆိုခံရမႈေတြကေန စပါတယ္။
ဒါတင္ ၿပီးလားဆိုေတာ့ အထိန္းအကြပ္မဲ့ ပရမ္းပတာေမာင္းႏွင္တဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈေတြ ျမင့္တက္လာကာ လမ္းေပၚမွာ အသက္ ဆုံးရံႈးရတဲ့ ျပည္သူေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါပဲ။
အရင္ကေတာ့ ေနရာေကာင္းေတြဆိုရင္ စစ္တပ္က လာတဲ့ အရာရွိေတြကိုပဲ ခန္႔ ထားခဲ့ တာ။ အခုေတာ့ အရပ္သား ပညာ ရွင္ေတြကို ခန္႔လာတာ ေတြ႔ရတယ္။ တကယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြကို ခန္႔ထား တယ္ဆိုရင္ ႀကိဳဆိုရမယ္။ အခုကေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံကို သြားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တပ္ဘက္ကခ်ည္း မဟုတ္ဘဲ တကယ္ နားလည္တဲ့ သူေတြကိုပဲ ေပးသြား သင့္တယ္
“ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္လို႔ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရၿပီး ေသဆုံးသူစာရင္းဟာ ႏွစ္စဥ္ တိုးလာေနပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ တႏွစ္လုံးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသူႏႈန္းကို ဒီႏွစ္ ေျခာက္လအတြင္းႏႈန္းက မီလုမီခင္ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္” လို႔ မီဒီယာသမား တဦးက ဆိုပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ထိ ၁ဝ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈ စုစုေပါင္း ၉,၄၂၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ပ်မ္းမွ် တႏွစ္ကို ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈ ၉ဝဝ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ဒီႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွ ဇြန္လ (ေျခာက္လ) အတြင္းမွာကို ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈေပါင္း ၆၂ဝ ေက်ာ္ ရွိေနပါတယ္။
ဒါ့ျပင္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁ဝ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ စုစုေပါင္း ၁၅,၂၇၇ ဦး ရွိခဲ့ကာ ေသဆုံးသူေပါင္း ၁,၄၇၅ ဦး ရွိခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီအေရအတြက္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ဖို႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ တႏွစ္တာလုံးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၁,၁၆၉မႈ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒဏ္ရာရသူ ၁,၈၅ဝ ဦးနဲ႔ ေသဆုံးသူ ၂ဝ၈ ဦး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ယခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွ ဇြန္လအထိ (ေျခာက္လအတြင္းမွာကို) ေသဆုံးသူ ၁၅၂ ဦးနဲ႔ ဒဏ္ရာရသူ ၉၅၆ ဦး ရွိေနပါတယ္။
ဒီစာရင္းဇယားေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြ စည္းကမ္းမဲ့လာတာက တပိုင္းေပမယ့္ ဒီလို ယာဥ္ေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ျပည္တြင္း ခရီးသြားပို႔ေဆာင္ေရးေတြ၊ အရည္အေသြး အျပည့္အဝ ရွိတဲ့ ကားလမ္းေတြသာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြအတြက္ အေထာက္အပံ့ မျဖစ္ေပဘူးလားလို႔ ဆိုရပါမယ္။
တျခား ဝန္ေဆာင္မႈေတြ အေနနဲ႔ေရာ ျပည္သူေတြ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ဳိး ရရွိေနရဲ႕ လား။ ျပည္သူေတြ အားကိုးေနရတဲ့ ရန္ကုန္ ျပည္သူ႔ေဆး႐ုံႀကီး မွာေတာင္ စရိတ္မွ်ေပး စနစ္ကိုပဲ က်င့္သုံးႏိုင္တာ ေတြ႔ရၿပီး အခမဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ေဆာင္မႈေတြေကာ လုပ္ဖို႔လိုေနျပီလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္ရပါမယ္။
နယ္စပ္က ဝင္လာတဲ့ တရားမဝင္ ေဆးေတြေၾကာင့္ က်န္းမာေရး ထိခိုက္ရတာေတြ၊ အရည္အေသြး မျပည့္ဝတဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ထမ္းေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရတာေတြ၊ ေဆးဝါးမျပည့္စုံတဲ့ အစိုးရပိုင္ ေဆး႐ုံႀကီး ေတြေၾကာင့္ အသက္ မဆုံးရံႈးသင့္ဘဲ ဆံုးရံႈးခဲ့ရရတာေတြကို ျပည္လည္ သုံးသပ္ၾကည့္ေပးဖို႔ လိုလာေနပါတယ္။
ပညာေရးပိုင္းမွာေကာ ယခုႏွစ္မွာ မူလတန္းပညာ အခမဲ့စနစ္ဆိုၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပိုက္ဆံ မကုန္တဲ့ ပညာေရးဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မရွိေသးဘူးလားလို႔ ေမးရပါ မယ္။ သားသမီးရွိတဲ့ မိဘေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္က အေထာက္အပ့ံ ေပးႏိုင္မယ့္ အစီအစဥ္ေတြ တေျဖးေျဖး ေရးဆြဲ လာႏိုင္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ မိဘေတြက ေမွ်ာ္လင့္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တကယ္ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝမႈ မရွိတဲ့ ပညာေရး ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လည္း အနာဂတ္ရဲ႕ ကေလးငယ္ေတြ ဘဝမညွိဳးႏြမ္းေစေရး ေဆာင္ရြက္ဖို႔လည္း လိုအပ္ေနပါတယ္။
တရားေရးက႑ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း အက်င့္ပ်က္ တရားေရး ဝန္ထမ္းေတြကို လာဘ္လာဘ ေပးရတဲ့ေခတ္ ကလည္း မကုန္ေသးပါဘူး။ အမႈအခင္း တခုခု ျဖစ္တာနဲ႔ လာဘ္မေပးရေသးေစကာမူ အခ်ိန္မေလးစားတဲ့ တရားေရး ဝန္ထမ္းေတြ၊ ဥပေဒကို လက္တလုံးျခား လုပ္ေနသူ ေတြေအာက္ေျခ အဆင့္မွာတင္ ရွိေနေသးတာမို႔ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈက အေပၚယံတင္ လုပ္ေနလို႔ မရေသးပါဘူး။
တရားေရး ဝန္ထမ္းေတြကို လာဘ္လာဘ ေပးရတဲ့ေခတ္ကလည္း မကုန္ေသးပါဘူး။ အမႈအခင္း တခုခု ျဖစ္တာနဲ႔ လာဘ္မေပး ရေသးေစကာမူ အခ်ိန္မေလးစားတဲ့ တရားေရးဝန္ထမ္းေတြ၊ ဥပေဒကိုလက္တလုံး ျခားလုပ္ေနသူေတြ ေအာက္ေျခအဆင့္မွာ တင္ရွိေနေသးတာမို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈက အေပၚယံတင္ လုပ္ေနလို႔ မရေသးပါဘူး ...
သမၼတႀကီးက ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို သုံးၿပီး မၾကာေသးခင္မွာပဲ အခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕ေသာ ဝန္ႀကီးဌာန ေတြက၊ ဌာနနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူမ်ား မေက်နပ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ပါက တိုင္ၾကားႏိုင္ ေၾကာင္း တိုင္ၾကားစာေတြကို လက္ခံလာတာေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သမၼတဆီကို တိုင္ႏိုင္တဲ့ သမၼတ႐ုံးဆီကို ပို႔တဲ့ စာေတြက ဒီလအတြင္းမွာတင္ သိသိသာသာ မ်ားျပားလာတယ္ လို႔လည္း သိရပါတယ္။
မီးရထား ဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး တစုံတရာ တိုင္ၾကားစရာရွိရင္ တိုင္ၾကားႏိုင္တယ္လို႔ အတိအလင္း ေၾကညာလာၾကပါတယ္။ တိုင္ၾကားႏိုင္တာရဲ႕ ေနာက္မွာ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးဖို႔လည္း လိုလိမ့္မယ္လို႔ သုံးသပ္သူေတြက ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တဘက္က အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ လိုလား ခ်က္ေတြ ကို ျပည္သူ႔စြမ္းအားသုံးၿပီး ျပန္လည္ဖန္တီး ထိန္းေက်ာင္းခြင့္ ေပးလိုက္တယ္လို႔ ရႈျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ေနတဲ့ အစိုးရ ယႏၲရားႀကီးကို ပိုမို သြက္လက္လာေစေတာ့ မလား လို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။
ref:mizzima
No comments:
Post a Comment