ကားတင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒေျပာင္းလဲခ်ိန္မွစ၍ ကားမ်ားျပားလာရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း မႈမ်ားျဖစ္ေပၚေနသည္။(ဓာတ္ပံု - နစ္ကီ)
စလစ္ေစ်းျမင့္ၿပီး ရွားပါးလာျခင္းႏွင့္အတူ ေငြလဲႏႈန္းျမင့္လာျခင္း၊ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ ျပင္ပေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္တြင္ ရက္ပိုင္းအတြင္း ေစ်းျမင့္တက္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
စလစ္ျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ အင္ဂ်င္ပါဝါႀကီးေသာ ကားမ်ားတြင္ တစ္စီးလွ်င္ က်ပ္သံုးသိန္းမွ ငါးသိန္းအထိ ေစ်းျမင့္သြားသည္ဟု ဆိုသည္။
‘‘ကားေစ်းႏႈန္းက ေငြလဲႏႈန္းနဲ႔ လိုက္တြက္ၿပီး ေရာင္းေပးေနရေတာ့ ေစ်းကေတာ့ နည္းနည္း တက္သြား တယ္။ ဝယ္တဲ့သူေတြ ခုသာ ခံသာရွိေအာင္လို႔ အဆင္ ေျပသလို ေရာင္းေပးေနရတယ္’’ ဟု ေဒါင္ဖန္းကား အေရာင္းျပခန္း တာဝန္ခံ ကိုတင္ထြဋ္က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ကညနႏွင့္အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနတို႔တြင္ ကားတင္သြင္းလာပါက ေပးေဆာင္ရသည့္အခြန္မွာ ႏိုင္ငံျခားေငြျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းအနည္း ငယ္တက္သြားသည္ဟု ကိုတင္ ထြဋ္က ေျပာသည္။
အင္ဂ်င္ပါဝါျမင့္ကားမ်ား ျဖစ္သည့္ ကလူးဂါး၊ ဆာ့ဖ္၊ ပစ္ကပ္၊ ဒဗယ္ကပ္ကားမ်ားမွာ ျပင္ပတြင္ စလစ္ရွား ပါးၿပီး ေစ်းျမင့္ေနေသာေၾကာင့္ တင္သြင္းသူနည္းပါးလာၿပီး ေစ်းျမင့္လာသည္ဟု လႈိင္ယာဥ္ေရာင္း ဝယ္ေရး စခန္းမွ ဝါရင့္ကားဝယ္ေရာင္း တစ္ဦးကေျပာသည္။
ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီနီးကပ္ လာၿပီျဖစ္၍ လိုက္ထရပ္ႏွင့္ အင္ဂ်င္ပါဝါနိမ့္ ကားမ်ားျဖစ္သည့္ ဆြစ္ဖ္၊ ဗစ္ဇ္၊ ပတ္ဆို အစရွိသည့္ ကားငယ္ေလးမ်ား အေရာင္း အဝယ္အနည္းငယ္လိုက္ေသာ္လည္း ေစ်းမွာ မူလထက္ က်ပ္ သံုးသိန္းေက်ာ္ ျမင့္တက္သြားသည္ဟု သိရသည္။
သီရိမဂၤလာယာဥ္ေရာင္း ဝယ္ေရးစခန္းတြင္မူ စလစ္ျဖင့္ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ား၏ေစ်းႏႈန္း အဓိက ျမင့္တက္ေနၿပီး ျပင္ပတြင္ စလစ္ရွားပါးလာ ေၾကာင္း ကားဝယ္ေရာင္းအသင္း မွ ဦးျမတ္မုိးက ေျပာသည္။
ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ ပါရွိမွသာ တင္သြင္းခြင့္ရမည့္ အင္ဂ်င္ပါဝါနိမ့္ကားမ်ားမွာ တင္သြင္းသူ နည္းပါး လာေသာေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၌ ရွိေနသည့္ကားမ်ားသာ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ၿပီး ေစ်းကိုပိုယူေရာင္းခ်ေနရ ေၾကာင္း ဦးျမတ္ မိုးက ဆိုသည္။
ကားပါကင္ ေထာက္ခံခ်က္အတြက္ အမ်ားစုက အလြယ္တကူျပင္ပတြင္ ျပန္လည္ဝယ္ယူရာ၌ က်ပ္ ေျခာက္သိန္းမွ ခုနစ္သိန္းအထိ ေပါက္ေစ်းရွိေနေသာေၾကာင့္ ကား၏တန္ဖိုးမွာ ထပ္မံျမင့္တက္ခဲ့ရသည္ ဟု ကားအေရာင္းအဝယ္ ျပဳလုပ္သူမ်ားက ဆိုသည္။
7Day DAILY
No comments:
Post a Comment