Monday, 1 December 2014

ပညာေရးဥပေဒဆုိင္ရာ လူထုေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ယခုလတြင္ ႏိုင္ငံအႏွံ့ ျပဳလုပ္ မည္ဟု သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား ဆုိ

Photo: ပညာေရးဥပေဒဆုိင္ရာ လူထုေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ယခုလတြင္ ႏိုင္ငံအႏွံ့ ျပဳလုပ္ မည္ဟု သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား ဆုိ
Monday, December 1, 2014

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပည္ သူလူထု၊ ေက်ာင္းသား၊ မိဘမ်ား
က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိရွိေစရန္ အတြက္ လူထုပါ၀င္သည့္ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားကို ဒီဇင္ဘာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပား၌ ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု ပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ ေမွာက္ကန္႔ကြက္ေနသည့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ၃၀-၁၁-၂၀၁၄ ရက္တြင္ ျပည္ျမန္မာသို႔ေျပာသည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ အစိုးရတာ ၀န္ရွိသူမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ား၏
အမ်ဳိး သားပညာေရးဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ေနမႈ မ်ားသည္ ဥပေဒကို
ေသခ်ာနားမလည္၍ ကန္႔ကြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေယဘုယ် အျမင္ျဖင့္ ကန္႔ကြက္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိမႈမ်ားကို ၾကားသိေနရေသာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္လံုးႏွင့္ မိဘျပည္သူမ်ား သိရွိေစရန္ အဆုိပါေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ႏိုင္ငံတစ္၀န္းလံုး၌ တစ္ၿပိဳင္နက္ျပဳလုပ္ မည္ဟု ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆုိသည္။

““ အစိုးရဘက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ပညာေရးဥပေဒကို ေသခ်ာနားမလည္လုိ႔ ကန္႔ကြက္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ ဒီဥပေဒမွာ ဘယ္အခ်က္က ေက်ာင္းသား
အခြင့္အေရးကို ပိတ္ပင္ထားတယ္။ ဘယ္အခ်က္က ဆရာအခြင့္အေရးကို အျပည့္ အ၀မေပးထားဘူး။ ဘယ္အခ်က္က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတာကို ေဆြး ေႏြးပြဲေတြလုပ္ၿပီး လူထုသိေအာင္ေျပာျပမယ္”” ဟု ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၏ ျပန္ၾကား ေရးအဖြဲ႕၀င္ ကိုဖိုးသားက ေျပာသည္။
ႏုိ၀င္ဘာ ၁၇ ရက္မွစတင္၍ ရက္ ေပါင္း ၆၀ အတြင္း လက္ရွိအစိုးရႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားထုအား လာေရာက္ေစ့စပ္ ညိႇႏိႈင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ အသိေပးထားေသာ္ လည္း ယခုအခ်ိန္အထိ အစိုးရဘက္က ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ေဆြးေႏြးညိႇိႏႈိင္းခဲ့ ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ား ဘက္က ဆုိသည္။
““ ရက္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္တဲ့အထိ ေဆြးေႏြးညိႇိႏႈိင္းမႈမရွိရင္ေတာ့ ၆၁ ရက္
ေျမာက္ေန႔မွာ အရင္ သပိတ္တုိက္ပြဲထက္ ျပင္းထန္တဲ့ သပိတ္ေမွာက္
ကန္႔ကြက္မႈ ေတြကို တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ လႈပ္ရွားမယ္”” ဟု ကိုဖိုးသားက ဆက္လက္ေျပာသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ ပညာေရးဥပေဒ ကို မႏ္ၲေလး၊ ျမင္းၿခံ၊ ၿမိတ္၊ ထား၀ယ္၊ ေတာင္ ငူ၊ မံုရြာၿမိဳ႕မ်ား၌ သပိတ္ေမွာက္ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ဆက္တုိက္ျပဳလုပ္ေနသကဲ့သို႔ ဥ ေဒႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ လူထုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ရွိ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသအရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းစီစဥ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ဆုဆက္(သတင္း၊ ဓာတ္ပုံ)
Pyimyanmar
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပည္ သူလူထု၊ ေက်ာင္းသား၊ မိဘမ်ား က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိရွိေစရန္ အတြက္ လူထုပါ၀င္သည့္ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားကို ဒီဇင္ဘာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပား၌ ျပဳလုပ္ သြားမည္ဟု ပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ ေမွာက္ကန္႔ကြက္ေနသည့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီမွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ၃၀-၁၁-၂၀၁၄ ရက္တြင္ ျပည္ျမန္မာသို႔ေျပာသည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ အစိုးရတာ ၀န္ရွိသူမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အမ်ဳိး သားပညာေရးဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ေနမႈ မ်ားသည္ ဥပေဒကို ေသခ်ာနားမလည္၍ ကန္႔ကြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေယဘုယ် အျမင္ျဖင့္ ကန္႔ကြက္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိမႈမ်ားကို ၾကားသိေနရေသာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္လံုးႏွင့္ မိဘျပည္သူမ်ား သိရွိေစရန္ အဆုိပါေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ႏိုင္ငံတစ္၀န္းလံုး၌ တစ္ၿပိဳင္နက္ျပဳလုပ္ မည္ဟု ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆုိသည္။

““ အစိုးရဘက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ပညာေရးဥပေဒကို ေသခ်ာနားမလည္လုိ႔ ကန္႔ကြက္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့ အတြက္ ဒီဥပေဒမွာ ဘယ္အခ်က္က ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရးကို ပိတ္ပင္ထားတယ္။ ဘယ္အခ်က္က ဆရာအခြင့္အေရးကို အျပည့္ အ၀မေပးထားဘူး။ ဘယ္အခ်က္က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတာကို ေဆြး ေႏြးပြဲေတြလုပ္ၿပီး လူထုသိေအာင္ေျပာျပမယ္”” ဟု ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၏ ျပန္ၾကား ေရးအဖြဲ႕၀င္ ကိုဖိုးသားက ေျပာသည္။

ႏုိ၀င္ဘာ ၁၇ ရက္မွစတင္၍ ရက္ ေပါင္း ၆၀ အတြင္း လက္ရွိအစိုးရႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားထုအား လာေရာက္ေစ့စပ္ ညိႇႏိႈင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ အသိေပးထားေသာ္ လည္း ယခု အခ်ိန္အထိ အစိုးရဘက္က ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ေဆြးေႏြးညိႇိႏႈိင္းခဲ့ ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ေက်ာင္း သားမ်ား ဘက္က ဆုိသည္။ ““ ရက္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္တဲ့အထိ ေဆြးေႏြးညိႇိႏႈိင္းမႈမရွိရင္ေတာ့ ၆၁ ရက္ ေျမာက္ေန႔မွာ အရင္ သပိတ္တုိက္ပြဲထက္ ျပင္းထန္တဲ့ သပိတ္ေမွာက္ ကန္႔ကြက္မႈ ေတြကို တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ လႈပ္ရွားမယ္”” ဟု ကိုဖိုးသားက ဆက္လက္ေျပာသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ ပညာေရးဥပေဒ ကို မႏ္ၲေလး၊ ျမင္းၿခံ၊ ၿမိတ္၊ ထား၀ယ္၊ ေတာင္ ငူ၊ မံုရြာၿမိဳ႕မ်ား၌ သပိတ္ေမွာက္ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ဆက္တုိက္ျပဳလုပ္ေနသကဲ့သို႔ ဥ ေဒႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ လူထု ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ရွိ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသအရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းစီစဥ္ ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ဆုဆက္(သတင္း၊ ဓာတ္ပုံ)
Pyimyanmar

No comments:

Post a Comment