ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားသီးသန္႔ေျပးဆြဲရန္ လမ္း လယ္တြင္ ကြန္ကရစ္တံုးမ်ားခ်ကာ ယာဥ္ေၾကာသတ္မွတ္ေပးေနသည္ကို ႏိုဝင္ဘာ ၃၀ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳလယ္၌ ေတြ႕ရစဥ္။ ဘတ္စ္ကား သီးသန္႔ယာဥ္ ေၾကာစမ္းသပ္သတ္မွတ္မႈေအာင္ျမင္ပါက BRT စနစ္ျဖင့္ေျပးဆြဲမည့္ ဘတ္စ္ကား မ်ားကို အဆိုပါလမ္းေၾကာင္း၌ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ေနသည္ ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား သီးသန္႔ေျပးဆြဲ ႏိုင္ရန္ ကြန္ကရစ္တံုးမ်ား ကာရံမႈ ကို ၿမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီမွ သတင္း ရရွိသည္။
ကြန္ကရစ္တံုးမ်ား စတင္ ကာရံမႈကို ႏို၀င္ဘာ ၂၉ ရက္က စ၍ မဟာဗႏၶဳလလမ္းမ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ လမ္းမႏွင့္ အေနာ္ရထာလမ္းမ ႀကီးတို႔တြင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါကြန္ကရစ္တံုးမ်ား မကာရံမီက မ်ဥ္း၀ါမ်ားဆြဲျခင္းကို ႏို၀င္ဘာ ေနာက္ဆံုးပတ္က စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ကြန္ကရစ္တံုးမ်ားကို လမ္း၏ ညာဘက္မ်ဥ္း၀ါတစ္ေလွ်ာက္ ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္မ်ားရွိရာ ဘက္တြင္ ခ်ထားေပးျခင္းျဖစ္၍ယခုကာလမွာ စမ္းသပ္ကာလ ျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ကာလကိုမူ အ တည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ေျပာ ၾကား ျခင္း မရွိေသးေပ။
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါကြန္ကရစ္တံုးမ်ား ကာရံထားသည့္ လမ္း ေၾကာင္းတြင္ ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကား မ်ားကို ေျပးဆြဲခြင့္ေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ BRT စနစ္ ျဖင့္ ေျပးဆြဲမည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား ကိုပါ ယင္းလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေျပး ဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕မွ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာသည္။
ကြန္ကရစ္တံုးမ်ား ကာရံ ထားေသာေၾကာင့္ ယာဥ္စက္ခ်ဳိ႕ ယြင္းလွ်င္ ျဖစ္လာႏိုင္ေသာ အ ခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ လမ္းနံေဘးတြင္ ကားပါကင္အခ်ဳိ႕ကို ဖ်က္သိမ္း၍ ခ်ိဳ႕ယြင္းသြားေသာကားထားႏိုင္သည့္ ေနရာ မ်ားကိုလည္း စီစဥ္သြားမည္ျဖစ္သည္။
ယင္းဘတ္စ္ကား သီးသန္႔ ယာဥ္ေၾကာ အတြင္းသို႔ အျခား ယာဥ္မ်ား ၀င္ေရာက္ေမာင္းႏွင္ပါ က စည္ပင္ သာယာ ဥပေဒျဖင့္ အ ေရးယူမည္ျဖစ္ၿပီး အနိမ့္ဆံုးဒဏ္ေငြ က်ပ္တစ္ေသာင္းမွ က်ပ္သံုးသိန္းထိ ခ်မွတ္ႏိုင္သည့္အျပင္ ေထာင္ဒဏ္ သံုးလအထိပါ ခ်မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ယခုစနစ္အေပၚ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မႈ နည္းပါးေနၿပီး တန္းစီ၍ ေမာင္းရမည့္ စနစ္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ေႏွာင့္ေႏွးႏိုင္ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းအခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။
စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ ကားမ်ားထဲတြင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားက အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး ကြန္ကရစ္တံုးမ်ား မခ်သင့္ဘဲ ယာဥ္ ထိန္းကသာ အ၀ါစည္းကို ေက်ာ္ ၍ ေမာင္းႏွင္ပါက ဖမ္းဆီးျခင္းျပဳ လုပ္သင့္ေၾကာင္း ယခုကဲ့သို႔ ျပဳ လုပ္ျခင္းသည္ အိမ္စီးကားမ်ားအ တြက္ လမ္းေၾကာက်ဥ္းသြားၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ ေၾကာင္း ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္မွ အငွားယာဥ္ေမာင္းဦးတင္ ကိုကိုေလးက ေျပာသည္။
‘‘ဘတ္စ္ကားေတြ သြားဖို႔ သီး သန္႔လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္လာတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ယာဥ္လိုင္းပိုင္ ရွင္ေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ အထိုက္အေလ်ာက္ကာ လအတြင္းမွာေတာ့ အဆင္မေျပ တာေတြရွိႏိုင္တယ္’’ဟု ၄၈ အထူး ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္ ကိုတ႐ုတ္ေလး က ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါကြန္က ရစ္တံုးမ်ား စတင္ကာရံထားသည့္လမ္းေၾကာင္း၌ ယာဥ္ေနာက္ လိုက္မပါဘဲ ေျပးဆြဲမည့္ BRT စနစ္ကို လမ္းအူေၾကာင္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ၿပီးပါက စမ္းသပ္ကာလအျဖစ္ ကိုရီးယားကား မ်ားျဖင့္ ေျပး ဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္လမ္း ေၾကာင္းအတည္ျပဳၿပီးပါက မာစီ ဒီး (သို႔မဟုတ္) Scania ကားႀကီးမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲသြားမည္ဟု BRT စနစ္ကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိထားသည့္ဘက္စံုျမင္ကြင္းကုမၸဏီက ထုတ္ ျပန္ထားသည္။
အဆိုပါ BRT စနစ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ကို ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္က ဘက္စံုျမင္ကြင္း ကုမၸဏီအား ခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီျဖစ္ကာ ထပ္မံၿပီး ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ေခၚယူထား ေသာ္လည္း လာေရာက္ေဆြးေႏြး မႈမရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
7Day DAILY
No comments:
Post a Comment