Wednesday, 17 December 2014

အမိန္႔ အာဏာျဖင့္ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဖြဲ႕စည္းေစျခင္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကန္႔ကြက္

ဆရာ၊ ဆရာမ သမဂၢမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ်ားကို အမိန္႔ အာဏာျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ေစျခင္းကို အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဒီဇင္ဘာလ (၁၆) ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ လိုက္သည္။

ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ပညာေရး နည္း ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲ အတည္ျပဳရျခင္း မရွိေသးမီ ၀န္ႀကီး၏ အမိန္႔ဟု ဆုိကာ တကၠသုိလ္ ေကာလိပ္ မ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ ယူနီယံမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ယူနီယံမ်ား ဖြဲစည္းရန္ လုပ္ေဆာင္ေန သျဖင့္ ထုိကဲ့သို႔ ထုတ္ျပန္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ထံမွ သိရသည္။ အခုလို လုပ္တာ ျပေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို လုပ္တဲ့ အတြက္ ေကာင္းက်ဳိး အမ်ားႀကီး မျဖစ္ေစ ႏုိင္ဘူး ဟု ျမန္မာ ႏုိင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက The Messenger Media သို႔ေျပာသည္။

အမ်ဳိးသား ပညာေရး နည္းဥပေဒကို အတည္ျပဳ မျပ႒ာန္းမီ အသင္း အဖြဲ႕ကို အမိန္႔ အာဏာျဖင့္ အတင္းအက်ပ္ ဖြဲ႕စည္းမႈသည့္ လတ္တေလာ ေက်ာင္းသား မ်ား၏ ဒီမုိကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ တကၠသုိလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား သမဂၢမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေမွးမွိန္ ေစရန္ တန္ျပန္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ဳိး ျဖစ္ရာ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားကုိ ႏုိင္ငံတကာမွ အတုအေယာင္ ေျပာင္းလဲမႈ အျဖစ္ ယံုမွား သံသယ ျဖစ္ေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ အဆိုပါ လုပ္ရပ္ မ်ားသည္ ေကာင္းက်ဳိးထက္ ဆိုးက်ဳိးကိုသာ ဦးတည္ သြားေစ ႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ေတြ႕ရွိ ရသည္ ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

လက္ရွိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား သမဂၢ မ်ားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ တည္ဆဲ ဥပေဒ အရ ဖြဲ႕စည္း ထားျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ပညာေရး ၀န္ႀကီး ဌာနသည္ အဆိုပါ သမဂၢမ်ားကို ပညာေရး က႑ရွိ သက္ဆုိင္သူမ်ား အျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳ သကဲ့သုိ႔ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ တြင္လည္း အဆိုပါ သမဂၢမ်ားကုိ ပါ၀င္ေစျခင္း မရွိခဲ့ သျဖင့္ ယခု လုပ္ေဆာင္မႈသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အၾကား စိတ္၀မ္းကြဲေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ အတည္ျပဳ ျပဌာန္း ထားေသာ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒတြင္ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ကို ထည့္သြင္း ေရးဆြဲ ထားျခင္း မရွိသျဖင့္ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ ရရွိေရးကို ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆႏၵျပလ်က္ ရွိသည္။   

Messenger News Journal 

No comments:

Post a Comment