ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ အမွတ္ (၄) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ မူလ တန္းႀကိဳ စာသင္ခန္းအတြင္း စာသင္ၾကားေနသည့္ ကေလးငယ္မ်ားကို ဇူလိုင္လအတြင္းက ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ဂြ်န္ခ်စ္ၿငိမ္း
မူႀကိဳပညာေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္းအဖြဲ႔က ႏိုင္ငံအႏွံ႔ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားတိုးပြားေစရန္ ငါးႏွစ္စီမံကိန္း ခ်၍ ေက်ာ င္းေ ပါင္း ၂၀,၀၀၀ ဖြင့္ရန္ရွိသည္ဟု မူႀကိဳပညာေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာ ခင္မ်ဳိးျမင့္ၾကဴ က မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ပထမဦးစားေပးအျဖစ္ မူႀကိဳေက်ာင္းမရွိသည့္ ၿမိဳ႕နယ္ ၃၃ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဖြင့္လွစ္ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္း အရ မူႀကိဳေက်ာင္းပညာေရး အျပည္႔အ၀ မရေသးသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ဖြင့္လွစ္ရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
အဆိုပါ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားမည့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဦးစြာ သင္တန္းေပးအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ေ၀းေသာေနရာမ်ားတြင္ ဖြင္႔လွစ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။
မူႀကိဳတစ္ေက်ာင္းလွ်င္ ဆရာ၊ ဆရာမႏွစ္ဦးစီ ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အနည္းဆံုး ၁၅ ဦးႏွင့္ လက္ခံသြားမည္ျဖစ္သည္။
ေဒါက္တာခင္မ်ဳိးျမင့္ၾကဴက “စစ္တမ္းေကာက္ခ်က္အရ မူႀကိဳတက္ၿပီး ေက်ာင္းေနတဲ့ ကေလးနဲ႔မတက္ ဘဲ ေက်ာင္းေန တဲ့ ကေလးစာသင္ၾကားရတာ ကြာဟတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေနႏႈန္းလည္း ကြာျခားတာ ေတြ႔ရ ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးတိုင္း မူႀကိဳေက်ာင္းတတ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာ သည္။
၂၀၀၉-၁၀ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္း၍ အေျခခံ ပညာေက်ာင္း ၅၁ ေက်ာင္းကို ေကာက္ယူခဲ့သည့္ စစ္တမ္းအရ ကေလးေပါင္း ၁၆၇,၇၁၇ ဦးတြင္ မူႀကိဳ တက္ေရာက္ဖူးသည့္ ကေလး ၃၃,၇၀၅ ဦးသာရွိသည့္အတြက္ ၂၀ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ ႏႈန္းသာရွိေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
စစ္တမ္းတြင္ ထိုကေလးမ်ား၏ ပညာသင္ၾကားပံု ဆက္စပ္ေလ႔လာခ်က္အရ မူႀကိဳေနကေလးမ်ားမွာ စာသင္ၾကားရာတြင္ ပိုမိုလြယ္ကူေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ေသာ လကၡဏာမ်ား ေတြ႔ရေၾကာင္း၊ မူႀကိဳ အေတြ႔ အႀကံဳရွိေသာ ကေလးမ်ား၏ မူလတန္းအဆင္႔ေက်ာင္းေနႏႈန္းသည္ မူႀကိဳေက်ာင္းမေနေသာ ကေလး မ်ား၏ မူလတန္းအဆင္႔ကေလးမ်ား၏ ေက်ာင္းေနႏႈန္းထက္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ပ်မ္းမွ် ၆ ဒသမ ၈၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
အမွတ္(၃) အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ဒုတိယညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚေဆြေဆြလဲ့က “မူႀကိဳဦးေရ ရာခိုင္ႏႈန္းက တစ္ႏိုင္ငံလံုး မႏွစ္ထိေတာ့ ၂၂ ဒသမ ၉ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိပါတယ္။ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးပြားလာေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
မူႀကိဳတက္ေရာက္သည့္ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းေနႏႈန္း၊ အတန္းတင္ႏႈန္း၊ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္း၊ ပတ္၀န္း က်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေနတတ္ေရး၊ အသက္အရြယ္ႏွင့္အလိုက္ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ား အေျခခံ၍ စစ္တမ္းေကာက္ခ်က္အရ မူႀကိဳေက်ာင္းတက္သည့္ ကေလးႏွင့္ မတက္သည့္ ကေလးေက်ာင္းေနႏႈန္း မ်ားစြာ ကြာဟေနျခင္းမ်ဳိး ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း ငါးႏွစ္စီမံကိန္းခ်မွတ္၍ ေဆာင္ရြက္ ရန္ျဖစ္ သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
မူႀကိဳ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ခန္႔ထားေပးရန္ သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ေဒသခံ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ရပ္ကြက္ ေက်းရြာအတြင္းရွိ ရပ္မိရပ္ဖမ်ားပါ၀င္ကာ ကေလးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အသိပညာဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ား ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖြင္႔လွစ္မည့္ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားတြင္ မူႀကိဳကေလးဦးေရ ၃၀ ဦးႏွင့္ ဆရာ၊ ႏွစ္ဦးမွ ေလးဦးႏႈန္းျဖင့္ သင္ၾကားေပးမည္ဟု ေဒါက္တာခင္မ်ဳိးျမင့္ၾကဴက ဆိုသည္။
၂၀၀၉-၁၀ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းအရ ၂၀၀၉-၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ၄ ဒသမ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၀-၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ၉ ဒသ မ ၇၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၁-၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ၇ ဒသမ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၂-၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၄ ဒသမ ၈၇ ရာ ခိုင္ႏႈန္း၊၂၀၁၃-၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ၅ ဒသမ ၂၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမိုေက်ာင္းေနေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လူမႈ ၀န္ထမ္းဦးစီးဌာနတို႔ ေကာက္ယူထားသည့္ စစ္တမ္းမ်ားအရသိရသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment