Tuesday, 26 August 2014

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကုိ တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္း စုေပါင္း ကန္႔ကြက္

Photo: အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကုိ တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္း စုေပါင္း ကန္႔ကြက္
Tuesday, August 26, 2014

 ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္က အတည္ျပဳထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒသည္ ပညာေရးလြတ္လပ္မႈကုိ အာမခံ ထားျခင္းမရိွေသာေၾကာင့္ တကၠ သုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္း တုိ႔က စုေပါင္း၍ ကန္႔ကြက္ ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး က႑လြတ္လပ္မႈအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္က လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ခ်ယ္ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အာရွထိပ္တန္း အဆင့္မွ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္း ပ်က္စီးခဲ့ရာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ  ႏုိင္ငံမ်ားကပင္ အသိအမွတ္မျပဳ ေတာ့သည္ကို သမုိင္းသင္ခန္းစာ ယူရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း တကၠ သုိလ္ဆရာမ်ားက ေထာက္ျပ ထားသည္။

အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား ၏ စီမံခန္႔ခြဲပုိင္ခြင့္ကုိ ၀န္ႀကီးဌာန က ရရိွထားၿပီး အဆင့္ျမင့္က႑ တြင္လည္း တကၠသုိလ္မ်ားအား လြတ္လပ္ေသာ   ကုိယ္ပုိင္စီမံ ခန္႔ခြဲပုိင္ခြင့္   ေပးအပ္ရာတြင္ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိုင္လိုေသာ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားရိွေနေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ခ်က္တြင္ ေရးသားထားသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာ သမဂၢမ်ား ဒီမိုကေရစီနည္းက် လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္လုပ္ ကုိင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကုိင္ရန္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားပါ၀င္ေနျခင္းႏွင့္ ဆရာ မ်ားကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းလာ မွသာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈကုိေလွ်ာ့ခ် မည္ဟု အဓိပၸာယ္ရေသာ ျပ႒ာန္း ခ်က္သည္ ဆရာမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ေသးသိမ္ေစျခင္းေၾကာင့္ အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ျပည္သူလူထုကုိ အမွန္တ ကယ္အက်ိဳးျပဳႏုိင္မည့္ အမ်ိဳး သားပညာေရးဥပေဒတစ္ရပ္ေပၚ ေပါက္လာရန္ ဆက္လက္ႀကိဳး ပမ္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပညာေရး က႑တြင္ အဓိကအက်ံဳး၀င္သူ မ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းၿပီးမွသာ  အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကုိ ျပန္လည္အတည္ျပဳျပ႒ာန္းရန္ တကၠသုိလ္ဆရာမ်ားက ေတာင္း ဆုိလိုက္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆံုးအမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒျဖစ္လာမည့္ ဥပေဒကုိ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကလည္း ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈမ်ားျပဳလုပ္ေန ၿပီး ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္ ကလည္း ကန္႔ကြက္ထားသည္။

ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းခ်ိန္ က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီတုိ႔ ထိပ္ တုိက္ေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး   ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တုိ႔ၾကား  သေဘာထားကြဲလြဲမႈ အမ်ားအျပားျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက သေဘာတူ လက္ခံျခင္းမရိွဘဲ ျပန္လည္ျပင္ ဆင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သုိ႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ထားသည္။

7Day DAILY 

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ယခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္က ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ −ႏုိင္လင္းေအာင္)
အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ယခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္က ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ −ႏုိင္လင္းေအာင္)
 ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္က အတည္ျပဳထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ပညာေရး လြတ္လပ္မႈ ကုိ အာမခံထားျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္းတုိ႔က စုေပါင္း၍ ကန္႔ ကြက္ ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး က႑လြတ္လပ္မႈအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္က လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ခ်ယ္ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အာရွထိပ္တန္း အဆင့္မွ တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္း ပ်က္စီးခဲ့ရာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ  ႏုိင္ငံမ်ားကပင္ အသိ အမွတ္မျပဳ ေတာ့သည္ကို သမုိင္းသင္ခန္းစာယူရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း တကၠသုိလ္ဆရာမ်ား က ေထာက္ျပ ထားသည္။

အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား ၏ စီမံခန္႔ခြဲပုိင္ခြင့္ကုိ ၀န္ႀကီးဌာန က ရရိွထားၿပီး အဆင့္ျမင့္က႑ တြင္လည္း တကၠသုိလ္မ်ားအား လြတ္လပ္ေသာ ကုိယ္ပုိင္စီမံ ခန္႔ခြဲပုိင္ခြင့္   ေပးအပ္ရာတြင္ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိုင္လိုေသာ ျပ ႒ာန္း ခ်က္မ်ားရိွေနေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေရးသားထားသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာ သမဂၢမ်ား ဒီမိုကေရစီနည္းက် လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္လုပ္ ကုိင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကုိင္ရန္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းႏွင့္ ဆရာမ်ားကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းလာမွသာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈကုိေလွ်ာ့ခ် မည္ဟု အဓိပၸာယ္ ရေသာ ျပ႒ာန္း ခ်က္သည္ ဆရာမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ေသးသိမ္ေစျခင္းေၾကာင့္ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ျပည္သူလူထုကုိ အမွန္တ ကယ္အက်ိဳးျပဳႏုိင္မည့္ အမ်ိဳး သားပညာေရးဥပေဒတစ္ရပ္ေပၚ ေပါက္လာရန္ ဆက္လက္ႀကိဳး ပမ္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပညာေရး က႑တြင္ အဓိကအက်ံဳး၀င္သူ မ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္း ၿပီးမွသာ  အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကုိ ျပန္လည္အတည္ျပဳျပ႒ာန္းရန္ တကၠသုိလ္ဆရာမ်ားက ေတာင္း ဆုိလိုက္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆံုးအမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒျဖစ္လာမည့္ ဥပေဒ ကုိ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားကလည္း ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈမ်ားျပဳလုပ္ေန ၿပီး ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ကြန္ရက္ ကလည္း ကန္႔ကြက္ထားသည္။

ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းခ်ိန္ က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီတုိ႔ ထိပ္ တုိက္ေတြ႕ဆုံ ခဲ့ၿပီး   ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တုိ႔ၾကား  သေဘာထားကြဲလြဲမႈ အမ်ားအျပားျဖစ္ေပၚ ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက သေဘာတူ လက္ခံျခင္းမရိွဘဲ ျပန္လည္ျပင္ ဆင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သုိ႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ထားသည္။

7Day DAILY

No comments:

Post a Comment