ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ စာသင္ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေပးပို႔လိုက္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းတြင္ သမၼတက အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္ မ်ားကို လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္ဟု ပညာေရးျမွင့္ တင္မႈ ေကာ္မတီ အႀကီးတန္းအရာရွိ (အမည္မေဖာ္လိုသူ)က မဇၩိမကို ေျပာသည္။
အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သေဘာတူညီမႈမရွိသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္ (NNER) က လည္းေကာင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမသမဂၢမ်ားက လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား စုေပါင္း၍ လည္းေကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ ထုတ္ျပန္ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးသည္။
သမၼတက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္လည္ေပးပို႔ သည့္ သ၀ဏ္လႊာပါ မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည့္ အခ်က္တြင္ အထက္ပါအရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အႀကံၿပဳခ်က္မ်ားကို လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ မွတ္ခ်က္ျပဳ ျပန္လည္ေပးပို႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္ ဟု ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီ အႀကီးတန္းအရာရွိက ဆိုသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလုိက္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပညာေရး စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္၏ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနသည္ဟုလည္း အခ်က္ ကိုးခ်က္ပါ ေၾကညာခ်က္ကို ၾသဂုတ္ လ ၁၉ ရက္ကထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလုိက္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ လူတိုင္း အက်ံဳး၀င္ပညာေရးႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေနသည့္ အခ်က္မ်ား ျပင္ဆင္ရန္၊ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား တစ္ခုခုကို သင္ၾကားေရး မ႑ိဳင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာ္မတီက ဆံုးျဖတ္ရန္၊ အေျခခံ အဆင့္ေက်ာင္း မ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈတို႔ကို ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန တို႔က ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သေဘာမတူေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္နည္း တစ္မ်ဳိးတည္း သင္ၾကားျခင္းကို သေဘာမတူေၾကာင္း၊ အခမဲ့မသင္မေနရ မူလတန္းပညာေရးအစား အခမဲ့မသင္မေနရ အလယ္တန္းပညာေရးကို ျပင္ဆင္ရန္ႏွင့္ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကို တစ္ႏိုင္ငံလံုး အသံုး စရိတ္၏ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအျဖစ္ ဥပေဒတြင္ အတိအလင္းျပ႒ာန္း ေပးရန္ တို႔ကို ေတာင္းဆို ထားသည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန ေအာက္ျမန္မာညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္က ဦးေဇာ္ေဌးက “သမၼတျပင္ခ်င္တဲ့ အခ်က္ ၂၅ ခ်က္ ဆိုတာကိုေတာ့ မသိပါဘူး”ဟု ေျပာသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္သည့္ ဥပေဒတြင္ တကၠသိုလ္မ်ား လြတ္လပ္စြာ စီမံခြင္႔ေပးမည္ ဆိုေသာ္လည္း အထက္မွ ေအာက္သို႔ အာဏာစီးဆင္းေနသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု NNER က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ထားသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment