Friday, 2 May 2014

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ စံခ်ိန္စံႏႈန္းႏွင့္ မကုိက္ညီ၍ သတိထားေမာင္းႏွင္ၾကရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူ ေျပာၾကား

Photo: ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ စံခ်ိန္စံႏႈန္းႏွင့္ မကုိက္ညီ၍ သတိထားေမာင္းႏွင္ၾကရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူ ေျပာၾကား
Friday, May 2, 2014

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးမွာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းႏွင့္ မကုိက္ညီေသးသည့္အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္ သတိထားေမာင္းႏွင္ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္းက ေမ ၁ ရက္ နံနက္ပုိင္းတြင္ ေျပာၾကားသည္။

“အျမန္လမ္းဆုိတာက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ မီးပြိဳင့္ေတြ မရွိရဘူး။ ၾကားကျဖတ္၀င္လာမယ့္ ျဖတ္လမ္းေတြ မရွိရဘူး။အ၀ုိင္းေတြ အတားအဆီးေတြ မရွိရဘူး။လမ္းက ခ်ဳိင့္ေတြအဖုအထစ္ေတြ မညီမညာတာေတြ မရွိရဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လမ္းေကြ႕ေတြမွာလည္း စံခ်ိန္မီတဲ့ ေပအခ်င္း၀က္ေတြ မရွိတာလည္းေတြ႕ရတယ္။ ဒါေတြ အားလုံးျပည့္စုံမွ အျမန္လမ္းဆုိတဲ့အတုိင္း ကားေတြက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္သြားလုိ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္ ျပန္လည္ မျပင္ဆင္ႏုိင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေမာင္းေတြက ခါးပတ္တပ္ဆင္ၿပီးေတာ့ ေမာင္းႏွင္ဖုိ႕နဲ႕ အျမန္ႏႈန္းထားကုိ ကီလုိ ၁၀၀ ထက္ ေက်ာ္ၿပီး မေမာင္းဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္”ဟု ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္း က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လမ္းသတိေပးခ်က္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား အသိေပးသည့္ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကုိ တပ္ဆင္မည္ဟု သိရသည္။

ထုိ႕အျပင္ အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ျခံစည္း႐ုိးခတ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းခ်ိန္ တစ္နာရီမွ ႏွစ္နာရီအတြင္း ေရာက္ရွိမည့္ ေနရာတုိင္းတြင္ ယာဥ္ႏွင့္ခရီးသည္မ်ား နားေနေဆာင္ႏွင့္ ကားျပဳျပင္ေရးစခန္းမ်ားကုိ ထားရွိမည္ဟု သိရသည္။

“ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္အမ်ားစုက ကီလုိ ၁၀၀ နဲ႔အထက္ ေမာင္းႏွင္ထားတာကို ေတြ႕ရတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ယာဥ္ေတြဆုိရင္ ကီလုိ ၁၂၀ အထက္ ေမာင္းႏွင္ၾကတယ္။ ကီလို ၁၂၀ နဲ႔ ေမာင္းႏွင္မယ္ဆုိရင္ ကားက တစ္စကၠန္႔ကုိ ေပ ၉၀၊ ေပ ၁၀၀ ေလာက္ သြားေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေမာင္းက အိပ္ငုိက္သြားတဲ့အခါမ်ဳိးဆုိရင္ေတာ့ ဆုံး႐ႈံးမႈေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္”ဟု ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းအား ျပန္လည္ျပဳျပင္ရန္အတြက္ အေမရိကန္အစုိးရအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည့္ USAID အဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား လာေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔ ႏွင့္ လာမည့္ေသာၾကာေန႔တြင္ ေဆြးေႏြးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာအဖြဲ႕မွလည္း ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းကုိ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔က ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေနေၾကာင္း သိရသည္။

“လမ္းလယ္ကြၽန္းမွာရွိတဲ့ ကပ္တံုးအျမင့္ႀကီးေတြကိုျမင္ရင္ အဲ့ဒါေတြကို တိုက္မိမွာစိုးၿပီး စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ သတိထားေမာင္းႏွင္ေနရတဲ့အတြက္ တစ္ဖက္မွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ၾကံဳေနရတယ္။ ဒီမွာက တံုးအျမင့္ေတြကို အခိုင္အမာလုပ္ထားလို႔ အဲဒါေတြကို တိုက္မိတဲ့ယာဥ္ေတြကလည္း ပံုမွန္ထက္ပိုၿပီး ႀကီးႀကီးမားမားထိခိုက္ေစတယ္”ဟု အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္သြားလာေလ့ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာပါသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ (၁ ရက္မွ ၂၂ ရက္ အထိ) ယာဥ္တုိက္မႈ ၄၈ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၂၉ ဦး ေသဆုံးခဲ့ကာ ၁၁၂ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးမွ သိရသည္။

Eleven Media Group

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးမွာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းႏွင့္ မကုိက္ညီေသးသည့္အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အေနျဖင့္ သတိ ထားေမာင္းႏွင္ ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ေဆာက္ လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္းက ေမ ၁ ရက္ နံနက္ပုိင္းတြင္ ေျပာၾကားသည္။
“အျမန္လမ္းဆုိတာက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ မီးပြိဳင့္ေတြ မရွိရဘူး။ ၾကားကျဖတ္၀င္လာမယ့္ ျဖတ္ လမ္းေတြ မရွိ ရဘူး။အ၀ုိင္းေတြ အတားအဆီးေတြ မရွိရဘူး။လမ္းက ခ်ဳိင့္ေတြအဖုအထစ္ေတြ မညီမညာ တာေတြ မရွိရဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လမ္းေကြ႕ေတြမွာလည္း စံခ်ိန္မီတဲ့ ေပအခ်င္း၀က္ေတြ မရွိတာ လည္းေတြ႕ရတယ္။ ဒါေတြ အားလုံးျပည့္စုံမွ အျမန္လမ္းဆုိတဲ့အတုိင္း ကားေတြက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ သြားလုိ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္ ျပန္လည္ မျပင္ဆင္ႏုိင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေမာင္းေတြက ခါးပတ္တပ္ဆင္ၿပီးေတာ့ ေမာင္းႏွင္ဖုိ႕နဲ႕ အျမန္ႏႈန္းထားကုိ ကီလုိ ၁၀၀ ထက္ ေက်ာ္ၿပီး မေမာင္းဖုိ႔ အေရးႀကီး  ပါတယ္”ဟု ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္း က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လမ္းသတိေပးခ်က္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား အသိေပးသည့္ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကုိ တပ္ဆင္မည္ဟု သိရသည္။

ထုိ႕အျပင္ အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ျခံစည္း႐ုိးခတ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းခ်ိန္ တစ္နာရီမွ ႏွစ္နာရီ အတြင္း ေရာက္ရွိမည့္ ေနရာတုိင္းတြင္ ယာဥ္ႏွင့္ခရီးသည္မ်ား နားေနေဆာင္ႏွင့္ ကားျပဳျပင္ေရးစခန္းမ်ားကုိ ထားရွိမည္ဟု သိရသည္။

“ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္အမ်ားစုက ကီလုိ ၁၀၀ နဲ႔အထက္ ေမာင္းႏွင္ထားတာ ကို ေတြ႕ရ တယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ယာဥ္ေတြဆုိရင္ ကီလုိ ၁၂၀ အထက္ ေမာင္းႏွင္ၾက တယ္။ ကီလို ၁၂၀ နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ မယ္ဆုိရင္ ကားက တစ္စကၠန္႔ကုိ ေပ ၉၀၊ ေပ ၁၀၀ ေလာက္ သြားေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေမာင္းက အိပ္ငုိက္သြားတဲ့အခါမ်ဳိးဆုိရင္ေတာ့ ဆုံး႐ႈံးမႈေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္”ဟု ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္း က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းအား ျပန္လည္ျပဳျပင္ရန္အတြက္ အေမရိကန္အစုိးရအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည့္ USAID အဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား လာေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔ ႏွင့္ လာမည့္ေသာၾကာေန႔တြင္ ေဆြးေႏြး မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာအဖြဲ႕မွလည္း ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းကုိ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔က ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေနေၾကာင္း သိရသည္။

“လမ္းလယ္ကြၽန္းမွာရွိတဲ့ ကပ္တံုးအျမင့္ႀကီးေတြကိုျမင္ရင္ အဲ့ဒါေတြကို တိုက္မိမွာစိုးၿပီး စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ သတိ ထားေမာင္းႏွင္ေနရတဲ့အတြက္ တစ္ဖက္မွာယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ၾကံဳေနရတယ္။ ဒီမွာက တံုး အျမင့္ေတြ ကို အခိုင္အမာလုပ္ထားလို႔ အဲဒါေတြကို တိုက္မိတဲ့ယာဥ္ေတြကလည္း ပံုမွန္ထက္ပိုၿပီး ႀကီးႀကီး မားမားထိခိုက္ေစတယ္”ဟု အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္သြားလာေလ့ရွိသူတစ္ဦး က ေျပာပါ သည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ (၁ ရက္မွ ၂၂ ရက္ အထိ) ယာဥ္တုိက္မႈ ၄၈ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၂၉ ဦး ေသဆုံးခဲ့ကာ ၁၁၂ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးမွ သိရသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment