Friday, 19 July 2013

ရထားစက္ေခါင္း အင္ဂ်င္ႏွင့္ ရထားတဲြမ်ား ထုတ္လုပ္မည္

တ႐ုတ္ေခ်းေငြအကူအညီျဖင့္ ရထားစက္ေခါင္းအင္ဂ်င္ႏွင့္ ရထားတဲြမ်ားထုတ္လုပ္မည့္ စက္႐ံုႏွစ္႐ံု တည္ေဆာက္ရန္ တ႐ုတ္- ျမန္မာစီးပြားေရး စာခ်ဳပ္တစ္ရပ္အား ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္တြင္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ သည္။

ျမန္မာအစိုးရအေနျဖင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏အကူအညီျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတိုင္မီျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း၌ ဒီဇယ္ သံုးရထားအင္ဂ်င္မ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ရထားတဲြမ်ားကဲ့သို႔ေသာယာဥ္မ်ားအား ထုတ္လုပ္ႏိုင္မည့္ စက္႐ံု တည္ရန္ စီမံထားသည္ဟု ဇြန္လတြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ား၌ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ယခုကဲ့သို႔ လက္မွတ္ေရးထိုးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရထားအင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သည့္ စက္႐ံုအား ေနျပည္ေတာ္တြင္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ရထားတဲြမ်ား တည္ေဆာက္သည့္စက္႐ံုအား မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။

စက္႐ံုမ်ား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ရထားအင္ဂ်င္ေပါင္း ၂၀ ႏွင့္ ခရီးသည္တင္ရထားတဲြေပါင္း ၁၂၀ တဲြအား ႏွစ္စဥ္ထုတ္လုပ္ႏိုင္မည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသား သြင္း ကုန္၊ ထုတ္ကုန္ ေကာ္ပိုေရးရွင္း(CMC) ဥကၠ႒ Wang Xusheng က ေျပာသည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ခန္႔ကုန္က် မည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္အတြက္ လိုအပ္ေသာေငြေၾကး၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ေခ်းမည္ျဖစ္ကာ က်န္ရွိသည့္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အား ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏွစ္စဥ္ရသံုးေငြမွ ထည့္၀င္မည္ျဖစ္သည္ဟု Live Mint & The Wall Street Journa တြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၁ ရက္က ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

 ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရထားလမ္းမ်ား၏ စုစုေပါင္းအလ်ားမွာ ကီလိုမီတာ ၄၀၀၀ ခန္႔ျဖစ္ကာ မီးရထား စက္ေခါင္းေပါင္း ၄၃၆ လံုး၊ တဲြဆိုင္းေပါင္း ၄၄၈၅ တဲြ ပါ၀င္သည့္ မီးရထားအစင္းေပါင္း ၄၁၂ စင္းရွိသည္။ အဆိုပါတဲြဆိုင္းေပါင္း ၄၄၈၅ အနက္ ၁၂၈၁ တဲြမွာ ခရီးသည္တင္ျဖစ္ကာက်န္ ၃၂၀၄ မွာ ကုန္တင္တဲြ မ်ားျဖစ္သည္။

ေအာင္မင္းဘာသာျပန္သည္
မဇၥ်ိမ

No comments:

Post a Comment