ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဟာ အမိႈက္သိမ္းတဲ့ လုပ္ငန္း ပုဂၢလိကကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ လုပ္ငန္း လုပ္မယ့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ ႏွစ္ခုကိုေတာင္ ေရြးခ်ယ္လို႔ ၿပီးသြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ပုဂၢလိကပိုင္းက လုပ္ငန္းေတာ့ မစတင္ေသးပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီေတြကသာ အမိႈက္သိမ္း လုပ္ငန္း လုပ္ရင္ ျပည္သူေတြဆီကေန ၀န္ေဆာင္ခ အျဖစ္ လက္ရွိ စည္ပင္က ယူေနတဲ့ ႏွဳန္းထားရဲ႕ ၃၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကေန ၄၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ယူမယ့္ကိစၥ ျပည္သူေတြ သေဘာတူ မတူ သိခ်င္ေသးလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို အမိႈက္သိမ္းခ လက္ရွိ ႏႈန္းထားကေန ၃-၄ ဆ ေလာက္ ေကာက္မယ္၊ ဒါကို ျပည္သူေတြ သေဘာ တူမတူ စစ္တမ္းေကာက္ ေမးျမန္းမယ္၊ ျပည္သူေတြ သေဘာတူမွသာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ လက္ရွိ စည္ပင္က ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အမိႈက္သိမ္းလုပ္ငန္း ပုဂၢလိကကို လႊဲေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ မွန္ကန္မႈ ရွိပါရဲ႕လား၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထား ေကာက္ခံမယ္ ဆိုတာကလည္း တကယ္ပဲလား၊ အဲဒီ ကိစၥ ဘာျပႆနာေတြ ရွိႏိုင္သလဲ ဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
ပထမ ေလ့လာဖို႔ လိုတာက လက္ရွိစည္ပင္ကေန အမိႈက္ေတြကို ဘယ္လို သိမ္းဆည္းေနၿပီး ပုဂၢလိကေတြကို လႊဲတဲ့အခါ သူတုိ႔က ဘယ္လို ဆက္ ေဆာင္ရြက္သြားမလဲ ဆိုတဲ့ ကိစၥပါ။ လက္ရွိ ရန္ကုန္စည္ပင္က ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အမိႈက္သိမ္း စနစ္ဟာ စနစ္တက် မရွိ႐ံုမက ၿမိဳ႕ေတာ္သန္႔ရွင္းေရး၊ အလုပ္သမားေတြ က်န္းမာသန္႔ရွင္းေရး၊ ျပည္သူေတြ က်န္းမာသန္႔ရွင္းေရး ရွဳေထာင့္က ၾကည့္ရင္လည္း အလြန္ဆိုးပါတယ္။ ဒီကိစၥ ရွင္းပါမယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ဟာ အမွိဳက္သိမ္းလုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုလံုးအတြက္ စနစ္က်တဲ့ စနစ္ တစ္ခု မတည္ေဆာက္ထားပါဘူး။ ဥပမာ လမ္းေဘး လိုအပ္တဲ့ ေနရာ သင့္ေတာ္ရာေနရာ၊ ျပည္သူေတြ အမွိဳက္ပစ္လို႔ လြယ္ကူတဲ့ ေနရာေတြမွာ ပံုစံ တစ္ခုတည္းရွိတဲ့ အမိႈက္ပံုးေတြ ခ်ထား၊ အဲဒီ အမိႈက္ပံုးေတြကို ခ်ိတ္ဆက္သြန္ထည့္ႏုိင္တဲ့ အမိႈက္ကားေတြနဲ႔ အမိႈက္လိုက္သိမ္း၊ အဲဒီ အမိႈက္ကားငယ္ေတြကေန အမိႈက္ကန္ႀကီး သယ္ႏုိင္တဲ့ ကားႀကီးထဲ ေျပာင္းသြန္ထည့္ၿပီး ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ၿမိဳ႕ျပင္စြန္႔ပစ္ ဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
လက္ရွိ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနပံုကေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ အမိႈက္ပံုးေတြ၊ အမိႈက္ကန္ေတြ ထားပါတယ္။ အားလံုး စနစ္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပံုစံလည္း မတူၾကပါဘူး။ စည္ပင္ တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ အခါအားေလ်ာ္စြာ မတူညီတဲ့ အမိႈက္ပံုးေတြ ဝယ္ယူ အသံုးျပဳပါတယ္။ အဲဒီ အမိႈက္ပံုးေတြနဲ႔ အမိႈက္သယ္တဲ့ကား ခ်ိတ္ဆက္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ကားကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ။ ေနာက္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အမိႈက္သိမ္းတဲ့ သန္႔ရွင္းေရး ဝန္ထမ္းေတြထားၿပီး အရုပ္ဆိုးလွတဲ့ မလံုမၿခံဳ ခေနာ္နီ ခေနာ္နဲ႔ လွည္းကေလးေတြနဲ႔ အမိႈက္သိမ္းခိုင္းပါတယ္။ အဲဒီ သန္႔ရွင္းေရး ဝန္ထမ္းေတြဟာ အမိႈက္လွည္းတာ သိမ္းတာ တစ္ခုတည္း လုပ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝမ္းစာေရးအတြက္ အမိႈက္လွည္းရင္း ျပန္ၿပီး ေရာင္းစားလို႔ရတဲ့ စကၠဴ၊ ကတၱဴဘူးခြံ၊ ေရသန္႔ဘူးခြံ၊ ပုလင္းခြံ၊ ပလတ္စတစ္နဲ႔ တျခား ပစၥည္းေတြကို ေ႐ြးထုတ္တာ လုပ္ရပါတယ္။ အလားတူ သူ႔လမ္းေၾကာင္းဧရိယာထဲ ပါတဲ့ အမိႈက္ပံုးထဲက အမိႈက္ေတြကို သိမ္းရင္းလည္း ေငြျဖစ္မယ့္ စြန္႔ပစ္ ပစၥည္းေတြကို ရွာရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ဆင့္ကေတာ့ အမိႈက္လွည္းေတြကေန ကားေပၚတင္မယ့္ အမိႈက္ကန္ထဲ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းမယ့္ စုစည္း စုပံုေနရာေတြပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ၿမိဳ႕လယ္နဲ႔ တျခား ဧရိယာေတြမွာ အဲလို ေနရာအမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။ အမိႈက္သိမ္း ဝန္ထမ္းေတြဟာ အမိႈက္ေတြကို ေနာက္ဆံုး စြန္႔ပစ္ေနရာကို ကားနဲ႔ သယ္မသြားခင္ အဲဒီေနရာမွာပဲ အမိႈက္ေတြကို လမ္းေပၚ ပံုခ်၊ ျပန္ေရာင္းလို႔ရတာ ေ႐ြးၾကစုၾက လုပ္ၾကရပါတယ္။
ေျပာရရင္ တျခား ႏုိင္ငံေတြလို အမိႈက္ေတြအားလံုးကို အဆင့္ဆင့္သိမ္း၊ ေနာက္ဆံုး စြန္႔ပစ္ေနရာ ေရာက္မွ အမိႈက္ထဲကေန ျပန္ေရာင္းလို႔ရတာကို ေ႐ြးၾက၊ ယူၾကတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အမိႈက္လွည္းစဥ္၊ အမိႈက္ပံုးထဲနဲ႔ အမွိဳက္ စုစည္းစုပံုတဲ့ ေနရာေတြ သတ္မွတ္ၿပီး ေရြးယူၾကေတာ့ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုး အမိႈက္ပံုႀကီးသဖြယ္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္လည္း ညစ္ညမ္းသြားေစပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက အဲဒီ အမိႈက္စုပံုခ်ၿပီး အမိႈက္ေ႐ြးတဲ့ စုရပ္ေနရာေတြကို ပံုမွန္ ေရနဲ႔ ေဆးေၾကာ သန္႔ရွင္းေရး မလုပ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး အနံ႔အသက္ကလည္း မေကာင္းဘူးဆိုတာ ၿမိဳ႕ေတာ္သူ ၿမိဳ႕ေတာ္သား အားလံုး ဘယ္သူ႔ေမးေမး သိပါတယ္။ ေကာင္းတာ တစ္ခုကေတာ့ ေနာက္ဆံုး အမိႈက္စုပံုရာ ေနရာမွာ အမိႈက္ထဲက ဘာမွ ေ႐ြးစရာ မက်န္ေတာ့လုိ႔ အဲဒီေနရာမွာ သူမ်ား ႏုိင္ငံေတြလို အေျခအေနမဲ့ေတြ၊ ဆင္းရဲသားေတြ အမိႈက္ေ႐ြးတာ၊ ေကာက္တာ စတာေတြ မေတြ႔ရတာ တစ္ခုပါပဲ။
အခု ဒီလုပ္ငန္း ပုဂၢလိက ကို ေပးလုပ္မယ္ ဆိုေတာ့ အဲဒီ ပုဂၢလိကေတြက ဘယ္လုိ အလုပ္လုပ္ၾကမလဲ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာကလို လုပ္မလား၊ လက္ရွိ စည္ပင္က လုပ္တဲ့အတုိင္း ေမွးလုပ္ၿပီး ေငြကိုပဲ ၃-၄ ဆ ေကာက္မလား ဆိုတာပါ။ လက္ရွိ ေျပာပံုဆိုပံုအရ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ စည္ပင္က ယာဥ္ယႏၱရားေတြကို လက္လဲႊျပန္၀ယ္ယူမယ္၊ လူေတြကိုလည္း လစာ တုိးျမႇင့္ေပးျပီး ျပန္သံုးမယ္လို႔ ဆိုထားတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ညစ္ညမ္းေစတဲ့ စနစ္ေဟာင္းအတုိင္းပဲ လုပ္ကိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ထြက္ပါတယ္။ အဲဒါကိုမွ ေငြ သံုးေလးဆေလာက္ ပိုေကာက္မယ္၊ ဒါကို ျပည္သူ႔သေဘာထား ေမးမယ္ ဆိုတာကေတာ့ သိပ္ၿပီးထူးဆန္းေနပါတယ္။ ခုအတုိင္း လုပ္မယ္၊ ခုအတုိင္း အမိႈက္သိမ္းမယ္၊ ခုအတိုင္း ညစ္ညမ္းေနမယ္၊ ျပည္သူေတြကေတာ့ ေငြ သံုးေလးဆ ပိုေပးဆုိတာ ဘယ္အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ ျပည္သူေတြကမွ သေဘာက်မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵေမးမယ္ ေျပာရတာပါလဲ။
ရန္ကုန္စည္ပင္ဟာ အရင္တုန္းက အဲလို လုပ္ၾကံဖန္တီးထားတဲ့ လူထု သေဘာထား ဆိုတာႀကီးမ်ိဳး လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳရွိၿပီး အခု အဲဒီအတိုင္း လုပ္ခ်င္ပံုရပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ျပည္သူ႔သေဘာထား အစစ္အမွန္ လိုခ်င္ရင္ ပုဂၢလိကေတြက အမွိဳက္သိမ္း စနစ္ကို ဘယ္လို ေျပာင္းလဲ လုပ္ကိုင္မလဲ ႏုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာ၊ ႐ုပ္သံ၊ ေရဒီယိုေတြကေန တဆင့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာျပဖို႔ လိုပါတယ္။ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း လူထု သေဘာထား ဆႏၵ ေကာက္ခံမယ္ ဆိုရင္ စည္ပင္က ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ မလုပ္ဘဲ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုကို ေကာက္ခံ ခုိင္းရပါမယ္။ ခုလို လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္ကေတာ့ ေရ၊ လွ်ပ္စစ္ ရရွိေရး၊ ဘတ္စ္ကား စနစ္၊ အမွိဳက္သိမ္း စနစ္လို အေျခခံ ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈ ကိစၥေတြမွာ ျပည္သူ ေတြကို အေကာင္းဆံုး ဝန္ေဆာင္မႈေပးၿပီး အစိုးရဘက္က အ႐ႈံးခံၿပီး လုပ္ေပးသင့္ လုပ္ေပးရ မွာကို ရန္ကုန္ စည္ပင္အဖြဲ႔ ေမ့ေလ်ာ့ မထားသင့္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Written by စည္သူေအာင္ျမင့္
mizzima
No comments:
Post a Comment