Tuesday, 2 June 2015

ကားတင္သြင္းမႈ ဟန္ေဆာင္ဘဏ္စာရင္းဖြင့္ခြင့္ရပ္ဆုိင္းၿပီး တရား၀င္ေငြလႊဲခြင့္ျပဳသင့္ၿပီလား


အပိုင္း(၄)

UMFCCIေလးလႊာအစည္းအေ၀းခန္းမတြင္ ကားအေရာင္းအ၀ယ္ ၀က္ဘ္ဆိုက္တစ္ခုျဖစ္ေသာ Motors.com.mm ၀က္ဘ္ဆိုက္ မွ ႀကီးမွဴးက်င္းပသည့္ ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားမွ ကားတင္သြင္းမႈ ဟန္ေဆာင္ ဘဏ္စာရင္းဖြင့္ခြင့္ ရပ္ဆုိင္းၿပီး တရား၀င္ေငြလႊဲခြင့္ျပဳသင့္ၿပီလားကို စတုတၳပိုင္းအျဖစ္ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။


 ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသူမ်ားက ေတာ့ (၁) ဦးေအာင္ျမင့္ (ဒုတိယ ဥကၠ႒- ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ အသင္း ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး (အ ၿငိမ္းစား)၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန)၊ (၂) ဦး ေအးထြန္း (ဒုတိယဥကၠ႒- စက္မႈ ကုန္ထုတ္လုပ္သူမ်ားအသင္း၊ ဒု တိယဥကၠ႒ Brand New တင္ သြင္းေရာင္းခ်သူ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း၊ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ-  Nissan Myanmar)၊ ကိုမင္းမင္း ေမာင္ (မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ-  ၀န္းရံခကားအေရာင္းျပခန္း)၊ကြၽန္ ေတာ္အရည္ႀကိဳ (စာေရးသူ)ႏွင့္ ကိုထြဋ္ထိပ္ ( Distinct Trading မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ) စုစုေပါင္း ငါးဦး စကား၀ိုင္းပံုစံစုဖြဲ႕ၿပီး ပါ၀င္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။

အရည္ႀကိဳ - Brand New နဲ႔ပတ္ သက္လို႔ Brand Newကားအသစ္ ေရာင္းခ်မႈအေျခအေနေပ့ါ။ ဦး ေအးထြန္းအေနနဲ႔ ေျပာျပေပးေစ လိုပါတယ္။

ဦးေအးထြန္း - Brand New ေရာင္းခ်တဲ့အေျခအေနနဲ႔ စပ္ လ်ဥ္းလို႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တိုင္းျပည္ဟာ အခု ထိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ Used Car Import ႏိုင္ငံပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က မွတ္တမ္း ေတြအရ Brand New ကား တင္သြင္းေရာင္းခ်မႈဟာ (၃)ပဲရွိ ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္္ေတာ္တို႔ Used Carက အ မ်ားစုအားျဖင့္ သက္သာတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၀ယ္ရျပဳရတာ လြယ္ကူတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လူတိုင္း ၀ယ္သူတတ္ႏိုင္တဲ့ေငြေၾကးအေနအထားရွိေနတဲ့အတြက္ ဒီ Used Car ကိုပဲ ပိုၿပီးေရာင္းခ်ရတဲ့အေနအထားရွိပါတယ္။


 သို႔ေသာ္ျငားလည္း ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေတာ့ Used Car တင္သြင္းမႈဟာလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိအပ္တဲ့ ကြာလတီ ရွိဖို႔အတြက္လည္း သြားရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ဥပမာ Used Car က ေစ်းေပါတယ္ဆိုေပမယ့္လည္း၊တကယ္တမ္း တင္သြင္းလာေပ မယ့္လည္း ဒီေရာက္တဲ့အခါမွာ ဒီပစၥည္းဟာ အရည္အေသြးမမီ ဘူးဆိုရင္ ျပဳျပင္ရတဲ့စရိိတ္၊ သူ႔ရဲ႕ ကုန္က်မႈဟာ ပိုၿပီးေတာ့မ်ားပါ တယ္။ အဲဒါေတြကိုလည္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔က Used Car ကိုစံခ်ိန္စံ ၫႊန္းတစ္ခုနဲ႔တင္သြင္းၿပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္    လုပ္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ဘာကိုေဆာင္ရြက္သင့္ သလဲဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဒီလိုမ်ိဳး ကားတင္သြင္းမႈကေန တစ္ဆင့္ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျမန္ မာႏုိင္ငံမွာလာေရာက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တဲ့စိတ္၀င္စားမႈ မ်ိဳးရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ႏိုင္ငံတကာကလာတဲ့သူေတြ က ဒီျမန္မာျပည္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Used Car တင္သြင္းဖို႔ကလည္း ထိုက္သင့္တဲ့ကြာလတီကြန္ထ႐ုိး ေတြနဲ႔ လုပ္တယ္ေလ။ Brand New တင္သြင္းဖို႔ကလည္း အဲဒီ အတိုင္းပဲလြယ္ကူတဲ့၊ လြယ္ကူ ညင္သာေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ ေပၚလစီ နဲ႔ လုပ္ေစခ်င္တာေပါ့ေလ။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ Brand New ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈကုမၸဏီေတြကိုလာၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ခ်င္ေအာင္ လြယ္ကူ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတာေပါ့ ေလ။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေျခအေနက အဲဒီ အေျခအေနကိုေရာက္ဖို႔လုပ္ေန တာေပါ့ေလ။ Brand New ကား အေျခအေနကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕လက္ရွိ Car Market မွာ အားလံုးကအျမတ္အစြန္းရတဲ့ကုမၸဏီကေတာ့ အင္မတန္နည္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သိရသေလာက္ ကေတာ့  မ်ားေသာအားျဖင့္ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ေပါင္းငါးႏွစ္၊ ၁၀ ႏွစ္ကိုေမွ်ာ္ကိုးၿပီးေတာ့ စၿပီး ေတာ့လုပ္ေနၾကတဲ့ အေနအထား ရွိပါတယ္။ တကယ္တမ္းကေတာ့ Brand New ကားဟာ ဒီေလာက္ ႀကီးေရာင္းရမလြယ္ေသးပါဘူး။

အရည္ႀကိဳ - ကိုထြဋ္ထိပ္ေရ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ကားတစ္စီး၀ယ္ မယ္ဆိုရင္ အသစ္၀ယ္တာမ်ား လား၊ အေဟာင္း၀ယ္တာမ်ား လား။ အစ္ကို႔အျမင္ေပါ့။

ကိုထြဋ္ထိပ္ - လက္ရွိမွာေတာ့ အ ေဟာင္းက ခုနကအစ္ကိုေျပာသ လိုေပါ့ေလ။ အေဟာင္းကပိုမ်ား ေနတယ္ဗ်။ အဲဒါက်ေတာ့အဓိက ႏုိင္ငံေတာ္သြားခ်င္တဲ့ ေပၚလစီနဲ႔ လည္း တိုက္႐ိုက္သက္ဆုိင္တယ္နဲ႔တူတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီႏိုင္ငံမွာက ကားေမာ္ဒယ္နိမ့္တဲ့ဟာကို   အခြန္ကပိုၿပီးနည္းေနတယ္။

အရည္ႀကိဳ - ကားေဟာင္းေတြ သြင္းေစခ်င္လို႔ထင္တယ္ေနာ္။ ဟဲဟဲဟဲ။

ကိုထြဋ္ထိပ္ - ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ တာက အဓိကက အဲဒါပဲ။ႏုိင္ငံ ေတာ္ရဲ႕ေပၚလစီဆိုတာ အကယ္ ၍ ေမာ္ဒယ္အနိမ့္နဲ႔အျမင့္မွာဆို ရင္ေတာင္ ပံုမွန္အားျဖင့္ကေတာ့ ကိုယ့္ႏုိင္ငံကိုေမာ္ဒယ္အျမင့္ပိုၿပီးမ်ားမ်ားေပးသြင္းေစခ်င္တာေပါ့။ျပည္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္။

ဒါေပမဲ့လို႔ သူတို႔သြားတဲ့ခ် မွတ္ထားတဲ့ေပၚလစီက ေမာ္ဒယ္ နိမ့္ကေစ်းေပါမယ္၊ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ က ေစ်းႀကီးမယ္ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳး သြား ေနသေရြ႕ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထင္တယ္။ နည္းနည္းအခက္အ ခဲေတာ့ ရွိေနဦးမွာပဲ။ ဒီ Brand New ေမာ္ဒယ္အျမင့္ေတြကို အား ေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္အ ေနနဲ႔ အဲဒီေပၚလစီပိုင္းေလး အ ခြန္ေကာက္ခံပံုအပိုင္းေလးကို နည္းနည္းျပန္သံုးသပ္ရမယ္။ ျပင္ဆင္ ရမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

အရည္ႀကိဳ - ႏုိင္ငံျခားမွာ သိန္း ၅၀ နဲ႔၀ယ္ရတဲ့ အာရာဖတ္တစ္စီး က ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ၀ယ္မယ္ ဆိုရင္ သိန္း ၂၀၀ ေလာက္နဲ႔ ၀ယ္ေနရပါတယ္။ သိန္း ၂၀၀ ေလာက္ဆိုရင္ Brand Newကား တစ္စီးကိုေတာ့ ၀ယ္စီးလို႔ရေနပါ ၿပီ။ Brand New သိန္း ၂၀၀ တန္ စီးမယ္ဆိုျပန္ေတာ့လည္းအင္ဂ်င္ ပါ၀ါနိမ့္ကားအေသးေတြပဲရေန တယ္။ Brand New မွာလည္း အင္ဂ်င္ပါ၀ါျမင့္အေကာင္ႀကီး ေတြစီးမယ္ဆိုရင္လည္း သူတို႔က အခြန္ႏႈန္းထားေတြက အရမ္းမ်ား တယ္။

ကိုထြဋ္ထိပ္ - ဟုတ္ပါတယ္။

အရည္ႀကိဳ - Brand New ကား အသစ္ကို အခြန္ေစ်းႀကီးၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုေျပာမလဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံ ေတာ္ကျပည္သူလူထုကို အ ေဟာင္းမ်ားမ်ားစီး(ေမာ္ဒယ္) နိမ့္ေတြကို ပိုစီးေစခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ိဳး။ အခြန္ကိုေစ်းေလွ်ာ့မေပးတာေပါ့ ေနာ္။

ကိုထြဋ္ထိပ္ - ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒီ လိုႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။

အရည္ႀကိဳ - Brand New အသစ္ ကို အခြန္ေလွ်ာ့ေပးရမယ္လို႔ ကို ထြဋ္ထိပ္လည္းျမင္တယ္ေပါ့။

ကိုထြဋ္ထိပ္ - အသစ္ကိုမွမဟုတ္ ပါဘူး။ အကယ္၍ ဥပမာေပါ့ဗ်ာ ဒီႏုိင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ဘယ္ႏွႏွစ္ စာေလာက္ကို သူေမွ်ာ္ကိုးသလဲ ပဲ။ အဓိကကေတာ့ သူတို႔သတ္ မွတ္တဲ့အေပၚမူတည္ၿပီး ဒီကား ေတြေစ်းကြက္က အမ်ားႀကီး ေျပာင္းသြားတယ္ဗ်။ ဥပမာ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ ၁,၃၀၀ စီစီေလးေတြကို CLF ၅,၀၀၀ သတ္မွတ္ၿပီးတဲ့အခါ မွာ ရန္ကုန္မွာ ၁,၃၀၀ စီစီေလး ေတြအရမ္းမ်ားသြားတယ္။

အရည္ႀကိဳ - တကယ္တမ္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ေဒၚလာငါးေထာင္မက ဘဲနဲ႔ ၀ယ္ရတဲ့ကားေတြပါတယ္ ေနာ္။ ၂၀၁၃ ေမာ္ဒယ္တို႔ဘာတို႔ ဆိုရင္။

ကိုထြဋ္ထိပ္ - ဟုတ္တယ္။ အဓိ ကကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ တာကေတာ့ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့လမ္း ေၾကာင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ဆြဲ သြားတာေပါ့။

အရည္ႀကိဳ - အစ္ကိုေစ်းခ်ခ်င္ တာကို သူတို႔ဆြဲခ်လိုက္တာေပါ့ ေနာ္။ (၁,၃၀၀ စီစီကိုဆိုလိုပါ သည္။)

ကိုထြဋ္ထိပ္ - သူတို႔ေပးသြင္းခ်င္ တာကို ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ေခၚ သြားႏိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ေပၚလ စီနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္မယ္ထင္ပါ တယ္။

အရည္ႀကိဳ - ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ၁,၃၀၀ စီစီကားေလးေတြက အစ္ကိုတို႔ ရန္ကုန္ရယ္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔မႏၲ ေလးရယ္ လမ္းေကာင္းတဲ့ၿမိဳ႕ႀကီး ေတြအတြက္ပဲ အဆင္ေျပတယ္ ဗ်။ ဥပမာ နယ္ဘက္ေတြကို ၁,၃၀၀ စီစီနဲ႔သြားမယ္ဆိုရင္လံုး ၀အဆင္မေျပဘူးေနာ္အစ္ကို။

ကြၽန္ေတာ္တို႔နယ္ေတြမွာက လမ္းေတြနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ အင္ဂ်င္ပါ ၀ါ (၂၀)(၂၅) နဲ႔မွအဆင္ေျပမယ္။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ (၂၀)(၂၅) သြင္း မယ္ဆိုရင္လည္း ေမာ္ဒယ္အနိမ့္ သြင္းရေတာ့တယ္။ ၂၀၁၀ အ ထက္ကားေတြနဲ႔ Brand New လည္းေငြမမီဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔နယ္ကလူေတြက ဒီယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းစလစ္ကို ေစ်းႀကီး ေပး၀ယ္ေနရတယ္။

အမွန္က ဒီစလစ္က ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးေအာင္မင္း ေျပာသြားတာမမွားဘူးဗ်။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ကိုယ္တုိင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္တကယ့္ က်င္ လည္ရာက ကားအေဟာင္းေတြ ကို ၀ယ္တယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒါေတြ ကို စလစ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ျပန္ ေရာင္းတဲ့လုပ္ငန္းကို အဓိကထား ၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္။

ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေျပာ သြားတာက ဒီစလစ္ဆိုတာ ရပ္ သင့္ၿပီ  ေပ်ာက္သင့္ၿပီဆိုၿပီး  သူ ေျပာတာမမွားဘူးဗ်။ အဓိကက ေတာ့ ၀ယ္မိတဲ့ျပည္သူပဲနာတာ။ ဒီစလစ္ကားအေဟာင္းအစုတ္ကို ၀ယ္ၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္ကိုယူရ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဟိုဘက္ကကား ကို အသစ္၀ယ္ရတာမဟုတ္ဘူး။  ၂၀၀၃ ေမာ္ဒယ္ကေန ၂၀၀၉ ေမာ္ဒယ္အထိ ကားေဟာင္းေတြ ပဲ၀ယ္ရတာ။ မိေအးႏွစ္ခါနာတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေပါ့။ ကားအသစ္၊ ကား အေကာင္းလည္းမရဘဲနဲ႔ အဲဒီစ နစ္ကလည္း လြဲပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ထင္ပါတယ္၊ တစ္ႏွစ္ကိုသံုး ႏွစ္သက္တမ္းခန္႔ခုန္သြားတဲ့အ တြက္  မၾကာမီေတာ့  ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ ႏွစ္ကေန သံုးႏွစ္အတြင္းမွာ ကား ေဟာင္းသမားေတြ၊ စလစ္သမား ေတြကေနၿပီး ဟာေနပါဦး၊ေနပါ ဦးလို႔ေျပာလို႔မရေတာ့ဘူး။ အ ခ်ိန္တန္ရင္ ဒီစနစ္ကလည္း ေအာ္ တိုမက္တစ္ရပ္သြားမယ္လို႔ ထင္ ပါတယ္။ (တစ္ႏွစ္မွာ သံုးႏွစ္ခုန္မႈအရ-(၂၀၁၅-၂၀၀၃) (၂၀၁၆ -၂၀၀၆) (၂၀၁၇-၂၀၀၉)။ ကို မင္းမင္းေမာင္ကေကာ အစ္ကို႔အ ျမင္ေလး ေျပာျပေပးပါဦး။

ကိုမင္းမင္းေမာင္ - ဒီစနစ္ကေတာ့ ကိုအရည္ႀကိဳေျပာသလိုေပါ့။ အ ခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ ရပ္သြားမွာပါ ကိုအရည္ႀကိဳ။ ေလာေလာဆယ္ ဒီကားေဟာင္းနဲ႔ ကားသစ္မွာ ကို အရည္ႀကိဳေျပာသလို ၁,၃၀၀ စီစီ ေလးေတြသြင္းမယ့္အစား ကြၽန္ ေတာ္ထင္တယ္၊  အနည္းဆံုး အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁,၅၀၀ စီစီေလာက္ ကေနႀကံ႕ခိုင္မႈအပိုင္းေရာ၊ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်မႈအပိုင္းေရာ၊ သံုးရလြယ္ ကူတာေရာ၊ကြၽန္ေတာ္တို႔အင္ဂ်င္ သက္တမ္းေတြအတြက္ေရာ ကြၽန္ ေတာ္ထင္တယ္။ ေရရွည္ႀကံ႕ခိုင္ မႈအပိုင္းေတြမွာေတာ့ နည္းနည္း ေလးစကားေျပာမယ္ဗ်။

အဲဒီ ၁,၅၀၀ စီစီေလးေတြ ေရာ ကားအသစ္ပိုင္းမွာေရာနည္း နည္း ေလးအစိုးရအေနနဲ႔ ျပည္သူေတြ သံုးႏုိင္ေအာင္ေတာ့ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္သလို လုပ္ေပးသင့္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ဗ်။

ကားေဟာင္းေလးေတြ အခု လူေတြသံုးေနတာက အခုလူၿပိန္း ေတြးသလိုေျပာရရင္ ကိုအရည္ ႀကိဳေရ ခင္ဗ်ား Wish စီးမလား၊ Premio စီးမလားဆိုရင္ ဒါမွမ ဟုတ္ နီးနီးစပ္စပ္ေစ်းမရွိေနဘူး Wish စီးမလား၊ Fielder စီးမလား ဆိုရင္ေတာင္ လူေတြက Wish ကို စီးခ်င္တယ္။ ပံုစံေလးေတြျဖစ္ေန တယ္ဗ်။ အမွန္ဆိုရင္ေတာ့ Fielder ကို ပိုၿပီးေတာ့စီးသင့္ တယ္။ ေမာ္ဒယ္အရေရာ၊ကားရဲ႕  ႀကံ႕ခုိင္မႈအပိုင္းအရေရာ ျမန္မာ ျပည္နဲ႔ သင့္ေတာ္မႈလည္းပိုရွိ တယ္။ ဒါေတြကို သူတို႔ကမစဥ္း စားဘူးဗ်။ Wish မွ Wish လူမ်ား မ်ားဆံ့တယ္ေပါ့။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဒါေလးေတြက အစိုးရခ်မွတ္ထား တဲ့ အဓိက CIS တန္ဖိုးနဲ႔ သက္ ဆုိင္သလို အစိုးရခ်မွတ္တာမူ၀ါဒ အေပၚမွာ ေစ်းႏႈန္းေလးေတြ ေၾကာင့္ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ကြၽန္ ေတာ္ကေတာ့သံုးသပ္တယ္ဗ်။

အရည္ႀကိဳ - ဦးေအးထြန္းကို ေမး ခ်င္တာေတာ့ေလ အခု ၁,၃၀၀ စီစီကိစၥ၊ ၂,၀၀၀ စီစီ၊ ၂,၅၀၀ စီစီ ကိစၥေပါ့။ အခုေသခ်ာတယ္။ကြၽန္ ေတာ္ နားလည္သေလာက္က ေတာ့ ဒီ ၁,၃၀၀ စီစီေလးေတြကို CIS- ၅၀၀၀ သတ္မွတ္တဲ့ကိစၥက လႊတ္ေတာ္ကလည္း သတ္မွတ္ တာမဟုတ္ဘူး။ ဘ႑ာေရး၀န္ ႀကီးဌာနက သတ္မွတ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္နားလည္ သေလာက္က စီးပြားကူးသန္း၀န္ ႀကီးဌာနက သတ္မွတ္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါအစ္ကိုအေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္လဲေပါ့ေလ။

ဦးေအးထြန္း - ပထမဦးဆံုးစၿပီး ေတာ့ ကားေတြဒီဖရီးပါမစ္ေတြခြင့္ မျပဳခင္မွာကြၽန္ေတာ္တို႔ဒီယာဥ္ အုိယာဥ္ေဟာင္းလုပ္ၾကတာေပါ့ ေလ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဒီ ၅,၀၀၀ မဟုတ္ဘူး။ ၃,၅၀၀  နဲ႔စ တယ္။

အရည္ႀကိဳ - ၁,၃၀၀ စီစီကိုေျပာ တာလားအစ္ကို။

ဦးေအးထြန္း - ၁,၃၀၀ စီစီကိုေျပာ တာမဟုတ္ဘူး။ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္းပဲရွိေသးတယ္။ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းဆိုတာက တကယ္ ေတာ့ အႏွစ္ ၂၀ ၊ အႏွစ္ ၃၀၊ အႏွစ္ ၄၀ ႀကိဳက္တဲ့ကားကိုအပ္ အပ္ၿပီးေတာ့ျပန္ၿပီးေတာ့အစား ထုိးသြင္းမယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုးသူ တို႔ Invoice တန္ဖိုးက ေဒၚလာ ၅,၀၀၀ ထက္နည္းတယ္။ နည္း တဲ့အေၾကာင္းကလည္း ကြၽန္ ေတာ္ထင္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ေတာ့ ဆံုးျဖတ္တဲ့တာ၀န္ရွိသူေတြ ရဲ႕ ဒီနားထဲကိုေရာက္သြားတဲ့ဟာ ေပါ့။ ဂ်ပန္မွာ ကားတစ္စီးဟာ ယန္း သံုးသိန္းေလာက္ပဲေပးရ တယ္။ ျမန္မာေငြနဲ႔ဆိုရင္ သိန္း ၃၀ ေလာက္ပဲတန္တယ္။ အဲဒါက ေတာ့ ခုနကေျပာသလို ဒီ ၉၉ မတ္တူးတို႔ဘာတို႔ကေတာ့ ဟုတ္ တယ္။   အဲဒီတုန္းကေတာ့ တကယ္တမ္း ေဒၚလာ ၂,၀၀၀ ေလာက္ပဲေပးရတာ။ သေဘၤာခနဲ႔ ၀န္ေဆာင္ခေပါင္းရင္ေတာ့ ေဒၚ လာ ၃,၀၀၀ ေလာက္ပဲက်တာေပါ့ ေလ။ အဲဒီတုန္းက အေျခခံၿပီး ေတာ့ ဒီစာကိုသတ္မွတ္ခဲ့တာေပါ့။ ဒီ ၅,၀၀၀ ႀကီးက ဒီဘက္ကို ေရာက္လာခဲ့တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းေနာက္ပိုင္း ဖရီးပါမစ္ေပးတဲ့အခါမွာလည္း ဟာ-ဒီ ၁,၃၀၀ စီစီေလးေတြက ေဒၚလာ ၅,၀၀၀ ေလာက္ပဲရွိ တယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ FCT တို႔ဘာ တို႔ဆိုရင္ ယန္းသံုးသိန္းေလာက္နဲ႔ ရတယ္။ ပို႔ခနဲ႔ဘာနဲ႔ဆိုရင္ေပါ့။ ဒါ ေပမဲ့ ပို႔ခနဲ႔ဘာနဲ႔ဆိုရင္ ကားတိုင္း ကားတိုင္းကေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳးမ ဟုတ္ဘူး။ အဲဒီကားထဲမွာပဲ ခုန ကေျပာသလိုေပါ့ ေမာ္ဒယ္ျမင့္တဲ့ ဟာကို သြားယူမယ္။ ၂၀၁၃ ကို သြားယူမယ္ဆိုရင္ ဒီေဒၚလာ ၅,၀၀၀ ေတာ့မကဘူး။ တစ္ဖက္ ကလည္း ဘာလဲဆိုေတာ့ စီးပြား ကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနက သူကဒါ ကိုသတ္မွတ္ေပမယ့္လည္း ခုနက လို သူ႔အေနနဲ႔ျမႇင့္ၿပီးေတာ့ သတ္ မွတ္ဖုိ႔ သူလည္းမလုပ္ခ်င္ဘူးေပါ့။  ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမႇင့္လုိက္တာ နဲ႔ ဒါကအခြန္ကျမင့္ေတာ့မွာ ကိုး ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုအေျခအေနရွိတဲ့ အခါမွာ ၅,၀၀၀ ဆုိတဲ့ဟာႀကီးက ေနာက္ဆံုးကန္႔သတ္ခ်က္ျဖစ္ေန တာေပါ့ေလ။ ဒီကန္႔သတ္ခ်က္က အၿမဲမမွန္ပါဘူး။ ဒါကိုကြၽန္ေတာ္ တို႔က ကိုးကားတာကိုလုပ္တာပဲ။

အေကာက္ခြန္ကက်ေတာ့ လည္း သူေကာက္ခ်င္တဲ့ေစ်းနဲ႔ ေကာက္ျပန္ေရာ။ ဒီ ၅,၀၀၀ ဆို တဲ့ဟာကလည္း ဒီစာရြက္ေပၚမွာ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတာ့ျဖစ္ ေနတာေပါ့ေလ။ ဒီတစ္ဆက္တစ္ စပ္တည္း  ကြၽန္ေတာ္ကဒီကိစၥ ေလးကို ျဖည့္စြက္ၿပီးေတာ့ ေျပာ တာပါ။ ကိုအရည္ႀကိဳကေနၿပီး ေတာ့ ေျပာေစခ်င္တဲ့အထဲမွာမပါ ဘူးေပါ့ေလ။

အခုတကယ္ကိုလိုက္ေလ်ာ ညီေထြမျဖစ္တာေလးတစ္ခုရွိ တယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုရင္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ကားေတြတင္သြင္းတဲ့ အခါမွာ အဲဒီေဒၚလာ ၅,၀၀၀ ကို ဘဏ္မွာသြားၿပီးအပ္ရတယ္။ ဘဏ္မွာ သြားအပ္တယ္ဆိုက တည္းက ဒီေငြနဲ႔ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၀ယ္ ဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိတဲ့အ တြက္ဒီေငြကဘဏ္မွာDepostied လုပ္တာလို႔ ကြၽန္ေတာ္နားလည္ တယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း အဲဒါ က ဒီလုိမျဖစ္ဘူး။ ဒီေငြကဘာ လဲဆိုေတာ့  ၿပီးတဲ့အခါက်ရင္ ကားေရာက္တဲ့အခါ BE ျပၿပီး ေတာ့ ဘဏ္ကိုေငြျပန္သြားလႊဲရ တယ္။ ဒီေငြကဘယ္အခ်ိန္မွာသံုး ရလဲဆိုေတာ့ ကားႀကီးကိုယ့္လက္ ထဲေရာက္တဲ့အခါက်ရင္ အဲဒီေငြ ကို တစ္ခါျပန္လႊဲရတယ္။ သူက ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ တကယ္ကား ေရာင္းခ်လိုက္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားက ေရာင္းခ်သူက ခ်က္ခ်င္းပိုက္ဆံ ေတာင္းတာ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ခင္ ဗ်ားဒီကားဖိုးေပး၊ ကြၽန္ေတာ္ကား ပို႔ေပးမယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီမွာ ကား ၀ယ္တဲ့သူက ကားဖိုးကိုေပးရ တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒီ ၅,၀၀၀ ကလည္း ဘဏ္မွာ Depostied Delivery Unit သြားလုပ္ရတယ္။ အဲဒီဘဏ္မွာထားတဲ့ ေဒၚလာ ၅,၀၀၀ Depostied မလုပ္ခ်င္လို႔ ရွိရင္ ဒီၾကားထဲမွာ ပြဲစားဆိုတာရွိ တယ္။

အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ေငြ ခံေပးတဲ့ပြဲစား။ အဲဒီေငြခံေပးတဲ့ ပြဲစားကလည္း ႏွစ္သိန္း၊ သံုးသိန္း ေလာက္ရတယ္ဆိုေတာ့၊ဘယ္လိုျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ လူေတြက ဘာ လဲဆိုေတာ့ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့မူ၀ါဒနဲ႔ ခုနကေျပာတဲ့ အဆင့္ေတြကမမွန္ ဘူးေပါ့။ ဥပမာ ကြၽန္ေတာ္က အဲ ဒီကိစၥကို Delivery Unit မွာ ဒု၀န္ ႀကီး ၁၀ ပါးနဲ႔ ဖြဲ႕ထားတဲ့အဖြဲ႕မွာ တင္ျပဖူးတယ္။ ဒီ ၅,၀၀၀ ကို တ ကယ္၀ယ္တဲ့ေနရာကို ေပးခြင့္ျပဳ လိုက္ပါ။ (ႏုိင္ငံျခားကို တစ္ခါ တည္းတိုက္႐ိုက္ လႊဲခြင့္ျပဳလိုက္ ပါ)ဆိုေတာ့ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဗဟိုဘဏ္က ခြင့္မျပဳဘူးဆိုတဲ့ ဟာမ်ိဳး အေျဖမ်ိဳးျပန္ရလာတယ္ ေလ။ ဗဟိုဘဏ္ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ သဘာ၀ကေတာ့ဟာ ဒီေငြေတြ ထြက္သြားလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံေတာ္က ေငြမ်ားႀကီးယိုစိမ့္ၿပီး ထြက္သြားမ လားဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးေတာ့ရွိတယ္။

ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ၀ယ္သူေတြ က သူ႔ေရာင္းတဲ့သူကိုပဲ ပိုက္ဆံ ေပးမွာပဲ။ မဆိုင္တဲ့သူကိုေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီၾကားထဲမွာ လိမ္တဲ့  ကိစၥရွိေကာင္းရွိႏုိင္ေပမယ့္ ရာခိုင္ ႏႈန္းတစ္ခုေပါ့။ အခုစနစ္ႀကီးက ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီေငြေတြ ကိုပဲ ဘဏ္ထဲကို သြားထည့္၊ ေအာက္လမ္းကေနလည္း ေငြလႊဲ ဆိုေတာ့ ေငြေတြစီးထြက္မႈက အ မ်ားႀကီးျဖစ္တယ္။ ျဖစ္တဲ့အခါက် ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဒၚလာေစ်း ေတြ အခုတက္ေနတယ္။ ဒါေတြ က ႏွစ္ခါဘာလို႔လုပ္သလဲ။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ေျပာခ်င္တာကတစ္ခါ တည္းလုပ္မယ္။ ဒီေငြေတြကို ေရာင္းခ်တဲ့သူေတြထံကို ၀ယ္သူ ကေပးႏုိင္ရမယ္။ ဥပမာ TG Advance နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ LC နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ေပးႏုိင္ရမယ္။ ဒါမ်ိဳးကို ေဆာင္ ရြက္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေငြတစ္ခါပဲ ကုန္မယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ ၾကားပြဲ စားလည္းမရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒါကို အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျဖည့္ စြက္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အရည္ႀကိဳ - ဟုတ္တယ္။ အစ္ကို ေျပာသလိုပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဂ် ပန္ကေနကားတစ္စီး၀ယ္လိုက္ တယ္။ ၀ယ္လိုက္တဲ့ကားတစ္စီး  ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဂ်ပန္ကိုေငြ မလႊဲဘဲနဲ႔ ျမန္မာျပည္ဘဏ္ထဲမွာ ေဒၚလာထည့္ၿပီး အေကာင့္ဖြင့္ လိုက္႐ံုနဲ႔ ဂ်ပန္ကကားေရာင္းတဲ့ သူက ကားကိုတင္မေပးဘူး။၀ယ္ ၀ယ္ၿပီးခ်င္း ကြၽန္ေတာ္တို႔အတတ္ ႏုိင္ဆံုး၊ အလ်င္ျမန္ဆံုးနည္းနဲ႔ ဂ် ပန္ကုမၸဏီကိုေပးရမယ့္ ပိုက္ဆံ ကို ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔ (တရား မ၀င္ေငြလႊဲ)ေပးလိုက္ရတယ္။

ဥပမာထားပါေတာ့ ဒီေန႔ ဂ် ပန္ကေန ကားတစ္စီး၀ယ္လိုက္ တယ္။ ေငြလႊဲရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေျမနီကုန္းနားေလးက ေငြလႊဲတစ္ ခုကေနၿပီး ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔ဂ် ပန္ကုမၸဏီကို ေငြလႊဲလိုက္တယ္။ ဟိုတစ္ဖက္ကလည္း သူ႔ဘဏ္အ ေကာင့္ထဲကို ေငြေရာက္ၿပီဆို ေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔၀ယ္ထားတဲ့ ကားကို တင္ေပးလိုက္တာပဲ။တင္ ေပးၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျမန္မာ ျပည္ေရာက္တဲ့ခ်ိန္က်မွ ကား ထုတ္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ကား မေရာက္ခင္ တစ္ပတ္ေလာက္အ လိုမွာ ပါမစ္ေလွ်ာက္ရမယ္။ ပါ မစ္ေလွ်ာက္ဖို႔အတြက္ ဘဏ္စာ အုပ္လိုတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက ဘယ္လိုလုပ္ရလဲဆိုေတာ့ ဘဏ္ ထဲကို ေငြတကယ္ထည့္ဖို႔အတြက္ ကားတင္သြင္းတဲ့သူေတြက မ တတ္ႏုိင္ဘူး။ အဲဒီမွာ ေငြငွားၿပီး ဘဏ္စာရင္းဖြင့္ၿပီးထည့္ေပးတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ထပ္အပ္ရ ေတာ့တယ္။ ေငြငွားတဲ့၀န္ေဆာင္ မႈေပးတဲ့သူကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႏွစ္သိန္း (သို႔) သံုးသိန္းေပးၿပီး အ လုပ္လုပ္ေနရတာေပါ့။ အဲဒီက် ေတာ့ ေငြကႏွစ္ရင္းရင္းေနရတာ ေပါ့။

ဦးေအးထြန္းေျပာသလိုပဲ အ မွန္တကယ္ကို  ျပဳျပင္သင့္ပါ တယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေမးခြန္း ေတြ ေမးတိုင္းေမးတိုင္းမွာ ဘယ္ ၀န္ႀကီးဌာနက လုပ္ကိုင္မွန္းလည္း မသိ၊ ဆံုးျဖတ္တာကိုလည္း မသိ ဘူးေပါ့ေလ။ အခုလိုေငြႏွစ္ရင္း ရင္းတဲ့ကိစၥက ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕မူ၀ါဒ ေၾကာင့္ဆိုတာ ဦးေအးထြန္းေျပာ မွပဲ ကြၽန္ေတာ္သိရတယ္။

အရည္ႀကိဳ - ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ ရဲ႕အျမင္ကိုလည္း   သိခ်င္ပါ တယ္။

ဦးေအာင္ျမင့္ - Brand New ကား ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ျပည္သူလူထုေတြ ကား အသစ္စီးရတာေတာ့ေကာင္းပါ တယ္။ Brand New ေတြကို မွတ္ ပံုတင္တဲ့အခါမွာ သံုးႏွစ္ေလာက္ ယာဥ္စစ္စရာမလိုဘူးေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီဘက္မွာ ေအာ္ တိုေပၚလစီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဟာမွာ ေျပာမလို႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အခုတစ္ခါ တည္းႀကံဳရင္းနဲ႔ေျပာပါမယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ကြၽန္ေတာ္၀န္ထမ္း ဘ၀ကတည္းကေပါ့ေနာ္။ ဒီဇုန္ ကားေတြကို စေပၚတယ္။ဇုန္ကား ေတြစေပၚကတည္းက ကြၽန္ေတာ္ တို႔က Safety အပိုင္းကို စဥ္းစား ထားၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လမ္း ရဲ႕ေမာင္းတဲ့ စစၥတန္ေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္အာရ္တီစီကေန ကည နကိုေျပာင္းတဲ့ ၁၉၈၂ မွာေပါ့။ အဲဒီမတိုင္မီေလးမွာ ပထမဆံုး ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းဖ်က္သိမ္း ေရးဆိုတဲ့ တစ္ခုခ်ားစ္မာကင္တို႔ စီစဥ္ခဲ့ေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေတာ့လံုး၀ဖ်က္ပဲ။

အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ ဇုန္ကားေတြျဖစ္လာတာေပါ့ ေနာ္။ ဇုန္ကားေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ မွာလည္း ဇုန္ကားကအမ်ားႀကီး လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္တဲ့ကိစၥေတြရွိ ခဲ့တာေပါ့ေနာ္။

အရည္ႀကိဳ - ဆရာဗဟုသုတနည္း နည္းေျပာျပေပးပါလား။လွ်ိဳ႕၀ွက္ ဆန္းၾကယ္ကိစၥကို။

ဦးေအာင္ျမင့္ - ဒါကေတာ့ အား လံုးသိေနတဲ့ကိစၥပါ။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔က ျမန္မာျပည္မွာလက္နဲ႔တူနဲ႔ ထုၿပီး ေဘာ္ဒီ႐ိုက္ေနတဲ့သူရွိသ လိုပဲ တိုက္႐ိုက္ေအာက္လမ္းက ေန သြင္းလာၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ တဲ့ဇုန္ကားေတြလည္းရွိပါတယ္ ေနာ္။ အခုဆိုရင္ အားလံုးသိတာ ပဲ ဒီဇုန္ကားေတြရဲ႕အေျခအေန ေတြဟာ ဘယ္လိုရွိတယ္၊ဇုန္ကား ေတြဟာ ဘယ္လိုျဖစ္လဲဆိုတာ ေပါ့။

အဲဒီေတာ့အခုကြၽန္ေတာ္  Brand New ကို ျပန္ေကာက္ပါ မယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဇုန္ ကားေတြစကတည္းက ကြၽန္ ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ Safety ကိုဦးစား ေပးတာေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဟာ ၁၉၇၀ ႏွစ္မွာ အားလံုးမီခ်င္ တဲ့သူလည္းမီမွာေပါ့။ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ လက္၀ဲကပ္ေမာင္း စနစ္ကေနၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံ ဟာ လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္ကို ေျပာင္းလဲလိုက္တယ္။

 လက္ယာကိုကပ္ေမာင္း လိုက္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ ငံမွာရွိေနတဲ့ ကားအမ်ားစုဟာ ဂ်ပန္ရဲ႕ Used ကားေတြကို အသံုး ျပဳတဲ့အတြက္ စတီယာတုိင္စစၥ တန္က ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီကတည္းကစၿပီး ၁၉၇၀ က တည္းကစၿပီး စတီယာတုိင္က ညာဘက္၊ ကားေမာင္းတာက လည္း ညာဘက္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီလိုတစ္ဖက္တည္းျဖစ္သြားလို႔ Road Safety မွာအမ်ားႀကီးထိခိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔က ဇုန္ကားေတြလုပ္ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လမ္းစနစ္နဲ႔ကိုက္ ညီတဲ့စတီယာတုိင္စနစ္ကို လုပ္ ပါဆိုၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အႀကံျပဳတယ္။

သို႔ေသာ္လည္း ဒီအႀကံသည္ အေပၚေရာက္ေလေရာက္ေလ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားေလပဲ။

အရည္ႀကိဳ - ဆရာအဲဒီဟာက ဘယ္ေမာင္းဆိုအတည္ျဖစ္ၿပီး ထုတ္ေနဆဲ မၾကာမီမွာပဲ ျပန္ပ်က္ သြားလို႔ တခ်ိဳ႕ဇုန္ကားထုတ္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡ ေရာက္သြားတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ရွိတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ၾကားဖူး တယ္ဗ်။

ဦးေအာင္ျမင့္ - ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါ ေပမဲ့  ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္ တည္းအေနကေတာ့  ဘယ္အ စည္းအေ၀းမွာပဲေမးေမး၊  ဘယ္ ေဆြးေႏြးပြဲမွာပဲေမးေမးကြၽန္ေတာ္ က ဒီျမန္မာႏိုင္ငံမွာအေနနဲ႔က ေတာ့ ဘယ္ကိုင္ကားကိုပဲေမာင္း သင့္တယ္၊ သြင္းသင့္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာပါ။

အရည္ႀကိဳ - ဆရာက ဒါဆိုဘယ္ ေမာင္းကို အားေပးေစခ်င္တာ လား။

ဦးေအာင္ျမင့္ - သြင္းလာမယ့္ကား ေတြမွန္သမွ်လည္း ဘယ္ေမာင္း ျဖစ္သင့္တယ္။ ျဖစ္ေအာင္လည္း ျဖစ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ အဲဒီဟာက ေပၚလစီပိုင္း  က်ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကပါလာလိမ့္မယ္။ ဒီဟာကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္ ေဆြး ေႏြးၾကမယ္။ အဲဒီေတာ့ Brand New အ သစ္တင္သြင္းမယ့္သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီေပၚလစီကိုနည္း နည္း ေလး ဟိုဒင္းလုပ္ထားေပးပါ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

အရည္ႀကိဳ
7 day

No comments:

Post a Comment