ဆူးေလဘုရားလမ္းေပၚရွိ မွတ္တိုင္တစ္ခုတြင္ လမ္းလယ္၌ ခရီးသည္မ်ား တင္ေနသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္အား ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား၏ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္အခ်ဳိ႕၏ ႐ုိင္းပ်စြာျပဳမူ ဆက္ဆံမႈမ်ားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ေၾကာင္း ခရီးသြားျပည္သူမ်ားက ေ၀ဖန္ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔အျပင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္အခ်ဳိ႕၏ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈ၊ ယာဥ္စီးခ ပုိမုိ ေတာင္းခံေနမႈမ်ား မၾကာခဏ ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္းလည္း ခရီးသြားျပည္သူမ်ားထံမွ ေမ ၁၈ ရက္တြင္ သိရသည္။
“လုိင္းကားအခ်ိဳ႕က ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြရဲ႕ အျပဳအမူက ေတာ္ေတာ္႐ုိင္းတယ္။ လမ္းလယ္ ကေန ကားရပ္ၿပီး ခရီးသည္အတင္အခ် လုပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိင္းကားကို ေက်ာ္တက္ဖို႔ ဟြန္းတီးၿပီး လမ္းေတာင္းတာကို ရန္ျပဳဖို႔ လုပ္တယ္။ အျပဳအမူေတြက ေတာ္ေတာ္႐ုိင္းစုိင္းတယ္။ လုိင္းကား သမားေတြရဲ႕ ဆုိးရြားတဲ့ အျပဳအမူေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကံဳဖူးၾကမွာပါ။ ေမ ၁၇ ရက္ ညတုန္း ကလည္း စက္ဘီးစီးသူ တစ္ေယာက္ကို ယာဥ္ေနာက္လုိက္ကဆင္းၿပီး ထုိးႀကိတ္တယ္လို႔ ၾကားရတာမ်ိဳးက မေကာင္းဘူး။ ဒါမ်ိဳးျဖစ္တာေတြရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းရင္းက ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ရာက စတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္။ သူတို႔ က်ဴးလြန္တဲ့ ျပစ္မႈနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေပးၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ ဟန္႔တားသင့္တယ္။ မထသ မွာလည္း တာ၀န္ရွိတယ္” ဟု အေသးစားအလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုျမင့္ေထြးက ေျပာၾကားသည္။
ေမ ၁၇ ရက္ ည ၁၁ နာရီ ၀န္းက်င္ကလည္း ၁၀၅ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ တစ္ဦးမွာ စက္ဘီး စီးေနသူ တစ္ဦးႏွင့္ ေက်ာက္ေျမာင္းမီးပြိဳင့္ အနီးတြင္ စကားမ်ားခဲ့ၿပီး ထိုးႀကိတ္ခဲ႔ေသာေၾကာင့္ စက္ဘီး စီးလာသူမွာ မ်က္ႏွာတြင္ ဖူးေရာင္ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးတြင္ တက္ေရာက္ကုသေနရေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ၁၀၅ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းသက္ေဇာ္ဦး၊ ထိုးႀကိတ္ရန္ျပဳသူ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ သိန္းေဇာ္ဦး၊ အျခားယာဥ္ေနာက္လိုက္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ႏိုင္လင္းတို႔ကို ေမ ၁၈ ရက္တြင္ တာေမြရဲစခန္း၌ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ ျဖစ္စဥ္မ်ားနည္းတူ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္းကလည္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္ လုိက္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈ၊ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားႏွင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
တာေမြၿမိဳ႕နယ္ရွိ သံထည္အေရာင္းဆုိင္ တစ္ဆုိင္တြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ေတာင္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ေန ကုိမ်ဳိးေအာင္က “လက္ထဲ အေၾကြမရွိဘူးဆိုရင္ ကားခငါးရာတန္ ေပးလိုက္တယ္။ အခ်ဳိ႕စပယ္ယာေတြ ဆုိရင္ျပန္အမ္းဖို႔ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတယ္။ ျပန္ေတာင္းရင္လည္း သူတို႔မ်က္ႏွာေတြက ခပ္မာမာ ေတြပဲ၊ တစ္ခါတေလ မွတ္တိုင္ေရာက္ရင္လည္း အရွိန္မေလွ်ာ့ၾကဘူး။ တခ်ိဳ႕ဆို ကားေပၚကဆင္းရင္ သူတုိ႔က အျမန္တြန္းခ်လုိ႔ ေခ်ာ္ေတာင္က်တယ္။ တခ်ိဳ႕ စပယ္ယာေတြ ဒ႐ိုင္ဘာေတြ အရမ္းမိုက္႐ိုင္း ၾကတယ္။ သူတို႔က ခရီးသည္အသက္ေတြကို အေလးမထားၾကဘူး။ သူတို႔ပိုက္ဆံရဖို႔၊ အေခါက္ေရ မ်ားမ်ားရဖို႔ပဲ ဦးစားေပးၾကတာ” ဟု ေ၀ဖန္ေျပာၾကားသည္။
အလားတူ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားသည္ ယာဥ္ႏွစ္စီး ခရီးသည္ရရွိေရးအတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေမာင္းႏွင္စဥ္ အခ်ိန္ အတြင္း ကားမွတ္တုိင္မရပ္ျခင္း၊ ခရီးသည္မ်ားအား ကားရပ္သည္ႏွင့္ ကားေပၚမွ အျမန္ဆြဲခ်ျခင္း၊ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းႏွင္၍ ေဘးယာဥ္အား ေက်ာ္တက္ျခင္း၊ ယာဥ္စီးခပုိမုိေတာင္းခံျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန အေျခခံလူတန္းစား ျပည္သူလူထုသည္ ေန႔စဥ္ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ၾကံဳေတြ႕ခံစား ေနရသည့္အျပင္ လိုင္းကားမ်ား စီးနင္းရာတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ႐ိုင္းပ်စြာ ဆက္ဆံမႈမ်ား၊ အသက္အႏၲရာယ္အတြက္ အာမခံခ်က္ မေပးႏိုင္သည့္ အရွိန္ျပင္း ေမာင္းႏွင္မႈ မ်ားကိုပါ ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာေၾကာင့္ လူမႈဘ၀ အခက္အခဲမ်ားကို ေန႔စဥ္ရင္ဆိုင္ ေနၾကရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“ကြၽန္ေတာ္က မနက္ ၈ နာရီေလာက္ဆုိရင္ မဂၤလာဒုံခေရ ပင္လမ္းခြဲကေန လုိင္းကားစီးၿပီး ဆူးေလ ဘက္ကုိ အလုပ္သြားတယ္။ ဒီဘက္က လုိင္းကားေတြက အရွိန္လြန္ ေမာင္းႏွင္တာေတြ မၾကာခဏ ႀကံဳေနရတယ္။ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီးလည္း သူ႔ထက္ငါအရင္ ခရီးသည္တင္ႏုိင္ေရး ၿပိဳင္ေမာင္းတာေတြရွိတယ္။ အဆုိးဆုံးကေတာ့ မနက္ပုိင္း ႐ုံးတက္ခ်ိန္နဲ႔ ညေနပုိင္း ႐ုံးဆင္းခ်ိန္ေတြမွာ ယာဥ္ေတြက ခရီးသည္ တင္ႏုိင္ေရး အလုအယက္ ၿပိဳင္ေမာင္းၾကတာပါပဲ” ဟု မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္ေန ဆူးေလရွိ အလူမီနီယံဆုိင္ တစ္ဆုိင္တြင္ အလုပ္လုပ္ကုိင္သူ ကုိမင္းေဇာ္က ေျပာၾကားသည္။
ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တုိက္မိမႈေၾကာင့္ လူေသဆံုးရသည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုမွာ ဧၿပီ ၂၀ ရက္ နံနက္ ၁၂ နာရီခန္႔တြင္ မထသ ၅၁ ယာဥ္လုိင္းမွ ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီးသည္ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဘရိတ္ ေပါက္ၿပီး ေပါက္ကုန္းရပ္ကြက္ရွိ စက္ဘီးတစ္စီးႏွင့္ ဆံပင္ညႇပ္ဆုိင္ တစ္ဆုိင္သုိ႔ ၀င္တုိက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ဆံပင္ ညႇပ္ရန္ ေစာင့္ေနသည့္ ကေလးတစ္ဦး ေသဆုံးခဲ့ရကာ သုံးဦးျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕မွာလည္း ၎တုိ႔၏ ဌာနမ်ားမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ ယာဥ္စီးခအတုိင္း ေကာက္ခံျခင္းမရွိဘဲ ခရီးစဥ္တစ္ပုိင္း က်ပ္ ၅၀ ေပးစီးရမည့္ ေနရာတြင္ က်ပ္ ၁၀၀ အထိ လည္းေကာင္း၊ က်ပ္ ၁၀၀ ေပးရမည့္ ခရီးစဥ္တြင္ က်ပ္ ၂၀၀ အထိလည္းေကာင္း အသီးသီး ပိုမိုေကာက္ခံေနၾကၿပီး ညပိုင္းေျပးဆြဲသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္အခ်ိဳ႕တြင္ အသက္မျပည့္ေသးသူမ်ား၊ သတ္မွတ္ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ မရွိသူမ်ားပါ ေမာင္းႏွင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ညပိုင္းေမာင္းေနတဲ့ ဘီအမ္ေတြဆိုရင္ ညဘက္စီးရင္ ၃၀၀ အထိေပးရတယ္။ တစ္ခါတေလ ၄၀၀၊ ၅၀၀ အထိေတာင္းတာ ၾကံဳရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေမာင္းေနတဲ့သူကလည္း အလြန္ဆံုးရွိမွ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေပါ႔။ စပယ္ယာဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္အထင္ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္။ ေသခ်င္ေသ၊ ရွင္ခ်င္ရွင္ဘာမွ အာမခံခ်က္မရွိဘဲ အိမ္ျပန္ေနရတာ” ဟု ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္ၿပီး ဆူးေလရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုတြင္ လုပ္ကိုင္သည့္ ကိုစိုး၀င္းက ဆိုသည္။
ထိုသို႔ေသာ အခ်က္မ်ားအျပင္ ယာဥ္လိုင္းအခ်င္းခ်င္း ယာဥ္ေက်ာ္တက္ရာမွ စကားမ်ားကာ အျပန္အလွန္ ႐ိုက္ႏွက္ရန္ျဖစ္မႈမ်ား၊ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားႏွင့္ စကားမ်ား႐ိုက္ႏွက္မႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဇန္န၀ါရီလ ညပိုင္းက ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုမွာ ၁၀၅ ယာဥ္လုိင္းသည္ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ စာတုိက္မွတ္တုိင္အနီး အေရာက္တြင္ ေအာင္သိဒၶိယာဥ္တစ္စီးမွ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ႏွစ္ဦးႏွင့္ ဆဲဆို ရန္ျဖစ္ ခဲ့ၿပီး တုတ္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ ႐ိုက္ႏွက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ၁၀၅ ယာဥ္မွ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္ လိုက္တို႔မွာ ေခါင္း၊ လည္ပင္း ေျခေထာက္တို႔တြင္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ခရီးသည္ေတြက ယာဥ္စီးခ ပုိမုိေကာက္ခံလုိ႔ တုိင္ၾကားလာရင္ ဒဏ္ေငြေဆာင္ခုိင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ယာဥ္လုိင္းကေန ထုတ္ပယ္တဲ့အထိ အေရးယူတယ္။ ခရီးသည္ေတြကုိေရာ တျခားယာဥ္ေတြကုိပါ မေခ်မငံ ေျပာဆုိဆက္ဆံ ႐ုိက္ႏွက္တာေတြကေတာ့ ေမာင္းႏွင္သူနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြရဲ႕ ေလာဘေၾကာင့္လုိ႔ ထင္တယ္။ ယာဥ္ေၾကာေတြကလည္း ပိတ္ဆုိ႔တဲ့အတြက္ သူတုိ႔ အေခါက္ေရကိုက္ေအာင္ မေတာ္ ေလာဘေတြနဲ႔ မေခ်မငံ ေျပာဆုိဆက္ဆံ ႐ုိက္ႏွက္မႈေတြ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိတာ ေတြ႕ရတယ္” ဟု မထသ ဗဟို စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးဌာနမွ ဌာနမွဴး ဦးကာေက်ာ္က ေမ ၁၈ ရက္က ေျပာၾကားသည္။
အဆုိပါ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ားကုိလည္း ခရီးသည္မ်ားအား ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစြာ ေျပာဆုိ ဆက္ဆံတတ္ေစရန္အတြက္ တစ္လလွ်င္ႏွစ္ႀကိမ္ သင္တန္းပုိ႔ခ်လ်က္ရွိေၾကာင္း မထသ ဗဟိုစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးဌာနမွ သိရသည္။
ယခုလ ၁ ရက္မွ ၁၇ ရက္အတြင္း မထသဗဟုိ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးဌာနသုိ႔ တုိင္ၾကားမႈေပါင္း ၈၉ မႈရွိၿပီး ယင္းအမႈမ်ားထဲတြင္ ယာဥ္စီးခ ပုိမုိေကာက္ခံမႈ ၆၀၊ မေခ်မငံ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈ ၁၂ မႈ၊ သတ္မွတ္ လမ္း မေမာင္းႏွင္မႈ သံုးမႈ၊ မွတ္တုိင္မရပ္မႈ ေျခာက္မႈ၊ ဂိတ္စဂိတ္ဆုံး မေမာင္းမႈ ရွစ္မႈတုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေမလဒုတိယပတ္အတြင္း၌ ယာဥ္တုိက္မႈ ၈၃ မႈအထိ ျဖစ္ပြာၿပီး ၂၄ ဦး ေသဆုံးခဲ့ရကာ ယင္းယာဥ္တုိက္မႈမ်ားတြင္ ယာဥ္မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈ ၄၀၊ လုိင္စင္မရွိဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈ ၁၆ မႈ၊ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္မႈ ၁၀ မႈ၊ လမ္းကူးသူေပါ့ဆမႈ ကုိးမႈ၊ ခရီးသည္ေပါ့ဆမႈ ေျခာက္မႈ၊ အေႏွးယာဥ္ ႏွစ္မႈ တုိ႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး႐ုံးမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း မထသဗဟိုလက္ေအာက္တြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၂၉၇ လိုင္း ရွိၿပီး ယာဥ္အစီးေရ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရၿပီး အမွန္တကယ္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္အစီးေရမွာ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔သာရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment