Monday, 27 April 2015

အစိုးရသစ္ လက္ထက္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား အလ်င္အျမန္ ေဆာက္လုပ္ေနမႈ ရပ္တန္႔သင့္ၿပီလား

ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚမွ ယာဥ္မ်ား သြားလာေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု-႐ိႈင္းလင္းေအာင္) 
အစိုးရသစ္လက္ထက္ ကာလအတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရန္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းမ်ား စတင္ခဲ့သည္။ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂံုတိုင္၊ ေျမနီကုန္း စသည့္လမ္းဆံုမ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားေလးစင္း ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရန္ ရည္ရြယ္သည့္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းမွာ အမွန္တကယ္တြင္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။

သို႔ေသာ္ ယခုဘ႑ာႏွစ္ အစိုးရသစ္၏ သက္တမ္းေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတား သံုးစင္းကို ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ တာေမြအ၀ိုင္းငါးခြဆံု၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆံုႏွင့္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံုတို႔တြင္ ထပ္မံေဆာက္လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

တာေမြငါးခြဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားအတြက္ ေငြက်ပ္ ၂၂ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ၊ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား အတြက္ က်ပ္ ၁၅ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံႏွင့္ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားအတြက္ က်ပ္ ၁၆ ဒသမ ၄၅ ဘီလ်ံ စုစုေပါင္း က်ပ္ ၅၄ ဒသမ ၃၅ ဘီလ်ံ အသံုးျပဳရန္ လ်ာထားသည္ဟု ဆိုသည္။

ထုိသုိ႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအတြက္ အေျဖမဟုတ္သည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအား ထပ္မံေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူထူလုအတြင္း ေမးခြန္းမ်ားစြာ ထုတ္ေနၾကၿပီး အမွန္တတယ္ ေဆာက္ လုပ္သင့္ မသင့္ ျငင္းခံုေနၾကသည္။ ေဆာက္လုပ္မည့္ ေနရာမ်ားအနက္ တာေမြငါးခြဆံုမွာ မူလကတည္းက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္သည့္ေနရာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကုကၠိဳင္းႏွင့္ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံုတို႔မွာမူ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား အမွန္တကယ္ေဆာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္သလားဟု ေမးခြန္း ထုတ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ အထူးအစည္း အေ၀း တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ခံုးေက်ာ္တံတား သံုးစင္းကို ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ အထူးစီမံကိန္း လုပ္ငန္းအေနျဖင့္ ထပ္မံတည္ေဆာက္ရန္ ဘ႑ာေငြ လ်ာထားမႈ ကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က တင္ျပခဲ့သည္။ ထုိသို႔တင္ျပမႈကို ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၂) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ လွည္းတန္း၊ ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ထပ္မံ၍ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္သင့္မသင့္ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။

ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက “ထပ္တည္ေဆာက္မယ့္ ခံုးေက်ာ္တံတား သံုစင္းအတြက္က စုစုေပါင္း သံုးစြဲမယ့္ ေငြ က်ပ္ ၅၄ ဒသမ ၃၅ ဘီလ်ံ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက တာေမြငါးခြဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားကို ပညာရွင္ေတြက တည္ေဆာက္ဖို႔ မလိုဘဲ ထိေရာက္တဲ့ လမ္းရွင္းစနစ္သာ လုိအပ္တယ္လို႔ တင္ျပထားခ်က္ေတြကို ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က သိရွိထားပါသလား။ တကယ္လို႔ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံုမွာ ခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္ ေနစဥ္ Junction-8 ေရွ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းဖို႔ မည္သူက တာ၀န္ယူပါမလဲ။ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္ဖို႔အတြက္ကိုေရာ ဘယ္သုေတနစစ္တမ္းက အၾကံျပဳပါသလဲ” ဟု ထပ္ဆင့္ ေမးခြန္း ထုတ္ခဲ့သည္။

အစိုးရသစ္စတက္သည့္ႏွစ္ျဖစ္ေသာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ခံုးေက်ာ္တံတား စတင္ေဆာက္ လုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့စဥ္က ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားျပားေသာ လွည္းတန္း၊ ေရႊဂံုတိုင္၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ တာေမြငါးခြဆံု စသည္တို႔တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္မည္ဟု ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္ တကယ္ ေလ့လာတိုင္းတာမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာတြင္မူ တာေမြငါးခြဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ေဆာက္လုပ္ရန္ မလိုအပ္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ထိေရာက္သည့္ လမ္းျပဳျပင္မႈအခ်ိဳ႕သာျပဳလုပ္၍ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္း မည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ခဲ့ဖူးသည္။

ထိုအခ်ိန္က ေဆာက္လုပ္ရန္ မလိုအပ္ေတာ့သည့္ တာေမြငါးခြဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားကို ယခုျပန္လည္ ေဆာက္ လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနျခင္း၊ ယခင္ရွစ္မိုင္လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ၿပီးမွ ေဆာက္လုပ္ရန္ မလိုေတာ့ဘဲ မီးပြိဳင့္စနစ္သာ ျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုၿပီးမွ ယခု တစ္ေက်ာ့ျပန္ ရွစ္မိုင္ လမ္းဆံုး ခံုေက်ာ္တံတားကို ေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းတို႔သည္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕က ၎တို႔လက္ထက္အတြင္း ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို  မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ အလ်င္အျမန္ ေဆာက္လုပ္ေန သည့္ သေဘာျဖစ္ေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေနၾကသည္။

ထို႔အတူ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္လုပ္မည့္အစား ၾကည့္ျမင္တိုင္တစ္ဖက္ကမ္းေန ျပည္သူမ်ား အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ရန္ကုန္-ၾကည့္ျမင္တိုင္ တစ္ဖက္ကမ္း ကူးသန္းသြားလားႏိုင္မည့္ ျမစ္ကူး တံတားတစ္စင္း ေဆာက္လုပ္ေပးမည္ ဆိုပါက အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသို႔ လုပ္ေပးႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိမရွိကိုလည္း ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၂) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးျမန္းခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က ထပ္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအတြက္ ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ အမွန္တကယ္ ေဆာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္သည္ဟုဆိုၿပီး ၾကည့္ျမင္တိုင္ ျမစ္ကူးတံတား ေဆာက္လုပ္ရန္မွာ ဘ႑ာေငြက်ပ္ ၁၁၀ ဘီလ်ံခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္၍ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ ေၾကာင္း စသည့္အေျဖသာ ျပန္လည္ရရွိခဲ့သည္။

ယခုဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအတြက္ လ်ာထားေငြမွာ က်ပ္ ၅၄ ဒသမ ၃၅ ဘီလ်ံျဖစ္ၿပီး ယင္းဘ႑ာေငြမွာ ယခု ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဘ႑ာေငြ ရသံုး ခန္႔မွန္းေျခ၏ လိုေငြက်ပ္ ၁၂၀ ဘီလ်ံေက်ာ္၏ ထက္၀က္နီးပါး ရွိေနသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အေနျဖင့္ အသံုးစရိတ္ မ်ားျပားေနၿပီး ရေငြပိုင္းတြင္ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ မရွိျခင္း၊ အစိုးရပိုင္ တိုက္ခန္းေျမကြက္မ်ားကို အက်ိဳးတူေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီမ်ားအား ကာလ ေပါက္ေစ်းထက္ ေစ်းႏွိမ္ေရာင္းခ်မႈမ်ားေၾကာင့္ ရေငြနည္းပါးကာ လိုေငြမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၂) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ေထာက္ျပခဲ့သည္။ အလားတူ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ က ျပည္သူလူထုအတြက္ မလိုအပ္သည့္ စီမံကိန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္ လိုေငြမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚ ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ယခု ခံုးေက်ာ္တံတား သံုးစင္း၏ စရိတ္က်ပ္ ၅၄ ဒသမ ၃၅ ဘီလ်ံမွာလည္း အဓိကအေနျဖင့္ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ၎က ေ၀ဖန္ခဲ့သည္။

ယင္းသို႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကို ေျဖရွင္းလိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို ေဆာက္ လုပ္သည္ဆိုပါက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေျပလည္မွသာ အစိုးရ၏ အေၾကာင္ျပခ်က္မွာ ခိုင္လံုေၾကာင္း၊ ထိုသို႔မွမဟုတ္လွ်င္ မခိုင္လံုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကို သံုးစြဲေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က သံုးသပ္သည္။

“ခံုးေက်ာ္တံတားတစ္ခု ေဆာက္ၿပီး မီးပြိဳင့္ေလးတစ္ခုကို လမ္းရွင္းရွင္းနဲ႔ ျဖတ္သန္းႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ေအာင္ပြဲ ခံေနလို႔ မရပါဘူး။ အမွန္တကယ္ လမ္းက်ပ္တဲ့ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရဲ႕လားဆိုတာ ျပန္သံုးသပ္ရမယ္။ အစိုးရက စင္ကာပူႏိုင္ငံလို ျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္႐ံုနဲ႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေရႊဂံုတိုင္မွာ ခံုးေက်ာ္တံတားေဆာက္တယ္။ အဲဒီမွာ မပိတ္ေပမယ့္ ေျမနီကုန္းမွာ သြားျပန္ပိတ္တယ္ အဲဒီ ေတာ့ ေဆာက္လည္းအပိုပဲ။ ဘာမွ မထူးျခားဘူး။ အခုေဆာက္တာေတြက ပိုက္ဆံကုန္သြားတာပဲ ရွိတယ္” ဟု ဦးေက်ာ္က သူ၏အျမင္ကို ေျပာၾကားသည္။

ထို႔ျပင္ ခံုးေက်ာ္တံမ်ားမွာ လက္ေတြ႕ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီးေသာ္လည္း ဘာမွထူးျခားမႈ မရွိသည္ကို ယခုထပ္မံ ေဆာက္လုပ္မည္ ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ဘ႑ာေငြကို ျဖဳန္းတီးသလို ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္ ဦးသံမိုး ကလည္း သံုးသပ္ထားသည္။

ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ စနစ္တက်ေလ့လာ သုေသတနျပဳလုပ္ခဲ့မႈမ်ား မရွိ၊ အခ်ိန္ ကာလ ျပင္ဆင္ခဲ့မႈမ်ားလည္း မရွိဘဲ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ စနစ္က်နမႈ မရွိဘဲ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္း မရွိသည္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားက သက္ေသျပခဲ့ ပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ မၾကာေသးမီကမွ ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ရာ ထပ္မံ၍ ခံုးေက်ာ္ တံတား သံုးစင္း ထပ္မံေဆာက္လုပ္ရန္ အလ်င္အျမန္ စီစဥ္ေနျခင္းကို စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးကလည္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။

အလားတူ ယခုေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားသည္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအား ေရတိုေျဖရွင္း မႈသာျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာက်ပ္သည့္ မီးပြိဳင့္ေနရာ တစ္ခုသာ အဆင္ေျပေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးႏွင့္ ယွဥ္၍ ၾကည့္ပါက ထိေရာက္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးႏွင့္ ခ်ိန္ဆကာ လုပ္ေဆာင္သင့္ ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ သုေတသေနမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသူ ေဒါက္တာေက်ာ္သူက သံုးသပ္ သည္။

“ခံုးေက်ာ္တံတားေတြက မီးပြိဳင့္က ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တာအတြက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးစာ အတြက္ေတာ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရရွိဘူး။ ဥပမာ ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတားက ေျမနီ ကုန္း အနီးအနားေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေျပလည္သြားတာေလး တစ္ခုကိုပဲ ၾကည့္လို႔မရဘူး။ အင္းစိန္ ကေန ၿမိဳ႕ထဲကိုလာတဲ့ သူတစ္ေယာက္အဖို႔ ခရီးသြားလာမႈ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ေလ်ာ့သြားမလဲ ဒါကို ၾကည့္ရမွာပါ။ အင္းစိန္ကေန ၿမိဳ႕ထဲကို လာဖို႔ တစ္ေန႔ ၄ နာရီေလာက္ အခ်ိန္ေပးရတယ္။ အခ်ိန္ကုန္ တာဟာ ပိုက္ဆံကုန္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခံုးေက်ာ္တံတားလို ေရတိုေျဖရွင္းနည္းထက္ အျခားေရရွည္ ေျဖရွင္း နည္းလမ္း ေတြကို စဥ္းစားသင့္တယ္။ ဘတ္စ္ကားအျပင္ ရထား၊ သေဘၤာ စတဲ့သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးေတြကို ျမႇင့္တင္ဖို႔လည္း လုပ္သင့္တယ္” ဟု ေဒါက္တာေက်ာ္သူက သူ၏အျမင္ကို ေျပာၾကား သည္။

အစိုးရသစ္သက္တမ္းမွာ တစ္ႏွစ္ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့ၿပီး ယခု ခံုးေက်ာ္တံတား သံုးစင္းကို က်န္ရွိသည့္ ကာလအတြင္း အၿပီးတြန္းအားေပး၍ သံုးစင္းစလံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း စတင္မည့္ပံုစံ ျဖစ္ေနသည္။ ထိုသို႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း စတင္မည္ဆိုပါက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အတြက္လည္း စိုးရိမ္စရာျဖစ္ေနၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအတြက္ ေရွာင္ကြင္းလမ္းမ်ား မရွိမည္ကုိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက စိုးရိမ္ေနၾကသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ထပ္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတား သံုးစင္းအတြက္ ယခင္ ကကဲ့သို႔ပင္ ကုမၸဏီမ်ားကို ေဆာက္ခြင့္ေပးရန္ ေမလအတြင္း တင္ဒါေခၚယူေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ အဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ၎တို႔၏ စီမံကိန္းမ်ားအား လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ အခ်ဳိ႕စီမံကိန္းမ်ားအား လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီးေသာ္လည္း ဘ႑ာေငြ အခက္အခဲ၊ အျခားအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ၾကာျမင့္သည့္ မၿပီးေသးသည့္ စပင္ မစရေသးသည့္ စီမံကိန္းမ်ား ရွိတတ္ေသာ္လည္း ယခု ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းမ်ားကိုမူ ဘ႑ာႏွစ္ စတင္သည့္ အခ်ိန္၌ပင္ တင္ဒါေခၚမည့္ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္ေနသည္ကို ေ၀ဖန္ေနၾကသည္။

တံတားတည္ေဆာက္ခြင့္ တင္ဒါမ်ား ေခၚယူရာတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေခၚယူမည္ျဖစ္ၿပီး တည္ေဆာက္ ရာတြင္ အရည္အေသြး ျပည့္မီေစရန္၊ အခ်ိန္မီ ၿပီးစီးေစရန္ တင္ဒါေခၚယူ စိစစ္ေရးအဖြဲ႕ျဖင့္ ေစ့စပ္ ေသခ်ာစြာ စိစစ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တင္ဒါစိစစ္ေရးအဖြဲ႕ကို သက္ဆုိင္ရာ က႑ အလိုက္ ပညာရွင္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီးမ်ား၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗိသုကာပညာရွင္မ်ား အသင္းမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕က ဆိုသည္။

ယခင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီးေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအနက္ လွည္းတန္းခံုေက်ာ္တံတားကို အစိုးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ နာမည္ႀကီး ေရႊေတာင္ကုမၸဏီ၊ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကို FMI ကုမၸဏီႏွင့္ ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကို Capital Development ကုမၸဏီတို႔က ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရရွိခဲ့ၿပီး မၾကာေသးမီက ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတားကိုလည္း တင္ဒါေခၚယူခဲ့ရာတြင္ နာမည္ႀကီးကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ ပါ၀င္ တင္ဒါတင္သြင္းခဲ့ၾကေသာ္လည္း Capital Development ကုမၸဏီကပင္ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည့္အေပၚ ေ၀ဖန္မႈအခ်ဳိ႕လည္း ရွိခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအတြက္ ေျဖရွင္းသည့္နည္းလမ္း မဟုတ္ေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအား ထပ္မံေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနမႈမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေျဖရွင္းျခင္းထက္ အစိုးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရ ကုမၸဏီမ်ားကိုသာ ပိုမိုအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ပံုစံ ျဖစ္ေနသလားဟုလည္း ေမးခြန္းထုတ္မႈ မ်ား ရွိေနသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ထပ္မံေဆာက္လုပ္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအတြက္ ကုန္က်မည့္စရိတ္ ၅၄ ဒသမ ၃၅ ဘီလ်ံ (ယခုဘ႑ာႏွစ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၏ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ က်ပ္ ၁၂၀ ဘီလ်ံ၏ ထက္၀က္နီးပါး) ရွိမည္ ျဖစ္ရာ မျဖစ္မေန ေဆာက္လုပ္သင့္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္သာ ေဆာက္လုပ္သင့္ၿပီး မလိုအပ္သည့္ ေနရာ မ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ကိစၥမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရန္ အခ်ိန္မီေသးေၾကာင္း ေထာက္ျပမႈမ်ား ရွိေနၿပီး ထုိအစား အျခားလိုအပ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ဘ႑ာေငြမ်ား အစားထိုး သံုးစြဲသင့္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပ ေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူအခ်ိဳ႕က အၾကံျပဳထားသည္။

Eleven Media Group 

No comments:

Post a Comment