ျမန္မာနိုင္ငံ အပါအဝင္ အာဆီယံနိုင္ငံ အခ်ိဳ႕ ေလေၾကာင္း ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသးသျဖင့္ အာဆီ ယံေဒသအတြင္း လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းနိုင္ေရး မူဝါဒမခ်မွတ္ နိုင္ခဲ့ ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနထံမွ စုံစမ္းသိရသည္။
''ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာဝန္ေဆာင္ မႈေတြ၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ၊ ေလ ဆိပ္ေတြကအစ လိုအပ္ခ်က္ရွိေန ေသး တယ္။ မူဝါဒခ်မွတ္ဖို႔က အာဆီယံနိုင္ ငံအားလုံးတစ္ထပ္တည္းက်မွျဖစ္မွာ ေလ။ မူဝါဒခ်ဖို႔စင္ကာပူ နိုင္ငံလို အဆင္ သင့္မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ေျပာရမွာေပါ့။ ကေမၻာဒီးယားတို႔ ဗီယက္နမ္နိုင္ငံတို႔ လဲ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးပါဘူး''ဟု ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန(ေလ ယာဥ္စက္မႈ) ညႊန္ၾကားေရးမႉးဦးမ်ိဳး သန႔္က ေျပာသည္။
အာဆီယံေဒသအတြင္း ေလ ေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လြတ္လပ္စြာပ်ံ သန္းနိုင္ရန္အတြက္ မူဝါဒ (Asean Open Sky) ခ်မွတ္ေရးကို ေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကၿပီး ယင္းမူဝါဒခ်မွတ္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ နိုင္ငံတြင္ နိုင္ငံတကာမွ ေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ားဝင္ေရာက္လာမည္ျဖစ္ ေသာ္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံအပါအဝင္ အာဆီယံနိုင္ငံအခ်ိဳ႕၏ ေလေၾကာင္း ဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အားနည္း ခ်က္ရွိေနသျဖင့္ ယင္းအားနည္းခ်က္ မ်ားကို ျပင္ဆင္နိုင္ ရန္ မူဝါဒခ်မွတ္ ေရးကို ၂၀၁၆သို႔ ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦး၏ေျပာ ၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
''ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ ေတြမွာ အာဆီယံနိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း လြတ္လပ္စြာသြားလာနိုင္ဖို႔၊ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္နိုင္ဖို႔ ေပၚလစီေရးဆြဲရ မွာ ျဖစ္တယ္။ အရင္က ၂၀၁၅ကို မွန္း ေပမယ့္ အာဆီယံေဒသအတြင္း နိုင္ငံ အခ်ိဳ႕က ေပၚလစီခ်မွတ္ဖို႔ အဆင္ သင့္မျဖစ္ေသးတဲ့အတြက္ အနည္းဆုံး ၂၀၁၆ခုႏွစ္ကေန အမ်ားဆုံး ၂၀၂၅ ႏွစ္အထိဆယ္ႏွစ္အတြင္း ေပၚလစီ ခ်မွတ္နိုင္ေရးဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့ၾကတယ္'' ဟု၎က ဆိုသည္။
အဆိုပါ အာဆီယံေဒသအတြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းနိုင္ရန္အတြက္ မူဝါဒ (ဗ်နေည ဥစနည ႈပ) ခ်မွတ္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ကို ဆီဒိုးနားဟိုတယ္တြင္ မတ္ ၂၃ ရက္မွ ၂၅ရက္အထိျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အာ ဆီယံအဆင့္ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ား၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားတက္ ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာျပပြဲ မ်ားကိုလည္း ျပသခဲ့ၾကသည္။
''အာဆီယံနိုင္ငံေတြမွာ တစ္နိုင္ငံနဲ႔တစ္နိုင္ငံ ေပၚလစီကမတူဘူး။ အဲဒီအတြက္ (Asean Open Sky) မူဝါဒခ်မွတ္ဖို႔ ခက္ခဲတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္လည္း အာဆီယံေဒသတြင္း နိုင္ငံေတြ ေပၚလစီတစ္ထပ္တည္း က် ဖို႔ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာပါ'' ဟုေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္း က ေျပာသည္။
အဆိုပါ (Asean Open Sky) မူဝါဒခ်မွတ္ၿပီးပါက ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ျပည္ တြင္းျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ျပည္ပမွ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားလြတ္လပ္စြာ ေျပးဆြဲခြင့္ရရွိမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လက္ရွိျပည္တြင္းေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ား အေနျဖင့္ ယင္းနိုင္ငံတကာေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ားကိုယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ျပင္ဆင္ရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန(ေလယာဥ္စက္မႈ) ညႊန္ၾကား ေရးမႉးဦးမ်ိဳးသန႔္က ေျပာသည္။
TZO
Democracytoday
No comments:
Post a Comment