ခုဆိုရင္ အေဝးေျပးကားေတြ အသြားအလာ မ်ားလာလို႔ဆိုၿပီး ကခ်င္ျပည္နယ္ အတြင္းက ၿမိဳ႕ႀကီး ခုနစ္ၿမိဳ႕ မွာ အေဝးေျပး ယာဥ္ရပ္နား စခန္းေတြ တည္ေဆာက္ေပးေတာ့မယ္လို႔ အစိုးရက ေၾကညာပါတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ေတြ ကေတာ့ ျမစ္ႀကီးနား၊ ဗန္းေမာ္၊ မိုးေကာင္း၊ ေရႊကူ၊ မိုးညႇင္း၊ ဖားကန္႔နဲ႔ တႏိုင္းၿမိဳ႕ေတြျဖစ္ၿပီး ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွာေတာ့ တည္ေဆာက္မႈ စေနၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံထဲမွာ အစိုးရဟာ အေ၀းေျပးကား ကြင္းေတြကို ဘယ္နည္းဘယ္ပံု တည္ေဆာက္ ထားၾကပါသလဲ၊ အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ ခရီးသြားရတာ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပပါရဲ႕လား၊ အေဝးေျပး ယာဥ္ရပ္နားစခန္း တည္ေဆာက္ထားပံုေတြဟာ သဘာဝ က်ပါရဲ႕လား၊ ဘယ္လိုျဖစ္သင့္ သလဲ ေဆြးေႏြးပါမယ္။
လက္ရွိ အစိုးရရဲ႕ အေဝးေျပးယာဥ္ ရပ္နားစခန္း တည္ေဆာက္ပံုကေတာ့ ၿမိဳ႕နဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းက က်ယ္ဝန္း တဲ့ ေနရာတစ္ခုရွာ၊ ေလးေထာင့္ က်က် အေဆာက္အအုံေတြ ေဆာက္၊ အဲဒီ အေဆာက္အအုံနဲ႔ အခန္းေတြ ယာဥ္လိုင္းေျပးဆြဲသူေတြကို ျပန္ ေရာင္းစားဆိုတဲ့ နည္းနဲ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ထားခဲ့တာပါ။ အဲလို တည္ေဆာက္ထားမႈ ပံုသ႑ာန္ေတြဟာ မမွန္သလို ျပည္သူ ေတြအတြက္ ဘယ္လိုေနသလဲဆို “အဆင္မေျပဘူး” ဆိုတာကိုပဲ တစ္ခြန္းတည္း ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈပံုစံ မွားေနသလို၊ ေစတနာလည္း မမွန္လို႔ ခုလို အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနရတာပါ။
လက္ရွိ အစိုးရ လုပ္ကိုင္ထားပံုဟာ အေဝးေျပးယာဥ္ရပ္နားစခန္းကို ၿမိဳ႕နဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ထားပါတယ္။ အဲလို ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ထားရတာကလည္း အေဝးေျပး ကားလိုင္းေတြ အမ်ားႀကီးအတြက္ ေျမေနရာ အက်ယ္ႀကီးလိုတယ္လို႔ ယူဆၿပီး လုပ္ကိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ပ ထမအဆင့္အေန နဲ႔ ျပည္သူေတြဟာ အလြန္ေဝးတဲ့ေနရာကို သြားၿပီး ကား စီးရ၊ ကားနဲ႔ ကိုယ့္ရပ္ရြာ ျပန္ေရာက္ၿပီးေနာက္ အေဝးေျပးကားကြင္းကေန ေနအိမ္ကို အေ၀းႀကီး ထပ္လာရစတဲ့ ဒုကၡေတြပိုလာပါတယ္။ ကုန္က် စရိတ္ မ်ားသလို အခ်ိန္ကုန္၊ ပိုၿပီး စိတ္ဒုကၡေရာက္ၾကရပါတယ္။
အဲလိုျဖစ္ရတာကလည္း အာဏာပိုင္ အဆက္ဆက္ဟာ အေဝးေျပးယာဥ္ ရပ္နားကြင္း လုပ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီအထဲမွာ ကားလိုင္းေတြ အခန္းယူၾကရမယ္၊ ကားလိုင္းက ပိုင္ဆုိင္တဲ့ ကားေတြအားလံုး အဲဒီကြင္းထဲ ရွိရမယ္၊ အဲဒီေနရာကေန ကားေတြ ထြက္ ရမယ္ဆိုၿပီး နားလည္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ထားၾကလို႔ပါ။ ေျပာရရင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အေတြးအေခၚ အလြန္ေခတ္မမီ ညံ့ဖ်င္းမႈလို႔ ေျပာရင္ ရႏုိင္ပါတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြ သိတာ တစ္ခုတည္းပါပဲ။ ကား၀င္းႀကီး အတြက္ ေျမေနရာယူမယ္၊ အဲဒီမွာ အခန္းေတြ ေဆာက္မယ္၊ အဲဒီအခန္း ကားလိုင္းေတြကို အတင္းအက်ပ္ ဝယ္ခိုင္းမယ္၊ ဒီ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းကေန တစ္ဆင့္ ကိုယ္က်ဳိးရွာမယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ဳိး ပါပဲ။ ဒီထက္ဘာမွမပိုပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ အေဝးေျပးယာဥ္ရပ္နား စခန္း ဆိုတာဟာ ခရီးထြက္မယ့္ ျပည္သူေတြ ကားလက္မွတ္ လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ႏိုင္တဲ့ လက္မွတ္ေရာင္း ဂိတ္ေလးေတြရွိမယ္၊ ေနာက္ ခရီးထြက္ခ်ိန္ မတန္ေသးရင္ နားေနမယ့္ နားေနေဆာင္၊ စားမယ္ဆို စားလို႔ရမယ့္ ဆိုင္နဲ႔ သန္႔စင္ခန္း အဲဒါေတြ ရွိရပါမယ္။ ေနာက္ ထြက္ခြာမယ့္ကားက သတ္မွတ္ေနရာမွာ ခဏတစ္ျဖဳတ္ ဂိတ္လာ ထိုးၿပီး ခရီးသည္တင္ေဆာင္ ထြက္ခြာ ႐ံုပါပဲ။ ေနရာအမ်ားႀကီး မလိုပါဘူး။ ခရီးေ၀းကေန အဲဒီဂိတ္ကို ကားဆိုက္လာရင္လည္း သတ္မွတ္ေနရာမွာ ကားဆုိက္၊ ခရီးသည္ေတြကို ခ်ၿပီးရင္ အဲဒီ၀င္းကေန တျခားဘတ္စ္ကားေတြ စုရပ္ထားမယ့္ကြင္းကို သြား႐ံုပါပဲ။
လက္ရွိ အာဏာပိုင္ေတြ အေဝးေျပးကားကြင္း တည္ေဆာက္ထားပံုကေတာ့ ကားဂိတ္ ကုမၸဏီေတြအားလံုး အဲဒီအထဲ ေနရာ ခ်ထားေပးပါတယ္။ အဲဒီကုမၸဏီေတြရဲ႕ အခန္း အနီးအနားမွာ ကားအားလံုး ဟိုတစ္ စီးသည္တစ္စီး ရပ္ထားရပါတယ္။ ေျပာရရင္ ကားကြင္းထဲမွာ ကားေတြ အားလံုး၊ ဂိတ္ေတြအားလံုး၊ ခရီး သည္ေတြ အားလံုး၊ စားေသာက္ဆုိင္ေတြ အားလံုး စုၿပဳံထည့္ထားသလိုပါ။ ခရီးသည္ေတြ အဆင္မေျပ သလို ကားလိုင္း ဖြင့္စားသူေတြလည္း အဆင္မေျပပါဘူး။ အဓိက ကေတာ့ အာဏာပိုင္ေတြ စီမံခန္႔ခြဲမႈ နားမလည္ ညံ့ဖ်င္း၊ လုပ္ခ်င္စိတ္ မရွိလို႔ပါ။
အခု ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ အေ၀းေျပး ကားဝင္း အသစ္ေတြ တည္ေဆာက္မယ္ ဆိုရင္ အဲလိုအဆင္မေျပတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး တည္ေဆာက္ဖို႔ အလားအလာ မ်ားေနပါတယ္။ တကယ္ျဖစ္သင့္တာက ကားလိုင္း ကုမၸဏီေတြ သူ႔ဘာသာသူ ရွိခ်င္တဲ့ေနရာမွာ ရွိေနပါေစ၊ အေရးမႀကီးပါ။ ေနာက္ ကားေတြ အားလံုး စုေပါင္း နားေနရပ္ ထားမယ့္ကြင္း တစ္ခုခု သတ္မွတ္တာ လုပ္ခ်င္လုပ္၊ မလုပ္ခ်င္ ႀကိဳက္ရာေနရာမွာ ရပ္ပါေစ။ တကယ္ အေ၀းေျပးကားကြင္းထဲမွာ ရွိရမွာက လက္မွတ္၀ယ္ႏုိင္တဲ့ လက္မွတ္႐ံုတခ်ဳိ႕၊ ျပည္သူေတြနားေနဖို႔ လံု ေလာက္တဲ့ ေနရာ ထုိင္ခင္း၊ သန္႔စင္ခန္း၊ စားေသာက္ဆုိင္ တခ်ဳိ႕နဲ႔ကားေတြ ခရီးသည္လာတင္ရင္ ရပ္ မယ့္ေနရာေလာက္ဆို လံုေလာက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အဲလို အဆင္ေျပေျပ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကားကြင္းပံုစံမ်ိဳး ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားမွာ ရွိပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္း၊ တ႐ုတ္၊ စင္ကာပူ၊ မေလးရွား ေတြမွာလဲ အဲလို ပံုစံမ်ဳိး နမူနာယူႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေ၀းေျပးယာဥ္ အမ်ားအျပားအသံုးျပဳတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္း ႏုိင္ငံက ယာဥ္ရပ္နားစခန္း တည္ေဆာက္ ထားမႈ အလြန္အတုယူဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ အလြန္ႀကီးတဲ့ ဘန္ေကာက္ မိုခ်စ္ကားကြင္း ဆိုရင္ အေဆာက္အအုံႀကီးတစ္ခုပဲ ရွိပါ တယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ျပည္သူေတြ နားေနေဆာင္၊ စားေသာက္ ဆိုင္နဲ႔ သန္႔စင္ခန္းေတြ ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ အျပင္ဘက္မွာေတာ့ ကားလိုင္းအသီးသီးရဲ႕ လက္မွတ္ေရာင္းအခန္းငယ္ေလးေတြပဲ ရွိပါတယ္။ ကားေတြ ၀င္ေရာက္ဂိတ္ထိုးၿပီး ထြက္ခြာႏုိင္မယ့္ ဂိတ္ထိုး ေနရာေလးေတြ အခု ၁၀၀ ေက်ာ္ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ ဂိတ္တစ္ေနရာကေန နာရီ၀က္ တစ္ ႀကိမ္ ကားထြက္ႏိုင္တာေၾကာင့္ တစ္နာရီအတြင္း ကားအစီးေရ ၂၀၀ ေက်ာ္ အဆင္ေျပေျပ ထြက္ခြာႏုိင္ ပါတယ္။ အဲဒီ ကားေတြဟာ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမွာ မထားဘဲ အျခားသင့္ေလ်ာ္ရာ တစ္ေနရာမွာ ထားၿပီး သူထြက္ရမယ့္ အခ်ိန္နီးမွ ကားဂိတ္ထဲလာ ဂိတ္ထိုး၊ ထြက္ခြာတာမ်ဳိးပါ။ မ႐ႈပ္ပါဘူး။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဆီကို ဦးတည္ေနတဲ့ႏုိင္ငံပါ။ ဒီလို အေျခအေနမွာ အခု ယာဥ္ရပ္နား စခန္းေဆာက္တဲ့ ကိစၥမ်ဳိးမွာ အရင္အာဏာပိုင္ေတြ လုပ္ခဲ့သလို ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပရင္ ေျပ မေျပရင္ေန၊ ကားလိုင္းေထာင္သူေတြ အဆင္ေျပရင္ေျပ မေျပရင္ေန၊ ငါတို႔ ကိုယ္က်ဳိးရွာလို႔ရ ၿပီးေရာ ဆိုတဲ့ အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ ေခါင္းစား အက်င့္မ်ဳိး မလုပ္ၾကေတာ့ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု ေဆာက္မယ့္ အေဝးေျပး ယာဥ္ရပ္နားစခန္းေတြကို အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြနည္းတူ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment