မူဆယ္-ၾကယ္ေဂါင္ နယ္စပ္တြင္ သြားလာေနၾကသူမ်ားကို ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ၾကယ္ျပာ၊ မဇၩိမ)
တ႐ုတ္-ျမန္မာ အဓိကကုန္းလမ္း ဝင္ေပါက္ျဖစ္ေသာ ၾကယ္ေဂါင္-မူဆယ္ ဝင္ေပါက္မ်ားကို ႏွစ္ဖက္ေဒသခံ မဟုတ္သည့္ တတိယႏိုင္ငံသားမ်ားကိုပါ ဝင္ထြက္ႏိုင္သည့္ ကုန္းတြင္းလမ္းေၾကာင္း (Land Route) ေပးသင့္သည္ဟု ႏွစ္ဖက္ကုန္သည္ မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေဒသခံမ်ားကိုလည္း သြားခြင့္ရ ဧရိယာမ်ား ကန္႔သတ္ထားသည္။
“ျမန္မာျပည္ကို အလုပ္ကိစ္ၥနဲ႔ သြားခ်င္ သူေတြနဲ႔ အလည္သြားခ်င္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ ၀င္ခြင့္ဗီဇာရေပမယ့္ မူဆယ္က အ၀င္အထြက္ကိစၥကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕အထိ ခြင့္ျပဳခ်က္တင္ရ ေတာ့ အခ်ိန္အၾကာႀကီးေစာင့္ရတယ္။ အဆင္မေျပဘူး။ မႏၱေလးကို အလုပ္ကိစၥနဲ႔သြားတဲ့အခါ ခြန္းမင္ (ကူ မင္း)ကေန ရန္ကုန္ကို အရင္၀င္ၿပီးမွ မႏၱေလးကို ျပန္တက္ရတယ္။ မူဆယ္က ၀င္ခြင့္ရရင္ ယြမ္ ၂၀၀ ပဲ ကုန္တယ္။ ခြန္းမင္ကလွည့္ၿပီး ေလယာဥ္နဲ႔သြားရေတာ့ ယြမ္ ၃,၇၀၀ ေက်ာ္ကုန္တယ္။ စရိတ္က အဆ ၂၀ ေလာက္မ်ားတယ္။ အခ်ိန္လည္း ပိုေပးရတယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ ေႂကြျပားအဓိကႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္ၿပီး မႏၲေလး ကိုယ္စားလွယ္ ထံ ျဖန္႔ခ်ိေနေသာ ၾကယ္ေဂါင္ၿမိဳ႕ ေန ဦးရီရွန္းဆိုင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။
မူဆယ္-ၾကယ္ေဂါင္ ဂိတ္သည္ တတိယ ႏိုင္ငံသားတို႔ကိုသာမက ေဒသခံ ႏွစ္ဖက္ၿမိဳ႕ သားမ်ားကိုပင္ သြား ခြင့္ရသတ္မွတ္ဧရိယာ အတြင္းသာ ကူးသန္းခြင့္ေပးထားရာ တ႐ုတ္ ဘက္သြားသည့္ ျမန္မာတို႔အတြက္ ေျခာက္ ညအိပ္ ခုနစ္ရက္ မန္စီၿမိဳ႕ကို မေက်ာ္ရဘဲ ကတ္ဖိုး က်ပ္ ၅၀၀၊ ျဖတ္သန္းခြင့္ က်ပ္ ၅၀၀၊ ေပါင္း က်ပ္ ၁,၀၀၀ စည္းကမ္းခ်က္ ျဖင့္ ယာယီနယ္စပ္ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ ရရွိျခင္းျဖစ္ သည္။ ျမန္မာဘက္သို႔ ၀င္လာ သည့္ တ႐ုတ္တို႔က မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္အထိသာ သြားခြင့္ရၿပီး ျမန္မာဘက္၌ ညအိပ္ခြင့္ေပးမထားသျဖင့္ တရားမဝင္ လာေရာက္မႈမ်ားရွိေနသည္ဟု ေဒသခံတို႔က ေျပာသည္။
“တ႐ုတ္ဘက္ကလည္း မူဆယ္မွာ ေျခာက္ညအိပ္ ခုနစ္ရက္ေနခြင့္ရတဲ့စာအုပ္ အညိဳနဲ႔ ညအိပ္ခြင့္မရွိတဲ့ စာအုပ္အျပာဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ၀င္ခကေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးအတြက္ တ႐ုတ္ေငြ ငါးယြမ္စီပါပဲ။ မူဆယ္ ခ႐ိုင္ဆိုေပမယ့္ သူတို႔ကို ၁၀၅ မိုင္အထိေတာ့ သြားခြင့္ေပးထား ပါတယ္”ဟု မူဆယ္ ခ႐ိုင္ လ၀က ဦးစီးမွဴးက မဇၩိမကို ရွင္းလင္း ေျပာဆုိသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ကို ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကဲ့သို႔ တတိယႏိုင္ငံသားမ်ားပါ ျဖတ္သန္းသြားခြင့္ရသည့္ Land Route ေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္က ရည္မွန္းခ်က္ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာဘက္ဝင္ထြက္ဂိတ္တြင္ ရွိသင့္ ရွိထိုက္ သည့္ အသုံးအေဆာင္မ်ားႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား အဆင္သင့္မရွိျခင္း၊ အေထြေထြ လုံၿခဳံေရး အတြက္ လုံေလာက္သည့္ အစီအစဥ္ႏွင့္ အင္အားမ်ား ထပ္ျဖည့္ဆည္းရန္ လိုအပ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ေလာေလာဆယ္၌ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဟုလည္း ၎င္းက အတည္ျပဳေျပာၾကားသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment