လက္ရွိ ပညာေရး၀န္ႀကီး ဌာနလက္ေအာက္တြင္ အဆင့္ ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာန( အထက္ ျမန္မာျပည္)၊ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန( ေအာက္ျမန္မာျပည္)၊ အမွတ္(၁)အေျခခံပညာဦးစီးဌာန အမွတ္(၂) အေျခခံ ပညာ ဦးစီး ဌာန၊ အမွတ္(၃)အေျခခံပညာဦး စီးဌာန၊ ပညာေရး စီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ စာစစ္ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရးသုေတသနအဖဲြ႕ ဦးစီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာစာအဖဲြ႕ဦးစီးဌာန စသည့္ဌာန ကိုးခု ရွိသည္။
ယင္းတို႔အနက္ အဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာနႏွစ္ခုကို ဌာနတစ္ခုအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာန သုံးခုကို ဌာနတစ္ခုအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဖဲြ႕စည္းပုံ ကို ခ်ဳံ႕၍ ေနျပည္ေတာ္၌ ႐ုံးထုိင္သြားရန္ရွိေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္၀န္ႀကီးဌာန အသိုင္းအ၀ုိင္းႏွင့္ နီးစပ္သူအဆင့္ျမင့္အရာရွိ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘ခ်ဳံ႕တာရွိမယ္ ဖဲြ႕စည္းပုံ (Structure) ခ်ိန္းတာရွိမယ္။ တိုး ခ်ဲ႕တာလည္း ရွိႏုိင္တယ္’’ဟု ၎ က ဆုိသည္။
ထို႔အျပင္ ဆရာ၊ ဆရာမႏွင့္ ေက်ာင္းသားအင္အား မ်ားျပားေသာ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား တြင္လည္း ဒုတိယၫႊန္ ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္မ်ားကို ႐ုံးထုိင္ ေစမည္ျဖစ္ၿပီး ပညာေရးစီမံကိန္း ႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာနကိုမူ အမည္ေျပာင္းလဲ၍ မၾကာမီ ဖဲြ႕ စည္းမည့္ အတြင္း၀န္႐ုံး လက္ ေအာက္တြင္ ထားရွိႏုိင္ဖြယ္ရွိ ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
‘‘ပညာေရးေကာလိပ္ေတြ ကိုေတာ့ ထပ္တိုးခ်ဲ႕တယ္ေပါ့’’ဟု ေနျပည္ေတာ္၀န္ႀကီးဌာနအသိုင္း အ၀ိုင္းႏွင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက ဆုိ သည္။ျမန္မာႏုိင္ငံ စာစစ္ဦးစီးဌာန ႏွင့္ ပညာေရးသုေတသနအဖဲြ႕ ဦး စီးဌာနမ်ား၏ ဖဲြ႕စည္းပုံကိုလည္း ဆက္လက္ထားရွိဖြယ္ရွိၿပီး ျမန္မာ စာအဖဲြ႕ ဦးစီးဌာနကိုမူ တုိင္းရင္း သား ဘာသာစကား အားလုံးကို ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္ရန္ဖဲြ႕စည္းပုံ တိုးခ်ဲ႕သြားႏုိင္ဖြယ္ရွိ ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
အမွတ္(၁)အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ ဦးက ‘‘ဦးစီးဌာနေတြကို ဖဲြ႕စည္းပုံ ေျပာင္းမယ္ ဆိုတာက အခုက လုပ္ေနတုန္းက အဲဒီလို အစီအစဥ္ ေတာ့ ရွိတယ္။ အေသအခ်ာေျပာ လို႔ မရေသးဘူး။ လာမယ့္ဒီဇင္ ဘာလထဲမွာ ေဆြးေႏြးဖို႔ ရွိတယ္။ ပညာေရးေရာ၊ က်န္းမာေရးေရာ၊ သမၼတဆီတင္ရမွာ ဆုိ ေတာ့ ေဆြးေႏြးရဦးမွာ။ ဦးစီးဌာနေတြ ေပါင္း မလား၊ ခဲြမလားဆိုတာ မသိေသး ေတာ့ အေသအခ်ာ ေျပာလို႔ မရ ေသးဘူး။ ဒီဇင္ဘာထဲမွာ ေဆြးေ ႏြးၿပီးမွပဲ ေျပာလို႔ရမယ္’’ ဟု ေျပာ ၾကားသည္။
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကဲ့သို႔ ပင္ အျခားေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ဖဲြ႕စည္းပုံမ်ား ျပင္ဆင္ဖဲြ႕စည္းသြားရန္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ လက္ရွိ အစုိးရအဖဲြ႕လက္ထက္တြင္ ၀န္ႀကီးဌာနေပါင္း ၃၆ ခု ရွိသည္။
7Day DAILY
No comments:
Post a Comment