Wednesday, 1 October 2014

တရား႐ုံးေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းေရး တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေကာ္မတီအျငင္းပြား

Photo: တရား႐ုံးေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းေရး တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေကာ္မတီအျငင္းပြား
Wednesday, October 1, 2014

 ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဥကၠ႒အျဖစ္ ဦးေဆာင္သည့္ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီက တရား႐ုံး ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္း ရန္ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားရာ ယင္းကိစၥအတြက္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေကာ္မတီတုိ႔ အျငင္းပြားခဲ့ၾကသည္။

ေကာ္မတီသုိ႕ တစ္ႏွစ္တာအတြင္း တုိင္ၾကားစာေပါင္း ၇,၂၇၀ အနက္ တရားစီရင္ေရး ၃,၅၀၀ ေစာင္၊ လယ္ယာေျမ ၂,၅၀၀ ေစာင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၁,၁၇၀ ေစာင္၊ တပ္မေတာ္ အေစာင္ ၁၀၀ တုိ႔ျဖစ္ၿပီး တရား႐ုံး ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရး၊ လြတ္လပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းရွိသင့္သည္ဟု အႀကံျပဳသည္။

ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး ဦးစုိးၫြန္႔က “တရား႐ံုးေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဥပေဒနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းမွာလဲလို႔ ေမးျမန္းရမွာ” ဟု ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္သည္။

၎က ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မရွိဘဲ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းမည္ဆုိပါက အျခားေနရာမ်ားတြင္ ျဖစ္ႏုိင္ ေသာ္လည္း ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စုတရားစီရင္ေရး ဥပေဒမ်ားအရ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ ထားသည့္ တရား႐ုံးမ်ားကုိ ႀကီးၾကပ္ရန္၊ ေစာင့္ၾကည့္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပါက ဥပေဒျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္မည္ဟု သတိေပးခဲ့သည္။

တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဝင္းျမင့္က ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၁ တြင္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ပုိင္းျခား က်င့္သုံးရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳရဟု ျပ႒ာန္းထားျခင္း မဟုတ္ ေၾကာင္း ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ခဲ့သည္။

၎က “လႊတ္ေတာ္နည္း ဥပေဒ ၁၀၆ မွာလည္း လႊတ္ေတာ္က လုိအပ္ရင္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ဖြဲ႕ႏုိင္ တယ္လုိ႔ ပါပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ အဂတိလုိက္စားမႈ ေကာ္မရွင္တုိ႔၊ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္တုိ႔ကုိ ဘာ ဥပေဒနဲ႔ ဖြဲ႔တာလဲဆုိတာ ျပန္ေမးရမွာပါ” ဟု ျပန္လည္ေခ်ပခဲ့သည္။

ထုိ႔ျပင္ အဆုိပါေကာ္မတီက စက္တင္ဘာလ ၂၉ ရက္က အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းခဲ့ရာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္း မွ ႏုိင္င့ံဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကသာ ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ တရားေရးပုိင္းကမူ တရားသူႀကီး ဦးေရ ၁,၂၀၀ ခန္႔သာရွိသျဖင့္ အခက္အခဲရွိသည္ဟု ဆုိကာ ျပန္ၾကားခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနႏွင့္ ျပည္သူ႔ ရဲတပ္ဖြဲ႔မ်ားကလည္း သင္တန္းသုိ႔ ေစလႊတ္ရန္ တရားဝင္ခြင့္ျပဳခ်က္ လိုအပ္ေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားသည္။

ကြန္ဟိန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းဝါႏုက ၀န္ႀကီးဌာန မ်ားသည္ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ တက္ေရာက္ၿပီးမွ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕႐ံုး၏စာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏိုင္၊ မပူး ေပါင္းႏိုင္ဟုဆိုျခင္းသည္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ လြတ္လပ္စြာမဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနသည္ဟု ေ၀ဖန္သည္။

အဆုိပါေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားကုိ ေမးျမန္းရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူသျဖင့္ အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese 

(ဓာတ္ပံု - ေဟာင္ဆာ (ရာမည)၊ မဇၥ်ိမ)

(ဓာတ္ပံု - ေဟာင္ဆာ (ရာမည)၊ မဇၥ်ိမ)

 ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဥကၠ႒အျဖစ္ ဦးေဆာင္သည့္ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီက တရား႐ုံး ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းရန္ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားရာ ယင္းကိစၥ အတြက္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေကာ္မတီတုိ႔ အျငင္းပြားခဲ့ၾကသည္။

ေကာ္မတီသုိ႕ တစ္ႏွစ္တာအတြင္း တုိင္ၾကားစာေပါင္း ၇,၂၇၀ အနက္ တရားစီရင္ေရး ၃,၅၀၀ ေစာင္၊ လယ္ယာေျမ ၂,၅၀၀ ေစာင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၁,၁၇၀ ေစာင္၊ တပ္မေတာ္ အေစာင္ ၁၀၀ တုိ႔ျဖစ္ၿပီး တရား႐ုံး ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရး၊ လြတ္လပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းရွိသင့္သည္ဟု အႀကံျပဳသည္။

ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး ဦးစုိးၫြန္႔က “တရား႐ံုးေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းမယ္ ဆိုရင္ ဘယ္ဥပေဒနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းမွာလဲလို႔ ေမးျမန္းရမွာ” ဟု ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္သည္။

၎က ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မရွိဘဲ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းမည္ဆုိပါက အျခားေနရာမ်ားတြင္ ျဖစ္ႏုိင္ ေသာ္လည္း ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စုတရားစီရင္ေရး ဥပေဒမ်ားအရ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ ထားသည့္ တရား႐ုံးမ်ားကုိ ႀကီးၾကပ္ရန္၊ ေစာင့္ၾကည့္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပါက ဥပေဒျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္မည္ဟု သတိေပးခဲ့သည္။

တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဝင္းျမင့္က ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၁ တြင္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ပုိင္းျခား က်င့္သုံးရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳရဟု ျပ႒ာန္းထားျခင္း မဟုတ္ ေၾကာင္း ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ခဲ့သည္။

၎က “လႊတ္ေတာ္နည္း ဥပေဒ ၁၀၆ မွာလည္း လႊတ္ေတာ္က လုိအပ္ရင္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ဖြဲ႕ႏုိင္ တယ္လုိ႔ ပါပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ အဂတိလုိက္စားမႈ ေကာ္မရွင္တုိ႔၊ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္တုိ႔ကုိ ဘာ ဥပေဒနဲ႔ ဖြဲ႔တာလဲဆုိတာ ျပန္ေမးရမွာပါ” ဟု ျပန္လည္ေခ်ပခဲ့သည္။

ထုိ႔ျပင္ အဆုိပါေကာ္မတီက စက္တင္ဘာလ ၂၉ ရက္က အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းခဲ့ရာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္း မွ ႏုိင္င့ံဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကသာ ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ တရားေရးပုိင္းကမူ တရားသူႀကီး ဦးေရ ၁,၂၀၀ ခန္႔သာရွိသျဖင့္ အခက္အခဲရွိသည္ဟု ဆုိကာ ျပန္ၾကားခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနႏွင့္ ျပည္သူ႔ ရဲတပ္ဖြဲ႔မ်ားကလည္း သင္တန္းသုိ႔ ေစလႊတ္ရန္ တရားဝင္ခြင့္ျပဳခ်က္ လိုအပ္ေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားသည္။

ကြန္ဟိန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းဝါႏုက ၀န္ႀကီးဌာန မ်ားသည္ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ တက္ေရာက္ၿပီးမွ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕႐ံုး၏စာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏိုင္၊ မပူး ေပါင္းႏိုင္ဟုဆိုျခင္းသည္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ လြတ္လပ္စြာမဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနသည္ဟု ေ၀ဖန္သည္။

အဆုိပါေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားကုိ ေမးျမန္း ရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူသျဖင့္ အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment