ကမာရြတ္လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားအနီး ျပည္လမ္းမကုိျမင္ရစဥ္(ဓာတ္ပုံ−ေက်ာ္ဇင္သန္း)
ျမန္မာႏိုင္ငံက လမ္းမ်ားေပၚမွာ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဖို႔ဒ္ထရက္ကားကေနၿပီး ဂ်က္ကြာၿပိဳင္ကားထိ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ကားမ်ဳိးစံုမ်ားက ေရာက္ရွိလာေနၾကပါသည္။ သို႔အတြက္ ကားအမ်ားစုက လမ္း ေၾကာင္း ေျပာင္းျပန္ေမာ င္းေန သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သည့္ပံုစံေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ပထမဆံုးေရွ႕ေျပးေျခလွမ္း တစ္ခု ျဖစ္ လာႏိုင္ ပါသည္။
ထိုျပႆနာက တကယ့္ကို ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနေသာ ျပႆနာႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာစီးပြားေရးစနစ္တြင္ တိုး၀င္လာေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ လူထုေဘးကင္း အႏၲရာယ္ကင္းေရး အတြက္ အႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ ထိန္းသိမ္းလာေသာ အစဥ္အလာတစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္မလားဆိုတာ အျငင္း အခုံျဖစ္လာပါၿပီ။
‘‘ဒါက အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ မူ၀ါဒေတြရဲ႕ ဥပမာတစ္ခုပဲ။ ဒီကိစၥက ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က တည္း က ေျပာင္းသ င့္ေနတာ’’ဟု အေရွ႕ေတာင္အာရွေလ့လာေရး ဆိုင္ရာ ပညာရွင္အဖြဲ႕တစ္ခုမွ ေဒၚမိုးသူဇာ က ေျပာၾကားသည္။
ညာေမာင္းကားေတြက ျမန္ မာႏိုင္ငံက လမ္းေတြေပၚမွာ ေမာင္းေနၾကေသာ ကားမ်ား၏ ကိုးဆယ္ ရာ ခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီးေန႔တိုင္း ရင္တ မမျဖစ္ေနရပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္းေတြက ကားေတြကို ေက်ာ္ရသည့္ အခါ အျခား ယာဥ္ေၾကာဘက္မွ ျမင္ကြင္းကို ကြယ္သြားသလိုမ်ဳိး ျဖစ္ၾကသည္။ ဘတ္စ္ကားဒ႐ုိင္ ဘာမ်ား အေနႏွင့္ လည္း ညာဘက္ မွာ ခရီးသည္တင္ခ်ရသည့္အခါ ပလက္ေဖာင္းေဘးထက္ လမ္းမ ေပၚမွာခ်ရ သလို ျဖစ္ေနသည္။
‘‘အေ၀းေျပးေမာင္းတဲ့အခါ ေတာ့ ျပႆနာနည္းနည္းရွိ တယ္’’ဟု ရန္ကုန္မွ အငွားယာဥ္ ေမာင္းသူ ကိုမင္း က ေျပာ ပါသည္။ တစ္ခါတေလတြင္ သူက ဘယ္ ဘက္ကမျမင္ရေသာအရာမ်ားအ တြက္ ေခါင္းကိုရွင္ရွင္ ထားၾကည့္ ၿပီး ေမာင္းရသည္။
ရက္စက္ေသာ စစ္အာဏာ ရွင္ ဦးေန၀င္းလက္ထက္တြင္ ျမန္ မာက ဘယ္ဘက္ေမာင္းစနစ္က ေန ညာ ဘက္ကိုေျပာင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၿပီး အႏွစ္ေလးဆယ္ေလာက္ ေက်ာ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီ စနစ္ေအာက္ တြင္ ဘယ္ ေမာင္းစနစ္ကေန ညာဘက္သို႔ ေျပာင္းရျခင္းမွာ ေဗဒင္ကို ယံု ၾကည္ေသာ သူ၏ ကံေကာင္းေသာ ဂဏန္းပါသည့္ ေငြစကၠဴမ်ားထုတ္ ေ၀ခဲ့သည့္ ေခါင္းေဆာင္ ဦးေန ၀င္းေၾကာင့္ ဟု ေျပာေလ့ရွိၾက သည္။ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္မ်ား လက္ထက္တြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံ မ်ားက ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားေၾကာင့္ ဘယ္ ေမာင္းစနစ္ျဖစ္သည့္ ေျမာက္အ ေမရိကႏွင့္ ဥေရာပမွကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ထားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘယ္ေရာညာေရာေမာင္း သည့္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထိုင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံ မ်ားမွ ကားမ်ားကို တင္သြင္းရ သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ျမန္မာစစ္တပ္က အာဏာကိုလႊဲေျပာင္းမႈေၾကာင့္ အေနာက္ႏိုင္ငံက ကားထုတ္လုပ္သူ မ်ား လည္း ျမန္မာကို ျပန္လည္၀င္ ေရာက္လာၿပီး ဘယ္ေမာင္းကား ေတြကို သြင္းလာၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေနရာ မ်ားတြင္ ကားအသစ္ တင္ပို႔မႈမ်ားသည္ တစ္ပံုစံတည္း ျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုသည္။
‘‘ဒါေဘးကင္းေစေရးမွာ တာ ၀န္ရွိတဲ့ အေနအထားပဲလို႔ ကြၽန္ ေတာ္ထင္ထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကေတာ့ ဘယ္ေမာင္းေစ်း ကြက္ကို ထူေထာင္ထားတယ္’’ဟု ဖို႔ဒ္ကားကုမၸဏီက အာရွေစ်း ကြက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ သူေဒးဗစ္ ၀ကိစတာမန္က ဆိုပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာကား ေစ်းကြက္ကို လႊမ္းမိုးထားသည့္ ပုဂၢလိက ကားတင္သြင္းသူမ်ားထံ မွ ကန္႔ကြက္ သံေတြ ထြက္လာပါ သည္။ အကဲခတ္တခ်ဳိ႕က လူအ နည္းငယ္ေလာက္ပဲ အေမရိက ႏွင့္ ဥေရာပမွ ဘယ္ေမာင္းကား မ်ားကို တင္သြင္းႏိုင္သည္ဟု ဆို သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုးတက္ ေနေသာ္လည္း လူတစ္ဦးခ်င္းပ်မ္းမွ်၀င္ေငြမွာ တစ္ႏွစ္ကို ေဒၚလာတစ္ေထာင္ေအာက္မွာသာ ရွိေသးသည္။
‘‘တတ္ႏိုင္မႈဆိုတာကလည္း ျပႆနာတစ္ခုပဲ။ အခုလူလတ္ တန္းစားမိသားစုေတြက ပထမ ဆံုးကား၀ယ္ဖို႔ တတ္ႏိုင္လာၿပီ။ ဒါ ေကာင္းတဲ့ တိုးတက္မႈပဲ။ ဒါေပမဲ့တျခားအက်ဳိးဆက္ေတြလည္း ရွိ လာတယ္’’ဟု သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ၏ စီးပြားေရးအႀကံေပး ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္က ေျပာၾကား ပါသည္။
ျမန္မာအရပ္သားအစိုးရအ ေနျဖင့္ ဘယ္ေမာင္းညာေမာင္း စနစ္ျပႆာနာကို ရိပ္စားသိရွိေန ေသာ္လည္း လာမည့္ႏွစ္မွာ ေရြး ေကာက္ပြဲရွိေနသည့္အတြက္ တိုင္းျပည္က ကားအမ်ားစုကို လမ္းေပၚမွ ေပ်ာက္ သြားေစတာ မ်ဳိးလည္း မလုပ္ခ်င္ပါ။ သည္ျပ ႆနာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာ ျဖစ္လာသည္မ်ဳိးလည္း မျဖစ္ေစ ခ်င္။ အျခားျပႆနာအမ်ားအ ျပားလည္း တိုင္းျပည္မွာရွိေနေသး သျဖင့္ သည္ျပႆနာကို လတ္တ ေလာမွာ ေျဖရွင္းဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေသး ပါ။ ‘‘ဘယ္ေမာင္းစနစ္ကို ျပန္ သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ယာဥ္တိုက္ မႈေတြေတာ့ ရွိမွာေပါ့ေလ။ ဒါေပ မဲ့ အခုေလာက္ေတာ့ ဆိုးမွာမ ဟုတ္ဘူး’’ဟု ႏိုင္ငံေရးအကဲခတ္ တစ္ဦးက အႀကံျပဳေျပာၾကားပါ သည္။
(The Financial Times သတင္းစာပါေဆာင္းပါးရွင္ Michael Peel ေရးသားေသာ Car Quirk Poses Quandary For Myanmar ေဆာင္းပါးကို ထားထားျမင့္ ဘာ သာျပန္ဆိုသည္။)
7Day DAILY
No comments:
Post a Comment