Tuesday, 1 July 2014

ဦးပိန္တံတား တိုင္ေခါင္းမ်ားအတြင္း ေဆးလိပ္မီး ပစ္ထည့္မႈေၾကာင့္ ကၽြန္းတိုင္(၃)လံုး မီးေလာင္

Photo: ဦးပိန္တံတား တိုင္ေခါင္းမ်ားအတြင္း ေဆးလိပ္မီး ပစ္ထည့္မႈေၾကာင့္ ကၽြန္းတိုင္(၃)လံုး မီးေလာင္
Tuesday, July 1, 2014 

 ေတာင္သမန္အင္းရွိ ဦးပိန္တံတားႀကီးတြင္ တိုင္ေခါင္းမ်ား အတြင္း ေဆးလိပ္မီး ပစ္ထည့္မႈ မ်ားေၾကာင့္ ယခုဇြန္လ အတြင္း ေရွးေဟာင္းကၽြန္းတိုင္ သံုးလံုး မီးသင့္ေလာင္ကၽြမ္းမႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း သုေသသနႏွင့္ အမ်ဳိးသား စာၾကည့္တိုက္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

ဦးပိန္ တံတားႀကီး၏ တိုင္အမွတ္ (၄၈) သည္ ဇြန္လ (၄) ရက္ေန႔ ညေန အခ်ိန္တြင္ မီးေလာင္ကၽြမ္း ခဲ့သျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္း ၿငိမ္းသတ္ ခဲ့ရၿပီး ၊ ဇြန္လ (၂၄) ရက္ေန႔တြင္ တိုင္အမွတ္ (၂၇) ႏွင့္ ဇြန္လ (၂၅) ရက္ေန႔တြင္ တိုင္အမွတ္ (၂၅) တို႔တြင္ ေဆးလိပ္မီး ေၾကာင့္ပင္ မီးသင့္ေလာင္ကၽြမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။

ေရွးေဟာင္း ကၽြန္းသစ္တိုင္ မ်ားသည္ ႏွစ္ကာလ ရွည္ၾကာမႈေၾကာင့္ တိုင္ထိပ္ပိုင္း မ်ားတြင္ အေခါင္းေပါက္ မ်ားျဖစ္ေနရာ အဆိုပါ တိုင္အေခါင္းေပါက္ အတြင္း ေဆးလိပ္ မီးပစ္ခ်မႈမွ တစ္ဆင့္ အတြင္းလိႈက္ကာ မီးသင့္မႈ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားျခင္း ျဖစ္သည္။

““ထိန္းသိမ္းသင့္မွန္း သိရက္နဲ႔ ဒီလို လုပ္တယ္ဆိုတာ မသမာတဲ့ လုပ္ရပ္ပါ။ အဖ်က္ လုပ္ရပ္ပါ။ မသမာမႈ ဆိုတာက အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြးမွာ ရွိေနႏိုင္ ပါတယ္။ တံတားႀကီးက သက္တမ္း အားျဖင့္ေရာ၊ သဘာ၀တရား အားျဖင့္ေရာ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ တိုင္အားလံုးကို ေဆးလိပ္တို ထည္႔လို႔ရတဲ့ အေနအထားပါ။ တာ၀န္ရွိသူေတြ၊ ထိန္းသိမ္းေနသူ ေတြကလည္း အခ်ိန္တိုင္း သတိရွိဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း ေရွးေဟာင္း ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႔၊ သတိရွိၾကဖို႔ လိုပါတယ္”” ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း သုေသသနႏွင့္ အမ်ဳိးသား စာၾကည့္တိုက္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက The Messenger Media သို႔ ေျပာသည္။

ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၁၁ ခုႏွစ္၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၈၄၉ ခုႏွစ္ ပုဂံမင္း လက္ထက္တြင္ အင္း၀နန္းေတာ္ရွိ အေဆာက္အအုံ မ်ားကို ၿဖိဳဖ်က္ရာမွ ရရွိ လာေသာ ကၽြန္းတိုင္ မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕စာေရးဦးပိန္ ဦးစီးကာ တည္ေဆာက္ ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ယခု အခါ ႏွစ္ေပါင္း (၁၆၆) ႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။

““ညအခ်ိန္ဆိုရင္ ဦးပိန္တံတား တိုင္ေျခ မွာ လူငယ္ေတြ အရက္ လာေသာက္ၾကတယ္။ အေပ်ာ္ မိန္းကေလးေတြ ေခၚလာၾက တာေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ မူးေနတဲ့သူဟာ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းျဖစ္ျဖစ္ တန္ဖိုးထားမႈ ေလ်ာ့ႏိုင္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းဆိုၿပီး ခ်စ္ရမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြ တိုင္ေျခကို ေျခနဲ႔ ကန္တယ္။ မစင္ စြန္႔တယ္၊ အဲဒီလိုေတြ အထိ ရွိပါ တယ္။ သူတို႔က ေဒသခံေတြ မဟုတ္ဘူး။ တျခားက လူေတြပါ။ အုပ္စုလိုက္ လႈပ္ရွား ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြကို ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ေျဖရွင္းသင့္တယ္””ဟု အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္သမန္ေဒသခံ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္သူ မႏၲေလး စိမ္းေရာင္စို အဖြဲ႕မွ ကိုေမာင္ေမာင္ဦးက ေျပာသည္။

ေတာင္သမန္အင္းႏွင့္ ဦးပိန္တံတား အနီးတစ္၀ိုက္တြင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ အရက္ေသစာ ေသာက္သံုးျခင္း မ်ားကို အမိန္႔ ေၾကာ္ညာစာ သေဘာမ်ဳိး မဟုတ္သည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ကမ္ပိန္းမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း အသိပညာေပး ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းအျပင္ ဥပေဒေၾကာင္း အရပါ ၾကပ္မတ္ ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ၄င္း က အႀကံျပဳ ေျပာသည္။
““အရင္ႏွစ္ေတြကဆို တိုင္ေခါင္း ေတြထဲ ကြန္ဒံုးေတြ စြန္႔ပစ္ၾကတဲ့အထိ မိုက္႐ိုင္းၾကတာ။ ေျပာလြန္းလို႔။ အာေပါက္ေအာင္ ေအာ္လြန္း ေျပာလြန္းလို႔ ဒါမ်ဳိးေတြ မရွိေတာ့ဘဲ နည္းသြားတာပါ”” ဟု ကိုေမာင္ေမာင္ဦးက ဆက္ေျပာသည္။

ေတာင္သမန္အင္း အတြင္းရွိ ကမၻာေက်ာ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ဇရပ္အခန္း တိုင္မ်ား အပါအ၀င္ ကၽြန္းတိုင္ေပါင္း (၁၀၈၆) တိုင္ရွိၿပီး အရွည္ (၃၉၆၇) ေပ၊ အခန္္းေပါင္း (၄၄၇) ခန္းရွိကာ ကမၻာ႔အရွည္လ်ားဆံုး ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ကၽြန္းသစ္တံတား အျဖစ္ မွတ္တမ္း၀င္သည္။

Messenger News Journal
ေတာင္သမန္အင္းရွိ ဦးပိန္တံတားႀကီးတြင္ တိုင္ေခါင္းမ်ား အတြင္း ေဆးလိပ္မီး ပစ္ထည့္မႈ မ်ားေၾကာင့္ ယခုဇြန္လ အတြင္း ေရွးေဟာင္းကၽြန္းတိုင္ သံုးလံုး မီးသင့္ေလာင္ကၽြမ္းမႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း သုေသသနႏွင့္ အမ်ဳိးသား စာၾကည့္တိုက္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

ဦးပိန္ တံတားႀကီး၏ တိုင္အမွတ္ (၄၈) သည္ ဇြန္လ (၄) ရက္ေန႔ ညေန အခ်ိန္တြင္ မီးေလာင္ကၽြမ္း ခဲ့သျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္း ၿငိမ္းသတ္ ခဲ့ရၿပီး ၊ ဇြန္လ (၂၄) ရက္ေန႔တြင္ တိုင္အမွတ္ (၂၇) ႏွင့္ ဇြန္လ (၂၅) ရက္ေန႔တြင္ တိုင္အမွတ္ (၂၅) တို႔တြင္ ေဆးလိပ္မီး ေၾကာင့္ပင္ မီးသင့္ေလာင္ကၽြမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။

ေရွးေဟာင္း ကၽြန္းသစ္တိုင္ မ်ားသည္ ႏွစ္ကာလ ရွည္ၾကာမႈေၾကာင့္ တိုင္ထိပ္ပိုင္း မ်ားတြင္ အေခါင္းေပါက္ မ်ားျဖစ္ေနရာ အဆိုပါ တိုင္အေခါင္းေပါက္ အတြင္း ေဆးလိပ္ မီးပစ္ခ်မႈမွ တစ္ဆင့္ အတြင္းလိႈက္ကာ မီးသင့္မႈ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားျခင္း ျဖစ္သည္။

““ထိန္းသိမ္းသင့္မွန္း သိရက္နဲ႔ ဒီလို လုပ္တယ္ဆိုတာ မသမာတဲ့ လုပ္ရပ္ပါ။ အဖ်က္ လုပ္ရပ္ပါ။ မသမာမႈ ဆိုတာက အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြးမွာ ရွိေနႏိုင္ ပါတယ္။ တံတားႀကီးက သက္တမ္း အားျဖင့္ေရာ၊ သဘာ၀တရား အားျဖင့္ေရာ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ တိုင္အားလံုးကို ေဆးလိပ္တို ထည္႔လို႔ရတဲ့ အေနအထားပါ။ တာ၀န္ရွိသူေတြ၊ ထိန္းသိမ္းေနသူ ေတြကလည္း အခ်ိန္တိုင္း သတိရွိဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း ေရွးေဟာင္း ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႔၊ သတိရွိၾကဖို႔ လိုပါတယ္”” ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း သုေသသနႏွင့္ အမ်ဳိးသား စာၾကည့္တိုက္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက The Messenger Media သို႔ ေျပာသည္။

ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၁၁ ခုႏွစ္၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၈၄၉ ခုႏွစ္ ပုဂံမင္း လက္ထက္တြင္ အင္း၀နန္းေတာ္ရွိ အေဆာက္အအုံ မ်ားကို ၿဖိဳဖ်က္ရာမွ ရရွိ လာေသာ ကၽြန္းတိုင္ မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕စာေရးဦးပိန္ ဦးစီးကာ တည္ေဆာက္ ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ယခု အခါ ႏွစ္ေပါင္း (၁၆၆) ႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။

““ညအခ်ိန္ဆိုရင္ ဦးပိန္တံတား တိုင္ေျခ မွာ လူငယ္ေတြ အရက္ လာေသာက္ၾကတယ္။ အေပ်ာ္ မိန္းကေလးေတြ ေခၚလာၾက တာေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ မူးေနတဲ့သူဟာ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းျဖစ္ျဖစ္ တန္ဖိုးထားမႈ ေလ်ာ့ႏိုင္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းဆိုၿပီး ခ်စ္ရမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြ တိုင္ေျခကို ေျခနဲ႔ ကန္တယ္။ မစင္ စြန္႔တယ္၊ အဲဒီလိုေတြ အထိ ရွိပါ တယ္။ သူတို႔က ေဒသခံေတြ မဟုတ္ဘူး။ တျခားက လူေတြပါ။ အုပ္စုလိုက္ လႈပ္ရွား ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြကို ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ေျဖရွင္းသင့္တယ္””ဟု အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္သမန္ေဒသခံ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္သူ မႏၲေလး စိမ္းေရာင္စို အဖြဲ႕မွ ကိုေမာင္ေမာင္ဦးက ေျပာသည္။

ေတာင္သမန္အင္းႏွင့္ ဦးပိန္တံတား အနီးတစ္၀ိုက္တြင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ အရက္ေသစာ ေသာက္ သံုးျခင္း မ်ားကို အမိန္႔ ေၾကာ္ညာစာ သေဘာမ်ဳိး မဟုတ္သည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ကမ္ပိန္း မ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း အသိပညာေပး ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းအျပင္ ဥပေဒေၾကာင္း အရပါ ၾကပ္မတ္ ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ၄င္း က အႀကံျပဳ ေျပာသည္။ 

““အရင္ႏွစ္ေတြကဆို တိုင္ေခါင္း ေတြထဲ ကြန္ဒံုးေတြ စြန္႔ပစ္ၾကတဲ့အထိ မိုက္႐ိုင္းၾကတာ။ ေျပာလြန္းလို႔။ အာေပါက္ေအာင္ ေအာ္လြန္း ေျပာလြန္းလို႔ ဒါမ်ဳိးေတြ မရွိေတာ့ဘဲ နည္းသြားတာပါ”” ဟု ကိုေမာင္ေမာင္ဦး က ဆက္ေျပာသည္။

ေတာင္သမန္အင္း အတြင္းရွိ ကမၻာေက်ာ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ဇရပ္အခန္း တိုင္မ်ား အပါအ၀င္ ကၽြန္းတိုင္ေပါင္း (၁၀၈၆) တိုင္ရွိၿပီး အရွည္ (၃၉၆၇) ေပ၊ အခန္္းေပါင္း (၄၄၇) ခန္းရွိကာ ကမၻာ႔အရွည္ လ်ားဆံုး ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ကၽြန္းသစ္တံတား အျဖစ္ မွတ္တမ္း၀င္သည္။

Messenger News Journal

No comments:

Post a Comment