Monday, 30 September 2013

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လူဦးေရ သံုးသန္းေက်ာ္ ေန႔စဥ္ရထားအသံုးျပဳ သြားလာႏိုင္ရန္ ဂ်ပန္က ကူညီစီစဥ္ေပးမည္

လာမည့္ အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ လူဦးေရ သုံးသန္းေက်ာ္ ေန႔စဥ္ ရထားအသုံးျပဳႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ႏုိင္မည္ဟု ဂ်ပန္မွ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ရထား၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ ယာဥ္လုိင္းက်ပ္တည္းမႈ မ်ားေၾကာင့္ ရထားအသုံးျပဳသူ အေရအတြက္မွာ ေန႔စဥ္ မ်ားျပား လာေနေသာ္လည္း ျဖည့္ဆည္းႏိုင္သည့္ ပမာဏမွာ ရာခုိင္ႏႈန္း အနည္းငယ္ ၀န္းက်င္သာ ရွိေနေသးသည့္ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ရထားစနစ္ကုိ ဂ်ပန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ အဆင့္လုိက္ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ားျပဳလုပ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။"ဂ်ပန္က ဘယ္လုိမွန္းထားလဲဆုိရင္ အခု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားေတြကုိ အသုံးျပဳေနတာက လူဦးေရ တစ္သန္းေက်ာ္ေက်ာ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီအေနအထား ကလည္း လက္ရွိရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရဲ႕ ခရီးသြားလာေရး အတုိင္းအတာမွာ သံုးရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔  ေလးရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္မွာပဲ ရွိေနတယ္။ အဲဒါကုိ ဂ်ပန္က လာမယ့္ ၂၀၃၅ ေလာက္မွာ လူဦးေရ သုံးသန္းသုံးႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ သြားမယ္လုိ႔ သူတုိ႔ဘက္က ခန္႔မွန္းထားတယ္" ဟု ျမန္မာ့မီးရထားအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိး က ေျပာၾကားသည္။လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ရထားကုိ အရွိန္ျမႇင့္တင္ရန္ ရထားလမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ရာႏႈန္းျပည့္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထား၀န္ႀကီးဌာန၊ အစီအစဥ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း လည္း သိရသည္။

၂၀၁၃ မတုိင္မီ ကတည္းက သေဘာတူညီထားခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္း၏စနစ္မ်ားကုိ အဓိ ကထား ျပဳလုပ္ရန္ပါရွိခဲ့သည့္အျပင္ အနာဂတ္စီမံကိန္းမ်ားအရ ျဖတ္လမ္းက်ယ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ထုိ႔ျပင္ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္လမ္း ဒီဇုိင္းကိုအေျချပဳကာ ျပဳျပင္ေရးဆြဲတည္ေဆာက္မႈမ်ား ပါ၀င္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။၎အျပင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ Main Plan အရ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းအထိ ေဖာက္လုပ္မည္ ဟု ပါရိွေၾကာင္း မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴး ဦး၀င္းေနာင္က ေျပာၾကားထားသည္။ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ပတ္ ရထားလမ္းႏွင့္ ေနာင္လာ မည့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ အတုိးႏႈန္းသက္သာေသာ ေခ်းေငြမ်ားကုိလည္း ထုတ္ေပး သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ ေျပး ဆြဲေနေသာ ၿမဳိ႕ပတ္ရထားလုိင္းေပါင္း ၂၁ လုိင္းရွိၿပီး ငါးမိနစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ထြက္ရွိေနၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ ေခါက္ေရ ၂၀၀ တြင္ လူဦးေရ တစ္သိန္းေက်ာ္မွာ အသုံးျပဳေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment