သီရီလကၤာအစုိးရအဖြဲ ့ ႏွင့္ ပညာေရးေလာကၾကားတြင္ တင္းမာမူမ်ားတုိးျမင့္ေပၚေပါက္လ ာသျဖင့္
ႏိုင္ငံ တြင္းရိွ တကၠသုိလ္အားလံုးနီးပါးကုိ အကန္ ့အကသတ္မရိွ ပိတ္ထားရန္
အစုိးရအဖြဲ ့က အမိန္ ့ေပးထားေၾကာင္း BBC သတင္းတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။
ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ အစုိးရအဖြဲ ့၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္မူမ်ားျပဳလုပ္ေနျခင္းႏွင့္ ဘ႑ေငြသံုးစြဲမူနည္းပါးမႈ အေပၚ မေက်နပ္ေသာၾကာင့္ ပညာေရးအသုိင္းအ၀ုိင္းက ႏွစ္လၾကာ ဆႏၵျပမူမ်ားျပဳလုပ္လ်က္ရိွသည္။
တကၠသုိလ္နယ္ပယ္ကုိ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စစ္ေရးၾသဇာလြမ္းမိုးမူရိွေအာင္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းကုိရပ္ဆုိင္းေပးရ န္၊
တကၠသုိလ္အၾကီးအကဲမ်ားကုိ ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားအား ခန္
့အပ္ေနမူကုိလည္း ရပ္ဆုိင္း ေပးရန္ ပညာေရးသမဂၢအဖြဲ ့ကေတာင္းဆုိထားသည္။
သုိ ့ေသာ္လည္း ပညာေရးသမဂၢမ်ားသည္ ႏို္င္ငံေရးမတည္ျငိမ္မူျဖစ္ေအာင ္ဖန္တီးျပီး
အစုိးရအဖြဲ ့ ကုိ ျဖတ္ခ် ႏုိင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း
အဆင့္ျမင့္ပညာေရး၀န္ၾကီး ဒစ္ဆာနာယာကီ ကစြပ္ စြဲေျပာၾကားသည္။
ယင္းစြပ္စြဲေျပာဆုိမႈမ်ားႏွင့္ပ တ္သက္၍ ပညေရးသမဂၢေျပာေရးဆုိင္ခြင့္ရွိသ ူတစ္ဦးက
“အစုိးရအဖြဲ ရဲ ့စြပ္စြဲေျပာၾကားခ်က္ေတြဟာ မွန္ကန္ျခင္းမရိွပါဘူး။
ကၽြႏု္ပ္တုိ ့ဟာ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ခုကုိပဲ ကိုယ္စား ျပဳတာမဟုတ္ဘဲ
အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္ေနတာျဖစ္တယ္ ” ဟု တုံ႔ျပန္ေျပာဆုိသည္။
တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားအားလံုး ႏွစ္ပတ္ၾကာ စစ္ေရးေလ့က်င့္မူသင္တန္းတတ္ေရာက ္ေရး
ႏွင့္ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန၏ လံုျခံဳေရးကုမၸဏီမ်ားကုိ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္
ငွားရမ္းအသံုးျပဳေရး အစရွိသည့္ အစုိးရအဖြဲ ့၏ အမိန္႔မ်ားကုိလည္း ပညာေရးေလာက
ကေက်နပ္ျခင္းမရိွေပ။
သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ ၁၉၇၀ ႏွင့္ ၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ သီရီလကၤာေက်ာင္းသားလူပ္ရွားမူမ် ားမွတစ္ဆင့္ ဆင္းဟာလီအံုၾကြမူမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သလုိ တမီးလ္လြတ္ေျမာက္ေရးလက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရး မ်ားလည္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ အစုိးရအဖြဲ ့၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္မူမ်ားျပဳလုပ္ေနျခင္းႏွင့္ ဘ႑ေငြသံုးစြဲမူနည္းပါးမႈ အေပၚ မေက်နပ္ေသာၾကာင့္ ပညာေရးအသုိင္းအ၀ုိင္းက ႏွစ္လၾကာ ဆႏၵျပမူမ်ားျပဳလုပ္လ်က္ရိွသည္။
တကၠသုိလ္နယ္ပယ္ကုိ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စစ္ေရးၾသဇာလြမ္းမိုးမူရိွေအာင္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းကုိရပ္ဆုိင္းေပးရ
သုိ ့ေသာ္လည္း ပညာေရးသမဂၢမ်ားသည္ ႏို္င္ငံေရးမတည္ျငိမ္မူျဖစ္ေအာင
ယင္းစြပ္စြဲေျပာဆုိမႈမ်ားႏွင့္ပ
တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားအားလံုး ႏွစ္ပတ္ၾကာ စစ္ေရးေလ့က်င့္မူသင္တန္းတတ္ေရာက
သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ ၁၉၇၀ ႏွင့္ ၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ သီရီလကၤာေက်ာင္းသားလူပ္ရွားမူမ်
No comments:
Post a Comment