အစၥလာမ္မစ္ႏုိင္ငံေတာ္ (အိုင္အက္စ္) စစ္ေသြးႂကြမ်ားကို တိုက္ခုိက္ေနသည့္ စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ အေမရိကန္၏ နာမည္ေက်ာ္ A-10 ေျမျပင္စစ္ဆင္ေရး ဗံုးႀကဲတုိက္ေလယာဥ္မ်ားကို အနားေပးမည့္ကာလ ေ႐ႊ႕ဆိုင္းသြားဖြယ္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
အေမရိကန္၏ စစ္ဦးစီးဌာန ဒုတိယအႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေဒးဗစ္ဂိုးလ္ဖိန္းက တာဝန္ထမ္းမႈသက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္သြားၿပီျဖစ္သည့္ A-10 မ်ားကို အနားေပးသြားရန္ အစီအစဥ္ရွိေသာ္လည္း အုိင္အက္စ္တို႔ကို ေခ်မႈန္းေနသည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ အဆိုပါ ေလယာဥ္မ်ားက လက္သံေျပာင္ေျပာင္ ပါဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ အစီအစဥ္ကို ဆုိင္းငံ့ရဖြယ္ ရွိေနေၾကာင္း အတည္ျပဳေျပာၾကားခဲ့သည္။ A-10 မ်ားသည္ အေမရိကန္ေလတပ္တြင္ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္က စတင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ထိုကာလမ်ား အေတာအတြင္း အေမရိကန္၏ အေကာင္းဆံုး ေျမျပင္ထိုးစစ္ဆင္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရသည္။
အေမရိကန္ေလတပ္သည္ Thunderbolt၊ Warthog၊ Tankbuster၊ Tank Killer အစရွိသည့္ ခ်စ္စႏုိးအမည္မ်ားျဖင့္ လူသိမ်ားသည့္ A-10 မ်ား ေနရာတြင္ F-35 မ်ားျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း အစားထုိးသြားရန္ လ်ာထားေသာ္လည္း အဆိုပါ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေလယာဥ္မ်ားသည္ တိုက္ပြဲဝင္အဆင့္ စမ္းသပ္မႈမ်ား မလုပ္ေဆာင္ရေသးေခ်။ A-10 မ်ားကမူ အီရတ္၊ အာဖဂန္နစၥတန္စစ္ပြဲမ်ားအျပင္ အိုင္အက္စ္တုိ႔ကို ဆီးရီးယားတြင္ ေခ်မႈန္းေနသည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ား၌လည္း စြမ္းရည္ေကာင္းမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံထားၿပီး ျဖစ္သည္။
“A-10 ေတြကို အနားေပးမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အုိင္အက္စ္အုိင္အယ္လ္ (အိုင္အက္စ္တုိ႔၏ အမည္ေဟာင္း) အေရးက ဦးစားေပးစဥ္းစားရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္လာတယ္” ဟု ဂိုးလ္ဖိန္းက ဝန္ခံခဲ့သည္။ အေမရိကန္၏ ပင္တဂြန္စစ္ဌာနခ်ဳပ္သည္ အနာဂတ္ကာလ စစ္ေရးအသံုးစရိတ္တြင္ A-10 မ်ားအတြက္ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈကုန္က်ေငြမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်သြားရန္ ဆႏၵရွိေနၿပီး ေလယာဥ္မ်ား အနားေပးရန္ကိစၥကို ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ လႊတ္ေတာ္၌ တင္ျပသြားရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္။
“A-10 ေတြကို ၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္မတုိင္ခင္ အနားေပးသြားခ်င္တဲ့ ေလတပ္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ A-10 တိုက္ေလယာဥ္အုပ္စုေတြဟာ အခုေလာေလာဆယ္ အုိင္အက္စ္ကို ရင္ဆိုင္တိုက္ခုိက္ေနတယ္။ အေ႐ွ႕ဥေရာပမွာ ႐ုရွားရဲ႕ဩဇာလႊမ္းမိုးမႈကို ဆန္႔က်င္ဟန္႔တားရာမွာလည္း အေရးပါေနဆဲ ျဖစ္တယ္။ ကမာၻ႕ေရးရာအ႐ႈပ္အေထြးေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲေနခ်ိန္မွာ အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုး အနီးကပ္ေျမျပင္ပစ္ကူ တိုက္ေလယာဥ္အားလံုးကို အနားေပးလုိက္လုိ႔ေတာ့ မရေသးျပန္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ A-10 ေတြ ေနရာမွာ အစားထိုးဖုိ႔ အခုိင္အမာ အေျဖမရွိေသးခင္မွာေပါ့” ဟု အရီဇိုးနားလႊတ္ေတာ္အမတ္ ဂၽြန္မက္ကိန္းက မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။
F-35 မ်ားသည္ ေဝဟင္ႏွင့္ေျမျပင္တိုက္ပြဲမ်ားအတြက္ ဘက္စံုအသံုးျပဳႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ထားသည့္ ပဉၥမမ်ိဳးဆက္ ကိုယ္ေပ်ာက္တုိက္ေလယာဥ္မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိကာလတြင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္
ျမႇင့္တင္မြမ္းမံေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ A-10 ကမူ F-35 ကဲ့သို႔ ဘက္စံုသံုး တုိက္ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အလြန္ကြာျခားၿပီး ေလတပ္က အနီးကပ္ေျမျပင္ပစ္ကူေပးမႈမ်ားအတြက္ အထူးသီးသန္႔တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
A-10 မ်ားသည္ ပစ္မွတ္ေနရာတစ္ခုတြင္ အလြန္အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ပတ္ခ်ာလွည့္ပ်ံသန္းေနႏုိင္ၿပီး အနိမ့္ပိုင္းတြင္ အလြန္ေႏွးေကြးသည့္ ျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္လည္း ရွိသည္။ အကယ္၍ ေျမျပင္တပ္ဖြဲ႕မ်ားက ရန္သူႏွင့္ အလြန္နီးကပ္စြာ ရွိေနၿပီး ဗံုးႀကဲေလယာဥ္မ်ားက ေလေၾကာင္းပစ္ကူေပးရန္ အခက္ေတြ႕ေနသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ A-10 မ်ားက အေကာင္းဆံုး ၾကားဝင္အေျဖထုတ္ေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ A-10 မ်ားကို အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ အနီးကပ္ေျမျပင္တုိက္ပြဲမ်ားတြင္ မိမိဘက္သားခ်င္း မွားပစ္ၿပီး အေသအေပ်ာက္ ျဖစ္ေပၚႏုိင္ေျခကို အလြန္ထင္ရွားစြာ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ခဲ့သည္။
A-10 မ်ားကို ကိုယ္ထည္ႀကံ႕ခုိင္မႈႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီမႈတို႔အတြက္ အဓိကထားတည္ေဆာက္ထားၿပီး ရာသီဥတုမေရြး၊ ေျမျပင္အေနအထားမေရြး ပ်ံသန္းႏုိင္သည္။ အဆိုပါေလယာဥ္မ်ား၏ ေ႐ွ႕တည့္တည့္တြင္ အလြန္အားေကာင္းသည့္ 30mm စက္အေျမာက္တစ္လက္ တပ္ဆင္ထား တစ္မိနစ္လွ်င္ ယူေရနီယမ္က်ည္ဆန္ ၃၉၀၀ ထိ ပစ္လႊတ္ႏုိင္စြမ္းရွိသည္။ အဆိုပါက်ည္ဆန္မ်ားသည္ တင့္ကားကိုယ္ထည္မ်ား ေပါက္ၿပဲထြက္သြားသည္အထိ ဖ်က္ဆီးအားေကာင္းသည္။ ထို႔အျပင္ ေပါင္ ၂၅၀ အိုင္းရြန္းဗံုးမ်ားကိုပါ ႀကဲခ်ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ A-10 မ်ားတြင္ Zuni ဒံုးက်ည္မ်ား၊ AGM-65D Maverick ေျမျပင္ပစ္ ဒံုးက်ည္မ်ားလည္း တပ္ဆင္ထားႏိုင္သည္။
A-10 မ်ား၏ ကိုယ္ထည္ကို အလြန္မာေက်ာႀကံ႕ခုိင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထားရာ ေျမျပင္မွ အျပင္းအထန္ တံု႔ျပန္ပစ္ခတ္ေနမႈမ်ားကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံၿပီး ပစ္မွတ္ေနရာတြင္ ပတ္ခ်ာလွည့္ဝဲပ်ံကာ ပစ္မွတ္မ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္း ေခ်မႈန္းႏုိင္စြမ္း ရွိသည္။ ေလယာဥ္ကိုယ္ထဲကို ေပါင္ခ်ိန္ ၁၂၀၀ အေလးခ်ိန္ရွိသည့္ တိုက္ေတနီယမ္ အကာအကြယ္မ်ားျဖင့္ ဖံုးကြယ္ထားေသာေၾကာင့္ အႀကီးစားေလယာဥ္ပစ္လက္နက္မ်ားမွအပ မည္သို႔ေသာ တိုက္ခုိက္မႈကိုမဆို ခံႏုိင္စြမ္း ရွိသည္။
A-10 မ်ား၏ ဒီဇိုင္းတည္ေဆာက္ပံုသည္ မာေက်ာမႈကို အသားေပးထားရာ အင္ဂ်င္တစ္လံုး ပ်က္စီးသြားလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ေလယာဥ္ေနာက္ၿမီး၊ ေလယာဥ္ေတာင္ပံတစ္ျခမ္း ဆံုး႐ံႈးသြားလွ်င္ပင္ အေျခစိုက္စခန္းထိ ပ်ံသန္းလာႏုိင္စြမ္း ရွိသည္။ ကိုယ္ထည္တြင္ ေလးလံလွသည့္ အကာအကြယ္မ်ား တပ္ဆင္ထားသျဖင့္ A-10 မ်ားသည္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္မားစြာ ပ်ံသန္းႏုိင္စြမ္းမူ မရွိေခ်။ အျမင့္ဆံုးျမန္ႏႈန္းသည္ တစ္နာရီ မိုင္ ၄၀၀ မွ်သာ ျဖစ္သည္။ A-10 တစ္စီးသည္ ေျမျပင္အထက္ ေပ ၃၀ မွ်အကြာထိ နိမ့္ဆင္းၿပီး တစ္နာရီ မိုင္ ၁၅၀ ႏႈန္းျဖင့္ ထိန္းထားကာ ပစ္မွတ္မ်ားကို တိုက္ခုိက္ဖ်က္ဆီးႏုိင္သည္။
ႏိုဝင္ဘာလက ဆင္ႏႊဲခဲ့သည့္ Tidal Wave II စစ္ဆင္ေရးသည္ အိုင္အက္စ္တုိ႔ကို တိုက္ခုိက္သည့္ သမုိင္းေၾကာင္းတြင္ A-10 မ်ား၏ အခန္းက႑မွာ ေတာက္ပခဲ့ၿပီး AC-130 တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းကာ အုိင္အက္စ္ပိုင္ ေလာင္စာဆီတင္ ထရပ္ကား ၁၁၆ စီးကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ခဲ့သည္။ တစ္ေယာက္စီး၊ အင္ဂ်င္ႏွစ္လံုးတပ္ အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္အစီးေရ ၇၁၆ စီးထိ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး အေမရိကန္ေလတပ္တြင္ လက္ရွိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည္မွာ အစီး ၃၀၀ ေက်ာ္မွ် ရွိသည္။
အေမရိကန္၏ ႐ုပ္အဆိုးဆံုး တိုက္ေလယာဥ္မ်ားဟု ခ်စ္စႏိုးက်ီစားညႊန္းဆိုခံရသည့္ A-10 မ်ားကို ေလတပ္က အဓိကပိုင္ဆိုင္ေသာ္လည္း မရိန္းတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ေျခလ်င္တပ္ဖြဲ႕မ်ားက အထူးခ်စ္ခင္ အားကိုးေလ့ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
Ref: CNN
No comments:
Post a Comment