ပံုအကတ္လိုက္ထဲမွ မိမိလို ခ်င္ေသာ႐ုပ္ပံုေလးတစ္ခု ေခ်ာ ေခ်ာေမာေမာထြက္လာေစရန္ ဓား၊ ကတ္ေၾကး စသည္တို႔ကို အသံုးျပဳ၍ မည္မွ်အားထုတ္ရ ေၾကာင္း လုပ္ဖူးၾကသူတိုင္း သိပါ လိမ့္မည္။ မလိုအပ္သည့္ေဘး သားစကၠဴမ်ားကို ခက္ခက္ခဲခဲ ညႇပ္ထုတ္ပစ္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ ရံမ်ား လက္လြန္ၿပီး ကိုယ္လုိခ်င္ သည့္ ႐ုပ္ပံုအသားကို ညႇပ္မိလွီးမိ လွ်င္ေတာ့ ေတာက္တေခါက္ ေခါက္ျဖင့္ စိတ္ပင္ပန္းစြာခံစားမႈရျပန္သည္။
ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ မဆြဲတတ္ဆြဲတတ္ ဆြဲထားေသာေနဝင္ခ်ိန္ပန္းခ်ီကားက ဒီႏုိင္ငံတြင္ ျပခန္းအတြင္းသို႔ေရာက္သြား ႏုိင္ေသာအခြင့္အေရးရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ပံုစကၠဴထုိင္ညႇပ္ေန သည့္ ကေလးကေတာ့ အမိႈက္ဖြသည္၊ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္သည္ဟူ၍ ေခါင္းေခါက္ခံထိမွာေတာ့က်ိန္းေသပင္။ သို႔ေသာ္ ကမၻာ၏တစ္ဖက္ျခမ္းတြင္ေတာ့ ထုိစာ ရြက္ညႇပ္သည့္ အလုပ္က ေဒၚလာ သန္းႏွင့္ခ်ီဝင္ေငြရွိေသာ လြန္စြာ လက္ဝင္လွသည့္အႏုပညာအျဖစ္ေခတ္စား၍ေနသည္။ ထုိအရာကို Paper Art စာရြက္ညႇပ္ျခင္းအႏုပညာဟုေခၚသည္။
Paper Art ဆိုသည္မွာ စာရြက္မ်ားကို ကတ္ေၾကး၊ ဓား စသည့္တန္ဆာပလာ တို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္ ညႇပ္ထုတ္ျပင္ဆင္ရ ေသာအႏုပညာျဖစ္သည္။ ေအဒီ ၆ ရာစုႏွစ္ေလာက္ကပင္ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံတြင္ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ မ်ားသို႔ေရာက္ရွိပ်ံ႕ႏွံ႔ကာ ခက္ခဲ၍ လက္အဝင္ဆံုးအႏုပညာတစ္ခု အျဖစ္ ေခတ္စားလ်က္ရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္အလွမ္းကြာေသာ အႏုပညာတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာတြင္ လူႀကိဳက္မ်ား ကာဖန္တီးျပဳလုပ္ႏုိင္သူ အႏုပညာရွင္ လည္းနည္းပါးလွသည္။
ကမၻာတစ္ဖက္တြင္ ေခတ္ စားလွေသာ ထုိအႏုပညာတစ္ရပ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ရင္းႏွီးထိေတြ႕ ခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူတစ္ဦး ရွိသည္။
‘‘ကိုယ္ေတြက ဓားကိုင္ အႏုပညာရွင္ေတြေလ’’ဟု အေပါင္းအသင္းအခ်ဳိ႕က ဓားမွာဘုရင္ ေထြးေအာင္လြင္ဟု အေျပာင္အျပက္ေခၚၾကသည့္ ကိုေထြးေအာင္လြင္က ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ဆို သည္။ ကိုေထြးေအာင္လြင္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႔က ထုိကဲ့သို႔စာရြက္ေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ကိုညႇပ္၍ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ခဲ့သည့္ ကေလးငယ္တစ္ ဦးပင္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး Professional Paper Cut Artist တစ္ဦးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနၿပီျဖစ္သည္။
Paper Art ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာရလွ်င္ ပံုစံသံုးမ်ဳိးရွိၿပီး စာရြက္ကုိ ညႇပ္ထုတ္လွီးျဖတ္သည့္ PaperCutting Art စာရြက္ေလးငါးခု လွီးညႇပ္ၿပီး စာရြက္ခ်င္းထပ္ကာ ပံုေဖာ္ရသည့္ Layer Paper Cut စာရြက္အပိုင္းအစငယ္မ်ားကို ညႇပ္ၿပီးျပန္ကပ္ကာ ပံုေဖာ္ရသည့္ Paper Stick Art ဟူ၍ရွိေၾကာင္း ကိုေထြးေအာင္လြင္က ရွင္းျပ သည္။
Paper Cut Art ကို စကၠဴကိုညႇပ္ၿပီး ပန္းခ်ီဆြဲသည္ဟု လြယ္လြယ္နားလည္ႏိုင္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီထက္ ရင္သပ္႐ႈေမာစရာေကာင္းသည္။ ပန္းခ်ီက စုတ္ျဖင့္ဆြဲသည္။ ၎က ဓားျဖင့္ျဖတ္ရ သည္။ ဟိုး...ေသးေသး အႏုစိတ္လက္ရာအထိ ဆံႏြယ္ဖ်ားမွ ပါးေရတြန္႔သည့္အရာအဆံုးဓားျဖင့္ ျဖတ္ရသည္။ ငယ္စဥ္က ပံုကတ္မ်ားကို ႐ုပ္ပံုထြက္ေအာင္ ညႇပ္ရသည္ႏွင့္ အနီးဆံုးဆင္တူသည္။
Layer Paper Art သည္ စာရြက္အနည္းဆံုး ႏွစ္ရြက္မွေန၍ ထပ္၍ေရးဆြဲရသည္။ စာရြက္ တစ္ရြက္ခ်င္းစီကို လွီးျဖတ္ညႇပ္ ၿပီး အေရာင္ကြဲေသာစာရြက္ မ်ားကိုထပ္ၾကည့္ပါက ကာလာ မတူေပါင္းစပ္ထားေသာ ႐ုပ္ပံု တစ္ခုထြက္လာမည္ျဖစ္သည္။
Paper Stick Art မွာလိုခ်င္ ေသာပံုႏွင့္ အေရာင္မ်ားကို စာ ရြက္တစ္ခုခ်င္းဆီမွ ျပန္လည္ညႇပ္ ယူ၍ ေကာ္ႏွင့္ျပန္ကပ္ျခင္းျဖင့္ ႐ုပ္ပံုေဖာ္ျခင္းျဖစ္သည္။ လူတစ္ ေယာက္၏ ဆံပင္ကိုပံုေဖာ္ရန္ အစေလးမ်ားစြာေပါင္း ေထာင္ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီ ျပန္ကပ္ရန္လိုအပ္ သည္။
ကိုေထြးေအာင္လြင္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ Paper Art ဆို သည့္အႏုပညာကို ပထမဆံုး စတင္မိတ္ဆက္ေပးသူျဖစ္ၿပီး ပန္းခ်ီပညာမွလြဲ၍ အျခားအရာ မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ေလ့လာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဟန္းမိတ္ကတ္ေလးမ်ား၊ လက္ ေဆာင္ပစၥည္းေလးမ်ားကိုျပဳလုပ္ ရန္ ဝါသနာထံုခဲ့ၿပီး ႀကီးမားသည့္ အႏုပညာဗီဇေၾကာင့္ အိမ္ႏွင့္ အတိုက္အခံအၿမဲျဖစ္သူတစ္ဦး ပင္။
ငယ္စဥ္က ပန္းခ်ီဆြဲလွ်င္ ထမင္းငတ္မည္ဟု မိဘကေျပာ ဆိုဆံုးမၿပီး လက္ဝါးျဖန္႔ အ႐ိုက္ခံ ရသည္ကို လက္ရွိအခ်ိန္ထိမွတ္မိ ေသးေၾကာင္း သူကဆိုသည္။
စာရြက္ညႇပ္ၿပီးပံုေဖာ္သည္ က ဘာအႏုပညာေျမာက္သလဲဟု ေစာဒကတက္ခ်င္သူမ်ား၊ ထမင္း ငတ္မည္ဟု ေဝဖန္ခဲ့သူမ်ားကို ကိုေထြးေအာင္လြင္၏ Paper Art လက္ရာမ်ားက ႐ိုက္ခ်ဳိးပစ္ႏိုင္ခဲ့ သည္။ သူ႔ Paper Art မ်ားတြင္ သူ၏ပါရမီႏွင့္ စိတ္ရွည္ႏိုင္မႈကို ေတြ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက စာရြက္ မ်ားကိုညႇပ္ျဖတ္ၿပီး ဟန္းမိတ္ ပို႔စကတ္ေလးမ်ား၊ စာအိတ္မ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး Paper Art ကို စတင္စိတ္ဝင္စားလာကာ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ေလာက္မွစ၍ ေလ့လာျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ငယ္စဥ္ ကေတာ့ အဆိုေတာ္၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားပိုးဝင္လြန္း၍ အိမ္ႏွင့္ ကေတာက္ကဆအၿမဲျဖစ္ရသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ Paper Art ကို အစလုပ္မိရာမွ ဝါသနာထံုၿပီးထုိအလုပ္ကိုပင္တစ္စိုက္မတ္မတ္လုပ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ကိုေထြး ေအာင္လြင္သည္ ကြန္ပ်ဴတာအင္ ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ကို ႏိုင္ငံျခားမွရရွိ ထားသူျဖစ္ၿပီး Paper Art လုပ္ရန္ေဆာ့ဖ္ဝဲအင္ဂ်င္နီယာအလုပ္မွ ထြက္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၂၀၁၄တြင္ ပန္းခ်ီပညာရွင္ ဝင္းေဖျမင့္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုၿပီး ပန္းခ်ီပညာကို အေျခခံက်က်သင္ယူခဲ့ရာမွ နားလည္ခဲ့သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။
Paper Art မ်ားျပဳလုပ္ရင္း လူမႈကြန္ရက္ကလည္း သူ႔ကို အမ်ားႀကီးအက်ဳိးျပဳခဲ့သည္။ အင္တာနက္မွ Paper Art လုပ္ သည့္ဗီဒီယုိမ်ားကိုေလ့လာရင္း ေဝဖန္အႀကံျပဳမႈမ်ားကိုလည္း အင္တာနက္မွတစ္ဆင့္ သူရခဲ့ သည္။
တစ္ေန႔တြင္ ကမၻာ့အေတာ္ ဆံုး Paper Cut Artist တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ ဂ်ပန္လူမ်ဳိး Nhho Koko Jima ၏ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္တြင္ သူျပဳလုပ္ထားသည့္ Paper Art လက္ရာမ်ားကို သြား သြားျပသၿပီး အႀကံေတာင္းခံေလ့ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ Nhho Koko Jima က သူ႔လက္ရာမ်ားကို အဆင့္အတန္းမီေသာ Paper Art မ်ားအျဖစ္ မသတ္မွတ္ခဲ့ေပ။ ‘‘ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းေဒါသထြက္ သြားတယ္ဗ်။ ကြၽန္ေတာ့္လက္ရာ ေတြကို သူက Paper Art မဟုတ္ ဘူးလို႔ေျပာခဲ့တာ။ ကြၽန္ေတာ္ ခံျပင္းၿပီး အရင္ကထက္ပိုႀကိဳးစား တယ္’’
တစ္ေန႔တြင္ေတာ့ သူျပဳလုပ္ ထားသည့္ ကႏုတ္ပန္းႏြယ္ဘီလူး လက္ရာ Paper Art ကို Nhho Koko Jima က အံ့ၾသတႀကီးခ်ီး က်ဴးခဲ့သည္ဟု ကိုေထြးေအာင္ လြင္ကဆိုသည္။ ၿပီးေနာက္ ကမၻာအေတာ္ဆံုး Paper Cut Artist တစ္ဦးက သူ႔လက္ရာကို ေရာင္းခ်ရန္ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္ဟု သူကဆက္၍ေျပာ သည္။ ‘‘ကြၽန္ေတာ့္ ဘီလူးလက္ ရာ Paper Art ကို ေဒၚလာတစ္ ေသာင္းနဲ႔ေရာင္းဖို႔ သူေစ်းသတ္ မွတ္ေပးတာဗ်’’။ တကယ္တမ္း ေတာ့ ထုိအ႐ုပ္ကို ေငြခုနစ္သိန္း ျဖင့္ ကိုေထြးေအာင္လြင္ေရာင္းခ် ခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံတကာတြင္ Paper Art ပညာရွင္မ်ားက Paper Art လုပ္ ရန္ ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ဳိးစံု ကုိ အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း ကိုေထြးေအာင္လြင္ကေတာ့ ဓား တစ္ေခ်ာင္းကိုသာ အသံုးျပဳသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း သူ႔နာမည္ေျပာင္က ဓားမွာဘုရင္ေထြးေအာင္လြင္ ဟူ၍။
‘‘ဓားကိုင္ရတာကို စုတ္တံ ကိုင္ရတာထက္ ပိုသေဘာက် သြားတယ္ဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ ပံုတစ္ပံု ကို ဓားနဲ႔ဆြဲတာက စုတ္တံနဲ႔ဆြဲ တာထက္ ပိုလွလိမ့္မယ္’’ဟု ဆိုပါသည္။ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ ေယာက္တြင္ ေဆးစက္က်ရာ အ႐ုပ္ထင္ႏုိင္သည့္ ျပဳျပင္ႏိုင္စြမ္း ရွိေသာ္လည္း Paper Artist အတြက္ေတာ့ ဓားခ်က္တိုင္းက အေရးႀကီးသည္ ဓားခ်က္မွားလွ်င္ မည္မွ်ပင္ ေကာင္းေနပါေစ တစ္ ခုလံုးလႊင့္ပစ္ရသည္။
Paper Art လုပ္ရန္ သီးသန္႔ စကၠဴမ်ဳိးကို အသံုးျပဳရၿပီး ထုိစကၠဴ မွာ ၂ေပပတ္လည္လွ်င္ ၃,၀၀၀ က်ပ္တန္ဖိုးရွိကာ ႏိုင္ငံျခားမွ တကူးတကမွာရသည္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ စကၠဴက အခ်ိန္ၾကာၾကာအထားခံ ၿပီး မိႈမတက္၊ ဓားႏွင့္ျဖတ္လွ်င္ မဖြာတတ္၍ အဆင္ေျပသည္ဟု ၎ကေျပာသည္။
ယခင္ကေတာ့ သာမန္စတိုး ဆိုင္တြင္ဝယ္ယူႏိုင္သည့္ တ႐ုတ္ ဓားမ်ားျဖင့္ လွီးျဖတ္ခဲ့ရၿပီး ယခု ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွမိတ္ေဆြမ်ားပို႔ ေပးသည့္ ဓားအေကာင္းစားသံုး၍ လွီးျဖတ္ေရးဆြဲေနၿပီျဖစ္သည္။
ကိုေထြးေအာင္လြင္က သူ႔ Paper Art မ်ားကိုေရာင္းခ်ေလ့ ရွိေသာ္လည္း စီးပြားျဖစ္ဆိုသည္ ထက္ အဆုိပါအႏုပညာကို လူပို သိလာရန္ရည္ရြယ္သည္။ Paper Art တစ္ခုလွ်င္ တစ္ေသာင္းခြဲမွ ေန၍ အမ်ားဆံုး ၁၀ သိန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ဖူးေၾကာင္း သူကေျပာ သည္။ ထုိ႔ျပင္ နီေပါငလ်င္၊ တိရစၧာန္ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ေရေဘးမ်ား တြင္လည္း Paper Art မ်ားကို လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ျပပြဲကို ၂၀၁၄ တြင္တစ္ႀကိမ္ ျပဳ လုပ္ခဲ့ဖူးၿပီး ၂၀၁၆ တြင္လည္း ျပပြဲတစ္ႀကိမ္ ထပ္လုပ္မည္ဟု သူကဆိုသည္။
ဓားျဖင့္လွီးျဖတ္ေရးဆြဲေသာ သူ႔လက္ရာမ်ားတြင္ ပံုစံအစံုပါ သည္။ ပံုတူ႐ုပ္မွစ၍ nude ပံု၊ တိရစၧာန္ပံု၊ ဘုရားပံု၊ ေျမပံု စသျဖင့္ဆြဲလို႔ရသမွ်ပံု အကုန္သူ PaperArt လုပ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီသည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားေသာ္လည္း သူ႔ လက္ရာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္း ေကာင္း စီးပြားေရးအရရပ္တည္ဖို႔ ခက္ခဲေနဆဲပင္။
‘‘စီးပြားေရးအရ မရပ္တည္ ႏိုင္လည္း ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့ အလုပ္ေလးေတြလုပ္ေနရတာ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ ဒီႏိုင္ငံက လူေတြ အႏုပညာကိုခံစားႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ အဆင္မေျပၾက ေသးဘူးဗ်’’ဟု ၎ကေျပာသည္။ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လႈပ္ရွား ေနရသူမ်ားသည္ အႏုပညာကို သက္သက္က႑တစ္ခုအခ်ိန္ေပး ၍ ခံစားႏိုင္ရန္ မလြယ္ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။
‘‘အစိုးရသစ္လက္ထက္မယ္ ေတာ့ စားဝတ္ေနေရးအဆင္ေျပ တဲ့အခါ လူေတြအႏုပညာကို တန္ဖိုးပိုထားတတ္လာမယ္ထင္ ပါတယ္’’ သူကေတာ့ ယံုၾကည္ရာ ကို အတိုက္အခံျပဳ၍ လုပ္ခဲ့သလုိ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ Paper Art ကို လူအမ်ားလက္ခံရင္းႏွီးလာၿပီး အႏုပညာတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္လာ မည္ဟု သူကဆိုသည္။ ‘‘စနစ္သစ္ ကို စာရြက္ေဖာက္ရင္း ေစာင့္ေန တယ္ေပါ့ဗ်ာ’’
ကမၻာေပၚတြင္ ေစ်းအႀကီး ဆံုး Paper Art မွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ တြင္ရွိၿပီး ေဒၚလာတစ္သန္းတန္ဖုိး ရွိသည္။ အကယ္၍ သင့္ပတ္ဝန္း က်င္တြင္ စကၠဴမ်ားကို ညႇပ္လိုက္ ကပ္လိုက္လုပ္သည့္ ကေလးငယ္ မ်ားေတြ႕လွ်င္ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္သည္ဟု မယူဆဘဲ အႏု ပညာပိုးပါသည္ဟုယူဆၿပီး Paper Art ႏွင့္မိတ္ဆက္ေပးသင့္ ပါသည္။
7 day
No comments:
Post a Comment