Wednesday, 22 July 2015

အခြန္လြတ္တင္သြင္းထားေသာ SSS ကုမၸဏီမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ တင္သြင္းခြင့္စနစ္ျဖင့္ ကုိက္ညီမႈ ရွိ မရွိ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန စိစစ္ေန

ဇူလိုင္ ၉ ရက္က ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ဆိပ္ကမ္းအတြင္း တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားအား စစ္ေဆးေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္ရဲကို) 
အခြန္လြတ္ျဖင့္ တင္သြင္းထားေသာ Super Seven Star(SSS) ကုမၸဏီမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ တင္သြင္းခြင့္  (Semi Knocked Down-SKD) စနစ္ျဖင့္ ကုိက္ညီမႈ ရွိ၊မရွိ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ စိစစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

 Super Seven Star(SSS) ကုမၸဏီမွ တင္သြင္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သည္ တင္သြင္းခြင့္စနစ္ျဖင့္ ကုိက္ညီမႈမရွိေၾကာင္း တုိင္ၾကားခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ဆိပ္ကမ္း၌ ေျမျပင္ခ် စစ္ေဆးမႈတြင္ ပါ၀င္သည့္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြား/ကူး သန္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၊ UMFCCI ၊ ကညနႏွင့္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနတုိ႕ပါ၀င္ေသာ ဌာနဆုိင္ရာ ပူေပါင္းအဖြ႕ဲမ်ား၏ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္အေပၚ မူတည္ကာ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ စိစစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ MIC က SSS ကုမၸဏီကုိ ၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာလမွ စတင္ကာ သုံးႏွစ္အတြင္း အစီးေရ  ၄၅၀၀ တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳသည့္အတြက္  အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ျဖင့္  လုပ္ကုိင္ခြင့္ ခ်ထားေပးလုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။ 

သုိ႕ေသာ္  MIC က ခြင့္ျပဳေပးရာတြင္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံထုတ္ KIA ကားအမ်ဳိးအစားထဲမွ  Optima 1500၊ Sportage 1500၊ Sorento 1500 စီးတုိ႔အား သုံးႏွစ္အတြင္း ထုတ္လုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိသုိ႔ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ရာတြင္လည္း Semi Knocked Down(SKD) စနစ္ (အစိတ္အပုိင္းမ်ား တင္သြင္းၿပီး ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္စနစ္)ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

သုိ႕ေသာ္ SSS ကုမၸဏီက တင္သြင္းခဲ့သည့္ ကားမ်ားမွာ (SKD) စနစ္ျဖင့္ မကုိက္ညီဘဲ အစိတ္အပုိင္းအခ်ဳိ႕ကုိသာ ျဖဳတ္ကာ တင္သြင္းတပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်လ်က္ရွိေၾကာင္း တုိင္ၾကားခ်က္မ်ား ထြက္ေပၚလာမႈေၾကာင့္ ဌာနဆုိင္ရာအဖြဲ႕ စုံစစ္ေဆးမႈ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။

စစ္ေဆးခဲ့မႈအရ SSS ကုမၸဏီမွ တင္သြင္းခဲ့သည့္ ကားမ်ားမွာ ခုံႏွင့္တံခါးမ်ား တစ္ခါတည္း ကားကုိယ္ထည္ျဖင့္ တပ္ဆင္တင္သြင္းျခင္း၊ စတီယာရင္မ်ားအား အၿပီးတပ္ဆင္လာၿပီး တင္သြင္းျခင္း၊ ကားကုိယ္ထည္တြင္ နံပါတ္မ်ား ႐ုိက္ထားျခင္း အပါအ၀င္  (SKD) စနစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္ မညီဘဲ တင္သြင္းလာေၾကာင္း ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။

ယင္းအျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္မွ SSS ကုမၸဏီသုိ႔ တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားေသာ Optima၊ Sportage၊ Sorento  အမ်ဳိးအစား သုံးမ်ဳိးကုိသာ (SKD) စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားေသာ္လည္း ဇူလုိင္ ၉ ရက္က စစ္ေဆးခဲ့သည့္ျဖစ္စဥ္တြင္ Rio  ႏွင့္ Carens အမ်ဳိးအစားကဲ့သုိ႔ေသာ ခြင့္ျပဳေပးထားသည့္ အမ်ဳိးအစားသုံးခုတြင္ မပါ၀င္သည့္ကားမ်ားကုိပါ တင္သြင္းလာေၾကာင္း ဌာနဆုိင္ရာမ်ားမွ ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

ထုိသုိ႔တင္သြင္းလာမႈမွာ SKD စနစ္ျဖင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကားအစီးလုိက္နီးပါး တင္သြင္းသည့္ သေဘာျဖစ္ေနၿပီး ျပည္တြင္း၌ အနည္းငယ္ျပန္ဆင္႐ုံျဖင့္ ကားအစီးလုိက္ အသင့္ေရာင္းႏုိင္သည့္ အေနအထားျဖစ္ေၾကာင္း၊ SKD စနစ္ျဖင့္ မညီေတာ့ဘဲ  CBU စနစ္ (လက္ရွိ ကားတင္သြင္းသည့္စနစ္)ျဖင့္လည္း မကြာေတာ့ေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ရရွိၿပီး တင္သြင္းသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ အခြန္နစ္နာေၾကာင္း CBU စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ ကားမ်ားကုိ ေကာက္ခံသည့္ အခြန္အတုိင္း ေကာက္ခံသင့္သည္ဟု ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ဌာနဆုိင္ရာအခ်ဳိ႕က  သုံးသပ္ထားၾကသည္။

လက္ရွိ SSS ကုမၸဏီမွ တင္သြင္းရာတြင္ SKD ျဖင့္တင္သြင္းခြင့္ရရွိသည့္ ကားမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္ရာခုိင္ႏႈန္း ၄၀ သုိ႔မဟုတ္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀ ႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ လုံး၀ကင္းလြတ္ခြင့္ရသည့္အျပင္ ကညနမွ ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ရာတြင္ လည္း ျပည္ပမွ တင္သြင္းယာဥ္မွတ္ပုံတင္ေၾကးကုိလည္း ေပးေဆာင္ရမႈမရွိဘဲ ကင္းလြတ္ခြင့္ရရွိထားေၾကာင္း  သိရသည္။

ကြဲလြဲတင္သြင္းမႈမ်ား ေတြ႕ရွိေနရသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ရသင့္ရထုိက္သည့္ အခြန္ေငြရရွိမႈမရွိဘဲ အစီးေရ ၄၅၀၀ အားလုံးကုိသာ ယခုအေနအထားတုိင္းသာ ထပ္မံခြင့္ျပဳေပးလုိက္လွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္း ၁၃၀ နီးပါး နစ္နာဆုံး႐ႈံးမည္ျဖစ္သည္။

ွွSSS ကုမၸဏီအား သံုးႏွစ္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္၊ SKD  စနစ္ျဖင့္ ကားထုတ္လုပ္ခြင့္ ခ်ထားေပးခဲ့စဥ္က MIC ဥကၠ႒မွာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း တာ၀န္ယူစဥ္က ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ကြဲလြဲတင္သြင္းေနမႈ ထင္ရွားလ်က္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္ နစ္နာမႈမရွိေစရန္ မေဆာင္ရြက္လွ်င္ မေဆာင္ရြက္သည့္ သက္ဆိုင္ရာေကာ္မရွင္၊ သက္ဆိုင္ရာဌာနတို႔ကပါ ႏုိင္ငံ့ဘ႑ာနစ္နာမႈအတြက္ တာ၀န္ရွိလာမည္ျဖစ္သည္ဟု ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။ 

အမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာ နစ္နာသြားပါက အမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာပစၥည္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၃ ျဖင့္ ၿငိစြန္းႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထားသည္။

ပုဒ္မ ၃ တြင္ “မည္သူမဆို အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းတစ္ခုခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ခုိးမႈ၊ အလြဲသံုးစားျပဳမႈ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ လိမ္လည္မႈက်ဴးလြန္လွ်င္ တစ္သက္တစ္ကြၽန္းဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ၁၀ ေအာက္မနည္းသည့္ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ စီရင္ျခင္းခံရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း စီရင္ျခင္းခံရမည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းအျပင္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာမ်ား နစ္နာေစရန္ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ား ရွိလာပါကလည္း အဂတိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒအရ ၿငိစြန္းႏိုင္သည္ဟုလည္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထားသည္။

အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈဆိုသည္မွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာရွိသူက ရာထူးတာ၀န္ကို အလြဲသံုးစားျပဳ၍ တစ္စံုတစ္ရာကိုျပဳလုပ္ရန္၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပဳလုပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား ဥပေဒႏွင့္အညီ ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးေပးရန္ သို႔မဟုတ္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးကို မမွန္မကန္ ပိတ္ပင္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္သူထံမွ တံစိုးလက္ေဆာင္ကို မိမိအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တျခားသူ တစ္ဦးဦးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊  ေပးျခင္း၊ လက္ခံျခင္း၊ ရယူျခင္း၊ ရယူရန္ အားထုတ္ျခင္း၊ ကမ္းလွမ္းျခင္း၊ ကတိျပဳျခင္း သို႔မဟုတ္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးျခင္းအား တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ျခင္းကို ဆိုသည္” ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထား သည္။

Eleven Media Group 

No comments:

Post a Comment