ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း အေျခခံပညာအဆင့္ သင္ၾကားေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို က်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္း မျပဳရန္ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနက လမ္းညြန္ခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
အေျခခံပညာအဆင့္ သင္ၾကားေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနႏွင့္ မိမိသင္ၾကားေနေသာ အတန္းမွ ေက်ာင္းသားမ်ားကို က်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္း မျပဳရန္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ကိုလည္း က်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္း မျပဳရန္ ညြန္ၾကားလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ထမ္း အခ်ဳိ႕က ဆိုသည္။
“က်ဴရွင္ေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ေပါ့။ ညေက်ာင္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ ဆိုတာလည္း စီစဥ္ေနတယ္လို႔ သိရတယ္” ဟု မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ၿမဳိ႕နယ္ပညာေရးမွဴး တစ္ဦးက The Voice သို႔ ေျပာၾကားသည္။
ေနျပည္ေတာ္ အားကစားေက်း႐ြာတြင္ ဇြန္လ ၂၅ ရက္ႏွင့္ ၂၆ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အေျခခံပညာက႑ အမ်ဳိးသားပညာေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ယင္းသို႔ လမ္းညြန္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ထမ္း အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ေျပာဆိုေနၾကသည္။
အဆိုပါ လမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေအာင္သန္းဦးက “အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္က ခရီးသြားေနတာ။ ဘာေတြေျပာလိုက္လဲ ကြၽန္ေတာ္ အေသးစိတ္ မသိဘူးေပါ့ေနာ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။
ယင္းသို႔ က်ဴရွင္မ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္ အားလပ္ခ်ိန္ နည္းပါးၿပီး အားကစားခ်ိန္ႏွင့္ ျပင္ပစာေပမ်ား ကိုယ္တိုင္ဖတ္႐ႈေလ့လာမႈ အခ်ိန္နည္းပါးလာေၾကာင္း Victoria University College မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေဒါက္တာေနဝင္းႏိုင္က ေျပာၾကားသည္။
“အဲဒီရဲ႕ Side Effects က ဘာလာထိလဲဆိုေတာ့ ကေလးေတြမွာ စိတ္ကူးယဥ္မႈ မရွိေတာ့ဘူး။ Dream ေပ်ာက္သြားတယ္။ အားက်ရမယ့္သူလည္း မရွိဘူး ျဖစ္သြားတယ္” ဟု ေဒါက္တာေနဝင္းႏိုင္က မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ယင္းသို႔ က်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း အခန္း (၁၀) မိဘမ်ား၏ တာဝန္ဝတၱရားႏွင့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား အခန္း ပုဒ္မ (၄၇) တြင္ မိဘ၊ အုပ္ထိန္းသူမ်ား အေနႏွင့္ မိမိကေလးအား တာဝန္ယူ သင္ၾကားေနသည့္ ဆရာမ်ားထံ အခေၾကးေငြႏွင့္ တံစိုးလက္ေဆာင္ေပး၍ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈ မျပဳလုပ္ရန္ ျပ႒ာန္းထားသည္။
ထို႔ျပင္ ယင္းဥပေဒ အခန္း (၁၁) ဆရာမ်ား၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားႏွင့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား အခန္း ပုဒ္မ (၅၅) တြင္ ဆရာမ်ားအေနႏွင့္ မိမိတာဝန္ယူ သင္ၾကားသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားထံမွ အခေၾကးေငြ သို႔မဟုတ္ တံစိုးလက္ေဆာင္ယူ၍ သင္ၾကားျခင္း မျပဳရန္ ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း ယင္းဥပေဒမူၾကမ္းအရ သိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment