အလွဴရွင္ လွဴဒါန္းမႈျပဳခဲ့ၿပီးသမွ် အလွဴပစၥည္းကိုအေၾကာင္းျပဳလုိ႔ ဆြမ္းဒကာ၊ ေက်ာင္းဒကာ၊ ဇရပ္ဒကာ၊ သိမ္ဒကာ၊ ဘုရားဒကာ အဲဒီလို အမႊမ္းတင္ေခၚေဝၚၾကတာ။ ဘာမွ လက္ေတြ႕မလွဴရေသးပဲ ေလလံုးထြား အႂကြားပိုေလနဲ႔ လွဴတဲ့သူေတြကို ေငါ့ခ်င္တဲ့အခါ ေဆာက္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ေက်ာင္းဒကာေပါ့ဆိုၿပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းႏွိပ္ကြပ္တဲ့စကား။
အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ အသံုးတြင္က်ယ္လာၿပီး ပါးစပ္ကေတာ့ ဆင္ဖမ္းမယ္၊ က်ားဖမ္းမယ္နဲ႔ ႂကြား၊ တကယ့္လက္ေတြ႕ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ ေလထဲမွာေျပာတဲ့ စကား၊ ေလထဲမွာပဲ လြင့္ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ လူမ်ိဳးကိုလည္း ေဆာက္ျဖစ္မွ ေက်ာင္းဒကာ၊ ဘာမွမစရေသးဘဲနဲ႔ ဘာေက်ာင္းမွ ပႏၷက္မ႐ိုက္ရေသးရင္ ဘာမွလာမေျပာနဲ႔၊ ျဖစ္မွယံုမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာေပါ့။
အခုလည္း ဒီေန႔ထုတ္ ပုဂၢလိကေန႔စဥ္သတင္းစာေတြထဲမွာ ကိုယ့္ေမြးရပ္ေျမနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ သတင္းေလးဖတ္လိုက္ရလို႔ ေက်ာင္းဒကာကို ေတြးမိသြားတာ။ ေဆာက္ျဖစ္ပါေစဆုေတာင္းပါတယ္။ ‘‘ဒလတံတား’’ျမန္မာကိုရီးယားခ်စ္ၾကည္ေရး အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ ကိုရီးယား EDCF က ေငြထုတ္ေခ်းၿပီး ေဆာက္မယ့္တံတား။ ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတား။
၂၀၁၅ မွာ စေဆာက္ ၂၀၂၀ မွာ အၿပီး။ ငါးႏွစ္စီမံကိန္း။ တံတားအရွည္ ၆,၁၄၄ ေပ၊ ကုန္က်ေငြ စုစုေပါင္းက်ပ္ ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္း။ ကိုရီးယားက ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ က်ပ္သန္းကို ထုတ္ေခ်းမယ္။ က်န္တာ ကိုယ့္ဘာသာစိုက္။ ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္း ဘုန္းႀကီးလမ္းနဲ႔ ဒလဘက္ျခမ္း ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္း။
ဒီတံတားစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဖတ္ဖူးတာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ဖူးတာ၊ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ရဖူးတာ ဒါ ပထမဆံုးအႀကိမ္မွ မဟုတ္ဘဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ ၂၀၁၃ ဇြန္လဆန္းကတည္းကတစ္ႀကိမ္ ေျမဆီလႊာစမ္းသပ္တဲ့ အဆင့္မွာတင္ ရပ္သြားတာလက္ေတြ႕။ အဲဒီမတိုင္ခင္ကလည္း တံတားေဆာက္မယ္၊ ေဆာက္လိမ့္မယ္၊ ေဆာက္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ေကာလာဟလလုိလို၊ အတည္လိုလို သတင္းေတြ ေလထဲကလာ ေလထဲမွာတင္လြင့္ျပယ္ၿပီး ယံုမိတဲ့ ေဒသခံေတြ အ႐ူးလုပ္ခံထားရတာ ဘယ္ေမ့ပါမလဲ။
အခုလည္း လႊတ္ေတာ္ႀကီးက ကန္႔ကြက္သူမရွိ သေဘာတူလိုက္ၿပီတဲ့။ ေမးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ႀကီးက သေဘာတူလိုက္ရင္ ဘယ္ကိစၥမဆို ေအာင္ျမင္ၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ပါသလား။ ႐ိုးသားစြာဝန္ခံရရင္ လႊတ္ေတာ္ဆုိတာ ကြၽန္မတုိ႔လို ၄၀ ေက်ာ္အရြယ္ေတြက အခုမွ ျမင္ဖူးတာ။ ‘‘ဒီအေဆာက္အအံုႀကီးဟာ ဟိုးေရွးေရွးက လႊတ္ေတာ္ႀကီးေပါ့ကြယ္’’လို႔ေတာင္ ပံုျပင္ထဲထည့္ေျပာလို႔ရတဲ့ ေရြးေကာက္ခံအမတ္ေတြမရွိတဲ့ ေရႊတိဂံုေစတီအေနာက္ဘက္မုခ္နဲ႔ တည့္တည့္က လႊတ္ေတာ္ႀကီးကိုေတာ့ ျမင္ဖူးတာေပါ့ေနာ္။ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔အမတ္ေတြ သူတို႔ႀကိဳက္တဲ့အဆုိ သူတုိ႔တင္၊ သူတို႔မလိုခ်င္တာက် ကန္႔ကြက္။ ျပည္သူ႔အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵထည့္မစဥ္းစားတဲ့ လႊတ္ေတာ္က်င္းပတာကိုေတာ့ အခုမွ အရွင္လတ္လတ္ျမင္ဖူးတာပါ။
အျပစ္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈတဲ့ေနရာမွာ ေနျပည္ေတာ္က လႊတ္ေတာ္ႀကီးကို ထူးခြၽန္ဆုေပးသင့္တယ္။ ျပည္သူေတြက လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပရင္ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ထားတဲ့ ပုဒ္မ ၁၈ နဲ႔ ေတြ႕မွာစိုးလို႔ လက္မွတ္ထိုးၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တယ္။ ႏႈတ္တစ္ရာ စာတစ္လံုး ပါးစပ္ကေျပာေနရင္ ေျပာၿပီးၿပီးေရာျဖစ္မွာစိုးလို႔ စာနဲ႔ေရးထားတဲ့အေပၚမွာ လက္မွတ္ထိုးတယ္။ ဆႏၵျပဳတယ္။ မတရားလြန္းတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႀကီး ျပင္ေပးပါ။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ေပးပါ။ လက္မွတ္အစစ္ငါးသန္း။
လႊတ္ေတာ္ႀကီးက ဘယ္လိုတုံ႔ျပန္လုိက္သလဲ အားလံုးအသိ။ ကိုယ္စားျပဳမဲဆႏၵနယ္မရွိ။ ျပည္သူဆႏၵျပဳတဲ့ မဲတစ္ျပားမွယူစရာမလိုဘဲ လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္လာတဲ့ ဦးထုပ္ေဆာင္းအမတ္ေတြက ကက္ကက္လန္ကန္႔ကြက္တာနဲ႔ ျပည္သူ႔ဆႏၵေတြ ပဲခူး႐ိုးမထဲလြင့္ထြက္သြားတယ္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္တစ္ေယာက္ကို အေမရိကန္ႏုိင္ငံက Black List ထုတ္ေတာ့ တညီတညာတည္းဝိုင္းၿပီး ဆႏၵေတြဆင္တူျပဳလိုက္ၾကတာ ေတာက်ီးကန္းေတြဝိုင္းအာတဲ့အတုိင္း။ အဲဒါလား ျပည္သူ႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္။
ေဝသာလီျပည္ ဘီလူးက်သလို တစ္တုိင္းျပည္လံုးရဲ႕ အဆီ၊ အသား၊ ႐ိုးတြင္းျခင္ဆီေတာင္ မက်န္ရေအာင္ အေကာင္ႀကီးႀကီးေတြ တက္ညီလက္ညီစားၾကတာ ျမန္မာအသိ၊ အာဆီယံအသိ၊ ကမၻာကအသိ၊ ဟုတ္ၿပီ စားၿပီးေသာက္ၿပီးၿပီမို႔ ၿပီးတာေတြလည္း ၿပီးေစေတာ့၊ အခုခ်ိန္ကစၿပီး ဣေႁႏၵနဲ႔ေနၾကေတာ့၊ ပိုင္ဆိုင္မႈစာရင္းကို ေၾကညာထား။ ဒါမွ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းနဲ႔ ညီေပမေပါ့ဆိုေတာ့ေရာ ဖ်ပ္ဖ်ပ္လူးကန္႔ကြက္ၾကတာ သူတို႔ပဲမဟုတ္လား။ ဘယ္မလဲ သန္း ၅၀ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့လႊတ္ေတာ္။
လႊတ္ေတာ္ႀကီးက အတည္ျပဳထားတဲ့ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆံုေရးကိုေတာင္ ပမာမခန္႔လုပ္သူကလုပ္၊ မခန္႔ေလးစားသေဘာထားသူကထားနဲ႔ ပလံုေနတာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာ မိုးရြာရင္ ျမင္ရတဲ့ေရသန္႔ဘူးေတြ ေရထဲေမ်ာေနသလုိပဲ။ အဲဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ႀကီးက အတည္ျပဳလိုက္ၿပီေဟ့လို႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ထမခုန္ရဲပါဘူး။
အေမရိကန္ဂိုးေပါက္ထဲကို ရန္ႏုိင္ဦး ကန္သြင္းလိုက္တဲ့ ယူ-၂၀ ကမၻာ့ဖလားရဲ႕အဖြင့္ဂိုးလို မ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ျမင္ရေတာ့မွပဲ ေဟးခနဲ ထေအာ္ေတာ့မယ္။
တကယ္ဆုိရင္ ပန္းဆိုးတန္းဆိပ္ခံတံတားကေန ဇက္နဲ႔ကူး၊ ဒလၿမိဳ႕ကေန ကားနဲ႔ဆက္သြား၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းဆုိတဲ့ၿမိဳ႕ေတြဟာ တကယ့္ကို ၿမိဳ႕မဆန္တဲ့ၿမိဳ႕ေတြပါ။ ဒလကေန တစ္နာရီေလာက္ေမာင္းရင္ေရာက္တဲ့ ကြမ္းၿခံကုန္းအထိေတာင္ ၃၆ မိုင္ ၄ ဖာလံုပဲေဝးတာပါ။ ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္းမွာရွိေနေပမယ့္ ရန္ကုန္ျမစ္ႀကီးျခားထားတဲ့အတြက္ အရာရာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ေနတာအားလံုးအသိ။
အခုမွ လိႈင္သာယာဘက္ကေန လမ္းေဖာက္ထားတယ္ဆုိလို႔ အေရးအေၾကာင္းဆို ကားနဲ႔တိုက္႐ိုက္ ရန္ကုန္လာလို႔ရေနတာ။ အဲဒီလမ္းကလည္း ခုတ္ရာတျခားရွရာတလြဲ။ ရန္ကုန္ကေန ျမစ္ကို သေဘၤာနဲ႔ကူး ဒလကားဂိတ္ကေန အခု လမ္းဆံုလို႔ေခၚတဲ့ ဘုရားငုတ္တိုရြာအထိ ၁၁ မိုင္ပဲေဝးတယ္။ တံတားမထိုးထားတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကေန အခုရွိေနတဲ့ လမ္းသစ္အတိုင္း လိႈင္သာယာဘက္က လွည့္သြားရင္ ဘုရားငုတ္တိုရြာလမ္းဆံုအထိ မိုင္အစိတ္ (၂၅ မိုင္) ေလာက္ရွိတယ္။ တြက္ၾကည့္ေပါ့။ အခုလိုကားလမ္းက်ပ္ပံုမ်ိဳးနဲ႔ အခ်ိန္ေတြကုန္၊ ကားထဲက ဆီေတြကုန္။ ဇက္နဲ႔ကူးလိုက္တာမွ ပိုျမန္ေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဟိုဘက္ကမ္းက ခရီးသြားေတြ ဇက္ကိုပဲအားကိုး ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးရတဲ့လမ္းေဟာင္းကိုပဲ ဆက္သံုးေနၾကဆဲပါ။
အႏၲရာယ္ရွိေနတာကေတာ့ ေန႔တုိင္းေပါ့။ အခုလို မိုးဦးက် ေလဦးက်ဆုိ ပိုေတာင္အႏၲရာယ္မ်ားေသး။ စက္မႈအထြန္းကားဆံုး ေတာင္ကိုရီးယားလို တုိင္းျပည္မွာေတာင္ ကူးတုိ႔သေဘၤာမေတာ္တဆမႈမွာ လူေတြရာခ်ီေသရေသးတာ။
ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတားဟာ မျဖစ္မေနေဆာက္ေပးသင့္တဲ့ တံတားပါ။ ေန႔စဥ္ေသာင္းနဲ႔ခ်ီ ကူးသန္းသြားလာေနရတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕အက်ိဳးကိုလုိလားရင္ ဘယ္လိုအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔မွ ဖ်က္မပစ္သင့္ပါဘူး။ ဒလဘက္ျခမ္း ဟိုဘက္ကမ္းက ကြၽန္မတုိ႔လို နယ္ခံေတြကေတာ့ ခဲမွန္ဖူးတဲ့ စာသူငယ္လို ရင္တထိတ္ထိတ္ပါ။ လႊတ္ေတာ္ႀကီး အတည္ျပဳတဲ့ကိစၥ အျမန္ဆံုးအေကာင္အထည္ေပၚပါေစ။ ေက်ာင္းဒကာႀကီးေရလို႔ အားပါးတရေခၚလိုက္ခ်င္ၿပီမို႔ ေက်ာင္းေဆာက္ပါေတာ့လို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါေၾကာင္း။ ။
ေဂ်လွသင္
7 day
No comments:
Post a Comment