အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ ၁၀၅ ခ်က္ ျဖည့္စြက္၍ အတည္ျပဳၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ဆက္လက္ ေပးပို႔ထားေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ျပင္ဆင္ခ်က္ ၄၈ ခ်က္ ပါရွိေသာ အစီရင္ခံစာကို ဧၿပီလ ၂ ရက္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထံမွ သိရွိရသည္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ထားသည့္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္ NNER ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ အမ်ားစုကို ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္းထားေၾကာင္း အဆိုပါ အစီရင္ခံစာအရ သိရ သည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရး မူဝါဒ ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းျခင္း အခန္း၏ ဆရာသမဂၢႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ပုဒ္မခြဲႏွစ္ခု အပါအဝင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားေသာ ဥပေဒၾကမ္းထဲမွ ၂၃ ခ်က္ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ျပန္လည္ပယ္ဖ်က္ခဲ့ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ဆိုသည္။
အဆိုပါ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ထားေသာ အစီရင္ခံစာကို ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေစာလွထြန္း က ဧၿပီလ ၂ ရက္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ ကိုယ္စား တင္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း အစီရင္ခံစာကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအဝင္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ခ်မ္းၿငိမ္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီဝင္မ်ားက မတ္လ ၃၀ ရက္မွ ဧၿပီလ ၁ ရက္အထိ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းၿပီး ေရးဆြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီမွ သိရွိရသည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရး မူဝါဒ ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ေ႐ြးခ်ယ္သူမ်ား မထည့္သြင္းရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရးမူဝါဒမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ အၿငိမ္းစားဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သာ အဓိကက်၍ အဆိုပါ ပုဒ္မခြဲကို ပယ္ဖ်က္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေစာလွထြန္းက ရွင္းျပသည္။
အဆိုပါ အစီရင္ခံစာတြင္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေတာင္းဆိုထားေသာ ပညာေရး အသုံးစရိတ္ကို ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ တိုးျမႇင့္ေပးရန္ ထည့္သြင္းထားသလို အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားကို ျမန္မာဘာသာစကားႏွင့္အတူ တြဲဖက္သင္ၾကားႏိုင္ေၾကာင္း ထည့္သြင္းထားသည္။
ပညာေရး အသုံးစရိတ္ကို ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုျမႇင့္ရန္ ထည့္သြင္းခဲ့ေသာ္လည္း အခမဲ့အလယ္တန္း ပညာေရး စနစ္အထိ တိုးျမႇင့္ရန္ကိုမူ ထည့္သြင္းထားျခင္း မရွိေခ်။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က မိခင္တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား သင္ၾကားခြင့္ကို တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အလိုက္ ဆုံးျဖတ္ရန္ ထည့္သြင္းထားၿပီး ေက်ာင္းအလိုက္ ဆုံးျဖတ္ခြင့္ မေပးခဲ့ျခင္းအေပၚ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) က မတ္လ ၁ ရက္တြင္ ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။
ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲအရ ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ့ရသူမ်ားကို ပညာ ဆက္လက္သင္ၾကားခြင့္ေပးရန္ သေဘာတူညီခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သင္ၾကားမႈ ရပ္တန္႔ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ပညာဆက္လက္သင္ယူရန္ လိုအပ္ေသာ အစီအမံမ်ားေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္းခဲ့ေသးသည္။
ယင္းေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေတာင္းဆို ခ်က္မ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ရပ္တည္ေပးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း NNER က ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
“ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ လိုလားခ်က္မ်ားအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္” ဟု အဆိုပါ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
ဧၿပီလ ၂ ရက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာအေပၚ ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳလိုေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ဧၿပီလ ၅ ရက္ ေနာက္ဆုံးထားကာ နာမည္စာရင္း ေပးသြင္းရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာက ေျပာၾကားသည္။
“တကယ္ရွိသင့္တာက လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းခြင့္။ ဘာျဖစ္လို႔မပါလဲ ဆိုေတာ့ အႏၲရာယ္ ရွိတယ္လို႔ ထင္ေန ၾကလို႔ မပါတာ။ ဘယ္လိုအႏၲရာယ္ ဆိုေတာ့ အလုပ္ျပဳတ္ႏိုင္တယ္။ နယ္ပို႔ခံရတာမ်ဳိးေတ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ စသည္ျဖင့္ ဒါမ်ဳိးေတြ လုပ္ခံရႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ေနရလို႔သာ ဆရာသမဂၢထဲ မပါၾက တာ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ဆရာမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္က သုံးသပ္သည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment