မၾကာျမင့္မီ ရက္ပိုင္းအတြင္း၌ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၆ ခုႏွစ္မွ ၁၃၇၇ ခုႏွစ္သို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိ ေပေတာ့မည္။ သႀကၤန္၏အဓိပၸာယ္ကို တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္း ဖြင့္ဆိုရလွ်င္ ႏွစ္ေဟာင္းမွႏွစ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေဟာင္းတြင္ ၾကြင္းခ်န္ရစ္ခဲ့ေသာ အညံ့ အဆိုး၊ အမွား၊ အညစ္မ်ားကို ေဆးေၾကာျခင္းသေဘာ ျဖင့္ အတာေရစင္ ပက္ဖ်န္းသြန္းေလာင္းၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ကြၽႏ္ုပ္တို႔လူမ်ိဳးသည္ ၾကာၾကာစိတ္ညစ္မခံႏိုင္ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဘဝအေမာ၊ ဘဝအက်ပ္အတည္းမ်ား မည္သို႔ရွိေစဦးေတာ့ ေရာက္သည့္ေနရာ၊ ျဖတ္သန္းေန ရသည့္ ဘဝအေျခအေနအမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားမွ အပန္းေျပ ေပ်ာ္႐ႊင္စရာအျဖစ္သို႔ ထြက္ေပါက္ရွာတတ္ၾကသည့္ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း (၁၂)ရာသီပတ္လုံး ပြဲေတာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည့္ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ အထူးအားျဖင့္ ႏွစ္ေဟာင္းမွႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းေသာ အတာသႀကၤန္ပြဲကို ပိုမို၍အေလးအနက္ထားၾကသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အစိုးရ ႐ုံးပိတ္ရက္မ်ားကို ၁ဝ ရက္တိတိ ခြင့္ျပဳထားသည္ကို ေထာက္႐ႈ၍ ကြၽႏ္ုပ္တို႔လူမ်ိဳးႏွင့္ ႏွစ္ကူးအတာသႀကၤန္၏ ဆက္စပ္မႈကို ခန္႔မွန္းႏိုင္သည္။
(၁၂)လရာသီပြဲေတာ္မ်ား အနက္ သႀကၤန္ပြဲတစ္ခုတည္းအား ေရွ႕မွ''မဟာ'' ဟူေသာ စကားရပ္ျဖင့္ ဝိေသသျပဳ၍ ''မဟာသႀကၤန္''ဟု သုံးႏႈန္း ၾကသည္။ (မည့္သည့္ေခတ္အခါက မည္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ''မဟာ''ဟူေသာ ဝိေသသႏွင့္တြဲဖက္ခဲ့ ျခင္းကို ဆက္လက္ေလ့လာေစ့ငုသင့္ပါသည္။) သႀကၤန္ ဟူေသာ ႏွစ္ေဟာင္းမွႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းသည့္ အတာ ေရပြဲသည္ အဘယ္အေၾကာင္းအရာ၊ အဘယ္ကိုးကြယ္ ယုံၾကည္မႈကိုအေျခခံ၍ ေပၚေပါက္လာသည္ျဖစ္ေစ ပုဂံေခတ္မွသည္ယေန႔တိုင္ တည္ရွိေနဆဲအစဥ္အလာတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကေတာ့ အေသအခ်ာပင္။
သည္ဘက္ကာလႏွစ္ပိုင္းမ်ားတြင္ သႀကၤန္နားနီး သည္ႏွင့္ အစဥ္အလာရွိၿမဲျဖစ္ေသာ အလွဴဒါန ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈျပဳရန္၊ သက္ႀကီးဝါႀကီး မိႀကီးဖႀကီးမ်ားအား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရန္၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ တရားစခန္း မ်ား၌ သီတင္းသီလေဆာက္တည္ရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေနၾကသည္ကို ၾကားသိရသကဲ့သို႔ ေရပက္ခံထြက္ရန္၊ ေရပက္မ႑ပ္၌ ေပ်ာ္ပါးရန္၊ သည္းသည္းလႈပ္လႈပ္ ကဲကဲ႐ုတ္႐ုတ္ျပဳရန္ အရွိန္ယူေနသည္မ်ားကိုလည္း ျမင္ေနရ ၾကားေနရသည္။ ထိုအရာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တြဲ၍ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားမွ သႀကၤန္ကာလဆိုင္ရာႏႈိးေဆာ္ခ်က္မ်ား၊ သတိေပးခ်က္ မ်ား ထုတ္ျပန္လ်က္ရွိသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရွိေနရပါ သည္။
''ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန၏ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္''တြင္ ေရွးအစဥ္အဆက္ကရွိခဲ့ေသာ သႀကၤန္၏ ထုံးတမ္းအစဥ္ အလာမ်ား၊ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလသႀကၤန္ကာလတြင္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည့္ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာ အျပဳအမူမ်ားကို အသိသတိျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႏႈိးေဆာ္ ခ်က္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ထိုနည္းတူစြာ ''တိုင္းေဒသႀကီး မ်ားမွ ထုတ္ျပန္ေသာ သတိေပးခ်က္''မ်ားတြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ဂုဏ္သိကၡာပ်က္ျပားေစၿပီး အၾကည္ ညိဳပ်က္ေစရန္ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္ဝႈိက္၍ျဖစ္ေစ ေျပာဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ထိုးျခင္း သီဆိုျခင္းမျပဳရန္ တိုင္းရင္း သားစည္းလုံးညီညြတ္မႈပ်က္ျပားေစမည့္ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္မႈမ်ဳိးမျပဳလုပ္ရန္အပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာ အလံအား အလြဲသုံးစြဲမႈ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ပတ္ဝန္း က်င္အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစေသာ မူးယစ္ ေသာက္စားမႈမျပဳရန္၊ ထို႔အျပင္ တုတ္၊ ဓားလက္နက္ မ်ား ကိုင္ေဆာင္ျခင္းမျပဳရန္၊ ေရပက္ရာတြင္လည္း ေရခဲထုပ္၊ ေရပူေဖာင္း၊ ဆပ္ျပာရည္ ထည့္ထားေသာ ဂတ္(စ္)ဘူး၊ ကြန္ပရက္ဆာပန္႔မ်ားျဖင့္ တစ္ဖက္သား နာက်င္မႈမျဖစ္ေစရန္တို႔ အတြက္ အသိေပးမႈမ်ားပါဝင္ ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိေနရပါသည္။
ႏႈိးေဆာ္ခ်က္မ်ား၊ သတိေပးခ်က္မ်ားကို ျခံဳငုံသုံးသပ္ လွ်င္ အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ အခ်က္(၃)ခ်က္ကို ေတြ႕ရွိရပါ သည္-
(၁) ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အဆက္ျဖစ္သျဖင့္ ဆက္ခံထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ အရာ မ်ား (ဥပမာအားျဖင့္ ကုသိုလ္ဒါနျပဳျခင္း၊ သက္ႀကီးဝါႀကီးမ်ားအား ပူေဇာ္သကၠာယ ျပဳျခင္း၊ ရွင္ျပဳရဟန္းခံက်င္းပျခင္း၊ တိရိစၧာန္ မ်ားကို ေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္းမ်ား ပါဝင္ပါသည္)
(၂) ဥပေဒေၾကာင္းအရ ၿငိစြန္းႏိုင္သျဖင့္ ထိန္းသိမ္း သင့္ေသာအရာမ်ား
(၃) မိမိ၏ ေျပာဆိုျပဳမူေနထိုင္မႈမ်ားသည္ လူမႈ ပတ္ဝန္းက်င္အား တိုက္႐ိုက္(သို႔မဟုတ္) သြယ္ ဝိုက္၍ ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ က်င့္ဝတ္အရ ထိန္းသိမ္းသင့္ေသာအရာမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
သႀကၤန္က်ခါနီးတိုင္း တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္တိုး၍ တိုး၍ ထုတ္ျပန္ေနရေသာႏႈိးေဆာ္စာမ်ား၊ သတိေပးခ်က္ မ်ားကို ဖတ္ရ၊ ျမင္ရ၊ ၾကားရသည့္အခါတိုင္းတြင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံမ်ားအတြက္ ရင္၌ေဝဒနာတစ္ရပ္ ခံစားရပါသည္။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ဤတိုင္းျပည္၊ ဤေျမ၊ ဤေရ၊ ဤေဒသမွာေနထိုင္၍ ေခတ္စနစ္ေပါင္း မ်ားစြာမွ သႀကၤန္ေပါင္းမ်ားစြာကို ၾကံဳဆုံျဖတ္သန္းခဲ့ ရဖူးၿပီးသူျဖစ္သည္။ ဟိုးေရွးယခင္အခါမ်ားဆီက ယခု ကဲ့သို႔ ႏႈိးေဆာ္စာမ်ား၊ သတိေပးခ်က္မ်ား မထုတ္ျပန္ခဲ့ ေသာ္လည္း အိမ္တြင္းမိသားစု၊ ရပ္ကြက္မိသားစု၊ ၿမိဳ႕နယ္ မိသားစုမွအစ တိုင္းခ႐ိုင္မိသားစုအထိ မိမိတို႔၏ကိုယ္ပိုင္ အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း၍ သႀကၤန္ ၏အႏွစ္သာရကို လွပစြာထုဆစ္ပုံေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။
လူမ်ားစုအသိုင္းအဝိုင္းက လက္မခံသည့္၊ အနည္းငယ္မွ် ေသာလူနည္းစု၏ ျပႆနာေသးေသးမႊားမႊားမွအပ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္စြာသႀကၤန္ကို လြန္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါ သည္။
ယခုကား ထိုသို႔မဟုတ္ၿပီ ဟိုလိုမေျပာၾကပါႏွင့္၊ ဒီလို မဆိုၾကပါႏွင့္၊ ဒီလိုမလုပ္ၾကပါႏွင့္၊ မတင့္မတယ္ မလုံမျခံဳ ဟိုလိုမဝတ္ၾကပါႏွင့္၊ ဒီလိုမကဲၾကပါႏွင့္ဟု အ႐ုပ္ဆိုးေသာ သႀကၤန္မျဖစ္ေစရန္၊ ျမန္မာ့ရနံ႔ေပ်ာက္ေသာသႀကၤန္မျဖစ္ ေစရန္ ႏႈိးေဆာ္တိုက္တြန္းကန္႔သတ္ေနရသည္ မွာကား ကိုယ့္အိမ္မွ ကိုယ့္မိသားစုထမင္းဝိုင္းကို ကိုယ့္ဘာသာ တံေတြးျဖင့္ ျပန္မေထြးမိေစရန္ သတိေပးေနရသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။
ႏွစ္ေဟာင္းအညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔စင္၍ ႏွစ္သစ္ကို မဂၤလာရွိစြာ ႀကိဳဆိုေသာ သႀကၤန္ တြင္ ရန္သူႏွင့္ရင္ဆိုင္ေတြ႕ၾကံဳရဘိသကဲ့သို႔ တုတ္၊ ဓား၊ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ တားဆီးရျခင္းမ်ား၊ ေရျဖင့္ပက္ဖ်န္းရာတြင္လည္း စို႐ုံ ရႊဲ႐ုံမွ်မက တစ္ဖက္သား နာက်င္သည္အထိ လြန္လြန္ကဲကဲလုပ္ေဆာင္မႈတို႔အား ဆင္ျခင္ႏိုင္ရန္ သတိေပးရျခင္းမ်ား၊ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ၊ ဖခင္ႏွင့္ သမီး၊ မိခင္ႏွင့္သား အတူယွဥ္တြဲ ၾကည့္၍မွ်မသင့္ေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားႏွင့္ ေကာ့ေကာ္ကန္ကား ကုန္းကုန္း ကြကြ ပြတ္သပ္ကျပမႈမ်ားအတြက္ တားဟဲ့ ဆီးဟဲ့ ေဆာင္ ရြက္ေနရျခင္း၊ ခံဝန္ကတိျဖင့္ ခြင့္ျပဳေနရျခင္းမ်ားမွာ ကိုယ့္ျမန္မာႏိုင္ငံသားခ်င္း ဖြင့္ေျပာမွသိရမည့္ အျပဳ အမူလုပ္ရပ္မ်ား ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္သင့္ၾက ေပသည္။ မေလ်ာ္ကန္ေသာေၾကာင့္ တား၍ ဆီး၍၊ CCTV မ်ားတပ္၍ ေစာင့္ၾကည့္ခံရျခင္းကို လြတ္လပ္မႈ မရွိပါဟု ေစာဒကတက္လွ်င္လည္း၊ ထိုေစာဒကရွင္တို႔၏ လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာေသာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဖကိုသာ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ရေပေတာ့မည္။
ေခတ္မီျခင္း၊ ေခတ္ႏွင့္အညီ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ျခင္း သည္ ေကာင္း၏။ သို႔ရာတြင္ အဝတ္အစား ပုံတူကူး၍၊ ဆံပင္ပုံတူကူး၍၊ စည္းကမ္းမဲ့ဓေလ့စ႐ိုက္အရာ၌ ပုံတူ ကူး၍ ေခတ္မီျခင္း၊ ေခတ္ႏွင့္အညီ ရင္ေပါင္တန္းျခင္း မ်ားထက္ ထိုးထြင္းသိျမင္ေသာ၊ တီထြင္ႀကံဆေသာ၊ မိမိႏွင့္တကြ မိမိပတ္ဝန္းက်င္၊ ထိုမွ ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံး၏ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ေခတ္မီျခင္း၊ ေခတ္ႏွင့္ အညီရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ျခင္းက ပို၍တင့္တယ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ဝင္ဆံ့သည္ဟူေသာအေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖင့္ သႀကၤန္အခါ၌ မိမိအိမ္ကထမင္းဝိုင္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ တံေတြးႏွင့္ေထြး႐ုံမွ်မက၊ ရြာလြန္ရြက္တိုက္ကာ ျပင္ပမွ ဧည့္သည္မ်ားပါဖိတ္ေခၚ၍ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ့္ ဓေလ့ထုံးစံကို သူမ်ားပါးစပ္ျဖင့္ တံေတြးေထြးခိုင္းသူမ်ား လည္း ရွိေပေသးသည္။ ျမန္မာ့သႀကၤန္သည္ အင္တာ ေနရွင္နယ္ ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲသႀကၤန္မဟုတ္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ အတူ ျမန္မာတို႔၏ ႐ိုးရာဓေလ့ထုံးစံကို တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ ေဖာ္က်ဴးသည့္ပြဲ ျဖစ္ပါသည္။
အိမ္သားတစ္စု၏ဝင္ေငြ၊ တစ္ဦးခ်င္း၏ဝင္ေငြကို သတ္မွတ္ေမွ်ာ္မွန္းႏႈန္းထားအတိုင္း ေရာက္ရွိေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကႀကိဳးပမ္း႐ုန္းကန္မႈျပဳခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔ ၏စြမ္းအားမ်ားျဖင့္လည္း မိသားစုဝင္ေငြတစ္ခုခုျဖစ္ ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသင့္သည္။
ႀကိဳးပမ္းမႈလည္း ျပဳၾကပါ သည္။ သို႔ရာတြင္ သားသမီးသည္ မိမိဝင္ေငြအရ အိမ္တြင္ မ်က္ႏွာပန္းပြင့္လာေသာအခါ သားသမီး၏ ဝင္ေငြကို အားထားလာရေသာ မိဘသည္၊ ဆရာသည္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ မိမိသား၊ သမီးတပည့္မ်ား ၏ လမ္းလႊဲယုံၾကည္မႈမ်ားကို ေတြ႕ရွိလာပါက မည္သို႔ ဟန္႔တားရန္မွာ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံသတၱိျဖင့္ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ ေတာ့ပါ။
တစ္အိမ္ခ်င္း၊ တစ္ရြာခ်င္း၌ က်င့္ၾကံထိန္းသိမ္း ေနေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့စ႐ိုက္ႏွင့္ ျမန္မာ့ ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈကို သူစိမ္းျဖစ္ေစ၊ တစ္ရြာသား ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံ့တာဝန္အရျဖစ္ေစ တစ္ဦးဦးက ေျပာမည္ လားဟု အခ်ိန္ေစာင့္၍ မျဖစ္သင့္ေပ။ ႀကီးသူမ်ားကသာ ငယ္သူကို သင္ၾကားေပးရန္ျဖစ္သည္။ အေတြ႕အႀကံဳရင့္ က်က္သူက အေတြ႕အၾကံဳႏုနယ္သူကို ေဖ်ာင္းဖ်နားသြင္း ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ တိုင္းရင္းသားအားလုံးအသီးသီးတြင္ရွိေသာ ယဥ္ေက်းလိမၼာစြာ ျပဳမူေျပာဆို ထိန္းသိမ္းက်င့္ၾကံျခင္းသည္သာလွ်င္ မျမင္၊ မထိႏိုင္ စြမ္းေသာ ကိုင္တြယ္၍ မရေသာ ''ျဒပ္မဲ့'' ယဥ္ေက်းမႈ (Intangible Cultural) ျဖစ္ပါသည္။
ကမၻာေပၚတြင္ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္၍ ရေသာ ''ျဒပ္ရွိ'' ယဥ္ေက်းမႈ Tangible Cultural ႏွင့္ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္၍မရေသာ ''ျဒပ္မဲ့''ယဥ္ေက်းမႈ Intangible Cultural ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခားထားသည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သည့္ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးမ်ား၊ နန္းေတာ္မ်ား၊ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား၊ ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ သံလက္နက္မ်ား၊ လူ႕အသုံး အေဆာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသကဲ့သို႔၊ အိပ္ရာဝင္ ပုံျပင္ အစ (၁၂)လရာသီပြဲေတာ္မ်ား၊ ဂီတသံစဥ္ေတး သီခ်င္းမ်ား၊ ဘာသာတရားကို ႐ိုေသေစာင့္ထိန္းက်င့္ ၾကံျခင္းမ်ားႏွင့္ အသက္အ႐ြယ္ဂုဏ္အားျဖင့္ ႀကီးသူ၊ ရြယ္တူ၊ ငယ္သူမ်ား၏ အျပန္အလွန္ယဥ္ေက်းစြာ ဆက္ဆံေျပာဆိုျပဳမူ ေနထိုင္ျခင္းတည္းဟူေသာ ျဒပ္မဲ့ အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္လည္း ျပည့္စုံလ်က္ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ UNESCO ေခၚ ကုလသမဂၢပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႕အစည္း ႀကီး၏ Convention for Safeguarding of Intangible Cultural Heritage အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။
မၾကာမီကာလ၌ ျမန္မာတို႔၏စစ္မွန္ေသာ ႐ိုးရာ သႀကၤန္ေရာက္ေပေတာ့မည္။ ကမၻာႀကီးပူေႏြးလာသည္ ျဖစ္ေစ၊ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ၫႊန္းကိန္းမ်ား ျမင့္တက္ လာသည္ျဖစ္ေစ ''ငု''ႏွင့္ ''ပိေတာက္'' ကား ထိုအရာ မ်ားကို အံတု၍ သစၥာရွိစြာျဖင့္ တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ ဝါေရႊ ဝါေရာင္ထိန္ထိန္ေတာက္ေပဦးေတာ့မည္။ နိဂုံးခ်ဳပ္အား ျဖင့္ လာမည့္ ၁၃၇၇ သို႔ ကူးေျပာင္းမည့္ ႏွစ္သစ္ကူး အတာသႀကၤန္သည္ လွပေစခ်င္ပါသည္။
သိမ္ေမြ႕ေစခ်င္ ပါသည္။ ၾကည္ႏူးႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕ကို ကိုယ္စားျပဳအေရာင္ ျခယ္ျခင္းကင္းသည့္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းျဖဴစင္ေသာ သႀကၤန္ျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္။ သႀကၤန္ေၾကာင့္ ကုန္ခန္း သြားေသာ ''ေရ''ႏွင့္ ''ေငြ''ကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ျပန္လည္ ျဖည့္တင္း၍ ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္ေၾကာင့္ က်ဆင္း ယုတ္ေလ်ာ့သြားမည့္ ႏိုင္ငံ၏ဂုဏ္သိကၡာ၊ ထိပါးပြန္းရွ သြားမည့္ အမ်ဳိးသားေရးစ႐ိုက္လကၡဏာမ်ားကိုကား အခ်ိန္တိုအတြင္းျပန္လည္ျဖည့္တင္းရန္ ခဲယဥ္းေပလိမ့္ မည္ဟု ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးစြာ ေမတၱာစကားဆိုအပ္ပါသည္။
ဘၿငိမ္းေ၀
MOI
No comments:
Post a Comment