ညေနခင္းကတည္းက လမ္းေလွ်ာက္ထြက္သြားေသာ အသက္(၇၀)ေက်ာ္ ဖခင္ျဖစ္သူသည္ ည ၈ နာရီေက်ာ္ အေမွာင္က်သည္အထိ အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္မလာႏိုင္သျဖင့္ ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းတစ္ေယာက္ ရတက္မေအးျဖစ္ကာ လုိက္လံရွာေဖြခဲ့သည္။ဖခင္ျဖစ္သူ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ေလ့ရိွသည့္ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေမာ္တင္၊ ပန္းဆုိးတန္း စေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လုိက္လံရွာေဖြခဲ့ေသာ္လည္း ဖခင္၏အရိပ္အေယာင္ကုိ မေတြ႕ခဲ့ရေပ။ဖခင္ျဖစ္သူကုိ နီးစပ္ရာ လုိက္လံေမးျမန္းရင္း သန္းေခါင္ယံတုိင္လာခ်ိန္တြင္ ရဲစခန္းမ်ားကုိစံုစမ္း၊ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးကို စံုစမ္းခဲ့ရာ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးတြင္ ပုိင္ရွင္မဲ့အေလာင္းတစ္ေလာင္း ေရာက္ေနသည္ဟု ၾကားမိေသာေၾကာင့္ ဖခင္မဟုတ္ပါေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္းကာ သြားၾကည့္မိခဲ့ေလသည္။ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္း၏ ဆုေတာင္းမျပည့္ခဲ့ပါ။
ဖခင္ျဖစ္သူ ၀တ္ေလ့၀တ္ထရိွေသာ တီရွပ္အကႌ်အျဖဴေရာင္ႏွင့္ ေဘာင္းဘီတုိတို႔က ဖခင္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထူေနသည္။
ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္း၏ဖခင္မွာ ဇူလုိင္ ၆ ရက္ညေနပုိင္းက လူသြားလူလာမ်ားလွေသာ ပန္းဆုိးတန္းဆိပ္ကမ္းအနီး အျမန္လမ္း(ကြန္ကရစ္လမ္း)ေပၚတြင္ ယာဥ္တိုက္ခံရၿပီး ဦးေခါင္းေၾကမြကာ ပဲြခ်င္းၿပီး ေသဆံုးသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တုိက္ခဲ့ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမွာ ယေန႔အထိ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ေနသည္။ယင္းသုိ႔ ညေနဘက္ လူသြားလူလာ ျပတ္ေသာေနရာတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းကုိ သီတင္းႏွစ္ပတ္အၾကာ ဖမ္းဆီးႏုိင္ျခင္းမရိွခဲ့ေသာ အျဖစ္မ်ိဳးအျပင္ ညပုိင္း လူသူျပတ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ယာဥ္တုိက္ၿပီး တာ၀န္မယူဘဲ ထြက္ေျပးသြားေသာ အမႈမ်ားမ်ားစြာ ရိွေနပါေသးသည္။
ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္း၏ ဖခင္ကဲ့သုိ႔ပင္ ကားတိုက္ခံရသျဖင့္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို ေလာေလာလတ္လတ္ ဆံုး႐ႈံးထားရသူမွာ အသက္(၃၅)ႏွစ္အရြယ္ မေမဦး ျဖစ္သည္။
‘‘ကြၽန္မတုိ႔လည္း ပထမေတာ့ ရဲစခန္းကုိ ခဏခဏသြားၿပီး ေမးပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔ကလည္း ေတြ႕ရင္ဖုန္းဆက္လိုက္ပါမယ္လို႔ေျပာေတာ့ ကြၽန္မလည္း စိတ္ပ်က္လာၿပီး အခုမသြားျဖစ္ေတာ့ပါဘူး’’ဟု ဇူလိုင္ ၁၅ ရက္က ကမၻာေအးဘုရားလမ္းေပၚ သစၥာလမ္းအနီးတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ေသဆံုးခဲ့ရသည့္ မေမဦးကေျပာသည္။
မေမဦး၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူသည္ အလုပ္တြင္ ညဆုိင္းဆင္းၿပီး၍ အိမ္အျပန္ နံနက္ ၂ နာရီခန္႔တြင္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ အသက္ေသဆံုးသြားၿပီး လမ္းေပၚတြင္ လူရွင္းခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမွာ ထြက္ေျပးသြား၍ သက္ေသခံ တစ္စံုတစ္ရာ ရရိွႏုိင္ျခင္းမရိွခဲ့ေပ။
မေမဦး၏ခင္ပြန္း ေသဆံုးမႈတြင္ မ်က္ျမင္သက္ေသ မရိွႏုိင္ေသာ အခ်ိန္အခါျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တရားခံမမိခဲ့ေသာ္လည္း ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္း၏ဖခင္ ယာဥ္တုိက္ခံရခ်ိန္သည္ ညေနဘက္ျဖစ္ၿပီး လူအသြားအလာမ်ားေသာ ေနရာျဖစ္၍ တုိက္ခဲ့ေသာ ယာဥ္အမ်ိဳးအစားကိုပင္ မမွတ္မိခဲ့ၾကသျဖင့္ မိသားစုမွာ မခ်ိတင္ကဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။
‘‘ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က ညေနဘက္ႀကီးဗ်ာ လူေတြလည္းရိွႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဒါကို အဲဒီနားက လူေတြက ဘာမွမသိၾကဘူး။ ၁၀ ရက္ေလာက္ၾကာမွ ကားကုိဖမ္းမိတယ္။ ခုထိေတာ့ လူကုိမမိေသးဘူး’’ဟု ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကေျပာသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတြင္ ၂၀၁၃ တစ္ႏွစ္တာအတြင္းမွာပင္ ယာဥ္တုိက္ၿပီး ထြက္ေျပးေသာ အမႈေပါင္း ၂၁၄၃ မႈရိွေနၿပီး အမႈ ၁၆၀၀ ေက်ာ္ကိုသာ အေရးယူႏုိင္ခဲ့သည္။ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သူ ၁၀၈ ဦးကုိ ဖမ္း၀ရမ္းထုတ္ထားရေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕က တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားခဲ့သည္။
ယခုႏွစ္တြင္လည္း ဇန္န၀ါရီလမွ ဇြန္လကုန္အထိ ယာဥ္တိုက္မႈ ၁၅၀၀ ေက်ာ္ရိွေနၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္မႈမ်ားကုိမူ ယာဥ္မႈစစ္႐ံုးက တရား၀င္ထုတ္ျပန္ျခင္း မရိွေသးေပ။
ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္ အမႈေက်ေအးခြင့္ တင္မည္ဆုိပါက ခြင့္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕က ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္ခါနီးတြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး တာ၀န္ယူစိတ္၊ စာနာစိတ္မရိွဘဲ ထြက္ေျပးမႈမ်ားက မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနဆဲ။
ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕က ပုဒ္မေလးမ်ိဳးျဖင့္ အေရးယူေလ့ရိွသည္။
ယင္းအနက္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ လူေသရာတြင္ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေသာ ပုဒ္မ ၃၀၄(က) ေပါ့ဆျခင္းေၾကာင့္ လူေသပါက အနည္းဆုံး ေထာင္ဒဏ္ခုနစ္ႏွစ္အထိ အေရးယူႏိုင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ပါက ပုဒ္မ၂၀၂ တပ္ကာ ၀ရမ္းထုတ္ေဆာင္ရြက္သည္ဟု ယာဥ္မႈစစ္႐ုံးမွ ရဲအုပ္တစ္ဦးကေျပာသည္။
ယာဥ္ေမာင္းေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ လူေသမႈျဖစ္ပါက ေထာင္ခုနစ္ႏွစ္ခ်မွတ္ျခင္းသည္ ထုိက္တန္မႈရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူက မွန္ကန္ၿပီး အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ တုိက္ခံရသူဘက္က မွားယြင္းေနပါက ယင္းျပစ္ဒဏ္သည္ တရားခံႏွင့္ မထုိက္တန္ေၾကာင္း အထက္တန္းေရွ႕ေန ဦးရဲေနာင္က သုံးသပ္သည္။
ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား၊ ထြက္ေျပးသူမ်ားကို ဖမ္းဆီးအေရးယူရာတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ကသာ ေဆာင္ရြက္ရၿပီး သတင္းရ၍ သြားေရာက္ဖမ္းဆီးမည္ဆုိပါက သက္ဆုိင္ရာနယ္ေျမခံရဲမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီးလင္းထြဋ္က ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈကို ေျပာျပသည္။
ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးတြင္ ၂၀၁၄ ဇန္န၀ါရီမွ ဧၿပီလကုန္အထိ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၅၃၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ လူ ၁၆၅၂ ဦး ေသဆုံးခဲ့ကာ လူတစ္ေသာင္းခန္႔ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး၌ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၁၁၃၈၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၉၀၀၀ ေက်ာ္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ကာ လူေပါင္းသုံးေသာင္းခန္႔ ေသဆုံးခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက ယခုႏွစ္ ေလးလအတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသူမ်ားမွာ ထက္၀က္ေက်ာ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ယာဥ္မႈစစ္႐ုံးမ်ား၏ စာရင္းမ်ားအရ လစဥ္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္စဥ္မ်ား၏ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေသာ အမႈျဖစ္ၿပီး ထက္၀က္ခန္႔မွာ လုိင္းကားေမာင္းသူမ်ားႏွင့္ ကုမၸဏီကားေမာင္းသူမ်ား ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ရန္ကုန္သာမက တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္လည္း အလားတူျပႆနာရိွၿပီး လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသဆံုးခဲ့ေသာ ေတာင္ျပာတန္းယာဥ္ေမာင္းပင္ လြတ္ေျမာက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
‘‘ဘယ္သူမဆို တိုက္မိသြားလုိ႔ လူရွင္းေနရင္ေတာ့ ထြက္ေျပးမွာပဲ။ ဘယ္သူမွသြားၿပီး အဖမ္းမခံႏုိင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကုိယ္ဘက္ကလည္း မွန္ေသးတယ္၊ ကုိယ္နဲ႔တိုက္မိလို႔ရိွရင္ ေဘးကလူေတြက ၀ုိင္းၿပီးဆြမ္းႀကီးေလာင္းမွာလည္း ေၾကာက္ရေသးတယ္’’ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ လုိင္းကားေမာင္းသူတစ္ဦးကဆုိသည္။
ယာဥ္တိုက္ၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သူမ်ားကုိ အမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာ စသည့္ကုိယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ား သိေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အမႈကိုမူ ဖမ္းဆီးႏုိင္ျခင္း မရိွေသးေပ။ အခ်ိဳ႕ေသာ အမႈမ်ားသည္ ကာလၾကာ၍ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည္မ်ားပင္ ရိွေနသည္ဟု ယာဥ္မႈစစ္႐ံုးမွ အရာရိွတစ္ဦးကဆုိသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကိုလည္း အားကုိးပါတယ္။ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ကိုလည္း ယုံၾကည္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တရားဥပေဒကုိလည္း ယုံၾကည္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ျဖစ္တဲ့အမႈမွာ လူသားခ်င္းစာနာေသာအားျဖင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားရဲ႕အရည္အခ်င္းကို ျပသႏုိင္ပါေစဗ်ာ’’ဟု ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကေျပာသည္။
‘‘သူတို႔ဘက္က ဒီလုိမ်ိဳး ထြက္ေျပးၿပီးရင္ ဆင္းရဲတဲ့သူဆုိရင္ ေလ်ာ္လိုက္မယ္။ လူလတ္တန္းစားဆုိရင္ ထြက္ေျပးမယ္။ ၿပီးရင္ အမႈေပ်ာက္လိုက္မယ္။ သူတုိ႔ထက္ အာဏာရိွတဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ အမႈကုိ မရမကေဖာ္လိမ့္မယ္’’ဟု ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းက သူ႔အျမင္ကုိသံုးသပ္သည္။
ယင္းအမႈမ်ိဳးတြင္ ရဲတပ္ဖဲြ႕၏ အေရးယူမႈမွ လြတ္ေျမာက္ေနဦးမည္ဆုိပါက ယာဥ္တိုက္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ားဘက္ကသာ အသာရေနဦးမည့္အျပင္ ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားကိုလည္း တာ၀န္ယူမႈမရိွဘဲ လြယ္လြယ္ကူကူပင္ တိမ္းေရွာင္ေနဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကဆုိပါသည္။ ထိုသုိ႔ျဖစ္ရပ္မ်ားလာလွ်င္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ၿပီး အေရးယူမခံရဘဲ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက အလားတူျပစ္မႈမ်ိဳးကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ က်ဴးလြန္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကေျပာသည္။
ရဲတပ္ဖဲြ႕ႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားက ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာအေရးမယူပါက ျပည္သူမ်ား၏ ယံုၾကည္အားထားမႈ ေလ်ာ့က်မည္ျဖစ္ၿပီး တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ေလ်ာ့က်လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အထက္တန္းေရွ႕ေန ဦးခင္ေဇာ္(မရမ္းကုန္း)ကေျပာသည္။
‘‘အဲဒီလိုတာ၀န္ရိွတဲ့လူေတြက မသိက်ိဳးကြၽန္လုပ္လာရင္ ၾကာလာရင္ ျပည္သူေတြကလည္း ယံုၾကည္မႈ၊ အားကုိးမႈေတြ ေလ်ာ့နည္းလာမယ္။ အဲဒီလိုေလ်ာ့နည္းလာသလုိ တာ၀န္ရိွသူဘက္ကလည္း ငါတုိ႔အေပၚမွာ မယံုရင္ေနဆုိၿပီးေတာ့ ဥေပကၡာျပဳရင္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ဥသွ်စ္သီးႏွစ္လံုးကုိင္ထုသလုိ အက်ိဳးမရိွျဖစ္တတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးဘက္မွ လံုၿခံဳေရးကအဓိက၊ ရဲတပ္ဖဲြ႕ဆိုတာ ဒုတိယလက္နက္ကုိင္အဖြဲဲ႕အစည္းပဲ။ အဲဒီလို အဖဲြ႕အစည္းမွာ အားႀကိဳးမာန္တက္မလုပ္ဘူးဆုိရင္ အခု လူေတြေတာင္းဆုိေနတဲ့ သက္ဆုိင္ရာလူႀကီးေတြ ခ်မွတ္ေနတဲ့ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္တဲ့ႏုိင္ငံ ဘယ္လိုလုပ္ေရာက္မွာလဲ။ ဒါက တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ေယာက္ေကာင္း လုပ္လို႔မရဘူး။ အမ်ားမွာ တာ၀န္ရိွတယ္။ အမ်ားက အသိစိတ္ဓာတ္ကိုယ္စီနဲ႔ လုပ္သင့္တယ္လုိ႔ျမင္ပါတယ္’’ဟု ဦးခင္ေဇာ္(မရမ္းကုန္း)က သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။
http://www.7daydaily.com
ဖခင္ျဖစ္သူ ၀တ္ေလ့၀တ္ထရိွေသာ တီရွပ္အကႌ်အျဖဴေရာင္ႏွင့္ ေဘာင္းဘီတုိတို႔က ဖခင္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထူေနသည္။
ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေမာင္းထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ေသာ အေရအတြက္မွာ ျမင့္မားေနသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တစ္ေနရာတြင္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ကားတစ္စီးအားေတြ႕ရစဥ္ [ဓာတ္ပံု-ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)] |
ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္း၏ ဖခင္ကဲ့သုိ႔ပင္ ကားတိုက္ခံရသျဖင့္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို ေလာေလာလတ္လတ္ ဆံုး႐ႈံးထားရသူမွာ အသက္(၃၅)ႏွစ္အရြယ္ မေမဦး ျဖစ္သည္။
‘‘ကြၽန္မတုိ႔လည္း ပထမေတာ့ ရဲစခန္းကုိ ခဏခဏသြားၿပီး ေမးပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔ကလည္း ေတြ႕ရင္ဖုန္းဆက္လိုက္ပါမယ္လို႔ေျပာေတာ့ ကြၽန္မလည္း စိတ္ပ်က္လာၿပီး အခုမသြားျဖစ္ေတာ့ပါဘူး’’ဟု ဇူလိုင္ ၁၅ ရက္က ကမၻာေအးဘုရားလမ္းေပၚ သစၥာလမ္းအနီးတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ေသဆံုးခဲ့ရသည့္ မေမဦးကေျပာသည္။
မေမဦး၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူသည္ အလုပ္တြင္ ညဆုိင္းဆင္းၿပီး၍ အိမ္အျပန္ နံနက္ ၂ နာရီခန္႔တြင္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ အသက္ေသဆံုးသြားၿပီး လမ္းေပၚတြင္ လူရွင္းခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမွာ ထြက္ေျပးသြား၍ သက္ေသခံ တစ္စံုတစ္ရာ ရရိွႏုိင္ျခင္းမရိွခဲ့ေပ။
ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ကားႏွစ္စီးကို ေတြ႔ရစဥ္ [ဓာတ္ပံု-ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)] |
‘‘ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က ညေနဘက္ႀကီးဗ်ာ လူေတြလည္းရိွႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဒါကို အဲဒီနားက လူေတြက ဘာမွမသိၾကဘူး။ ၁၀ ရက္ေလာက္ၾကာမွ ကားကုိဖမ္းမိတယ္။ ခုထိေတာ့ လူကုိမမိေသးဘူး’’ဟု ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကေျပာသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတြင္ ၂၀၁၃ တစ္ႏွစ္တာအတြင္းမွာပင္ ယာဥ္တုိက္ၿပီး ထြက္ေျပးေသာ အမႈေပါင္း ၂၁၄၃ မႈရိွေနၿပီး အမႈ ၁၆၀၀ ေက်ာ္ကိုသာ အေရးယူႏုိင္ခဲ့သည္။ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သူ ၁၀၈ ဦးကုိ ဖမ္း၀ရမ္းထုတ္ထားရေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕က တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားခဲ့သည္။
ယခုႏွစ္တြင္လည္း ဇန္န၀ါရီလမွ ဇြန္လကုန္အထိ ယာဥ္တိုက္မႈ ၁၅၀၀ ေက်ာ္ရိွေနၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္မႈမ်ားကုိမူ ယာဥ္မႈစစ္႐ံုးက တရား၀င္ထုတ္ျပန္ျခင္း မရိွေသးေပ။
ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္ အမႈေက်ေအးခြင့္ တင္မည္ဆုိပါက ခြင့္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕က ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္ခါနီးတြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး တာ၀န္ယူစိတ္၊ စာနာစိတ္မရိွဘဲ ထြက္ေျပးမႈမ်ားက မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနဆဲ။
ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕က ပုဒ္မေလးမ်ိဳးျဖင့္ အေရးယူေလ့ရိွသည္။
ယင္းအနက္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ လူေသရာတြင္ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေသာ ပုဒ္မ ၃၀၄(က) ေပါ့ဆျခင္းေၾကာင့္ လူေသပါက အနည္းဆုံး ေထာင္ဒဏ္ခုနစ္ႏွစ္အထိ အေရးယူႏိုင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ပါက ပုဒ္မ၂၀၂ တပ္ကာ ၀ရမ္းထုတ္ေဆာင္ရြက္သည္ဟု ယာဥ္မႈစစ္႐ုံးမွ ရဲအုပ္တစ္ဦးကေျပာသည္။
ယာဥ္ေမာင္းေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ လူေသမႈျဖစ္ပါက ေထာင္ခုနစ္ႏွစ္ခ်မွတ္ျခင္းသည္ ထုိက္တန္မႈရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းသူက မွန္ကန္ၿပီး အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ တုိက္ခံရသူဘက္က မွားယြင္းေနပါက ယင္းျပစ္ဒဏ္သည္ တရားခံႏွင့္ မထုိက္တန္ေၾကာင္း အထက္တန္းေရွ႕ေန ဦးရဲေနာင္က သုံးသပ္သည္။
ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား၊ ထြက္ေျပးသူမ်ားကို ဖမ္းဆီးအေရးယူရာတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ကသာ ေဆာင္ရြက္ရၿပီး သတင္းရ၍ သြားေရာက္ဖမ္းဆီးမည္ဆုိပါက သက္ဆုိင္ရာနယ္ေျမခံရဲမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီးလင္းထြဋ္က ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈကို ေျပာျပသည္။
ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးတြင္ ၂၀၁၄ ဇန္န၀ါရီမွ ဧၿပီလကုန္အထိ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၅၃၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ လူ ၁၆၅၂ ဦး ေသဆုံးခဲ့ကာ လူတစ္ေသာင္းခန္႔ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး၌ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၁၁၃၈၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၉၀၀၀ ေက်ာ္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ကာ လူေပါင္းသုံးေသာင္းခန္႔ ေသဆုံးခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက ယခုႏွစ္ ေလးလအတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသူမ်ားမွာ ထက္၀က္ေက်ာ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ယာဥ္မႈစစ္႐ုံးမ်ား၏ စာရင္းမ်ားအရ လစဥ္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္စဥ္မ်ား၏ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေသာ အမႈျဖစ္ၿပီး ထက္၀က္ခန္႔မွာ လုိင္းကားေမာင္းသူမ်ားႏွင့္ ကုမၸဏီကားေမာင္းသူမ်ား ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ရန္ကုန္သာမက တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္လည္း အလားတူျပႆနာရိွၿပီး လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသဆံုးခဲ့ေသာ ေတာင္ျပာတန္းယာဥ္ေမာင္းပင္ လြတ္ေျမာက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
‘‘ဘယ္သူမဆို တိုက္မိသြားလုိ႔ လူရွင္းေနရင္ေတာ့ ထြက္ေျပးမွာပဲ။ ဘယ္သူမွသြားၿပီး အဖမ္းမခံႏုိင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကုိယ္ဘက္ကလည္း မွန္ေသးတယ္၊ ကုိယ္နဲ႔တိုက္မိလို႔ရိွရင္ ေဘးကလူေတြက ၀ုိင္းၿပီးဆြမ္းႀကီးေလာင္းမွာလည္း ေၾကာက္ရေသးတယ္’’ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ လုိင္းကားေမာင္းသူတစ္ဦးကဆုိသည္။
ယာဥ္တိုက္ၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သူမ်ားကုိ အမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာ စသည့္ကုိယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ား သိေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အမႈကိုမူ ဖမ္းဆီးႏုိင္ျခင္း မရိွေသးေပ။ အခ်ိဳ႕ေသာ အမႈမ်ားသည္ ကာလၾကာ၍ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည္မ်ားပင္ ရိွေနသည္ဟု ယာဥ္မႈစစ္႐ံုးမွ အရာရိွတစ္ဦးကဆုိသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကိုလည္း အားကုိးပါတယ္။ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ကိုလည္း ယုံၾကည္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တရားဥပေဒကုိလည္း ယုံၾကည္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ျဖစ္တဲ့အမႈမွာ လူသားခ်င္းစာနာေသာအားျဖင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားရဲ႕အရည္အခ်င္းကို ျပသႏုိင္ပါေစဗ်ာ’’ဟု ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကေျပာသည္။
‘‘သူတို႔ဘက္က ဒီလုိမ်ိဳး ထြက္ေျပးၿပီးရင္ ဆင္းရဲတဲ့သူဆုိရင္ ေလ်ာ္လိုက္မယ္။ လူလတ္တန္းစားဆုိရင္ ထြက္ေျပးမယ္။ ၿပီးရင္ အမႈေပ်ာက္လိုက္မယ္။ သူတုိ႔ထက္ အာဏာရိွတဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ အမႈကုိ မရမကေဖာ္လိမ့္မယ္’’ဟု ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းက သူ႔အျမင္ကုိသံုးသပ္သည္။
ယင္းအမႈမ်ိဳးတြင္ ရဲတပ္ဖဲြ႕၏ အေရးယူမႈမွ လြတ္ေျမာက္ေနဦးမည္ဆုိပါက ယာဥ္တိုက္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ားဘက္ကသာ အသာရေနဦးမည့္အျပင္ ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားကိုလည္း တာ၀န္ယူမႈမရိွဘဲ လြယ္လြယ္ကူကူပင္ တိမ္းေရွာင္ေနဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကဆုိပါသည္။ ထိုသုိ႔ျဖစ္ရပ္မ်ားလာလွ်င္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ၿပီး အေရးယူမခံရဘဲ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက အလားတူျပစ္မႈမ်ိဳးကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ က်ဴးလြန္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေဒါက္တာသန္႔ဇင္ထြန္းကေျပာသည္။
ရဲတပ္ဖဲြ႕ႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားက ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာအေရးမယူပါက ျပည္သူမ်ား၏ ယံုၾကည္အားထားမႈ ေလ်ာ့က်မည္ျဖစ္ၿပီး တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ေလ်ာ့က်လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အထက္တန္းေရွ႕ေန ဦးခင္ေဇာ္(မရမ္းကုန္း)ကေျပာသည္။
‘‘အဲဒီလိုတာ၀န္ရိွတဲ့လူေတြက မသိက်ိဳးကြၽန္လုပ္လာရင္ ၾကာလာရင္ ျပည္သူေတြကလည္း ယံုၾကည္မႈ၊ အားကုိးမႈေတြ ေလ်ာ့နည္းလာမယ္။ အဲဒီလိုေလ်ာ့နည္းလာသလုိ တာ၀န္ရိွသူဘက္ကလည္း ငါတုိ႔အေပၚမွာ မယံုရင္ေနဆုိၿပီးေတာ့ ဥေပကၡာျပဳရင္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ဥသွ်စ္သီးႏွစ္လံုးကုိင္ထုသလုိ အက်ိဳးမရိွျဖစ္တတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးဘက္မွ လံုၿခံဳေရးကအဓိက၊ ရဲတပ္ဖဲြ႕ဆိုတာ ဒုတိယလက္နက္ကုိင္အဖြဲဲ႕အစည္းပဲ။ အဲဒီလို အဖဲြ႕အစည္းမွာ အားႀကိဳးမာန္တက္မလုပ္ဘူးဆုိရင္ အခု လူေတြေတာင္းဆုိေနတဲ့ သက္ဆုိင္ရာလူႀကီးေတြ ခ်မွတ္ေနတဲ့ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္တဲ့ႏုိင္ငံ ဘယ္လိုလုပ္ေရာက္မွာလဲ။ ဒါက တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ေယာက္ေကာင္း လုပ္လို႔မရဘူး။ အမ်ားမွာ တာ၀န္ရိွတယ္။ အမ်ားက အသိစိတ္ဓာတ္ကိုယ္စီနဲ႔ လုပ္သင့္တယ္လုိ႔ျမင္ပါတယ္’’ဟု ဦးခင္ေဇာ္(မရမ္းကုန္း)က သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။
http://www.7daydaily.com
No comments:
Post a Comment