အေျခခံပညာက႑တြင္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားမွ ေမြးထုတ္ေပးေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမဦးေရသည္
လုိအပ္ခ်က္ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ျခင္း မရွိျခင္းေၾကာင့္ ပညာေရးေကာလိပ္အသစ္မ်ား တုိးခ်ဲ႕ တည္ ေဆာက္ေနေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာစန္းလြင္က ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပညာေရးေကာလိပ္ ၂၀ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး
လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္၌ လား႐ႈိး ပညာေရးေကာလိပ္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ရန္
စီစဥ္ေနၿပီးဂ်ပန္ႏိုင္ငံတကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ေအဂ်င္စီ JICA ၏
ပံ့ပုိးမႈျဖင့္ ေတာင္ငူပညာေရးေကာလိပ္ တည္ေဆာက္ရန္သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားသည္။"ပညာေရးေကာလိပ္ေတြကုိ ေမးၾကည့္တဲ့အခါ တစ္ႏွစ္ကုိ ဆရာ၊ ဆရာမ ၇,၀၀၀ ေက်ာ္ ဆင္းတယ္ လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ လုိအပ္ခ်က္ကုိေမးတဲ့အခါ လုိအပ္ခ်က္က ၇,၀၀၀ ေတာ့ေက်ာ္ေနပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမအေရအတြက္ ပုိၿပီးေမြးထုတ္ရမယ့္ အေနအထားရွိပါတယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း ပညာ ေရးေကာလိပ္ အသစ္ေတြ ထပ္ထူေထာင္ဖုိ႔ ရွိပါတယ္" ဟု ပညာေရးဒုတိယဝန္ႀကီးက ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံပဲြတြင္ ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ လုိအပ္ခ်က္ျမင့္မားေနခ်ိန္တြင္ ပညာ ေရးတကၠသုိလ္မ်ား၊ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားတြင္ သင္ၾကားေပးခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းခြင္အႀကိဳဆရာအ တတ္ပညာသင္တန္းသား ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ လုပ္ငန္းခြင္သုိ႔ ဝင္ေရာက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း ပညာ ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အစီရင္ခံစာမ်ားအရ သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အထက္တန္း၊ အလယ္တန္းႏွင့္ မူလတန္းအဆင့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ ယူေန ေသာ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ ၈၄ သိန္းေက်ာ္ႏွင့္ ဆရာဦးေရမွာ ႏွစ္သိန္း ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္သာ ရွိေနၿပီး ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ဆရာ၊ တပည့္အခ်ဳိး နိမ့္က်ေနလ်က္ရွိသည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ေဝးလံ၍ သြားလာရခက္ခဲေသာ ေဒသမ်ားတြင္ မူလတန္းျပဆရာ လုိအပ္ ခ်က္ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ရန္ ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဘဲြ႕ရေန႔စား၊ လေပးဆရာမ်ားကုိ စတင္ခန္႔အပ္ခဲ့ ၿပီး ဆရာအတတ္ပညာဦးစီးဌာနကုိ သီးျခားဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။
7Day News Journal
No comments:
Post a Comment