သူငယ္တန္း သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း စာအုပ္သစ္အား ေတြ႕ရစဥ္
အေျခခံ ပညာက႑ အတန္းအသီးသီး အလိုက္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း အသစ္မ်ား ေရးဆြဲလ်က္ရွိေၾကာင္း ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ သိရသည္။
အေျခခံ ပညာအဆင့္၌ သူငယ္တန္း မပါ ၁၂ တန္း ပညာေရးစနစ္အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ လက္ရွိ က်င့္သံုးလ်က္ရွိသည့္ အေျခခံ ပညာက႑ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု စနစ္ျဖစ္သည့္ မူလတန္း ၅ ႏွစ္၊ အလယ္တန္း ၄ ႏွစ္၊ အထက္တန္း ၂ ႏွစ္ျဖင့္ (၅း၄း၂) စနစ္အစား အသက္ ငါးႏွစ္ျပည့္ၿပီး ကေလးမ်ားအတြက္ မူလတန္း အဆင့္ပညာေရး၏ အေျခခံ အတန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္သည့္ သူငယ္တန္း ပညာေရး၊ ပထမတန္းမွ ပဥၥမတန္းအထိ မူလတန္းအဆင့္ ပညာေရး၊ ဆ႒မတန္းမွ န၀မတန္းအထိ အလယ္တန္းအဆင့္ ပညာေရး၊ ဒသမတန္း၊ ဧက ဒသမတန္း၊ ဒြါဒသမတန္းတို႔ ပါ၀င္သည့္ အထက္တန္းအဆင့္ ပညာေရးဟူ၍ အေျခခံ ပညာက႑ ပညာေရး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုအား သူငယ္တန္းမပါ (၅း၄း၃) စနစ္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲသြားမည္ျဖစ္ရာ ယင္းကဲ့သုိ႔ ေျပာင္းလဲႏုိင္ေရးအတြက္ ေခတ္ႏွင့္လိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္ေစသည့္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း သစ္မ်ားကို ေရးဆြဲလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းေတြကို အသစ္ ျပန္လည္ ေရးဆြဲေနပါတယ္။ သူငယ္တန္းသင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းသစ္ေတြကိုေတာ့ ေရးဆြဲၿပီးပါၿပီ။ အခုလာမယ့္ ၂၀၁၆-၁၇ ပညာသင္ႏွစ္မွာ စၿပီးသင္ၾကားေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမတန္း သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းသစ္ေတြကိုလည္း မူၾကမ္းအဆင္ ့ေရးဆြဲၿပီး သြားပါၿပီ။ အေျခခံ ပညာ အဆင့္အတန္း အသီးသီးအလိုက္ သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းသစ္ေတြကိုလည္း ေရးဆြဲေနပါတယ္" ဟု ဘက္စံု လႊမ္းျခံဳေသာ ပညာေရး ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ား၏ အေျခခံ ပညာေရးစနစ္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံု (Basic Education Structure) မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ဘ႐ူႏုိင္း၊ ကေမၻာရီးယား၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ထိုင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ မူလတန္း ၆ ႏွစ္၊ အလယ္တန္း ၃ ႏွစ္၊ အထက္တန္း ၃ ႏွစ္ျဖင့္ (၆း၃း၃) စနစ္ကို လည္းေကာင္း၊ စင္ကာပူ၊ မေလးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္ ႏိုင္ငံတို႔တြင္ မူလတန္း ၆ ႏွစ္၊ အလယ္တန္း ၄ ႏွစ္၊ အထက္တန္း ၂ ႏွစ္ျဖင့္ (၆း၄း၂) စနစ္ကို လည္းေကာင္း၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ လာအို ႏိုင္ငံတို႔တြင္ မူလတန္း ၅ ႏွစ္၊ အလယ္တန္း ၄ ႏွစ္၊ အထက္တန္း ၃ ႏွစ္ျဖင့္ (၅း၄း၃) စနစ္ကို လည္းေကာင္း အေျခခံ ပညာက႑၌ ၁၂ တန္း ပညာေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးလ်က္ရွိေနၾကရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံ ပညာေရးစနစ္မွာ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက တစ္ႏွစ္ကြာဟမႈ ရွိေနခဲ့သည့္အတြက္ အေျခခံ ပညာသင္ႏွစ္အား ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ က်င့္သံုးႏိုင္ေရးအတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံု စနစ္အား ၁၂ တန္း ပညာစနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ဘက္စံု လႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း (CESR) ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး စနစ္ႏွင့္ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ား၏ ပညာေရး စနစ္မ်ားအား ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
Writer: ေအးပပ
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment