ေဖေဖာ္ဝါရီလဆန္းပိုင္းက ထိုင္ဝမ္တြင္ ထရန္စ္ေအးရွား ေလေၾကာင္းပိုင္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ၌ ေလယာဥ္၏ အေကာင္းအတိုင္း အလုပ္လုပ္ေနေသာ အင္ဂ်င္ကို ေလယာဥ္မွဴးကို မွားယြင္းၿပီး ပိတ္မိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ထရန္စ္ေအးရွား ခရီးစဥ္အမွတ္ TNA235 ေလယာဥ္သည္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၄ ရက္က ထိုင္ေပရွိ ဆြန္ရွန္ ေလဆိပ္မွ ပ်ံတက္ၿပီး မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္း ပ်က္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ATR 72-600 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္သည္ စတင္ပ်ံသန္းသည့္ သက္တမ္း ၁၀ လမွ်သာ ရွိေသးၿပီး ပ်က္က်ခ်ိန္တြင္ ဘယ္ဘက္ေတာင္ပံႏွင့္ ျမစ္ကူးတံတားတို႔ ႐ိုက္မိကာ ကီလြန္ျမစ္ထဲ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ စုစုေပါင္း လူ ၅၈ ဦး လုိက္ပါသြားၿပီး ၄၃ ဦး ေသဆံုးကာ ၁၅ ဦးသာ အသက္ရွင္ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ၏ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ ပ်ံသန္းမႈ မွတ္တမ္းတင္ ကိရိယာ Black Boxမ်ားကို စစ္ေဆးခဲ့ရာ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ခၽြတ္ယြင္းသြားသည့္ အင္ဂ်င္ကို ပိတ္ရာ၌ အေကာင္းပကတိ ရွိေနသည့္ အင္ဂ်င္ကို မွားယြင္း၍ ပိတ္မိခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွဴးခန္း အတြင္းမွ အသံမ်ားကို သြင္းယူထားသည့္ မွတ္တမ္း၌ “ဝိုး၊ ဟိုဘက္ဒီဘက္ မွားၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ကို ရပ္လုိက္မိၿပီ”ဆိုသည့္ ေလယာဥ္မွဴး၏ အသံကို ၾကားေနရေၾကာင္း စစ္ေဆးေရး အရာရွိမ်ားက ဆိုသည္။
ထိုင္ဝမ္၏ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္မႈ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ (ေအအက္စ္စီ)က ေလယာဥ္မွဴး ေလ်ာင္ဂ်င္ေဇာင္းသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ေမလအတြင္းက သ႐ုပ္ျပ စမ္းသပ္ေလ့က်င့္မႈ အစီအစဥ္ တစ္ခုတြင္ က်႐ံႈးသည့္ ရလဒ္ ထြက္ေပၚခဲ့ေၾကာင္းလည္း သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎သည္ ေလယာဥ္ပ်ံတက္စဥ္ အင္ဂ်င္မီးေလာင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ စီမံကိုင္တြယ္ရာ၌ လံုေလာက္သည္ အသိပညာ ဗဟုသုတ မရွိ၍ဟု သိရသည္။ ထရန္စ္ေအးရွား ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈသည္ အဆိုပါ အေျခအေနအတိုင္း ႀကံဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္သည္ ေလေပၚပ်ံတက္ၿပီး ၃ မိနစ္မွ် အၾကာတြင္ပင္ အင္ဂ်င္တစ္လံုး မီးစြဲေလာင္ခဲ့ၿပီး ယင္းအေျခအေနကို ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးစလံုးက ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားရာတြင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္းလည္း သတင္းမ်ားက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ေလ်ာင္သည္ မီးေလာင္သည့္ အင္ဂ်င္ကို ပိတ္ပစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္အားျဖင့္ ပံုမွန္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ အင္ဂ်င္ကို အရွိန္ေလွ်ာ့လိုက္မိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို အလြန္ေနာက္က်မွ သတိျပဳမိသြားျခင္း ျဖစ္သည္။
၎သည္ ေလ့က်င့္ေရး အစီအစဥ္အတြက္ ေလယာဥ္မွဴးခန္းထဲတြင္ လုိက္ပါလာသည့္ အငယ္တန္း အရာရွိ တစ္ဦးက “တုိက္ေတာ့မယ္၊ တိုက္ေတာ့မယ္၊ ႀကိဳျပင္ထားေတာ့”ဟု ေအာ္ဟစ္ သတိေပးခဲ့သည့္ အခ်ိန္နီးမွသာ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ကို ျပန္ႏိႈးရန္ အားထုတ္ခဲ့ျခင္းဟု သိရသည္။ အငယ္တန္း အရာရွိ၏ အဆိုပါ အသံသည္ ေလယာဥ္မွဴးခန္းထဲတြင္ ေနာက္ဆံုး ဖမ္းယူထားႏုိင္သည့္ မွတ္တမ္းလည္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ စကၠန္႔ပိုင္းမွ် အၾကာတြင္ ေလယာဥ္သည္ တံတားကို ဝင္တိုက္ကာ ေရတိမ္ပိုင္း ျမစ္ထဲတြင္ စိုက္ဆင္း ပ်က္က်ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈကို စံုစမ္းေနသည့္ ပညာရွင္ အဖြဲ႕ႏွင့္ နီးစပ္သူ တစ္ဦးကလည္း ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ မွားယြင္း၍ ပိတ္လုိက္မိျခင္းကို Reutersသို႔ အတည္ျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးေရာ၊ တြဲဖက္ ေလယာဥ္မွဴးပါ ေသဆံုးခဲ့ၾကသည္။
ယခုသတင္းမ်ားအေပၚ ထရန္စ္ေအးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းက လတ္တေလာ မွတ္ခ်က္ေပးမႈ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိေသးေၾကာင္း သိရွိရသည္။
_Ref: Sky News
No comments:
Post a Comment