Saturday, 4 April 2015

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ လံုျခံဳေရး က်ိဳးေပါက္မႈေတြရွိေနျပီလား


ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သို႕ ကိုရီးယားႏို္င္ငံ အင္ခ်ြန္းေလဆိပ္မွ ေမာရစ္သွ်ႏိုင္ငံသား ပတ္စ္ပို႕အတုကိုင္ေဆာင္သူ အာဖဂန္နစၥတန္ ႏိုင္ငံသားသံုးဦးကို ျပန္ပို႕ လိုက္သည့္ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခု ျဖစ္ ပြားခဲ့သည္။
ယင္းေမာရစ္သွ် ႏိုင္ငံသားပတ္စ္ပို႕အတုကိုင္ေဆာင္သူသံုးဦးသည္ လြန္ခဲ့သည့္တစ္ရက္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွတစ္ဆင့္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံသို႕ ထြက္ခြာသြားသူမ်ားျဖစ္၏။
အဆိုပါ အာဖဂန္နစၥတန္ႏို္င္ငံသားမ်ားမွာ ေမာရစ္သွ်ႏိုင္ငံ ပတ္စ္ပို႕အတုကို ကိုင္ေဆာင္၍ မေလးရွားႏို္င္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕၀င္ေရာက္ လာခဲ့ျပီး ျမန္မာႏို္င္ ငံတြင္သံုးရက္ခန္႕ ေနထိုင္ျပီး ကိုးရီးယားႏိ္ုင္ငံသို႕ထြက္ခြာခဲ့သည္။

ကိုရီးယားေလဆိပ္မွ ပတ္စ္ပို႕မ်ားအား စစ္ေဆးျပီး ေမာရစ္သွ်ေလဆိပ္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ အတည္ျပဳရာမွ ပတ္စ္ပို႕အတုမ်ားျဖစ္ေႀကာင္း ေတြ႕ရွိသျဖင့္ ၄င္းတို႕အား ျမန္မာႏို္င္ငံသို႕ ျပန္ပို႕လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

“ က်ြန္ေတာ္တို႕ေလဆိပ္မွာက ႏို္င္ငံတကာနဲ႕ခ်ိတ္ဆက္မႈအားနည္းတယ္။ နည္းပညာ အားနည္းခ်က္ေတြရွိတယ္” ဟု အဆိုပါျဖစ္စဥ္ကိုေျပာျပ သည့္ ျမန္မာ့ေလေႀကာင္း ဦးစီးဌာနမွ ၀ါရင့္၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေဇယ်ာ ( အမည္လႊဲ) ကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသံုးရက္ႀကာေနထိုင္သြားခ်ိန္တြင္အဆိုပါအာဖဂန္နစၥတန္ ႏိုင္ငံသား သံုးဦး သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ စံျပမွတ္တို္င္အနီးရွိ တည္းခိုခန္းတစ္ခုတြင္ တည္းခိုေနထို္င္သြားသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မွလႊဲျပီး မည္သည့္ကိစၥအတြက္ လာေရာက္သည္ဆုိသည္ကို မသိႀကရ။

မဂၤလာဒံုေလဆိပ္တြင္ ၄င္း အာဖဂန္နစၥတန္တို႕၁၄ရက္ႀကာေသာင္တင္
ေနျပီးမွမေလးရွား ႏိုင္ငံမွတစ္ဆင့္အာဖဂန္နစၥတန္ ႏို္င္ငံသို႕ ျပည္ႏွင္ႏိုင္
ခဲ့ေလသည္။

ထိုအေႀကာင္းအရာက ေလေႀကာင္းရဲတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ ေလဆိပ္အသိုင္းအ၀ိုင္း
တြင္သာ သိရွိခဲ့ျပီး ျပည္သူမ်ားအႀကား သတင္းမ်ားထြက္ေပၚခဲ့ျခင္းမရွိေပ။
ေလဆိပ္ဟူသည္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ဆက္ဆံရသည့္အေရးအႀကီးဆံုး တံခါး
ေပါက္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေလယာဥ္ကြင္းလံုျခံဳႈေရးကို အျမင့္ဆံုးအဆင့္သတ္မွတ္ထားေလ့ရွိသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆို္င္ရာေလဆိပ္ကား လံုျခံဳေရးအားနည္း ခ်က္မ်ား ရွိေနျပီလား။

“ ေလယာဥ္ကြင္းလံုျခံဳေရးဆိုတာ တျခားေနရာနဲ႕မတူပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ World Wide ခ်ိတ္ဆက္ျပီး ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ က်ြန္ေတာ္တို႕လုပ္ရတဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းကလည္း ပို႕ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ခ်မွတ္ထားတဲ့ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာေတြအကုန္လုပ္တယ္” ဟု ေလေႀကာင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕ တပ္ဖြဲ႕ခြဲ ( ရန္ကုန္) တပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး ဒုရဲမွဴးႀကီး ဥကၠာကိုက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္လံုျခံဳေရး အဆင့္အတန္းအရ ဇုန္ေလးခု သတ္မွတ္ထားသည္။

ခရီးသည္မ်ားစတင္၀င္ေရာက္ရာ အ၀င္ေပါက္ ဧရိယာကို ဇုန္ေအ၊ လ.၀.က၊ အေကာက္အခြန္အဖြဲ႕မ်ား စစ္ေဆးရာ ဧရိယာကို ဇုန္ဘီ၊ အေပၚဆံုးထပ္ႏွင့္ ေလယာဥ္ကြင္း အတြင္းကို ဇုန္စီႏွင့္ ဇုန္ဒီဟု ခြဲျခား သတ္မွတ္ထားသည္ဟု ေလေႀကာင္းရဲဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ ရဲအုပ္ အဆင့္အရာရွိ တစ္ဦးထံမွ သိရသည္။

ဇုန္အလိုက္ တာ၀န္ရွိ၀န္ထမ္းမ်ားကို လည္း ခြဲျခားထားျပီး တာ၀န္ရွိသည့္ ဇုန္မွအပ အျခားဇုန္မ်ားသို႕ ၀န္ထမ္းမ်ားမ၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္လည္း သတ္မွတ္ထားသည္။ သို႕ေသာ္လည္း သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ေက်ာ္လြန္ကာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

“ ဧရိယာေအမွာ တာ၀န္က်တဲ့လူက ဘီမွာလည္း လုပ္စရာရွိေနတယ္။ ဒီေတာ့သူက ဘီကို၀င္လာတယ္။ ဒီေတာ့လံုျခံဳေရးကတားတယ္။ ဘီမွာလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကလည္း သူတကယ္ လုပ္ရမယ့္အလုပ္။ အဲဒီမွာ အဖြဲ႕အခ်င္းခ်င္း ထိပ္တိုက္ေတြ႕ႀကေရာ။ အေပၚေရာက္ေတာ့ လူႀကီးခ်င္း ေျပလည္သြားျပီး ေအတာ၀န္က်ကို ဘီကို ၀င္ခြင့္ျပဳလုိက္ရတယ္။ အဲဒီလိုအေျခအေနေတြ ျဖစ္လာေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ြန္ေတာ္တို႕ လံုျခံဳေရးကလည္း ငါတို႕ပဲအမုန္းခံရတယ္ဆုိျပီး ဇုန္အလိုက္ တားဆီးတာမလုပ္ေတာ့ဘဲ တာ၀န္ရွိတယ္ ဆုိရင္လႊတ္ေပးလိုက္ေတာ့တာ” ဟုအဆုိပါ ရဲအရာရွိကဆိုသည္။

ထိုကဲ့သို႕ ေလယာဥ္ကြင္းတာ၀န္က် သည့္ဌာနဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းအသီးသီး ကို ေလဆိပ္လံုျခံဳေရး နယ္နိမိတ္အားလံုး ၀င္ခြင့္ျပဳလိုက္သည့္အတြက္ ဌာနဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းမ်ားမွာ မူရင္း တာ၀န္ထက္ ဇုန္မ်ားသို႕၀င္ေရာက္ကာ ဆမာရိုက္ျခင္းကိုသာ ဦးစားေပးႀကေတာ့သည္။

ဆမာရိုက္သည္ဆိုသည္မွာ ေလဆိပ္ေလာကသားတို႕၏ဘန္းစကားျဖစ္သည္။
ခရီးသည္တစ္ဦးလွ်င္ ျပည္ပ ( ၂၂) ကီလို၊ ျပည္တြင္း ( ၂၀) ကီလိုခန္႕သာ သယ္ယူခြင့္ျပဳထားသျဖင့္ အပိုသယ္ယူလိုေသာခရီးသည္မ်ားအား လာဘ္ေငြယူညွိႏႈိင္းရာတြင္ သံုးေသာအသံုးအႏႈန္းျဖစ္သည္။

ယခင္ကေတာ့ အိတ္ဆြဲဟု သံုးႏႈန္းႀကသည္။

“ အဓိက လံုျခံဳေရးျပႆနာက ဆမာအထုပ္ဆိုရင္ စစ္ေဆးတဲ့၀န္ထမ္းေတြက ေပါ့သြားတယ္။ ေသခ်ာမစစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေငြေပးျပီး ပိုတင္တဲ့ပစၥည္းမို႕လို႕ ကိုယ့္လက္ကျမန္ျမန္လြတ္သြားေစ ခ်င္ႀကတယ္” ဟု ကိုေဇယ်ာက ဆိုသည္။

ထိုကဲ့သို႕ ဆမာရိုက္ထားသည့္ အထုပ္မ်ားကို စစ္ေဆးရန္ ေပါ့ေလ်ာ့မႈေႀကာင့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က ႏို္င္ငံျခားသားတစ္ဦး၏အိတ္အတြင္း က်ည္ဆန္ပါသြား သည္ကို ေလဆိပ္တာ၀န္ရွိသူမ်ားမသိလိုက္သည့္ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသး
သည္ဟု ယင္းကဆုိသည္။

ထိုျဖစ္စဥ္တြင္လည္း ဘန္ေကာက္ေလဆိပ္ေရာက္မွ အဆိုပါႏိုင္ငံျခား သားအိတ္အတြင္း က်ည္ဆန္ပါလာေႀကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိမွ ျမန္မာေလဆိပ္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား သိခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ေလဆိပ္တြင္ X’ ray စက္က ႏွစ္ခုရွိျပီး အဆိုပါစက္မ်ားအား ပိုင္အိုနီးယား ကုမၸဏီမွအလွည့္က်၀န္ထမ္းတစ္ဦးႏွင့္တာ၀န္က်ေလေႀကာင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားမွ စိစစ္ႀကသည္။

ဇုန္ဒီရွိ ေလယာဥ္ေပၚတက္ခါနီးFinal Check Xraysမွာေတာ့ ေလေႀကာင္း
ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက အတင္းက်ပ္ဆံုး စိစစ္ႀကသည္။

“ X’ray ကေတာ့ အႏၱရာယ္ရွိပစၥည္း ေတြမပါႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ X’ray စက္မွာ အကုန္ေပၚေနလို႕ပဲ” ဟု ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး ဥကၠာကိုက အာမခံထားသည္။

သို႕ေသာ္ျငား X-ray စက္မွ မည္သည့္အရာမ်ား မည္သို႕ျဖတ္သန္း သြားသည္ ဆိုသည္ကို ကိုယ္တိုင္စမ္းသပ္စစ္ေဆးခဲ့သူ အႀကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္း
ေရး အထူးရဲတပ္ဖြဲ႕မွ အမည္မေဖာ္လိုသူ အဆင့္ျမင့္ရဲအရာရွိႀကီးကမူ-

“ ေလဆိပ္မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ X-ray စက္မွာ တာ၀န္က်တဲ့လူေတြ က်ြမ္းက်င္မႈရွိ ၊ မရွိကို က်ြန္ေတာ့လူေတြကို ေသနတ္ငါးလက္နဲ႕ျဖတ္ခိုင္းျပီး စမ္းသပ္ႀကည့္တာ ေသနတ္ငါးလက္လံုး ေလယာဥ္ေပၚပါသြားတယ္” ဟုရွင္းျပသည္။

ထိုကဲ့သို႕ျဖစ္ရျခင္းသည္စက္ကုိ ကိုင္တြယ္ရေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ မက်ြမ္းက်င္မႈ၊ ေပါ့ေလ်ာ့မႈေႀကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု အႀကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္နင္းေရး အထူး ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲအရာရွိႀကီး က ဆိုသည္။

“ X-ray စက္ထိုင္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက X-ray စက္ကုိႀကည့္ရင္ အိတ္ထဲမွာ စိန္ထည္၊ ေရႊထည္ ေတြပါမလားဘဲဦးစားေပးႀကည့္ႀကတယ္။ ဒါေတြက ျမိဳးျမိဳးျမက္ျမက္ ခြင္ရိုက္လို႕ရတဲ့ အေပါက္ေတြေလ။ ဒီေတာ့ တျခားဟာကို သိပ္ဂရုမစိုက္ႀကဘူး” ဟုေလေႀကာင္း ဦးစီး၀န္ထမ္းကိုေဇယ်ာ က ရွင္းျပသည္။

ေလဆိပ္တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းအားလံုး အာရံုအစိုက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွ စိန္ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အင္ဒိုနီးရွား၊ ထိုင္း၊ အိႏၵိယ စသည့္ႏို္င္ငံမ်ားသို႕ ထြက္ခြာသည့္အခ်ိန္ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ကား ကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေလဆိပ္၀န္ထမ္းအားလံုး အခ်ိတ္အဆက္လုပ္ကာ ဆမာရိုက္သည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လံုျခံဳေရးပိုင္းအေပါ့ေလ်ာ့ဆံုး ျဖစ္သလို ၀န္ထမ္းမ်ား ေငြအရႊင္ဆံုး အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္ဟု ေလဆိပ္အသိုင္းအ၀ုိင္းမွ သိရသည္။

“ ခရီးသည္ အိတ္ထဲမွာ ဒီတိုေနတာ ( မိုင္းေဖာက္ခြဲရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ အဓိကပစၥည္း) ကိုေတြ႕တာကို X-rays စက္ေစာင့္ႀကည့္၀န္ထမ္းက ဒီတိုေနတာမွန္းမသိဘဲ ဒါအေဆာင္လားဆိုျပီး” ေမးေနတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြေတာင္ ရွိခဲ့ဖူးတယ္ဟု X-rays စက္ေစာင့္ ႀကည့္၀န္ထမ္းတို႕၏က်ြမ္းက်င္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးကိုေဇယ်ာက ရယ္ေမာကာေျပာျပသည္။

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ အတြင္းလူပုဂၢိဳလ္ လံုျခံဳေရး ကလည္း ေလ်ာ့တိ ေလ်ာ့ရဲအေျခအေနပင္။လံုျခံဳေရးအဆင့္ သတ္မွတ္ထားေသာ ဇုန္ေလးခုတြင္ သက္ဆိုင္ရာဇုန္အလိုက္ တာ၀န္က်၀န္ထမ္းသာ ၀င္ခြင့္ရွိသည္ဟု စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားသည္။

သို႕ေသာ္ျငား တာ၀န္က်လံုျခံဳေရးမ်ားႏွင့္အဆင္ေျပေအာင္ ညွိႏိႈင္းလိုက္ပါက ၀န္ထမ္းမဟုတ္သည့္ အျပင္လူမ်ားပင္ လံုျခံဳေရးအတင္းက်ပ္ဆံုး ဇုန္ဒီအထိ ၀င္ထြက္ႏိုင္သည္။

“ အေရးႀကီး ဧည့္သည္ေတြကို လိုက္ပို႕တိုင္း ေလယာဥ္ကြင္းထဲအထိ လုိုက္ပို႕ျဖစ္တယ္။ ဇုန္A ၊ ဇုန္B ၊ ဇုန္C ႏွစ္ခုကို ေျခာက္ေထာင္ ၊ ဇုန္ C ၊ ဇုန္ D ႏွစ္ခုကိုေျခာက္ေထာင္ေပးလိုက္တာနဲ႕ ၀င္ခြင့္ကတ္ျပားေပးလိုက္ေတာ့ တာပဲ။ အိတ္ဆြဲ၀န္ထမ္းေတြက တစ္ဆင့္လုပ္ခိုင္းလို႕ရတယ္ေလ” ဟု ခရီးသြားေအဂ်င္စီ တစ္ခုမွ မားကတ္တင္းမန္ေနဂ်ာ ျဖစ္သူ မမို႕မို႕၀င္း ကလည္း သူ႕အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပလာသည္။

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ရွိ ျပည္ပထြက္ခြာ ဆိုက္ေရာက္ေလယာဥ္ အစီး( ၈၀) ခန္႕တို႕မွ ဧည့္သည္မ်ားအား ကြင္းထဲအထိ ႀကိဳပို႕လုပ္လိုသူ မည္သူမဆို ျပည္ပတာ၀န္မွဴးရံုးႏွင့္ Coustom warehouse တို႕တြင္ တာ၀န္က်သည့္ ေလေႀကာင္းရဲမွ ရဲအုပ္တစ္ဦးႏွင့္ မူးယစ္ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲအုပ္တစ္ဦးထံတြင္ ေငြတစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္က်ပ္ ေပးရံုႏွင့္လည္း လံုျခံဳေရး၀င္ခြင့္ကတ္ျပားကို ရရွိႏိုင္သည္။

ေငြေႀကးမေပးႏိုင္သူမ်ားအဖို႕လံုျခံဳေရးေနရာမ်ားအထိ သြားေရာက္ႀကိဳဆိုလို လွ်င္ ေလေႀကာင္းတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴးရံုးသို႕ တစ္ရက္ႀကိဳတင္ စာတင္ရေလ့ရွိသည္ ဟုလည္း မမို႕မို႕၀င္းထံမွ သိရသည္။

“ ပို႕ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွာေလဆိပ္ လံုျခံဳေရးဌာနဆိုတာ ရွိတယ္။ ေလဆိပ္လံုျခံဳေရး ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္နဲ႕ေလဆိပ္ အဆင့္က ICAO international civil Aviation Organization လို႕ေခၚတဲ့ အဲဒီအဖြဲ႕ကေန စံညႊန္းေတြခ်ေပးထာျပီးသားအတိုင္းပဲ က်ြန္ေတာ္တို႕ အဖြဲ႕ေတြကလည္း သင္တန္းေတြတက္ျပီး လက္ရွိေဆာင္ရြက္ေနတာပါ” ဟု ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး ဥကၠာကိုက ေလဆိပ္လံုျခံဳေရးႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးဆိုသည္။

သို႕ေသာ္ အာဖဂန္နစၥတန္ကဲ့သို႕ေသာ အႀကမ္းဖက္သမားမ်ား ခိုလႈံရာ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွ ႏိုင္ငံသားမ်ား ပတ္စ္ပို႕အတုကိုင္ေဆာင္ကာ ေလဆိပ္ အေပါက္မွတစ္ဆင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသိုိ႕ ခပ္တည္တည္ပင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ႀက ဖူးသည့္ျဖစ္စဥ္။

ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ဦးမွက်ည္ဆန္မ်ားကိုအိတ္အတြင္းထည့္ကာ ျမန္မာ့
ေလေႀကာင္းျဖင့္ ဘန္ေကာက္သို႕ ေအးေအးေဆးေဆး ထြက္ခြာ သြားခဲ့ဖူး သည့္ျဖစ္စဥ္။
အႀကမ္းဖက္မႈႏွိမ္နင္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႕မွတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားကလည္း အရပ္၀တ္ျဖင့္ အသြင္ယူကာ ေလယာဥ္ေပၚအထိ လက္နက္မ်ား ခိုး၀ွက္ယူေဆာင္ျပီး လံုျခံဳေရးအေျခအေန အားစမ္းသပ္ခဲ့ႀကသည့္ ျဖစ္စဥ္။

အဆိုပါလံုျခံဳေရးက်ိဳးေပါက္သည့္ျဖစ္စဥ္မ်ားကားေလဆိပ္အသုိင္းအ၀ိုင္းႏွင့္တာ၀န္ရွိသူမ်ား အႀကားတြင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္သာ ျပီးသြားခဲ့ဖူး သည္ ။

ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ေလယာဥ္ဆိုသည္ကား ကမၻာ့အႀကမ္းဖက္သမားတို႕၏ မ်က္စိအက်ဆံုးပင္။

၀န္ထမ္းေလာကတြင္ဘာမွ မျဖစ္လွ်င္ဘာမွ မျဖစ္ဘူးဆိုသည့္စကားက
ေခတ္စားလွသည္။

တရား၀င္ ျပည္ပသို႕ ထုတ္ယူသယ္ေဆာင္ခြင့္မရွိသည့္ ေရႊႏွင့္ စိန္ထည္ ပစၥည္းမ်ားကား ေလဆိပ္၀န္ထမ္းမ်ား၏ မ်က္စိဟုဆိုသည့္ X- rays စက္ႀကီးေရွ႕တြင္ပင္ သိလ်က္ႏွင့္ ျပည္ပသို႕ ေငြလမ္းခင္းကာ ထြက္သြားေနႀကသည္။

ဆမာရိုက္ျခင္း၊ စိန္ကုန္သည္ေမွ်ာ္ျခင္း၊ က်ြမ္းက်င္မႈအားနည္းျခင္းတို႕ေႀကာင့္ လံုျခံဳေရး က်ိဳးေပါက္မည့္ အေျခအေနက သတိျပဳဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။

“ အခုေလဆိပ္ လံုျခံဳေရးအဆင့္အတန္းကို မွတ္ခ်က္ေပးရရင္ေတာ့ ဘယ္သူမဆို ေလယာဥ္ေပၚ ဗံုးသယ္သြားလို႕ရတယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕၊ အႀကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္နင္းေရးအထူးရဲတပ္ဖြဲ႕မွ အဆင့္ျမင့္ရဲ အရာရွိႀကီး က ေလဆိပ္လံုျခံဳေရး အားနည္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ယခုလိုပင္ ျပတ္ျပတ္ သားသား ေျပာဆိုလိုက္သည္။

ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလယာဥ္ကြင္းႀကီး၏ လံုျခံဳေရးက်ိဳးေပါက္မႈက

မသိမသာ ျဖစ္ေပၚေနသည္။

ထိုအတြက္........အခ်ိန္မီဖာေထးႏိုင္ဖို႕ပဲ လုိပါသည္။
( Susan)
Myanma Light

No comments:

Post a Comment