Tuesday, 23 December 2014

ယာဥ္ရပ္နား ေနရာရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္သည္ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ား ျဖစ္လာေစႏုိင္ဟု ဆုိ

Photo: ယာဥ္ရပ္နား ေနရာရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္သည္ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ား ျဖစ္လာေစႏုိင္ဟု ဆုိ
Tuesday, December 23, 2014

ကားတင္သြင္းရန္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာကားပါကင္ (Car Parking) ရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပုံစံ၏ မ်ားလြန္းေသာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကားေစ်းကြက္ အေပၚ ထိခုိက္ႏုိင္မႈမရွိေသာ္လည္း အဂတိလုိက္ စားမႈမ်ားစြာရွိလာႏုိင္သည္ဟု ျပည္တြင္း ကား ဝယ္၊ ေရာင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ မွတ္ခ်က္ေပးေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔သည့္ ျပႆနာကို အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက က႑တို႔ ပူးေပါင္းကာ အေျဖရွာေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း အိမ္ေထာင္စုစာရင္းျဖင့္ ေနထုိင္သူမ်ားသည္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပုံစံျပႏုိင္မွသာ ကားတင္သြင္းခြင့္ရရွိ ေတာ့မည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရ အဖြဲ႔က ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္လုိက္သည္။ ၎ထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ အတူ ေထာက္ခံခ်က္ ပုံစံတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားစြာ ထည့္သြင္းထားျခင္းအေပၚ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ေဇာ္ဦး(အရည္ႀကိဳ)က “အခက္အခဲက ရန္ကုန္တစ္ခုတည္းပဲ ျဖစ္မွာဆုိေတာ့ ကားေစ်းကြက္ ထိခုိက္ႏုိင္တဲ့အထိ မျဖစ္ပါဘူး။ က်န္တဲ့တုိင္းေဒသ ဝယ္လုိအားက ရွိေနမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္မွာလည္း ဝယ္လုိ႔ရေအာင္ လုပ္လာၾကမွာဆုိေတာ့ အေပးအယူကိစၥ (အဂတိ လုိက္စားမႈ) ေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္လာေစမွာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ကားရပ္နားရာေနရာရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပုံစံတြင္ ေလွ်ာက္ထားသူ၏ ေနရပ္လိပ္စာသည္ သက္ဆုိင္ရာ လဝကမွ တရားဝင္ ထုတ္ေပးေသာ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ လိပ္စာျဖစ္ရမည္ဟု ပါရွိသည္။ ၎တစ္ခ်က္တည္းကပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္သည့္ နယ္ေဒသ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း ကုိင္ထားသူမ်ား အခက္အခဲရွိလာမည္ျဖစ္သည္။

အဆုိျပဳေနရာသည္ ကုိယ္ပုိင္ေျမေပၚရွိ ၀င္းၿခံအတြင္းျဖစ္ရမည္။ ကြန္ဒုိအခန္းမ်ား ျဖစ္ပါက ကားရပ္နားရန္ သီးသန္႔သတ္မွတ္ ထားေသာေနရာျဖစ္ရမည္။ ကားရပ္နား ေနရာမပါေသာ တုိက္ခန္းမ်ား၊ စည္ပင္သာယာ ပုိင္ေသာလမ္းႏွင့္ ေျမမ်ား၊ အမ်ားျပည္သူအသုံးျပဳရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနရာမ်ားကုိ ေလွ်ာက္ထား ခြင့္ရမည္မဟုတ္ဟုလည္း သတ္မွတ္ထားသည္။

ေလွ်ာက္ထားမႈ ေျမေနရာအက်ယ္ အဝန္းမွာလည္း ဆလြန္းကား၊ ဗင္ကား၊ မီနီဝက္ဂြန္မ်ား ျဖစ္ပါက အလ်ား ၁၅ ေပႏွင့္ အနံ ရွစ္ေပအက်ယ္ ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ဝက္ဂြန္၊ Hatch Back ၊ ပစ္ကပ္၊ လုိက္ထရပ္ ကားမ်ားျဖစ္ပါက အလ်ားေပ ၂၀ ႏွင့္ အနံ ၁၀ ေပရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ၎ေျမေနရာ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးမွာ ကားေမာင္းႏွင္ ဝင္ထြက္ႏုိင္သည့္ ေနရာျဖစ္ရမည္ဟု စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္၊ တင္သြင္း၊ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္းမွ ဦးမုိးေက်ာ္စြာက “ကား ဝယ္ဖုိ႔အတြက္က တကယ္ ခက္သြားမွာပါ။ ခက္ေအာင္လည္း တမင္တကာလုပ္ထားတာျဖစ္ေတာ့ ခက္သြားမွာပါပဲ။ ဒါႀကီးက တကယ္ေရာ အဆင္ေျပတဲ့ နည္းလမ္းဟုတ္ရဲ႕လားဆုိတာေတာ့ ႀကိဳမေျပာႏုိင္ဘူး” ဟု ဆုိသည္။

ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ခ်ိန္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလအထိ စုစုေပါင္း ကားအေရအတြက္ ၃၈၀,၀၀၀ ေက်ာ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳ ထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

Mizzima - News in Burmese 

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔လ်က္ရွိသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း တစ္ေနရာကို ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - သက္ကို၊ မဇၩိမ)
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔လ်က္ရွိသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း တစ္ေနရာကို ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - သက္ကို၊ မဇၩိမ) 
ကားတင္သြင္းရန္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာကားပါကင္ (Car Parking) ရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပုံစံ၏ မ်ားလြန္းေသာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကားေစ်းကြက္ အေပၚ ထိခုိက္ႏုိင္မႈမရွိေသာ္လည္း အဂတိလုိက္ စားမႈမ်ားစြာရွိလာႏုိင္သည္ဟု ျပည္တြင္း ကား ဝယ္၊ ေရာင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ မွတ္ခ်က္ေပးေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔သည့္ ျပႆနာကို အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက က႑တို႔ ပူးေပါင္းကာ အေျဖရွာ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း အိမ္ေထာင္စုစာရင္းျဖင့္ ေနထုိင္သူမ်ားသည္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ေနရာ ရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပုံစံျပႏုိင္မွသာ ကားတင္သြင္းခြင့္ရရွိ ေတာ့မည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရ အဖြဲ႔က ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္လုိက္သည္။ ၎ထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ အတူ ေထာက္ခံခ်က္ ပုံစံတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားစြာ ထည့္သြင္းထားျခင္းအေပၚ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳေ ျပာလုိက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ေဇာ္ဦး(အရည္ႀကိဳ)က “အခက္အခဲက ရန္ကုန္တစ္ခု တည္းပဲ ျဖစ္မွာဆုိေတာ့ ကားေစ်းကြက္ ထိခုိက္ႏုိင္တဲ့အထိ မျဖစ္ပါဘူး။ က်န္တဲ့တုိင္းေဒသ ဝယ္လုိအားက ရွိေနမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္မွာလည္း ဝယ္လုိ႔ရေအာင္ လုပ္လာၾကမွာဆုိေတာ့ အေပးအယူကိစၥ (အဂတိ လုိက္စားမႈ) ေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္လာေစမွာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ကားရပ္နားရာေနရာရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပုံစံတြင္ ေလွ်ာက္ထားသူ၏ ေနရပ္လိပ္စာသည္ သက္ဆုိင္ ရာ လဝကမွ တရားဝင္ ထုတ္ေပးေသာ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ လိပ္စာျဖစ္ရမည္ဟု ပါရွိသည္။ ၎တစ္ခ်က္တည္းကပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္သည့္ နယ္ေဒသ အိမ္ေထာင္စု စာရင္း ကုိင္ထားသူမ်ား အခက္အခဲရွိလာမည္ျဖစ္သည္။

အဆုိျပဳေနရာသည္ ကုိယ္ပုိင္ေျမေပၚရွိ ၀င္းၿခံအတြင္းျဖစ္ရမည္။ ကြန္ဒုိအခန္းမ်ား ျဖစ္ပါက ကားရပ္နားရန္ သီးသန္႔သတ္မွတ္ ထားေသာေနရာျဖစ္ရမည္။ ကားရပ္နား ေနရာမပါေသာ တုိက္ခန္းမ်ား၊ စည္ပင္သာယာ ပုိင္ေသာလမ္းႏွင့္ ေျမမ်ား၊ အမ်ားျပည္သူအသုံးျပဳရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနရာမ်ားကုိ ေလွ်ာက္ထား ခြင့္ရမည္မဟုတ္ဟုလည္း သတ္မွတ္ထားသည္။

ေလွ်ာက္ထားမႈ ေျမေနရာအက်ယ္ အဝန္းမွာလည္း ဆလြန္းကား၊ ဗင္ကား၊ မီနီဝက္ဂြန္မ်ား ျဖစ္ပါက အလ်ား ၁၅ ေပႏွင့္ အနံ ရွစ္ေပအက်ယ္ ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ဝက္ဂြန္၊ Hatch Back ၊ ပစ္ကပ္၊ လုိက္ထရပ္ ကားမ်ားျဖစ္ပါက အလ်ားေပ ၂၀ ႏွင့္ အနံ ၁၀ ေပရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ၎ေျမေနရာ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးမွာ ကား ေမာင္းႏွင္ ဝင္ထြက္ႏုိင္သည့္ ေနရာျဖစ္ရမည္ဟု စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္၊ တင္သြင္း၊ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္းမွ ဦးမုိးေက်ာ္စြာက “ကား ဝယ္ဖုိ႔အတြက္က တကယ္ ခက္သြားမွာပါ။ ခက္ေအာင္လည္း တမင္တကာလုပ္ထားတာျဖစ္ေတာ့ ခက္သြားမွာပါပဲ။ ဒါႀကီးက တကယ္ေရာ အဆင္ေျပတဲ့ နည္းလမ္းဟုတ္ရဲ႕လားဆုိတာေတာ့ ႀကိဳမေျပာ ႏုိင္ဘူး” ဟု ဆုိသည္။

ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ခ်ိန္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလအထိ စုစုေပါင္း ကားအေရအတြက္ ၃၈၀,၀၀၀ ေက်ာ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳ ထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

Mizzima - News in Burmese 

No comments:

Post a Comment