Wednesday 3 December 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေျဖရွင္းနည္းလမ္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔

Photo: ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေျဖရွင္းနည္းလမ္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔
Wednesday, December 3, 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ အေနာ္ရထာလမ္းတြင္ ဘတ္စ္ကားယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပးဆြဲရန္ ဘေလာက္တံုး ကန္႔သတ္ခ် ထားေသာနည္းလမ္းမွာ စနစ္က်မႈမရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မထသဒု-ဥကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္က ျမန္မာႏုိင္ငံ စက္မႈလက္မႈ ကုန္သည္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစေရး အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေဝဖန္လိုက္သည္။

ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ အေနာ္ရထာလမ္းေပၚရွိ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ မရပ္ ႏုိင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ဘေလာက္တံုးမ်ားခ်ကာ တစ္လမ္းေမာင္းပံုစံ ျပဳလုပ္ထားျခင္းကို ဦးမင္းေဇာ္က ေ၀ဖန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ကားပ်က္ရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထိန္းရဲေတြက ကရိန္းကားေတြနဲ႔ ဆြဲယူေဆာင္ရြက္ဖို႔ စီစဥ္တာ ေတြ႔ရပါ တယ္။ တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီကား မေရာက္လာရင္ေတာ့ လမ္းေတြပိုက်ပ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မ လဲဆိုတာကို ႀကိဳတင္စီမံေဆာင္ရြက္ထားသင့္တဲ့အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိေတာ့ Plan B မရွိေသးပါဘူး။ ယာဥ္ထိန္းရဲက ကရိန္းနဲ႔ ဆြဲလို႔မရရင္ တြန္းၿပီးေရႊ႕ရမယ့္ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနပါတယ္” ဟု ဦးမင္းေဇာ္ ကဆိုသည္။

ထိုသို႔ ဘေလာက္တံုးခ်ျခင္းႏွင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားအေပၚ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ရ ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွတ္ (၆) ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖြဲ႔ ဒု-တပ္ဖြဲ႔ခြဲမွဴး ရဲမွဴးသန္းျမင့္ကမူ ယာဥ္လုိင္းမ်ား စည္းကမ္းမလိုက္နာေသာ ေၾကာင့္ အတားအဆီး သံုးရျခင္းျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ထပ္မံခ်သြားမည္ ဟု မဇၩိမ၏ ေမးျမန္းမႈကို ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။

“ဂငယ္ေကြ႕ေကြ႕ႏုိင္တဲ့ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ထပ္ခ်သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ မီးပိြဳင့္အ၀င္ ရပ္မ်ဥ္းရဲ႕မီတာ ၁၀၀ ေလာက္အကြာမွာ ဘေလာက္တုံးေတြ ခ်လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ စည္းကမ္းပ်က္တဲ့ယာဥ္ေတြ ေက်ာ္ေမာင္း တာေတြကို တားဆီးႏုိင္ပါမယ္။ တခ်ဳိ႕မီးပိြဳင့္ေတြမွာ ခ်ၿပီးသြားပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ခုက တံတားအတက္အ ဆင္းေတြမွာ မ်ဥ္းေသဘယ္ေလာက္ ဆြဲထားဆြဲထား ေက်ာ္တက္တာေတြရွိတယ္။ အဲဒီေနရာေတြမွာ အဓိကထားၿပီးမွခ်တယ္” ဟု ရဲမွဴး သန္းျမင့္က ဆိုသည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ အျဖစ္ ဘတ္စ္ကားအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီထူေထာင္ရန္ စီးပြားကူးသန္း ဝန္ႀကီးဌာနက ဦးေဆာင္စီစဥ္ေနေသာ္လည္း ထိုကိစ္ၥသည္ လည္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ား၊ ေဝဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

အဆုိပါ အမ်ားပိုင္ကုမ္ၸဏီတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ႏုိင္ငံေတာ္က ပါဝင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားစုကို ပုဂၢလိကပိုင္းက ထည့္ဝင္ေစလိုသည္ဟု စီးပြားကူးသန္းအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ကားေရာင္း၀ယ္ေရးအသင္း ဥကၠ႒ ဦးေအာင္သန္း၀င္းကမူ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေျဖရွင္းေရး အတြက္ နည္းလမ္း မ်ား၊ စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ေနျခင္းကို “စီမံကိန္းေတြက ေလထဲမွာ တိုက္အိမ္ေဆာက္ ေနတဲ့အတိုင္းပဲ။ လက္ေတြ႕က်က် အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္” ဟု ေ၀ဖန္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ထိေရာက္ေသာ ေျဖရွင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရကို ထပ္မံၫႊန္ၾကားထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြက ဒုတိယအႀကိမ္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသည္။

“အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈ အဆင္ေျပေရးဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ အေရးႀကီးတဲ့ၿမိဳ႕ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ထိေရာက္တဲ့ ေျဖရွင္းမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ေစလိုတဲ့ ဆႏၵရွိပါတယ္” ဟု ဦးျမင့္ေဆြက ေျပာသည္။

Mizzima - News in Burmese 

အေနာ္ရထာလမ္းေပၚတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ခ်ထားေသာ္လည္း စနစ္က်မႈ မရွိေၾကာင္း ေဝဖန္ေနၾကသည္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ)
အေနာ္ရထာလမ္းေပၚတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ခ်ထားေသာ္လည္း စနစ္က်မႈမရွိေၾကာင္း ေဝဖန္ေနၾက သည္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ အေနာ္ရထာလမ္းတြင္ ဘတ္စ္ကားယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပးဆြဲရန္ ဘေလာက္တံုး ကန္႔သတ္ခ် ထားေသာနည္းလမ္းမွာ စနစ္က်မႈမရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မထသဒု-ဥကၠ႒ ဦးမင္းေဇာ္က ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္က ျမန္မာႏုိင္ငံ စက္မႈလက္မႈ ကုန္သည္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစေရး အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေဝဖန္လိုက္သည္။

ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ အေနာ္ရထာလမ္းေပၚရွိ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မ်ားတြင္ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ မရပ္ ႏုိင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ဘေလာက္တံုးမ်ားခ်ကာ တစ္လမ္းေမာင္းပံုစံ ျပဳလုပ္ထားျခင္းကို ဦးမင္းေဇာ္က ေ၀ဖန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ကားပ်က္ရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထိန္းရဲေတြက ကရိန္းကားေတြနဲ႔ ဆြဲယူေဆာင္ရြက္ဖို႔ စီစဥ္တာ ေတြ႔ရပါ တယ္။ တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီကား မေရာက္လာရင္ေတာ့ လမ္းေတြပိုက်ပ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မ လဲဆိုတာကို ႀကိဳတင္စီမံေဆာင္ရြက္ထားသင့္တဲ့အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိေတာ့ Plan B မရွိေသးပါဘူး။ ယာဥ္ထိန္းရဲက ကရိန္းနဲ႔ ဆြဲလို႔မရရင္ တြန္းၿပီးေရႊ႕ရမယ့္ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနပါတယ္” ဟု ဦးမင္းေဇာ္ ကဆိုသည္။

ထိုသို႔ ဘေလာက္တံုးခ်ျခင္းႏွင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားအေပၚ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ရ ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွတ္ (၆) ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖြဲ႔ ဒု-တပ္ဖြဲ႔ခြဲမွဴး ရဲမွဴးသန္းျမင့္ကမူ ယာဥ္လုိင္းမ်ား စည္းကမ္းမလိုက္နာေသာ ေၾကာင့္ အတားအဆီး သံုးရျခင္းျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ဘေလာက္တံုးမ်ား ထပ္မံခ်သြားမည္ ဟု မဇၩိမ၏ ေမးျမန္းမႈကို ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။

“ဂငယ္ေကြ႕ေကြ႕ႏုိင္တဲ့ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ထပ္ခ်သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ မီးပိြဳင့္အ၀င္ ရပ္မ်ဥ္းရဲ႕မီတာ ၁၀၀ ေလာက္အကြာမွာ ဘေလာက္တုံးေတြ ခ်လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ စည္းကမ္းပ်က္တဲ့ယာဥ္ေတြ ေက်ာ္ေမာင္း တာေတြကို တားဆီးႏုိင္ပါမယ္။ တခ်ဳိ႕မီးပိြဳင့္ေတြမွာ ခ်ၿပီးသြားပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ခုက တံတားအတက္အ ဆင္းေတြမွာ မ်ဥ္းေသဘယ္ေလာက္ ဆြဲထားဆြဲထား ေက်ာ္တက္တာေတြရွိတယ္။ အဲဒီေနရာေတြမွာ အဓိကထားၿပီးမွခ်တယ္” ဟု ရဲမွဴး သန္းျမင့္က ဆိုသည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ အျဖစ္ ဘတ္စ္ကားအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီထူေထာင္ရန္ စီးပြားကူးသန္း ဝန္ႀကီးဌာနက ဦးေဆာင္စီစဥ္ေနေသာ္လည္း ထိုကိစ္ၥသည္ လည္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ား၊ ေဝဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

အဆုိပါ အမ်ားပိုင္ကုမ္ၸဏီတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ႏုိင္ငံေတာ္က ပါဝင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားစုကို ပုဂၢလိကပိုင္းက ထည့္ဝင္ေစလိုသည္ဟု စီးပြားကူးသန္းအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ကားေရာင္း၀ယ္ေရးအသင္း ဥကၠ႒ ဦးေအာင္သန္း၀င္းကမူ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေျဖရွင္းေရး အတြက္ နည္းလမ္း မ်ား၊ စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ေနျခင္းကို “စီမံကိန္းေတြက ေလထဲမွာ တိုက္အိမ္ေဆာက္ ေနတဲ့အတိုင္းပဲ။ လက္ေတြ႕က်က် အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္” ဟု ေ၀ဖန္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ထိေရာက္ေသာ ေျဖရွင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရကို ထပ္မံၫႊန္ၾကားထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြက ဒုတိယအႀကိမ္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသည္။

“အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈ အဆင္ေျပေရးဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဟာ အေရးႀကီးတဲ့ၿမိဳ႕ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ထိေရာက္တဲ့ ေျဖရွင္းမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ေစလိုတဲ့ ဆႏၵရွိပါတယ္” ဟု ဦးျမင့္ေဆြက ေျပာသည္။

Mizzima - News in Burmese 

No comments:

Post a Comment