Sunday, 19 October 2014

သခၤါရကို အလွျခယ္သူ

အေအးခန္းဟူသည့္ ဆိုင္းဘုတ္အစိမ္းေရာင္၏ ေအာက္တြင္ အစိမ္းေရာင္ သံတံခါးႏွစ္ခ်ပ္ ရွိသည္။ အစိမ္းေရာင္ သံတံခါးမ်ားေပၚတြင္ေတာ့ “တာဝန္မွအပ မဝင္ရ” ဟူေသာ စာတန္းႏွင့္ အေလာင္းထုတ္ရန္ ႏွစ္ဦးသာ ဝင္ခြင့္ျပဳသည္ဆိုသည့္ စာတန္းကို ေရးထိုးထားသည္။
ယင္းတံခါးႏွစ္ခ်ပ္၏ အေနာက္ဘက္ ကပ္လ်က္ အခန္းက်ယ္၏ထိပ္တြင္ ခုံတစ္လုံးႏွင့္အတူ စည္ပင္ယူနီေဖာင္းကို ဝတ္ထားသည့္ အေအးခန္းႀကီးၾကပ္သူ တစ္ေယာက္ စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္ အလုပ္ ႐ႈပ္ေနသည္။ သူႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္း တစ္ေနရာတြင္ နာမည္မ်ဳိးစုံ ေရးထိုးထားသည့္ သစ္သား အေခါင္းအခ်ဳိ႕၊ မွန္ေခါင္းတလား အခ်ဳိ႕ကို အပုံလိုက္ ထပ္တင္ထားသည္။ ေခါင္းတလားမ်ားေဘးတြင္ အေလာင္းတင္သည့္ ေဆး႐ုံသုံး တြန္းလွည္းသုံးခု ရွိေနသည္။ ေဆး႐ုံသုံး တြန္းလွည္းမ်ား၏ ညာဘက္အျခမ္း တြင္ေတာ့ “မ၀င္ရ” ဟူသည့္ ေနာက္ထပ္ ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခုႏွင့္ ပိတ္ထားေသာ အခန္းငယ္တစ္ခု ရွိေနျပန္သည္။

“ဦး. . . ေဘာ္ဒီနံပါတ္(၁၁)” ဟု အေအးခန္းႀကီးၾကပ္သူက ကြယ္လြန္သူတစ္ဦး၏ အမည္ႏွင့္ ေဘာ္ဒီနံပါတ္ကို ေခၚလိုက္သည္ႏွင့္ ျပင္ပမွ အေလာင္းပိုင္ရွင္ ႏွစ္ဦးက အဝတ္အစားထုပ္ တစ္ထုပ္ ကိုင္ကာ အခန္းတြင္း ဝင္ေရာက္လာသည္။ ထို႔ေနာက္ တံခါးပိတ္ထားေသာ အခန္းအတြင္းမွ ထုတ္ယူလာမည့္ ႐ုပ္အေလာင္းကို မတ္တတ္ရပ္ ေစာင့္ေနၾကသည္။
တံခါးပိတ္ထားေသာ အခန္းအတြင္း တြင္ေတာ့ ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔လူစု အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကသည္။ တံခါးပိတ္ထားသည့္ အခန္း၏ ညာဘက္အျခမ္းတြင္ ေရခ်ဳိးခန္းဟု ေရးထားေသာ ေနာက္ထပ္ အခန္းငယ္တစ္ခု ရွိသည္။ လူငယ္တစ္ဦးက ေရခဲတိုက္ႏွင့္ ေရခ်ဳိးခန္းအၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာ ေကာ္ရစ္တာအတိုင္း အေလာင္းတင္ထားသည့္ တြန္းလွည္းကို တကြၽိကြၽိျမည္လ်က္ တြန္းလာသည္။
ကိုေဇာ္ထြန္းႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ႏွစ္ဦးတို႔က တြန္းလွည္းေပၚမွ အသက္ ၄၀ အရြယ္ အမ်ဳိးသား၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ေရခ်ဳိးခန္း ေက်ာက္ခုံေပၚသို႔ မ,တင္လိုက္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ေရေဘစင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားေသာ ေရပန္းကို လွည့္ဖြင့္ကာ ျဖဴေရာ္ ေအးစက္ေနသည့္ ႐ုပ္အေလာင္းကို ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔ ေရခ်ဳိး သန္႔စင္ေပးၾကေတာ့သည္။
“အေအးတိုက္ထဲမွာက ေသေသခ်င္း ထည့္ထားလိုက္ေတာ့ ေဆးနံ႔ေတြ၊ ေသြးနံ႔ေတြနဲ႔ အေလာင္းမွာ စြဲေနတတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မာေတာင့္ေနတဲ့ အေလာင္းေတြကို အဝတ္အစား လဲမေပးခင္ ေရေလာင္းၿပီး နည္းနည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာေအာင္ လုပ္ေပးရတယ္ဗ်။ ႏို႔မို အဝတ္အစား ဝတ္တဲ့အခါ မလြယ္ဘူးဟု ေရေဝးသုသာန္ အေအးခန္းမွ စည္ပင္သာယာ လုပ္သားတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေဇာ္ထြန္းက ရွင္းျပသည္။
ေရခ်ဳိးသန္႔စင္ၿပီး ႐ုပ္အေလာင္းကို ပိတ္စအျဖဴျဖင့္ မ၍ ေရခ်ဳိးခန္း၏ ေရွ႕တည့္တည့္ရွိ အခန္းတစ္ခုသို႔ ထပ္မံ သယ္ေဆာင္သြားသည္။ ယင္းအခန္းတြင္မူ ဝတ္စုံျပာဝတ္ ႀကီးၾကပ္သူတစ္ဦးက စားပြဲခုံတစ္လုံး စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖင့္ ထိုင္ေနသည္။ အျပင္ခန္းတြင္ ရပ္ေနေသာ အေလာင္းရွင္တစ္ဦးကို အတြင္းသို႔ ေခၚလိုက္ကာ ႐ုပ္အေလာင္းႏွင့္ နာမည္တိုက္၍ စစ္ေဆးၿပီး အတည္ျပဳေစသည္။ ယင္းေနာက္ အေလာင္းပိုင္ရွင္ႏွင့္အတူ ပါလာေသာ အဝတ္အစားထုပ္ကို ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔လက္သို႔ အပ္လိုက္ေလသည္။
ကိုေဇာ္ထြန္းက အေလာင္းကို ကြၽမ္းက်င္စြာ ကိုင္တြယ္၍ ပုဆိုးႏွင့္ အက်ႌတို႔ကို ဝတ္ေပးလိုက္သည္။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆုံး ခရီးေလးမွာ လွလွပပႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ေတာင္မွ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ျဖစ္သြားေအာင္ ေစတနာပါပါ လုပ္ေပးလိုက္တယ္။ ဒါ ကုသိုလ္ပဲေလ” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက ေျပာရင္း အေလာင္းတြင္ ဝတ္ထားေသာ အက်ႌအျဖဴေရာင္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကယ္သီးမ်ားတပ္ေပးၿပီး ပုဆိုးကိုလည္း ေသေသသပ္သပ္ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးလိုက္သည္။
ဘဝတစ္ပါးကို ခရီးသြားေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာ ထာဝရခရီးသြား အမ်ဳိးသားကေတာ့ ဘာဆိုဘာမွ မသိရွာေတာ့။ ကိုထြန္းေဇာ္ ျပဳသမွ်ႏုရမည့္ အေနအထား။ ခြန္းတုံ႔ျပန္ ျငင္းဆန္ျခင္းက အလွ်င္းမရွိ။ ပကတိ ေအးစက္စက္။
“ပါးစပ္ ဟေနတာတို႔၊ မ်က္လုံး ပြင့္ေနတာတို႔မ်ဳိး ျဖစ္မေနေအာင္ သတိထားရပါတယ္။ မ်က္ႏွာကို ၿပံဳးၿပံဳးေလးျဖစ္ေအာင္ ပါးေအာက္နားက အေၾကာေလးေတြကို အားနည္းနည္းထည့္ၿပီး အေပၚ ဘက္ကို ဆြဲေပးရပါတယ္။ ၾကာလာေတာ့လည္း ကြၽမ္းက်င္လာတာေပါ့” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္း၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အသက္ ၂၄ ႏွစ္အရြယ္ ကိုရန္လင္းေက်ာ္က ေျပာျပေနသည္။
အဝတ္အစားမ်ား ဝတ္ေပးၿပီးသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္အေလာင္းကို ေအာက္ခံ ပိတ္ျဖဴစျဖင့္ မ,ကာ တြန္းလွည္းေပၚ တင္လိုက္ၾကျပန္သည္။ ကိုရန္လင္းေက်ာ္က တြန္းၿပီး ကိုေဇာ္ထြန္းက ေဘးမွလိုက္သြားသည္။
အျပင္ဘက္အခန္းရွိ တြန္းလွည္း ေပၚတြင္မူ မွန္အေခါင္းတလားတစ္ခုက အသင့္ရွိေနသည္။ အေလာင္းပိုင္ရွင္ႏွစ္ဦးႏွင့္ ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔ စကားေျပာၾကၿပီးေနာက္ ကိုေဇာ္ထြန္းက ပိတ္ျဖဴစတစ္စကို မွန္အေခါင္းတစ္လား အတြင္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ခင္းလိုက္ကာ အေလာင္းကို အသာအယာမ၍ မွန္အေခါင္းတြင္းသို႔ ထည့္လိုက္သည္။
မွန္အေခါင္း၏ အေရွ႕ဘက္ရွိ ခုံတန္းေပၚတြင္ေတာ့ ႏွင္းဆီပန္း၊ ေမၿမဳိ႕ပန္း၊ စံပယ္ပန္းမ်ားကို လင္ဗန္းတစ္ခုျဖင့္ ထည့္ထားသည္။ အေလာင္းပိုင္ရွင္ ႏွစ္ဦးႏွင့္ ကိုရန္လင္းေက်ာ္တို႔က ပန္းမ်ားကို အညႇာေျခြ ၾကသည္။ အညႇာေျခြၿပီးေသာ ပန္းပြင့္ေလးမ်ားကို ကိုေဇာ္ထြန္းက မွန္အေခါင္းအတြင္းရွိ အေလာင္းေဘးတြင္ တစ္ပြင့္ခ်င္းစီ လိုက္လံ စီထည့္ေနသည္။
ကိုေဇာ္ထြန္းက ေမၿမဳိ႕ပန္းမ်ားႏွင့္ စံပယ္ပန္းမ်ားကို အေလာင္း၏ ေဘးပတ္လည္တြင္ ထည့္သည္။ ယင္းေနာက္ အက်ႌတစ္ထည္ႏွင့္ ပုဆိုးတစ္ထည္ကို အေလာင္းေပၚတြင္ လႊမ္းလိုက္၏။ ႏွင္းဆီပန္းမ်ား ကိုေတာ့ အေလာင္း၏ အေပၚတြင္ ခပ္ဖြဖြေလး ႀကဲျဖန္႔လိုက္သည္။ ယင္းေနာက္ ကိုေဇာ္ထြန္းက ႐ုပ္အေလာင္း၏ ရင္ဘတ္ေပၚမွ လက္ႏွစ္ဖက္ကို အသာျဖန္႔၍ ခရမ္းေရာင္ သစ္ခြပန္းခက္ကေလး ဆုပ္ကိုင္ထားသည့္အလား ထည့္ေပးလိုက္ျပန္သည္။
“အမ်ဳိးသမီးဆိုရင္ေတာ့ ႏွင္းဆီပန္း မ်ားမ်ား သုံးေပးလိုက္ပါတယ္။ တမင္တကာ အႏုပညာဆန္ဆန္ႀကီး မဟုတ္ေတာင္မွ ပန္းေတြက ဝမ္းနည္းေနၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကို နည္းနည္းေတာ့ ေျပေစမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြယ္လြန္သူ အတြက္လည္း သူ႔ေနာက္ဆုံးခရီးကို ပန္းေတြၾကားမွာ ျဖတ္သန္းရတာေပါ့” ဟု ေမာင္စိန္ဝင္း(ပုတီးကုန္း)၏ ဝတၳဳမ်ားကို ႀကဳိက္ႏွစ္သက္သည္ ဆိုေသာ ကိုေဇာ္ထြန္းက ကဗ်ာဆန္ဆန္ ဆိုလာျပန္သည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး နယ္နိမိတ္အတြင္း သုႆန္ေပါင္း ရွစ္ခုခန္႔ ရွိသည့္အနက္ ေရေဝးသုသာန္သည္ ႐ုပ္အေလာင္းအမ်ားဆုံး လက္ခံသၿဂႋဳဟ္ေပးရသည့္ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အသက္ကင္းမဲ့သည့္ ႐ုပ္အေလာင္းေပါင္း မ်ားစြာကို ကိုင္တြယ္ျပင္ဆင္ေပး ခဲ့ရသည့္ ေရေဝးသုသာန္မွ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သူ အသားျဖဴျဖဴ၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္ျဖင့္ အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ ကိုေဇာ္ထြန္းကေတာ့ သူ႔လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အၿမဲတမ္း တက္ၾကြဖ်တ္လတ္ေနသည္။
“အသက္ရွိတာနဲ႔ အသက္ မရွိေတာ့တာ တစ္ခုပဲ ကြာတာပဲေလ။ ၾကာေတာ့ ေဘာ္ဒီေတြ ဘယ္ေလာက္ကိုင္ကိုင္ စိတ္ထဲဘယ္လိုမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာမွကို မခံစားရတာ။ ဒါ ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္ပဲေလ” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက ဆိုသည္။
ကိုေဇာ္ထြန္းသည္ လူတိုင္း ကိုင္တြယ္ရန္ ဝန္ေလးသည့္ အသက္မဲ့ခႏၶာကိုယ္ မ်ားကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကိုယ္တြယ္ အလွဆင္ေပးေနရေသာ္လည္း သူ႔ပုံစံက သက္ေတာင့္သက္သာပင္။
အသက္ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္က ေန႔စားဝန္ထမ္း ဘဝျဖင့္ ေရေဝးသုသာန္တြင္ အလုပ္စဝင္ခဲ့ၿပီး သုံးႏွစ္အၾကာတြင္ လခစားဝန္ထမ္း ဘဝကို ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ အလုပ္ဝင္စက အေလာင္း အထုတ္အသြင္း၊ အေလာင္းလွည္းတြန္းသည့္ အလုပ္မ်ားကို စတင္တာဝန္ယူခဲ့ရသည္။
ယခုေတာ့ အေလာင္းေရခ်ဳိး အလွျပင္ေပးသည့္ အလုပ္သို႔ အဆင့္တိုး လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရလာၿပီဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက ေျပာျပသည္။ ကိုေဇာ္ထြန္း၏ စည္ပင္ဝန္ထမ္း လစာသည္ က်ပ္တစ္သိန္းေက်ာ္ခန္႔ ရရွိၿပီး အသုဘရွင္မ်ား၏ ေစတနာအေလ်ာက္ ေပးကမ္းသည့္ မုန္႔ဖိုးမ်ားႏွင့္ ေပါင္းလွ်င္ ၎၏ တစ္လပ်မ္းမွ်ဝင္ေငြသည္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းဝန္းက်င္ခန္႔ ရရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
“ဒီအလုပ္က မ်ဳိး႐ိုးလည္းမရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ဒီနားကရပ္ကြက္မွာ ေနတာ။ ဆယ္တန္းကလည္း မေအာင္၊ ဒီမွာ ေနရာလြတ္ရွိတယ္လို႔ တာဝန္ခံ တစ္ေယာက္က ေျပာတာနဲ႔ ဝင္လုပ္ျဖစ္သြားတာ” ဟု ယခုအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ျဖစ္ခဲ့ပုံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုေဇာ္ထြန္း ရွင္းျပေနသည္။
ကိုေဇာ္ထြန္းတစ္ေယာက္ သက္မဲ့႐ုပ္ခႏၶာကို ပန္းတို႔ျဖင့္ အလွဆင္ၿပီးေနာက္ မ်က္ႏွာကို အလွဆင္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ မိတ္ကပ္အရည္ တစ္ဘူး၊ ေပါင္ဒါဘူးႏွင့္ တို႔ဖတ္တို႔ကို ထုတ္ယူလာသည္။
“ေသၿပီးသား လူတစ္ေယာက္ေလဗ်ာ။ အရမ္းလွေအာင္ေတာ့ ဘယ္ျပင္လို႔ရမလဲ။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အလွျပင္သင္တန္း တက္ထားတာမွ မဟုတ္တာ။ ၾကည့္လို႔ အဆင္ေျပေအာင္ပဲ လုပ္ေပးရတာေပါ့” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက ဆိုသည္။
သူ႔လုပ္သက္အတြင္း အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား၏ အေလာင္းမ်ားကိုလည္း ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ရၿပီး အခ်ဳိ႕ အေလာင္းရွင္မ်ားက ကိုယ္တိုင္ အလွျပင္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေပး ခဲ့ရသည္ကိုလည္း ႀကံဳဖူးေၾကာင္း ကိုေဇာ္ထြန္းထံမွ သိရသည္။
“အမ်ဳိးသမီးဆိုရင္ေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းနီတို႔ ဘာတို႔နဲ႔ ပိုအလုပ္႐ႈပ္တာေပါ့ဗ်ာ။ စိတ္လည္းရွည္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ဳိ႕ အသက္သိပ္ႀကီးတဲ့ အေလာင္းေတြေတာ့ မိတ္ကပ္ေတြ မဖို႔ေတာ့ပါဘူး။ အသက္ အရမ္းအိုမင္းေနတဲ့ အသားအေရေပၚ မိတ္ကပ္သြားတင္လိုက္ရင္ အရမ္းၾကည့္ရ ဆိုးသြားတတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေယာက်္ားႀကီးေတြ ဆိုရင္လည္း သိပ္ၿပီး ေဖြးဥေအာင္ လိမ္းေပးလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ျပာႏွမ္းၿပီး ၾကည့္ရဆိုးသြားတယ္” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက သူ႔အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပေနသည္။
အေတြ႕အႀကံဳအရ အလွ မျပင္ေပးသင့္သည့္ အေလာင္းမ်ားကို အေလာင္းပိုင္ရွင္ မ်ားက ျပင္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုလာမႈမ်ား မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႕လာသျဖင့္ ယခုလို အၿမဲ ရွင္းျပရေၾကာင္းလည္း သူက ျဖည့္စြက္ေျပာသည္။ ယခု ကိုေဇာ္ထြန္း ကိုင္တြယ္ရသည့္ ႐ုပ္အေလာင္းမွာ အသက္ ၄၀ အရြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦး ျဖစ္သျဖင့္ မိတ္ကပ္ကို ခပ္ဖြဖြသာ ႐ိုက္ေပးေနသည္။
နာေရးကူညီမႈအသင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔ ကဲ့သို႔ စည္ပင္ဝန္ထမ္း အေလာင္းအလွဆင္သူမ်ား ရွိကဲ့သို႔ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း အေလာင္းအလွဆင္ေပးသူ မ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာသည္။
ေစတနာ့ဝန္ထမ္း အေလာင္းအလွ ဆင္သူမ်ားအထဲမွ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဗဟန္းၿမဳိ႕နယ္ နာေရးကူညီမႈ အသင္းဝင္ ေရႊဂုံတိုင္ၿမဳိ႕နယ္တြင္ ဂ်ာနယ္ျဖန္႔ခ်ိေရး လုပ္ကိုင္သူ ကိုသက္ေဇာ္ျဖစ္သည္။
“အေလာင္းေတြကို ပထမဆုံး ကိုင္ခဲ့ရတုန္းက ၾကက္သီး နည္းနည္းထမိတယ္။ အသက္ထြက္ၿပီး တစ္နာရီဆို လူခႏၶာက ေအးစက္သြားေတာ့ စထိမိခ်င္း လန္႔သြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္း နာဂစ္တို႔ဘာတို႔မွာ အမ်ားႀကီးဆိုးတဲ့ ေဘာ္ဒီေတြ ကိုင္ခဲ့ၿပီးေတာ့ ႐ိုးသြားတယ္” ဟု ၎၏ ပထမဆုံး အေတြ႕အႀကံဳကို ျပန္လည္ ေျပာျပေနသည္။
ကိုသက္ေဇာ္သည္ နာေရးကိစၥမ်ား ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးခဲ့ရာမွ အေလာင္း အလွဆင္ရာတြင္ သုႆန္ဝန္ထမ္းမ်ားကို ဝိုင္းဝန္းကူညီေပး ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္း အေလာင္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ အလွဆင္ ဝင္လုပ္ေပးခဲ့သည္အထိ ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
ကိုသက္ေဇာ္တို႔ ေစတနာဝန္ထမ္း မ်ားမွာ တစ္ခါတစ္ရံမွသာ အေလာင္းမ်ားကို ကိုင္တြယ္ရေသာ္လည္း ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔လို သုသာန္ဝန္ထမ္းမ်ား အတြက္မူ ေန႔စဥ္ နံနက္ ၈ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီအထိ အေလာင္းမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေနၾကရသည္။
“ရြံတယ္ရွာတယ္ရယ္လည္း မရွိေတာ့ ပါဘူး။ ကိုယ့္လုပ္ေနက် ကိုင္ေနက် အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္တယ္လို႔ပဲ စိတ္ထဲ ျဖစ္မိေတာ့တယ္” ဟု အသက္ ၃၀ အရြယ္ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးက ဆိုသည္။
ယခင္က သခၤ်ဳိင္းတြင္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ား၊ အထင္ေသးမႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ကိုေဇာ္ထြန္းအတြက္ေတာ့ ထူးၿပီးမႀကံဳခဲ့ရ။
“အလုပ္ၿပီးရင္ ဒီနား ရပ္ကြက္ေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္ ဘိလိယက္ထိုး။ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေနတာပဲ အျပင္က သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ရွိတာပဲ။ ဒီအလုပ္ လုပ္တယ္ဆိုတာ အားလုံးသိတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ထူးထူးျခားျခားႀကီး ခြဲျခားတာမ်ဳိးေတာ့ မႀကံဳဖူးပါဘူး” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက ဆိုသည္။
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အားေကာင္းလာသည့္ ဒီေန႔ေခတ္ဘက္တြင္ အသုဘ ႐ုပ္အေလာင္းကို ကိုင္တြယ္ ျပင္ဆင္သူ ျဖစ္လာသည့္ ကိုေဇာ္ထြန္းအတြက္ လူ လူခ်င္း ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ဳိးကို မႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရေသာ္လည္း အသက္ ၅၀ အရြယ္ ဝါရင့္ သုႆန္လုပ္သားႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးဝင္းကမူ သူ႔ဘဝ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ခြဲျခားမႈမ်ား စ႑ာလ ဆိုသည့္ ရင့္သီးသည့္ အသုံးအႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုမႈမ်ား ခံခဲ့ရဖူးေၾကာင္း ဖြင့္ဟသည္။
ကိုေဇာ္ထြန္းက သုသာန္အနီး ရပ္ကြက္ရွိ မိဘေနအိမ္တြင္ ေနထိုင္ေသာ္လည္း ဦးဝင္းကမူ ျပင္ပတြင္ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ မ်ားေၾကာင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၂ ခန္႔ကတည္းက ေရေဝးသုသာန္ဝင္း အတြင္း ဝန္ထမ္းအိမ္ရာတြင္ ေျပာင္းေရႊ႕ ေနထိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
“လက္ရွိဘဝကို ေက်နပ္လားဆိုေတာ့ မေျဖတတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ အလုပ္ဟာ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္စားတဲ့ ထမင္းကို ကြၽန္ေတာ္ လိပ္ျပာလုံတယ္” ဟု ကိုေဇာ္ထြန္းက တက္တက္ၾကြၾကြ ဆိုသည္။
အေလာင္းမ်ားကို အလွဆင္ေပးရာတြင္ ေငြေၾကးသီးသန္႔ ေတာင္းခံျခင္းမ်ဳိး မရွိဘဲ တစ္ခါတစ္ရံ ကာယကံရွင္ မိသားစုမ်ားက ေစတနာျဖင့္ ေပးသြားသည္ကိုသာ လက္ခံတတ္ေၾကာင္းလည္း ကိုေဇာ္ထြန္းက ဖြင့္ဟသည္။ ေရေဝးသုသာန္တြင္ အေလာင္းတစ္ေလာင္းလွ်င္ အေအးခန္းထိန္းသိမ္းခ အေနျဖင့္ တစ္ရက္လွ်င္ ၁၅၀၀ က်ပ္ျဖင့္သာ တရားဝင္အခြန္ေကာက္ခံေၾကာင္း အဆိုပါသခၤ်ဳိင္း၏ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ေၾကညာခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
အေအးခန္းတာဝန္ခံထံမွ “ခန္းမ အားၿပီ” ဟူသည့္ အခ်က္ေပးသံ ၾကားသည္ႏွင့္ ကိုေဇာ္ထြန္းတစ္ေယာက္ အေလာင္း၏မ်က္ႏွာ မိတ္ကပ္ဖို႔ျခင္းကို လက္စသတ္လိုက္သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ မိနစ္ပိုင္းက ေအးစက္ ေျခာက္ေသြ႕ေနသည့္ အသက္မဲ့ ႐ုပ္အေလာင္းသည္ ယခုအခါ ပန္းမ်ား၏ရနံ႔ႏွင့္ အေရာင္မ်ား၊ မိတ္ကပ္ျဖဴလြလြ မ်ားျဖင့္ တင့္တင့္တယ္တယ္။
ကိုေဇာ္ထြန္းတစ္ေယာက္ အေအးခန္း၏ အစိမ္းေရာင္တံခါးကို တြန္းဖြင့္ကာ ႐ုပ္အေလာင္းထားမည့္ ခန္းမဆီသို႔ ျပင္ဆင္ၿပီးသည့္ အသုဘေခါင္းတလား တင္ထားသည့္ တြန္းလွည္းကို ျဖည္းညင္းစြာတြန္း၍ ထြက္သြားသည္။ ခန္းမတြင္းတြင္ေတာ့ အသုဘရွင္မ်ားက မ်က္ရည္တို႔ တြဲခိုေနေသာ မ်က္ဝန္းမ်ားျဖင့္ ႐ုပ္အေလာင္း၏ ေနာက္ဆုံးမ်က္ႏွာကို ၾကည့္႐ႈရန္ အသင့္ေစာင့္လ်က္။
အေခါင္းကို ေက်ာက္သားခုတင္ ေပၚသို႔ မ,တင္ေပးၿပီးေနာက္ ကိုေဇာ္ထြန္းႏွင့္ ကိုရန္လင္းေက်ာ္တို႔သည္ တြန္းလွည္းအလြတ္ကို တြန္း၍ အေအးခန္းဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ရွိ ႐ုပ္အေလာင္းမ်ား ထားရွိရာ အေအးခန္း၏ အစိမ္းေရာင္တံခါး ႏွစ္ခ်ပ္ကို တြန္းဖြင့္ကာ ေနာက္ထပ္ ႐ုပ္အေလာင္းတစ္ခုကို ျပင္ဆင္ျခယ္သရန္ ျပန္ဝင္သြားေတာ့သည္။
“တာဝန္မွအပ မဝင္ရ” ဆိုသည့္ အခန္းငယ္ေလး ထဲတြင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘဝသံသရာခရီး မထြက္မီ အလွဆင္ေပးရမည့္ သခၤါရတရားမ်ားက ကိုေဇာ္ထြန္းတို႔ကို ေစာင့္ႀကဳိလ်က္။
ခက္ေဇာ္
thevoicemyanmar

No comments:

Post a Comment