ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၈ ဒသမ ၂ သန္း တက္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားေနသည့္ စာ သင္ေက်ာင္း မ်ား သုိ႔ ေက်ာင္းရန္ပုံေငြေထာက္ ပံ့ျခင္း အစီအစဥ္ႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္း သား တစ္သိန္းခန္႔အား ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေပးျခင္း အစီအစဥ္မ်ားကုိ တုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ျမန္မာ အစုိးရအား ကမၻာ့ဘဏ္က ကန္ေဒၚလာသန္း ၈၀ ကူညီသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမလ ၂၁ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာလိုက္သည္။
“အခြင့္အလမ္းေတြ နည္းပါးၿပီး ေ၀းလံတဲ့ေဒသက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ပညာေရးေကာင္း မြန္ေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ တာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးနဲ႔ တိုင္းျပည္ ဖြ႕ံၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အဓိကက်ပါတယ္” ဟု ကမၻာ့ဘဏ္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာဌာေန ကိုယ္ စား လွယ္ မစၥတာ ခန္သန္ရွန္ကာက ေျပာသည္။ အဆုိပါ ကမၻာ့ဘဏ္၏ အျပည္ျပည္င္ရာ ဖြ႕ံၿဖိဳးေရးအဖြဲ႕ ရန္ပုံေငြမွ ႏွစ္ရွည္ေခ်းေငြ ကန္ေဒၚလာသန္း ၈၀ အျပင္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံမွလည္း အလွဴေငြ ေဒၚလာသန္း ၂၀ စုစုေပါင္း ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ကုိ Myanmar Partnership Multi-Donor Trust Fund အေနျဖင့္ ကမၻာ့ဘဏ္က စီမံခန္႔ခြဲၿပီး ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားအာလုံးအတြက္ ပံ့ပုိးေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ထားေသာ ေက်ာင္းရန္ပုံေငြ ေထာက္ ပံ့ေရးစီမံကိန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရ က ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေက်ာင္းေထာက္ပံ့ေၾကး စီမံခ်က္ႏွင့္ အေျခခံပညာဆင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား မ်ားအတြက္ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကး ခ်ီးျမႇင့္ေရး စီမံခ်က္လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုတိုးတက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေစရန္အတြက္ ကူညီသြားမည္ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းသည္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အဆိုပါ အစီအစဥ္ ႏွစ္ခုကို တိုက္႐ိုက္ ကူညီသြားမည္ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားအတြက္ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကးခ်ီးျမႇင့္ေရး စီမံခ်က္ကို ၿမိဳ႕နယ္ ၄၀ တြင္ စီမံကိန္း ကာလ ေလးႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါစီမံခ်က္မ်ားကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္ ရန္ႏွင့္ ဆန္းစစ္ႀကီးၾကပ္ရန္အတြက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ စြမ္းေဆာင္ ရည္ ျမႇင့္ တင္ ရာတြင္လည္း ကမၻာ့ဘဏ္က ကူညီသြားမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးကြန္ရက္၏ အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာစိုး၀င္းဦး (ေဒါက္တာဘုိင္အုိ)က “အက်င့္ ပ်က္ ျခစားမႈေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္နဲ႔ ေက်ာင္းေတြရဲ႕ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြကိုပါ စနစ္တက် ျဖည့္ ဆည္းေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကမၻာ့ဘဏ္က ေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ေငြေတြဟာ အေျခခံေက်ာင္းေတြ အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳမယ္လို႔ထင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment